Ga naar inhoud

milwel traamen

Forumlid
  • Items

    76
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

milwel traamen won de laatste dag op 13 juli 2021

milwel traamen had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Den Haag

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Kies je type
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

milwel traamen's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

28

Reputatie

  1. Das heel veel. Ik red dat niet. Is wel extreem volgensmij. Als ik ook maar iets hoor tikken of iets dergelijks dan gaat hij eraf en een nieuwe erop.
  2. Ik smeer het met kroon xs100. Is voor zover ik weet bio. Doet het toch echt 45K. O en voor ik de wind van voren krijg. Gebruiken op eigen risico uiteraard.
  3. Heb de osco. Voldoet prima. Makkelijk te monteren. Simpel te gebruiken. Bij het tanken even de plunjer uittrekken. Heb met mijn vorige motor dit ook zo gedaan. Heb 2x mijn ketting moeten vervangen. Dat zou dan betekenen dat ik 45k per ketting zou doen. Overigens met kettingzaagolie. Werkt prima en is 10x goedkoper dan olie van Osco zelf. Groet, Milwel
  4. Flitsmeister is overigens ook prima als het alleen om navigatie gaat en controle. Voor flitscontroles is kurviger niet uitgerust en daarom ook niet te gebruiken. Wat ik dan doe is Flitsmeister op de achtergrond laten draaien. Kan je mooie routes rijden en krijg je toch nog meldingen binnen van controles. Succes!
  5. Voor wat minder geld heb je kurviger. Werkt prima. Kan GPX routes inladen. Is goed aan te passen. Ik vond wel dat je aan de standaard instellingen nog wat moet doen voor het goed werkt. Tomtom behoeft geen uitleg denk ik. Iets duurder, maar doet wat het moet doen. Pas op met sommige nieuwere versies die geen GPX in willen laden. Calimoto is wat mij betreft te duur voor wat het doet. Succes! Groet, Milwel
  6. @vroembert Niet goedgekeken. Ga er mee aan de slag. Edit: ik lees niet goed. Antwoord al gegeven ga er naar kijken. Dank voor de antwoorden.
  7. @EricAh oke. Zijn er foto's/plaatjes van waar ik naar moet zoeken? Dank alvast. O en als iemand nog weet of dit ook via de ECU kan? Of dat dit juist niet gebeurd, maar alleen via de gashandel/plaatje. Dan zou ik dit graag willen weten.
  8. @vroembert Dankje voor het antwoord. Weet je toevallig of je de begrenzing op de gashandel ook kan zien? Ik heb een injectie fiets dus ik neem maar aan dat het plaatje in de carb niet voor mij op gaat. En weet je nog van andere manieren waarop de motor geknepen zou kunnen worden? Dus ECU bijvoorbeeld. Hoe kan je dat zien? Als je het uberhaupt al kan zien.
  9. @vroembert is dat voor de f versie van 2014 en hoger? Ik hoorde ook al iets over de ECU.
  10. Ik vraag me af of die 230 km/u daadwerkelijke km/u zijn (gps) of dat dit op de teller is. Op andere fora zie ik ook wat hogere snelheden. Rond de 250. Wat naar mijn idee ook overeenkomt met het aantal pk's. Wat ik al zei. 98pk op een andere sport tour motor en 222km/u op de gps. Op de teller dan rond de 240. Dat haalt mijn vfr niet. Die toch echt meer pk heeft. Enige wat nog overblijft is op de testbank en eens kijken wat de cijfers zeggen.
  11. Ik ga eerst hem eens op de vermogens bank zetten. Kijken of ik daar wijzer van word. Als iemand info heeft over begrenzing op de ECU heel graag.
  12. De hierboven geschreven info over weer type, bepakking, koffers enz nam ik al mee. Ik vergelijk het met mijn vorige motor. 98pk 222km/u op de gps. Deze motor 106pk en op de teller 220. Wat neerkomt om ongeveer 200km/u. Valt te vergelijken dus met de 98pk alleen dan nog langzamer. En ja de motor komt uit Duitsland. Dus heb het vermoeden dat hij op 100pk bergrends is. 220 op de teller lijkt mij te weinig, lijkt me. Dank voor de reacties.
  13. Even een rondje Sauerland gedaan deze week. En natuurlijk ook even op de Deutsche autobahn mijn rechterhand vrij spel gegeven. Nu viel me op dat de max snelheid zo rond de 220 op de teller ligt. Ik had het idee dat dit toch echt hoger moet liggen voor de VFR800 RC79. Ongeveer op de 250 dacht ik. Nu merkte ik ook op dat de toerenteller bleef steken op 9000 toeren. Nu kan ik voor het laatste het mis hebben. Kon het maar twee keer echt goed proberen. Toch heb ik het vermoeden dat ik wat vermogen mis. Nu vroeg ik me af. Wat is de max snelheid van de RC79. Zou graag de ervaringen van andere RC79 rijders horen. De motor is import. Dus het zou kunnen dat hij begrensd is. Ik heb ook zitten zoeken, maar kan van begrenzing van de RC79 weinig vinden. Is er iemand die me hier wat meer info kan geven. Info of er RC79 modellen zijn met begrenzing en hoe dit gedaan is. Mijn dank is groot. Groet, Milwel.
  14. Laat ik dan in mijn eigen topic toch nog even terug komen op @AFS Motorparts Ik ben het er mee eens dat het wat onduidelijk is. Ik merk regelmatig dat de motor vrij warm is. Dus boven de 100 graden. Met regelmatig bedoel ik. Van de 10 keer minstens 7 a 8 keer. Dat is nu. Het is nu redelijk warm buiten dus dat speelt ook mee. Ik merk gewoon dat de motor snel warm word. Nou is dat niet vreemd. Volledig bekuipt. Dus de motor kan zijn hitte minder makkelijk kwijt. Nu merkte ik op dat tijdens het parkeren de ventilator van de motor blijft draaien als ik dus het contact aan laat. Motor uit via jiffy. Ook als ik de motor uit zet en daarna weer aan ( op contact ) slaat de ventilator aan. Bij mijn andere motor, naked. gebeurde dit vrijwel nooit. Dat de motor van de VFR sneller warm word en blijft is duidelijk. Als ik rij zakt hij snel naar de 80 graden. Dus dat is het probleem niet. Wat is dus niet weet is waar ik goed aan doe qua de ventilator laten draaien. Gezien ik ook niet kan vinden hoe het zit in de manual. Dus bij deze. Als ik nog niet duidelijk ben laat het dan weten. Misschien doe ik zelf ook wat verkeerd. Alvast dank voor de input. Overigens mijn vriendin die een GSX1000 reed, had hetzelfde "probleem". Die zei me, waar maak je je druk om. Gewoon sleutel eruit en niet over nadenken. Ik vind het een interessant onderwerp. Groet, Milwel
  15. @Garfield Het stijgen van de temp gebeurd regelmatig in warm weer. Dan loopt de temp op tot boven de 100. Als ik rij normaal gesproken rond de 80 met rijwind. Als ik stil sta klimt de temp ook redelijk snel op. Voor zover ik weet is dit normaal.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...