Jump to content

Madfred999

Forumlid
  • Posts

    531
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    42

Madfred999 last won the day on September 10

Madfred999 had the most liked content!

About Madfred999

  • Birthday 09/28/1957

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Grave
  • Interesses
    Motor rijden, voetbal, Formule 1, reizen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

1,463 profile views

Madfred999's Achievements

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Posting Machine
  • Dedicated
  • Collaborator
  • First Post
  • Reacting Well

Recent Badges

624

Reputation

  1. Inmiddels is het nieuwe relais binnengekomen. Ik heb het geïnstalleerd, samen met de "nieuwe" stuurschakelaar. Hopelijk kan ik deze week wat tijd vrijmaken om te gaan rijden, en dus te testen. Het nieuwe relais is trouwens instelbaar, de knipperfrequentie kan op drie verschillende snelheden worden gezet.
  2. Gisteren had ik zowel naar Delft als op de terugweg een probleem met de richtingaanwijzers. Na een tijdje rijden werken de richtingaanwijzers niet meer. Er zit een Smart Turn System op, ik heb al een nieuwe onder garantie ontvangen, en ook geïnstalleerd. Probleem blijft hetzelfde. Ik dacht eerst aan de linker stuurschakelaar, maar als het probleem optreedt dan werken de alarmlichten ook niet. Ik verdenk nu het (vermogens onafhankelijk) relais. De richtingaanwijzers achter zijn omgebouwd naar LED, aan de voorzijde naar Switch Back LED. Zoals gezegd, als ik ga rijden werkt alles perfect, na een tijdje (half uur tot een uur) kan ik proberen wat ik wil, richtingaanwijzers (zowel rechts als links) doen niks. Ook op het dasboard gebeurt er niks, op heel kortstondig oplichten van de indicator. Soms verdween het probleem spontaan. Soms moest de motor van contact om het weer te laten functioneren. Gisteren hielp echter niets. Dus het lijkt me temperatuur gerelateerd. Gisteren was het best warm, in de middag dan. Ik heb de motor gisteravond weggezet, ik was te moe om wat te gaan uitzoeken. Vanochtend was het probleem natuurlijk weer weg. Toch de voorkant losgehaald om te kijken, alles zit goed aangesloten. Ik heb met een verfafbrander het relais opgewarmd, maar ik kon het probleem niet reproduceren. Dus heb ik nu maar een nieuw relais besteld, deze komt als het goed is dinsdag of woensdag binnen. In de tussentijd ga ik nog het binnenwerk van de stuurschakelaar vervangen, dan zou het weer in orde moeten zijn. Dit is natuurlijk niet de juiste manier van storing zoeken, maar als het probleem niet aanwezig is kun je het ook niet vinden. Daarbij, de stuurschakelaar is een beetje gammel, dus vervangen is geen overbodige luxe. En het relais kost maar €9,99 met gratis bezorging. Dan is alles vervangen wat met de richtingaanwijzers te maken heeft, op de bekabeling na. Heeft iemand hier nog een ander idee?
  3. @B-one Nog iets kunnen vinden, probleem opgelost?
  4. Ik ben inmiddels voorzien, op de sleuteldag lagen er wat onderdelen van Wim (nou ja, niet van Wim maar van zijn motor), en daar zat ook een linker stuurschakelaar bij. Die heb ik overgenomen, samen met een verlengd ruitje. Dus dit topic mag dicht.
  5. @skippy Sterkte met je herstel. Hopelijk valt de schade aan je motor mee. Wat betreft de sleuteldag zelf, het was gezellig. Samen met @Smuigerwat gesleuteld. Daarna nog een soort Marktplaats meeting gehad waarbij oa meerdere ruitjes van eigenaar zijn gewisseld. De terugweg verliep beduidend beter dan de heenweg, geen dichte mist, en het "nieuwe" ruitje voldeed prima! Al met al een geslaagde dag.
  6. Tot nu toe weinig plezier, het is ontzettend mistig, niet echt fijn rijden zo.
  7. Zo, gereedschap ingepakt, Cardo opgeladen, straks effe tanken en dan op pad richting de enige file in Nederland, de N470 in Delft!!!
  8. Zoals de titel al zegt, ik zoek een linker stuurschakelaar voor een VFR800VTEC uit 2005. Rechter schakelaar heb ik al verschillende gevonden, linker nog geen één! Weet iemand waar ik deze kan aankomen, of heeft er iemand een liggen? Gr. Fred
  9. Dat klopt, datbis inderdaad eenvoudig te doen. Maar, de stekker blijft een zwak punt, dus ik heb deze toch verwijderd.
  10. Olie aftappen hoeft niet, er komt amper iets uit. De olie kan natuurlijk wel vervuild zijn door de "verkoolde" stator. Ik heb geen speciaal gereedschap nodig gehad, standaard gereedschap. Wel is het aan te raden om een pakking te hebben, of materiaal om zelf een pakking te maken. De nieuwe stator heeft een drie-polige stekker. Deze heb ik eraf gehaald omdat dat een zwak punt is. Daarbij, als je de stekker van links (statorkant) naar rechts (stekker/contrastekker) moet doorvoeren is bijna onmogelijk zonder veel zaken te verwijderen. Als je de stekker verwijderd kun je de oude draden terugtrekken (van rechts naar links) en meteen een touw of draad mee doorvoeren, en die dan gebruiken om de nieuwe draden van links naar rechts te voeren. Contrastekker verwijderen en de drie gele draden doorverbinden. De volgorde maakt niet uit.
  11. Ik heb dit een jaar geleden ook gehad. Ik heb toen een aftermarket model gemonteerd, maar eerst een extra "spoelkanaal" in het deksel gefreesd, zodat er meer olie over de stator loopt. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik zou effe moeten zoeken hoe groot en waar het extra kanaal moet komen. Het was echt een werkje van niks.
  12. Ik ben elektronica monteur (geweest). Ik zal mijn multimeter etc meenemen. Wat moet er gebeuren?
  13. Ik probeer er zeker bij te zijn. Tot nu toe staat er niks in mijn planning.
  14. Ik heb een Smart Turn System te koop. Die van mij functioneerde niet meer goed, maar ik kreeg geen garantie omdat ik de aankoopnota niet meer had. Daarom heb ik een andere gekocht, en vervolgens kreeg ik van de fabrikant toch garantie en een nieuwe unit toegestuurd. Ik heb er nu dus één (nieuw) over. Nieuwprijs is vanaf €90, vraagprijs €75. Ik kan ook eventueel helpen met inbouwen en aansluiten. Fred
×
×
  • Create New...