Ga naar inhoud

davidos

Forumlid
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Delft

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

310 profielweergaven

davidos's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Mannen, ik ga morgen kijken bij Garfield, nieuwe remblokken ga ik dan ook direct monteren, ik ben benieuwd! Allemaal bedankt voor de tips.
  2. @AFS Motorparts Daar heb ik ook aan gedacht, en contact gezond met iemand die dat kan, alleen de kosten daarvoor lopen voor nu te hoog op. Momenteel is het voor mij een speelfiets, die toevallig wel heel erg lekker rijd, dat betekent dat ie gewoon in orde moet zijn, maar meer dan dat hoeft niet. @hawkworks Als ik zo naar foto's kijkt, zien zelfs de onderpoten daarvan hetzelfde uit, ik neem aan dat je bedoeld dat de binnenpoten in te bouwen zijn in de rc36 buitenpoten? Dat ben ik namelijk uiteindelijk van plan, mochten ook de nieuwe poten gaan lekken, maar dan met 36-1 binnenpoten naar 36-2. Momenteel ben ik in contact met @Garfield die heeft nog een aantal mooie poten liggen, dus daar ga ik zeker mee verder voorlopig :-). Oh en, @VFRouge bedankt, dat scheelt weer :-), ik vind de remmen nu echt matig, kan zo hard knijpen als ik wil, maar hij gaat niet harder remmen en blokkeert niet, sterker nog, de achterrem lijkt beter te remmen, nu is het een oude motor, maar dat hoort niet zo... Remvloeistof is ververst, blokjes zijn onderweg.
  3. Vanwege de beschikbaarheid en de prijs, ik heb het idee dat ik net een week te laat ben met rondzoeken, er is er op MP een weggegaan voor 40 euro. Ik wil niet veel meer dan 100 euro kwijt zijn, toevallig kan ik een 36-1 vork voor een leuke prijs krijgen, vandaar. Is het trouwens zo, dat wanneer de schijf plus blokken vettig geweest zijn, je beide moet vervangen? Of kan ik de schijf schoonmaken en de blokken vervangen?
  4. Bedankt, Ik heb hem een bericht gestuurd :-), nu nog zeker weten of RC36 op RC36-2 past, en anders moet ik echt RC36-2 poten hebben. Edit, ik zie dat er een speciaal vering onderwerp is, ik verplaats mijn post even!
  5. Hoi! Na de aankoop van mijn VFR 750 F RC36-2, bleek de voorvork toch wel echt te lekken. Nieuwe keerringen en olie besteld, vervolgens beide poten uit elkaar gehad, bleek er toch wel erge pitting te zijn. Van zijwaartse speling lijkt geen sprake. Ik heb de poten licht geschuurd met korrel 1200 en chroom polijst, daarnaast de putjes iets afgesneden tegen de scherpe randjes. Na de reparatie bleek alles in orde, echter na 5 minuten rijden, nog steeds lek. Nu ben ik dus opzoek naar 2 nieuwe poten / binnenpoten, reviseren is erg kostbaar. In de WPHB zie ik dat de voorvorken vanaf '91, redelijk hetzelfde zijn, op het zwarte kapje en een buisje + ring aan de binnenkant na. De buitenkant zou identiek moeten zijn, klopt dat? Als dat zo is, wil ik 2 nette poten op de kop tikken van een RC36 uit 93, en deze gewoon monteren zoals ze zijn. Later als ik zin heb, zou ik dan de binnenpoten over kunnen zetten naar de originele buitenpoten met zwarte afdekkapjes. Belangrijk is dat het een 1 op 1 vervanging is, dus dat de wielen, het spatbord, de as, de kroonplaat enz, hetzelfde kunnen blijven. Ik hoor graag van jullie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...