Jump to content

Red Boll

Forumlid
  • Posts

    110
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Red Boll last won the day on May 18 2020

Red Boll had the most liked content!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Omgeving Rotterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Red Boll's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Collaborator
  • First Post
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Week One Done

Recent Badges

81

Reputation

  1. Het ging mij puur om die steun voor onder "de neus". Mijn keuze zou zelf zeker niet vallen op de verlichting van SW-Motech. Succes met de "installatie" van de lampen in ieder geval. Ik hoop dat de lampen doen wat je van ze verwacht en ik ben benieuwd naar je ervaringen.
  2. Ik zit hier zelf ook over na te denken. Niet omdat ik meer wil zien maar voldoende wil zien. Voldoende om bij standaard omstandigheden de weg te kunnen zien om ook met de maximum snelheid te kunnen rijden bij duisternis. Mijn eerste stap om meer te kunnen zien was het gebruik vervangen van de halogeen lampjes door Osram Night Breakers (LED H7 (6000 K)) voor groot en dimlicht. (Zie ook https://www.redboll.nl/replaced-halogen-bulbs-with-led-lights/ ) Deze zijn plug-and-play er verblinden de tegenliggers niet (bij een goede afstelling). Het ziet er een stuk moderner uit maar meer zicht krijg je er niet door (voor mijn gevoel). Seinen met groot lucht doet wel meer voor mijn gevoel, zeker wanneer je een tikje op die knop geeft waardoor je een behoorlijk felle flits krijgt die goed opvalt. Zelf ben ik van een pré rev-bomb generatie en heb ook nog eens een DCT nu dus probeer ik op die manier soms wat aandacht te krijgen. Heb je deze al gezien? https://sw-motech.com/en/bike/HONDA/VFR1200X/2011/SC70/products/safety/additional+headlights/light+mount/4052572017487.htm Kan ook een optie zijn. Iets voor het volgende seizoen voor mij om uit te zoeken wat ik hiervoor ga kiezen. Wat ik in ieder geval niet wil is tegenliggers en andere weggebruikers verblinden. Je ziet soms wel eens van die ruimteschepen op de weg die dan uiteindelijk een motor blijken te zijn. "Het" valt zeker op, maar het valt niet op dat je een motorrijder / een persoon op een motor bent. Daarnaast is de afstand en snelheid van dat ruimteschip niet meer fatsoenlijk in te schatten.
  3. Ik heb ook de Xiaomi compressor. Toen ik die van het weekend pakte om de banden weer op spanning te krijgen zat er nog genoeg energie in van vorig jaar om dat te doen. Toch blijft de ingebouwde accu zowel het grootse voordeel als het grootste nadeel. Dit maakt het apparaat zwaarder en wanneer de accu leeg is kun je er niets meer mee. Al met al ben ik er tevreden over. Ooit gekocht bij Amazon voor rond de 35€.
  4. Ja dat klopt. Goede waterdichte kleding en je hebt eigenlijk nergens last van. Enige met dit weer is dat de motor soms staat te dampen wanneer je stil staat en mijn bril ook nog wel eens wat kan beslaan. 🤓
  5. Heb weer binnen zitten knutselen aan een filmpje. Het is heerlijk weer om binnen te zitten nu. 😃
  6. Dat is de PERS container om al het #FAKENEWS in te stoppen! 😆
  7. Weer een dag van mijn Sauerland ritje van vorige maand.
  8. Begin deze maand een midweek in Sauerland rondgereden
  9. Dat is voor mijn gevoel niet beter/slechter dan met halogeen, de lichttemperatuur is wel fijner (persoonlijk ding). Het ziet er wel moderner uit en seinen met groot licht geeft echt een "flits".
  10. Reserve lampen gekocht. De huidige zitten er alweer ruim een jaar in zonder problemen tot nu toe. Heb geen exacte meting gedaan maar deze geven volgens mij niet meer of minder licht/zicht dan halogeen. Het is vooral ander licht.
  11. Een paar weken terug gekozen voor een zomerse avondrit. Het was ruim boven de 30 graden ☀️ en het voelde gewoon fris toen bij duisternis het tussen de 20-25 graden was geworden. Deze keer geen dijkjes e.d. maar gekozen voor de industriële gebieden rond Antwerpen. Weer eens wat anders.
  12. Red Boll

    Tsja

    In mijn eigen omgeving heb ik vooral last/ergernis van "geluid" van scooters. Ik zou het een keer moeten opnemen want het is een bepaald voor mij irritant en hard geluid. Ook daar is het misschien vooral de gas of aan of uit methode die ze hanteren. Blijkbaar rijden zo ook nog eens zonder verlichting, veel te hard en krijgen ze het ook nog eens voor elkaar om wheelies te maken maar daar heb ik thuis geen last van. Daarnaast rijden er een paar auto's met "klapper-uitlaten". Geen idee wat het precies is. Wanneer je er in de buurt van rijdt schrik je je soms een helmpje! Je moet blijkbaar iets zo'n wanneer je als meerjarige man in een Fiat 500 of Volkswagen Eos rijdt. Voor mijn gevoel zijn het niet eens zoveel scooters/auto's. Pas geleden vlakbij huis in een politie fuik gereden. Stonden vooral auto's en motoren. Met mijn standaard Pappa ADV motor met topkoffer beef het bij een rondje lopen, stukjes plastic ter inzage uitlenen en een goed gesprek. Ik kan me voorstellen dat wanneer je uren achter elkaar irritatie/hinder hebt van dit soort geluid/gedrag je er niet blij mee bent. Generaliseren ligt dan op de loer en dan ga je meteen in "grote oplossingen denken".
  13. Voor helmen is er sowieso één en ander veranderd op dit vlak. Hier wordt er met betrekking tot motorkleding wat uitleg weggegeven over de betreffende keurmerken:
  14. Dit jaar nog helemaal niet vaak op pad geweest maar heb toch wat weten vast te leggen op de gevoelige chip.
×
×
  • Create New...