Jump to content

Madfred999

Forumlid
  • Posts

    608
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    44

Madfred999 last won the day on April 27

Madfred999 had the most liked content!

About Madfred999

  • Birthday 09/28/1957

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Grave
  • Interesses
    Motor rijden, voetbal, Formule 1, reizen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

8,493 profile views

Madfred999's Achievements

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Posting Machine
  • Dedicated
  • Collaborator
  • First Post
  • Reacting Well

Recent Badges

736

Reputation

  1. Lijkt me een goed verhaal.
  2. @Bazz FB gebruik ik gelukkig niet 😇 Ik had het op een of ander Engelstalig forum gelezen. Daar werd ook gesteld dat het verouderen ook doorging als de helm amper in de zon kwam. Dus "een nagenoeg ongebruikte helm verouderd net zo snel als een dagelijks gebruikte helm", werd er gezegd. Klinkt mij wat ongeloofwaardig in de oren eerlijk gezegd. En wat @VFRikus zegt, er zal ook wel een commerciële achtergrond zijn.
  3. Mijn helm is van polycarbonaat, dus die is aan vervanging toe.
  4. Mijn huidige helm, een HRC i70, is inmiddels 5 jaar oud. Nu lees ik verschillende verhalen over de levensduur van helmen. De helm is geen een keer gevallen, dus geen schade. Maar, ik lees ook dat door de invloed van zonlicht de kwaliteit van de helm achteruit gaat. En wel dusdanig dat na 5 jaar de helm niet meer voldoet aan de eisen. Heeft iemand hier daar wat info over?
  5. Net pas gelezen, ontzettend interessant artikel.
  6. Ik zou vandaag een stukje gaan rijden om te testen, dat gaat hem niet worden. Gisteravond/vannacht ben ik ziek geworden, echt stront verkouden 🤧 Ik wacht maar effe tot ik me iets beter voel.
  7. Inmiddels zijn de bougies geleverd. Maar, de bovenkant was niet voorzien van "busjes", dus alleen kale schroefdraad. De busjes op de oude bougies waren één geheel met de bougie dus moest ik busjes zien te regelen. Dat was nog effe een dingetje. Uiteindelijk bij een motorservice zaak in Noord Limburg terecht gekomen. Deze had ze liggen, gratis. De bougies zitten er nu in, werk viel wel mee. Alleen had ik de (niet originele) clacon verwijderd zodat ik wat meer ruimte had voor de voorste bougies. Twee boutjes, effe terugzetten! Wat een gedoe zeg, ik kreeg de boutjes er maar niet in. Uiteindelijk de zijkap eraf gehaald, draad opnieuw getapt, en eindelijk lukte het. De motor start, deze week ga een stukje rijden om te kijken of het stotteren weg is. Ik las toevallig op een Engelse site een stukje over de aanzuigkelken, die heb ik ook uit gehad en anders teruggezet. Cylinder 2 en 3 hebben de korte kelken, 1 en 4 de langere. Bij mijn VFR was dat anders, 1 en 3 waren de korte, 2 en 4 de langere. De lengte heeft schijnbaar invloed op de gasrespons.
  8. Ok, bedankt voor je bericht! De iridium bougies zijn idd stinkend duur. Bij sommige bedrijven wel €35-40 per stuk! En nu ik de originele bougies met flinke korting heb kunnen kopen, is het verschil nog groter! Als de iridium nodig zijn dan is dat zo, maar voor bv de levensduur hoef ik het niet te doen. Ik zal waarschijnlijk geen 80.000 km meer gaan rijden met mijn motor.
  9. Ik heb twee bougies, cylinders 1 en 3 eruit gehaald. Het zijn iridium bougies, type NGK IMR9B9H. Nu vraag ik me af wat wijsheid is, weer iridium bougies plaatsen, of het oude type erin zetten. De oude type bougies zijn bij Harm van Wijk in de aanbieding, €3,50 per stuk. Misschien een idee om die te bestellen om uit te proberen. Heb jij nog ontdekt wat het probleem toendertijd (2018) was @Johan? Edit: Bij van Wijk waren nog maar 4 bougies op voorraad en op=op. Dus ik heb deze besteld. Ik ga het gewoon proberen. Ik kan er nog altijd iridium bougies inzetten.
  10. Ik heb datzelfde topic gelezen. Dat ging over de leen VFR.
  11. Dat denk ik ook. Morgen de bougies eruit halen en bekijken.
  12. Zou kunnen, maar de spanningsmeter geeft 14,6 V aan, zonder haperingen.
  13. Afgelopen zaterdag was ik na de sleuteldag via de Veluwe op weg naar huis. Ik had het probleem dat de motor bij lagere toeren wat stotterde. Niet afslaan, maar wel hinderlijk. Een paar jaar geleden heb ik de modificatie aan het luchtfilter uitgevoerd, eigenlijk nooit geen problemen gehad. Ik heb getankt, 98. Maakte mi geen verschil. Km stand is nu 58000. Moeilijk te zeggen op afstand natuurlijk, maar iemand een idee waar te zoeken? Bougies, inspuiting?
  14. Ik was idd verhinderd bij de laatste meeting in Delft. Ik probeer er bij de volgende wel bij te zijn.
  15. Heb ik iets gemist? De nieuwe locatie is Zaanstad?
×
×
  • Create New...