Jump to content

HoekmanR

Lid VFROC
  • Posts

    66
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

HoekmanR last won the day on August 24 2022

HoekmanR had the most liked content!

About HoekmanR

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Kampen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

1,928 profile views

HoekmanR's Achievements

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well

Recent Badges

47

Reputation

  1. @VFMaster Update van deze band? Liep even bij Ten Kate (Nieuwleusen) in de showroom en zag meerdere occasions waaronder een CT met de road 6. Eenmaal flink gebruikt vind ik deze band er niet uitzien. Veel schuine kantjes, alsof ze gecupt waren.
  2. Aantal blokjes weet ik zo niet. Maar het klakkerig geluid vanuit de cardan komt mij wel bekend voor met de DCT. Bij optrekken in laag toerental merk je dat de V4 wat bokt maar lang niet zo erg als bij de 800 VTEC, daar vond ik het gewoon irritant (nog niet gesproken over de VTEC zelf, je houdt er van of niet). Wel ben ik van mening dat het een eigenschap is van de V4 motor. Geen zorgen om maken!
  3. Heb binnenkort deze samenstelling in de bus liggen. Montage dus op de zwarte plaat achter de voorruit. Zal een update doen met het resultaat!
  4. Niets anders dan lof voor de GT-II 's! Heb ze onder de VTEC gehad en vertoonden geen krimp het betere gooi en smijt werk maar ook het rustige toerwerk in de regen. Na vervanging ook geen cupping gezien of andere gekke kenmerken.
  5. @Petrovski Morgen gaat hem helaas niet worden. Het is wel een mooi stukje kachelen vanuit kampen! Ik probeer die van 20 April of 18 Mei mee te pakken. @vanvan Die behoort inderdaad ook tot de opties, hoewel ik hem liever in het Zwart heb. Getoonde versie in mijn eerdere bericht lees ik veel over dat de montagegaten niet goed overeenkomen. Het blijft Alibaba spul. Ondanks dat zekerh het proberen waard of anders retour China.
  6. Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een oplossing om mijn telefoon boven de cockpit (horizontaal) te plaatsen. Betreft een 1200X uit 2013. Voorkeur gaat uit naar een oplossing waar een quadlock mount op geplaatst kan worden. Dus eindigen met een ronde ''bar'' boven de cockpit heeft de voorkeur maar andere oplossing zijn natuurlijk ook welkom 😉 Iemand ervaring met bijvoorbeeld onderstaande houder of eventueel een andere oplossing?
  7. Zag dat de Scorpion Trail III nu uit is. Als ik mij niet vergis was de Trail II toch ook al een super 90/10 band? Iemand al ervaring mee of voornemens deze aan te schaffen?
  8. Ik begrijp je. Het is ook een kwestie van (persoonlijke) beleving .
  9. Heb in de VTEC 2 jaar een Lithium accu gehad. Hij past helaas niet in de 1200X. Daarnaast ook een stuk lichter natuurlijk maar ook zeker merkbaar verschil met starten. Startkracht (CCA) is vele malen hoger en laadcycli verdubbeld of het veelvoudige ervan. Wel oppassen met koude temperaturen (gaat vaak gewoon goed) en de onderhoudslader moet ook een Lithium stand hebben. EDIT: past natuurlijk gewoon in de 1200X maar dan op z'n zij 🤯
  10. Laat ik de wijsneus dan maar uithangen toch even inhaken op punt 4 😆 Sinds een paar weken de VTEC verkocht en een Crosstourer 1200 gekocht. Met mijn 78 KG en 1.92 meter ging er een wereld voor mij open. Wat rijdt de crosstourer (DCT) heerlijk zeg. Ik was bang om qua snelheid in te leveren maar niets bleek minder waar. Maar waar het mij vooral om ging: geen last meer van de nek en polsen na een rit van 60 minuten of langer 😉 Wees niet koppig en laat punt 4 zeker niet verdwijnen van je lijst! (laat het dan wel een crossrunner of crosstourer zijn natuurlijk 🙃)
  11. Niet hetzelfde maar wel dezelfde werking, namelijk je blok koelen 🙃 . Sinds mens heugenis weten we dat lucht in het koelsysteem funest is ongeacht het systeem. Dit is makkelijk zelf uit te voeren. Schommelende temperaturen (met name erg afkoelen of slecht op termperatuur komen) is vaak te wijten aan een thermostaat. De how-to's staan op dit forum!
  12. Bij die van mij is de thermostaat vervangen. Ritjes met dit weer blijft de temperatuur rond de 75 graden schommelen. Als ik na een rit de motor stationair laat draaien is het een kwestie van een paar minuten voordat hij op de 105 graden zit en de fan aanslaat. Fan gaat weer uit bij een graad of 98. Ga ik vervolgens (ook met wat kouder weer) door de woonwijk rijden dan komt de temperatuur echt niet onder de 90 graden. Pas als ik een N weg pak of een snelweg regelt hij hem weer af op 75 graden. Tijdens de zomer schommelt de temperatuur zo rond de 85 a 95 graden bij het rijden op een N weg. Er vanuitgaande dat de thermostaat helemaal open staat redt hij het niet af te koelen naar 75 graden wat in de winter wel lukt. Voor mij een logisch verhaal. Check inderdaad of er geen lucht in het systeem zit of begin met het vervangen van de thermostaat. Kan nooit geen kwaad!
  13. Klinkt als; wel de lusten, niet de lasten. Ik ga er niets afsluiten!!
  14. @Erwin_1965 wat is de status? Sta op punt binnenkort een verzekering af te sluiten voor de VFR.😅
×
×
  • Create New...