Dat is wel balen zeg. Zocht net iemand in omgeving Delft die mijn naksen wilde vervangen. Ik woon zelf in Delft dus daar baal ik wel van.
Is er iemand in de omgeving die mijn naksen zou willen vervangen?
Afgelopen tijd onderhoud gehad. Olie, oliefilter, 2 nieuwe michelin banden, stator vervangen, accu vervangen. Ben er wel klaar mee.
Iemand enig idee kwa kosten en een adres voor omgeving Delft-Den Haag?
Tips zijn welkom, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ratelgeluid komt overheen inderdaad. Ik d8 dat de ketting losser was geworden. Echter deed t ook toen ik stilstond en toen wist ik dat het toch niet de ketting was. T klinkt ongeveer hetzelfde als dat de ketting ergens langsratelt, tikt.
Beste leden,
Sinds 1 week hoor ik getik. T begint na 1 minuut rijden en houdt op na 4 minuten rijden. T is niet continu en doet t ook bij stilstaan.
Als ik gas geef, hoor je t bijna niet. Voornamelijk bij uitrollen of gas los.
Motor staat exact op 72xxx km.
Kleppen en bougies vervangen 48xxx km.
Motorolie heb ik afgelopen zomer vervangen 4xxx km geleden.
K vermoed dus bougies, maar kunnen deze voor getik zorgen?
Betreft vfr800 vtec abs uit 2006.
Stator is vervangen.
Levert nu 12.8 - 12.9 volt stationair met dimlicht, met groot licht stationair 12.00 volt.
Levert 14.88 volt na ongeveer 3000/4000 toeren.
Dit met warme motor.
Zijn dit een beetje de juiste waardes?
Heb die van electrosport besteld bij nr1. Gelijk een pakking meebesteld. Binnenkort erop laten gooien en dan laat ik t wel weten.
Verbaast me dat er zo weinig aanbieders zijn voor die stators.. enkel op ebay voor 4 a 5 tientjes maar die vertrouwde ik niet.
Beste, motor kan daar niet een week staan, t is een kleine zaak met nauwelijks ruimte.
Wil dus gewoon een nieuwe kopen.
Mijn vraag is of de merk elektrosport inderdaad goed is zoals enkele recensies online. (159 eurie)
Want bij die van carmo staat geen merk bij of recensies. (180 eurie)
Opnieuw wikkelen is lastig, omdat ik t laat doen.
Motor kan dus niet een week bij een motorzaak staan.
Wil gewoon een nieuwe halen, dan is die zo gemaakt ook.
Vandaag laten opmeten.
Stator blijkt inderdaad kapot te zijn.
Bij carmo heb je er 1, merk onbekend en bij nr1motor heb je elektrosport, waarover ik hele goede dingen lees.
Wat adviseren jullie?
Ik heb de kennis niet om die dingen te meten, maar weet veel van accu's af omdat ik deze jarenlang heb verkocht.
T is niet de accu. Ik las dat de stator een kwaal is en wil daarom deze sowieso vervangen. Of hiermee t probleem is opgelost of niet. Dan is die in ieder geval al vervangen. Km stand is 69.xxx dus denk dat t nog de originele stator is en zijn beste tijd wel heeft gehad.
Is er niemand in de omgeving van delft die dit als klusje doet? Heb helaas geen garage of ruimte waar ik t zelf kan doen en ben niet afhankelijk van de motor.