Ik zit hier zelf ook over na te denken. Niet omdat ik meer wil zien maar voldoende wil zien. Voldoende om bij standaard omstandigheden de weg te kunnen zien om ook met de maximum snelheid te kunnen rijden bij duisternis. Mijn eerste stap om meer te kunnen zien was het gebruik vervangen van de halogeen lampjes door Osram Night Breakers (LED H7 (6000 K)) voor groot en dimlicht. (Zie ook https://www.redboll.nl/replaced-halogen-bulbs-with-led-lights/ ) Deze zijn plug-and-play er verblinden de tegenliggers niet (bij een goede afstelling).
Het ziet er een stuk moderner uit maar meer zicht krijg je er niet door (voor mijn gevoel). Seinen met groot lucht doet wel meer voor mijn gevoel, zeker wanneer je een tikje op die knop geeft waardoor je een behoorlijk felle flits krijgt die goed opvalt. Zelf ben ik van een pré rev-bomb generatie en heb ook nog eens een DCT nu dus probeer ik op die manier soms wat aandacht te krijgen.
Heb je deze al gezien? https://sw-motech.com/en/bike/HONDA/VFR1200X/2011/SC70/products/safety/additional+headlights/light+mount/4052572017487.htm
Kan ook een optie zijn.
Iets voor het volgende seizoen voor mij om uit te zoeken wat ik hiervoor ga kiezen. Wat ik in ieder geval niet wil is tegenliggers en andere weggebruikers verblinden. Je ziet soms wel eens van die ruimteschepen op de weg die dan uiteindelijk een motor blijken te zijn. "Het" valt zeker op, maar het valt niet op dat je een motorrijder / een persoon op een motor bent. Daarnaast is de afstand en snelheid van dat ruimteschip niet meer fatsoenlijk in te schatten.