Ga naar inhoud

Robvfr12

Forumlid
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Berlicum

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Robvfr12's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. Nee, dat zeker niet. Hooguit een enkele keer de buitenzijde van 'het blok' met WD-40 ingespoten om de vettigheid makkelijk te verwijderen.
  2. Even een update van mij. Motor is weer terug, en wat bleek; de keerring van de schakelas (ongeveer 25.000 km geleden vervangen door een origineel Honda exemplaar) was volledig verhard, had nog maar nauwelijks werking en zorgde voor flinke lekkage. Deze is nu vervangen door een bredere keerring van een ander merk. Omdat dit zo overduidelijk voor lekkage zorgde is de schakelindicator niet geruild voor een ander exemplaar. De komende weekenden staan er aardig wat kilometers voor de boeg en zal ik dus ondervinden of de lekkage nu echt verleden tijd is. Laten we het hopen. Ik zal daar zeker nog mededeling over doen.
  3. Da's goed te horen Knalselder. Mijn motor staat nu bij de motorzaak. Ik heb jullie feedback gedeeld met hun. Ze gaan de versnellingsindicator uit een Crosstourer overzetten. En dan maar hopen dat het bij mijn motor ook opgelost is. Ik zal de uitkomst daarvan hier zeker nog delen.
  4. Ik heb geen idee. Wellicht dat het uitwisselen van de versnellingsindicator de oplossing biedt. Al zou het natuurlijk wel prettig zijn te weten waarom! We wachten het af, en ik laat het hier weten.
  5. Na vervanging van de rubbers bij mijn versnellingsindicator duurde het telkens enige tijd (denk aan 1 tot een paar weken, afhankelijk van hoeveel ik reed) voordat er weer lekkage zichtbaar werd. Ik volg jouw bevindingen dan ook met interesse. Bij mijn motorzaak denkt men er inmiddels aan of de 'sealing' van de elektronica (aan de 'buitenzijde') wellicht los aan het laten is, en er op die manier wellicht olie lekt. Binnenkort wordt er een ruil versnellingsindicator geplaatst om te testen.
  6. Dank weer voor alle moeite en reacties. 👍 Ik ga dit zeker meenemen naar de motorzaak.
  7. Dankjewel voor je reactie Johan. Is jou wellicht een andere mogelijkheid bekend wat daar olielekkage kan veroorzaken?
  8. De teller van mijn VFR staat inmiddels op 110.000km. De lekkage is halverwege 2020, bij zo'n 100.000 km begonnen. Ik zal in dit topic delen wat er uit komt.
  9. Owww, wat gaaf!! Is er naar jou inziens iets anders wat daar in de buurt lekkage zou kunnen veroorzaken?
  10. Dat zou heel fijn zijn Ray. Bij voorbaat dank. ja. dat heb ik wel zo begrepen dat die naast elkaar zitten.
  11. Dankjewel voor je moeite Roel. Ik had ook al gezocht naar een tekening, maar ook niet gevonden. De sensor wordt inderdaad in een 'huis' gedrukt, en zit achter een dekseltje. Of die daarmee ook op z'n plek gehouden wordt, weet ik niet.
  12. Ja, er is gecontroleerd op braampjes oid. Die zijn niet gevonden. Wellicht zou ik die sensor zelf uit kunnen bouwen, maar daar ben ik niet van. Cosmetisch 'kleed' ik mijn motor elk jaar helemaal uit om 'm onderhuids schoon te maken en kleine reparaties te doen, maar motorisch niet. Er worden zeker niet telkens opnieuw kosten in rekening gebracht, onder het mom van 'no cure, no pay'. Ik vertrouw de motorzaak ook zeker wel, en de doelstelling van mijn vraag is dan ook om informatie te vergaren die ik de motorzaak aan kan rijken, waardoor een oplossing gevonden wordt. In elk geval zeer bedankt voor het meedenken!
  13. Dat is dus wat ze bij de motorzaak doen, en controleren dat. Zij geven aan dat de lekkage echt daarvandaan komt, en enkel kan zitten in lekkage langs de O-ringetjes. Die worden dus vervangen, gaat het een tijdje goed, maar na verloop van tijd toch weer lekkage.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...