Ga naar inhoud

Eek361972

Forumlid
  • Items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Goch

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Eek361972's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

3

Reputatie

  1. Beste vfr-ers, Ik heb onlang een originele 45 liter topkoffer inclusief alle toebehoren van een forumlid over kunnen nemen ( ben er erg blij mee ), maar ik loop nu tegen het volgende aan: Deze topkoffer komt van een vfr800f, maar past prima op mijn vfr1200f uit 2010, echter wil ik de koffer graag met mijn originele sleutel kunnen openen en sluiten. Nu heb ik de bijbehorende cilinder en de bodykit voor deze koffer besteld (8M70-MJE-D03 en de 8M71-MJE-D01), echter lukt het niet om de cilinder aan de sleutel aan te passen? Doe ik nu iets fout of is mijn sleutel ongeschikt voor de aangeschafte cilinder en heb ik daarvoor een ander model cilinder nodig? MfG. Eric
  2. Dat is ook nog een optie. Wil nog kijken naar een cruisecontrol, maar dat is pas iets voor het volgend seizoen. Weet niet of er überhaupt zoiets voor de VFR bestaat.
  3. Vandaag de VFR opgehaald. De Gilles Variobar zit er eindelijk op. Het voelt nu al heel anders aan en de Grippuppies zorgen voor extra comfort. Alleen jammer van de handvatverwarming. Deze zat er aan de linker kant zo vast op, dat je 'm met geen mogelijkheid eraf kon krijgen. Dan maar geen warme handen. Het is nu een andere motor geworden. Ik moet nog erg wennen aan de zitpositie. Of deze verandering voldoende is weet ik nog niet. Bij de eerste langere rit zullen we het weten. Hopelijk zijn de brandende nek en de pijnlijke handen verleden tijd.
  4. Heb gisteren de Variobar besteld bij het bedrijf waar ik ook de motor in onderhoud heb. Zodra de spullen binnen zijn, kan ik een afspraak voor de montage maken. De monteur heeft vorig jaar al een keer een Variobar op een VFR 1200 gemonteerd. Dat zou volgens hem geen probleem moeten zijn. Ben echt benieuwd naar het uiteindelijk resultaat. Weet iemand trouwens welke handvatten ik moet bestellen ? Moet ik daarbij eventueel rekening houden met de gaskabel ?
  5. Heb de afgelopen dagen heel veel op internet rondgeneusd en uiteindelijk toch voor een Gilles Variobar gekozen. Dit biedt toch de mooiste oplossing en volgens mij ook het grootste voordeel t.o.v. huidige stuur. Daarnaast wil ik ook nog kijken naar het verplaatsten van de voetsteunen, maar dat is van latere zorg. Mocht deze oplossing niet het gewenste resultaat brengen, dan moet ik misschien toch de overstap naar een andere motor maken.
  6. Stompgrips ? edit: Ach so .... Wat ik probeer te doen (namelijk klemmen met mijn benen), maar wat niet echt lukt door de gladde broek en dito tank ....
  7. Heb zojuist nog even gekeken naar de x-versie, maar ik word er nu niet bepaald opgewonden van. Zonder afbreuk te willen doen aan de rijkwaliteiten van de motor natuurlijk. Wil toch eens kijken naar oplossingen voor de huidige bike. Geef mijzelf zomaar niet gewonnen. 💪 En die tip van de cruise control is trouwens een hele goede ... 👍
  8. Dat dacht ik al. Echt iets voor zo'n ouwe lul als moi ...
  9. Hmmmm, zou dat de oplossing zijn denk je ?
  10. Een zoveel mogelijk rechte positie neem ik meestal ook aan, maar dat verhelpt de klachten helaas niet.
  11. Heb niet zoveel buik om tegen de tank te leunen. Heb ook dit al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
  12. Ja, aan andere handvatten had ik ook al gedacht. Dat wordt het eerste wat ik ga veranderen. Vind ze inderdaad erg dun en vooral erg hard. Ze geven ook iedere trilling door. Weinig comfortabel.
  13. Doet een superbike stuur geen afbreuk aan de look van de motor ?
  14. Ik probeer wel te ontspannen en dat gaat ook goed, totdat de handen pijnlijk beginnen te worden. Dan probeer ik, door verschillende zithoudingen aan te nemen, mijn handen te ontlasten, wat natuurlijk een averechts effect heeft. Eigenlijk is mijn grootste probleem de zeer pijnlijke handen. Ik ga, wanneer ik weer thuis ben, eens kijken naar de mogelijkheden van zowel een Variobar alsook een superbike stuur. Dit probleem moet worden opgelost. Ik kan mijzelf ook niet voorstellen, dat ik de enige ben met dergelijke problemen.
  15. Ik rijd al 5 jaar Harley, dus heb al de nodige ervaring. Echter niet met een sportievere tourer, zoals de VFR. Dat is natuurlijk ook wel een kwestie van wennen, maar wat ik nu meemaak gaat veel verder dan "wennen".
×
×
  • Nieuwe aanmaken...