Inmiddels zijn de bougies geleverd. Maar, de bovenkant was niet voorzien van "busjes", dus alleen kale schroefdraad. De busjes op de oude bougies waren één geheel met de bougie dus moest ik busjes zien te regelen. Dat was nog effe een dingetje. Uiteindelijk bij een motorservice zaak in Noord Limburg terecht gekomen. Deze had ze liggen, gratis.
De bougies zitten er nu in, werk viel wel mee. Alleen had ik de (niet originele) clacon verwijderd zodat ik wat meer ruimte had voor de voorste bougies.
Twee boutjes, effe terugzetten! Wat een gedoe zeg, ik kreeg de boutjes er maar niet in. Uiteindelijk de zijkap eraf gehaald, draad opnieuw getapt, en eindelijk lukte het.
De motor start, deze week ga een stukje rijden om te kijken of het stotteren weg is.
Ik las toevallig op een Engelse site een stukje over de aanzuigkelken, die heb ik ook uit gehad en anders teruggezet. Cylinder 2 en 3 hebben de korte kelken, 1 en 4 de langere. Bij mijn VFR was dat anders, 1 en 3 waren de korte, 2 en 4 de langere.
De lengte heeft schijnbaar invloed op de gasrespons.