Ga naar inhoud

Nick91

Forumlid
  • Items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Nick91

  • Verjaardag 28-03-1991

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Ninove, België

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Nick91's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

3

Reputatie

  1. De stator is vervangen! Op zich geen moeilijk werkje, het langste bezig geweest met de oude pakking te verwijderen. Ook de kabel door de moto trekken is even prutsen maar had er een "trekdraad" aan gehangen. Bespaart wat tijd. Daarna even getest en de waardes waren stationair minimum 13,7v en max 14,3v. Wat me wel opviel is dat op 4000trpm er niet veel verschil qua voltage kwam? Bleef echt rond de 14,3v moet deze niet hoger gaan? Meteen ook verse olie, filter en remblokjes achter. Ook een grondige poetsbeurt gekregen.
  2. @peter fille Ik ging er juist aan beginnen, dat van de gele kabels weet ik niet precies ik zou ze gewoon aan elkaar zetten zoals de stekkers voorzien zijn? En dat van olie aan de stator van waar heb je dat? Staat in ieder geval niet in het werkplaatshandboek.
  3. @Ray Ik ga je raad opvolgen en starten met het vervangen van de stator en dan meten. Dus +-4000trpm maken en dan mag je max 14,5V hebben? Of kan je de SR nog op andere manieren testen?
  4. @Ray Ok duidelijk. Weet je soms nog welke stators het waren (de vervangers). Originele van Honda of aftermarket? Ik zou graag zo snel mogelijk een bestelling willen plaatsen maar had graag eerst zo veel mogelijk ervaringen gelezen. Denk dat het de Electrosport stator zal worden. Al een paar goede ervaringen van gelezen. Zit nog te twijfelen voor welke SR... aangezien er meerdere me aanraden gelijk een nieuwe te plaatsen maar dan lees ik ook dat deze weinig stuk gaat op de Vtec...hmm. Als ik hiermee een tweede verbrande stator kan besparen doe ik graag de investering maar weet niet goed de welke dan te bestellen...electrosport verkoopt er ook maar daar had ik een negatieve ervaring van gelezen hier op het forum.
  5. @Ray Dus als ik het begrijp heb je al 2 kapotte stators gehad Mag ik vragen op welke km stand dit ongeveer gebeurd is bij jou de eerste keer en of je dan een OEM Honda stator of aftermarket stator geplaatst/laten plaatsen hebt en hoeveel km's later je tweede stator stuk is gegaan? Welke stator heb je nu en al veel km's met deze ? En de spanningsregelaar is nog de originele dan?
  6. @RoelNL Ik had om de link vd spanningsregelaar gevraagd of gewoon merk/type is ook goed
  7. Hey, Weet je nog welke stator je juist geplaatst hebt? En wat bedoel je met: zorg dat alles is weggewerkt?
  8. Ok goed om te horen, weet je soms nog precies welke spanningsregelaar je geplaatst hebt?
  9. Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met bepaalde aftermarket stators? Omdat in een engelstalige vfr groep is er iemand die beweerd dat de aftermarkets na 5000kms terug stuk gaan en dat een originele het beste is? Ik kan wel begrijpen dat de onderdelen van Honda goede kwaliteit is maar die zijn 3x zo duur als een aftermarket... Ook zei deze kerel om de spanningsregelaar te upgraden naar een FH020AA of SH847.
  10. Iemand die weet of hij nog ergens online te bekijken is? Lijkt me wel interessant om eens.te bekijken.
  11. Hier zie je aan de rode stekker een gesmolten stukje waar de koperen connector doorkomt.
  12. Let op de witte stekker (deze is ondertussen verwijderd en rechtstreeks aangesloten)
  13. Hallo, Ja inderdaad terug een topic over stator/spanningsregelaar... Heb al een aantal topics van de zovelen doorgelezen maar ik had toch nog wat vraagjes. Info over de moto: Vfr800 Vtec 2005 met +- 60.000km Bij deze even uitleggen wat er aan de hand is (opgepast ik ben een leek in electriciteit!) . De problemen begonnen een aantal weken geleden de moto had al een weekje of 2 stilgestaan en wou hem eens starten, noppes. Accu had te weinig kracht, ik dacht ja kan gebeuren staat al even stil en het is winter...dus aan de druppellader voor een nacht. Dag erna lader eraf, vlotjes gestart en gaan werken. Na de shift wou ik starten...noppes terug te zwak, motor aangelopen en terug naar huis. Nogmaals de druppellader aangehangen maar nu voor 3 dagen, afgekoppeld en dag erna terug goed gestart en kort ritje en na de stop terug hetzelfde... SH*T! Tja niet veel ervaring met elektriciteit dus dacht ok de accu vervangen he. Nieuwe accu besteld en bij het plaatsen van deze viel mijn oog op de volgende 2 punten: -De 30a zekering NAAST het startrelais was stuk + de isolatie onder de witte connector was bruin geblakerd dus heel warm geweest => meteen op het net eens gezocht en vond gelijkaardige gevallen. Hier raden ze aan om een betere kwaliteit zekeringhouder te plaatsen die beter tegen de hitte kan + de witte connector te verwijderen en rechtstreeks te solderen. Dat laatste heb ik al gedaan + de zekering vervangen. -Dan de rode connector van het startrelais zelf is ook warm geweest want er is ook een beetje isolatie gesmolten van de stekker zelf, niet zo hard als de witte connector maar toch... raar. Iemand gelijkaardige problemen ervaren? Tips wat te doen/oorzaak ervan? Dan heb ik de accu geplaatst en meteen de multimeter erbij gehaald. Ik weet nu precies de exacte waarden niet maar bij het starten zakte de spanning niet onder de 10v => OK? Bij stationair maar 12,4v => NOK Bij 4500rpm steeg hij maar naar +-12,8-13v maximum => NOK Niet goed dus? Terug op het net wat gezocht en kwam bij de gekende problemen met de stator/spanningsregelaar, dacht terug SH*T! Even geprobeerd de stator uit te meten maar zoals ik al zei ik ben een leek in elektro maar soit, meter op ohm en aan de gele draden vd stekker uitgemeten ik vond eerst de juiste stand niet op de meter maar kwam toch op waardes van 0.1ohm uiteindelijk. Dan gestart en spanning proberen meten op de stekker (nog ingeplugd) en ik kwam dacht ik maar aan 6v? Blijkbaar moest de meter op wisselspanning staan ook ipv gelijkspanning oeps . Dan maar gewoon een andere tip gevolgd van het net, beschermkap vd dynamo losmaken voor statorwikkelingen te controleren en inderdaad 3/4 zwart geblakerd.... Voor de vuilbak dus. Dus heb ik een paar vraagjes: -Eerst hoe is dit kunnen gebeuren? -Zijn er dingen die ik zeker nog moet controleren? -De verbrande connector/kapotte 30a zekering heeft dit met de kapotte stator te maken? -Men adviseert me op de spanningsregelaar meteen mee te vervangen, klopt dit ? Zoja voor een ander, nieuwer type? (mosfet)? -Ik heb gehoord dat er 2 types stators zijn voor mijn type een groter en kleiner model, welke heb ik nodig? Originele opmeten? -De originele stator van Honda is overdreven duur +€450 ofzo? Dat gaat het niet worden dus tips waar te bestellen, welk merk, evt laten maken bij Carmo waar ik al over gelezen heb? De prijzen voor een aftermarket stator die ik online vind liggen meestal tussen de €150 en €220 en voor een spanningsregelaar tussen €110 - €150. Nu bestel ik soms onderdelen op een Duitse site, meestal veel goedkoper voor dezelfde onderdelen in BE en NL, daar verkopen ze ook SR's en Stator, iemand ervaring met dat merk? Prijs ligt in ieder geval goed. https://www.biketeile-service.de/Honda-VFR-800-70807/en/electrics/alternatorparts/ Graag jullie tips en advies! Grts Nick
×
×
  • Nieuwe aanmaken...