Jump to content

HoekmanR

Lid VFROC
  • Posts

    41
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

HoekmanR last won the day on August 24 2022

HoekmanR had the most liked content!

About HoekmanR

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Kampen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Recent Profile Visitors

662 profile views

HoekmanR's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Week One Done

Recent Badges

24

Reputation

  1. Heb hier keurig een opvangbak voor. Mij is geleerd vanuit de autotechniek, en zie dat mijn collega's het niet anders doen, geen olie op te vangen en later weer toe te voegen. Beetje pieleuterig maar stof of andere vaste delen kunnen makkelijk in de olie komen wat je vervolgens weer in je blok gaat gooien. Nee bedankt . Koelvloeistof was wel aan vervanging toe dus deze gelijk maar vervangen. Van de lange bouten was er inderdaad een iets kortere! Zo op het oog niet snel gezien. Bij het terugplaatsen was het wel duidelijk geworden. Nu dus eerder opgemerkt 😄 Gaten uitgeboord, draad getapt en de helicoils M6 geplaatst, nieuwe pakking gekocht en alles teruggeplaatst. Het beetje olie wat er vrij kwam aangevuld nieuwe koelvloeistof er in en de Viffer kan er weer tegenaan.
  2. Was dat het maar haha. Zijn in totaal 4 bouten om het cilinderhuis te verwijderen (met daaraan de cilinder zelf). 3 stuks van 100mm en de andere dacht ik 50mm. Makkelijk te onderscheiden dus. Kwam al een topic tegen met dezelfde uitdaging. Deze eigenaar heeft dubbele helicoils toegepast (ook niet handig). https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/97619-repairing-thread-on-the-clutch-slave-cylinder/page/2/ Onderstaande foto is de ''flens'' die verwijderd moet worden. Net nog even gekeken maar het is denk ik een kwestie van de waterpomp weghalen, tandwiel verwijderen en versnellingshevel verwijderen. Vraag me dan alleen af of de olie en koelvloeistof afgetapt moeten worden. Deze laatste twee voorkom ik liever omdat ze recentelijk vervangen zijn.
  3. Beste rijders, Onlangs heb ik mijn ketting en tandwielen vervangen van mijn VFR800 uit 2004. Bij het terugzetten van de koppelingscylinder (of het hele huis er omheen) is het draad achter de flensplaat helaas dol gedraaid. Om dit op te lossen wil ik een helicoil toepassen maar daarvoor zal de flensplaat wel verwijderd moeten worden. Wat ik zoal kon zien is dat de waterpomp er voor zit en nog wat andere zaken. Ook zie ik een pakking achter flensplaat zitten. Zijn er rijders die ervaring hebben met het verwijderen van deze flensplaat of het repareren van het schroefdraad? Zo ja, welke delen dienen verwijderd te worden en moet er bijvoorbeeld eerst olie afgetapt worden? Bedankt!
  4. @rzonnie kan je vertellen wat de oorzaak was of nog steeds is?😏
  5. Wellicht dat de Sportsmart MK3 bedoelt wordt. Ben ook erg benieuwd naar het verschil in de Sportsmart MK3 en de Power 5. Rij zelf (erg vlot) enkel met mooi weer en zeker niet in de regen.
  6. Vandaag op de A6 van Lelystad naar Almere. Projectje nog niet af? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. Apart, dit weekend ben ik hem ook verloren met als gevolg diepe krassen in m'n band, stekker van verlichting losgescheurd en de stalen beugel kapot. Mijn kentekenplaat met houder plaat zat enkel vast aan de stalen beugel die aan het frame vast zit. Zojuist een nieuwe kentekenplaat besteld en deze middag komt hij al binnen! Nu nog een beugel ( Honda artikel: 80116MCWD01) regelen voor bevestiging van de plaathouder en iets regelen met verlichting. Zijn hier kant en klare oplossingen voor? Meest verdrietige is toch wel dat ik mijn ''cared for by Johan'' aanduiding ook kwijt ben
  8. Klopt, sommigen zijn op basis hiervan maar na lang doorzoeken niet te verkrijgen in NL. Isopropyl is (IPA) is wel te verkrijgen in NL. De grote vraag is wat dan de verhouding moet per liter benzine. Zo’n chemicus ben ik nou ook weer niet! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. [mention]Smuiger [/mention] [mention]Ray [/mention] , bedankt voor de praktische tips! Ik heb de banjo verbinding los gehad naar de achterste injectorrail. Hier kwam niet veel brandstof uit. De brandstofpomp zal eerst in werking moeten treden voordat er überhaupt brandstof door deze twee leidingen (voorste en achterste rail) zal lopen. Dan nog zal de tank horizontaal gehouden moeten worden. Achterover kantelen zal geen zin hebben want het water zal direct naar het diepste punt in de tank onder de pomp gaan. Om er zeker van te zijn dat al het water weg is zal de brandstofpomp verwijderd moeten worden. Voor die paar theelepels nog niet de moeite waard (haha). Voor kleine hoeveelheden lees ik behoorlijk goede recensies en testen over “waterverwijderaars”. Dit ga ik eerst proberen. Overigens vraag ik mij af of er ook een retourleiding aanwezig is net als bij auto’s. Op die manier krijg je al een goede vermenging tijdens het rijden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. Tsja. Er zal een kern van waarheid in zitten maar dat duurt me te lang. Heb de motor nog niet gestart dus zit er aan te denken één van de leidingen te opnemen en ca. 1 liter af te laten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Tussen de buien door het euvel gevonden. Slang voor afwatering zat flink klem door de scherpe bocht. Aangezien deze gescheurd was iets ingekort en iets omgelegd zonder scherpe bochten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Beste rijders, Laatste dagen viel mij een klein randje met water onder de tankdop, naast de vulopening bij m'n VTEC uit 2004. Het water bevindt zich bij het afwateringsgaatje en verzamelt zich rondom de vul mond van de tank. Met andere woorden, deze voert momenteel geen water af. De oorzaak zal makkelijk te achterhalen zijn. Tank demonteren en waar kan met perslucht het defect verhelpen. Het is me nu een keer of drie overkomen dat bij het openen van de tankdop water in de tank komt. Geen idee hoeveel water ik nu in de tank heb maar ik verwacht dat dit niet al teveel zal zijn. Denk hierbij aan een theelepel of 4 a 5 (!) Los van rigoureuze maatregelen vraag ik mij af of er een snelle en effectieve manier is om het water onderin de tank te verwijderen. Alle tips zijn welkom!
  13. [mention]Tukker [/mention] intussen een merkbaar verschil kunnen ondervinden met de RS4 t.o.v. GT2’s? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  14. @Tukker wat vond je van de grip bij de Angel GT II? Slijtage gaat bij m’n VTEC ook wat sneller maar de huidige set van mij geeft geen krimp met een (zeer) sportieve rijstijl. Moet wel bij gezegd worden dat ik een mooi-weer-rijder ben. Dus voornamelijk op droog asfalt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Create New...