Ga naar inhoud

hawkworks

Forumlid
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    utrecht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

hawkworks's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

14

Reputatie

  1. Te Koop Honda VFR750F Grijs (1995) 48.500km Starlight Silver Metallic Bouwjaar 1995 Op kenteken gezet 1997 Kilometerstand 48500 Erg fijne en betrouwbare motor. Rijdt zowel comfortabel als sportief. Technisch is de motor zeer goed, banden, ketting zijn goed. Carburateurs zijn schoon, evenals luchtfilter. Olie, koelvloeistof, bougies vorig jaar vervangen. Remblokken, vorkolie en remvloeistof drie jaar geleden vervangen. Voorvorken zijn gereviseerd, achterveer is vernieuwd. Bijzonderheden: - Hyperpro voorveren met instelbare cartridges en skg keerringen - YSS achterveer instelbaar met R&G schokbreker beschermer - Zero Gravity, double bubble kuipruit - Oxford handvatverwarming - Daytona spanningsmeter - Delkevic rvs uitlaat - VFR-ness (verbeterde kabelboom) - FH020AA Mosfet spanningsregelaar - Michelin Pilot Road5 banden - vfr800i spiegels - RVS-remkabels - JMT lithium accu Compleet met originele uitlaat, reserve sleutel, sleutelset en handleiding. Vraagprijs 2250 euro. Ophalen in Utrecht. Stuur mij een persoonlijk berichtje als je interesse hebt. .
  2. die van carmo zijn prima, maar controleer de stekkers en bedrading, carmo levert ook stekkers en draadeinden, solderen is de meest betrouwbare verbinding, honda heeft alleen gekrimpt in de fabriek dus door corrosie kan dit op den duur tot kortsluiting leiden, en dit verzin ik niet, zie ook topic sh847 met bewijs van kortsluiting en een betrouwbare oplossing
  3. ik vind zilvergrijs gewoon beter dan rood, ook bij 12v 😉
  4. Tip voor deze of gene, onlangs een daytona voltmetertje gemonteerd op mijn vfr750f (rc-36-2), werkt goed, kleurt rood bij een lager voltage dan 12v. Rechtstreeks op te accu te monteren met de bij geleverde kabeltjes. Niet te groot en lomp, heb het display op de zekeringkap geplakt naast de regelaar boven mijn oxford touring heated grips (een zegen om op de vfr te hebben). Past precies, en niet te opvallend allemaal.
  5. De SH847 is erg groot. Waar die te plaatsen.... Ik heb daarom 2e hands een FH020AA gekocht via de gebruikelijke kanalen online, ca 5 tientjes. Een setje nieuwe Furukawa QLW 250 / QLW-3F connectoren, te koop bij carmo. Goed solderen (evt krimpen als je zin hebt, zie internet rick donkers) Je kunt het ook combineren met een VFRness. Maar die zul je zelf moeten knutselen. Wordt niet meer gemaakt in de VS, kwam ik achter. Een setje van ROADSTERCYCLE.COM komt op hetzelfde principe neer. Onlangs nog een akkefietje gehad met de VFR (rc-36-2). Corrosie op de stekker, gesmolten door kortsluiting, ging gewoon fikken. Geen feest. Nu dus een FH020AA op VFR. Strak 14,4 Volt. Rechtstreeks op de accu. 30A zekering ertussen, geen fikkies meer op mijn VFR. Fijn
  6. Ik zocht iets om mijn nieuwe yss schokbreker voor mijn vfr750f (36-2) te beschermen. Zo kwam ik de R&G shocktube tegen, maar die bleek niet voor de 4de generatie vfr beschikbaar te zijn. Na wat heen en weer mailen, en maten checken, besloot ik 184X267mm te kiezen (lengte x omtrek, 7.25 x10.5: product code SHOCK12BK). Deze past goed op de yss. kijk eens bij: femon.nl race-shop.nl goedhartmotoren.nl mymotor.nl tekmonederland.nl
  7. ik heb op mijn rc36-2 road5 voor en road5 GT achter, uitstekende combi, verschil is de dikte van het rubber, maar je moet echt goed kijken... 180/60-17 betekent wisselen van achtervelg met 8 spaken van een rc36-1
  8. "You go love all the giraffes you want, me & Jessy are sticking with the ladies!" skinnypete -> El Camino, a breaking bad movie
  9. als het goed is zichtbaar aan de binnenzijde van je originele kuipdelen, daar zie je de letters abs; voor abs reparaties kan ik Versachem Plastic Welder aanbevelen, verschrikkelijke stink troep (draag beschermende kleding) maar lijmt abs zeer goed
  10. delkevic: logo zit op de achterzijde bij het uitlaatpijpje, ingegraveerd uitlaatpijpje is rechter (niet zo'n rond randje) en groter db-killer is niet zichtbaar, zit onderin de ovale pijp, dus geen schroefje bij het uitlaatpijpje
  11. delkevic https://www.youtube.com/watch?v=FLKS1sv8ACs
  12. +1 en tevens aan te bevelen: carburateur schroeverdraaier https://www.autogereedschap.com/c-1256449/afstel-gereedschap/
  13. is ff kijken, ik begrijp eruit dat de cartridge er inmiddels uit is... je wil de zuiger/valves en shims vervangen begrijp ik... ik ken deze vork niet... cartridge vorken hebben aan de onderzijde meestal een verholen ring zitten, door de zuiger aan de onderzijde iets omhoog te schuiven in de cilinder kun de deze ring waarschijnlijk zien/voelen, met een klein tangetje of iets, kun je voorzicht proberen deze ring uit de groef te duwen, kijk uit dat je de boel niet beschadigd. Als de ring eruit is, kunt je de zuiger uit de cartridge laten zakken. Bij rebound zuiger moet je de schroef losvijlen. Ik neem aan dat je weet wat ik hiermee bedoel. Hoop dat dit je helpt.
  14. zie ook: https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/29259-bevestigings-vijsjes-spiegel-vfr-800/
  15. Voor degenen die overwegen de spiegels van hun vfr750 te vervangen (die met de zwart rubberen condoms), hierbij een tip. Let op: voor VTEC VFR's niet van toepassing. Bij cmsnl kun je spiegels kopen voor de 5de generatie VFR (VFR800i - 1998-2001). Na 2000 leverde Honda deze met verbeterde spiegels: y2k spiegels zogezegd. Deze spiegels passen op de 3e en 4e generatie vfr's en natuurlijk de vfr800i van 1998 en 1999. (Er zwerft op dit forum ergens ook een draadje over meen ik mij te herinneren). Onderdeel nr: 88120MBGD01, ook is er een alternatief 88120MBGD01P, deze kosten ca. de helft en zijn precies hetzelfde. Vergeet het volgende niet (wat mij dus wel is overkomen): 1) zwarte boutjes (je hebt er 4 nodig) 6X16 zwart imbus 966000601607 want de originele zijn messing kleurig, dus dat ziet er niet uit 2) een spiegelrubbertjes, want deze zijn niet hetzelfde in tegenstelling tot wat ik dacht, 88113MBGD00 (hier heb je er 2 van nodig) Hopelijk maak ik iemand blij met deze info. nr 20 wordt nr 27 (boutje) nr 11 wordt nr 23 (rubbertje)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...