Goeiedag,
Ik zit rustig op een camping in Frankrijk motoren te bekijken want ik wil een andere en kom steeds terug op de VFR en heb raad nodig.
Ze zijn net als mijn CX500 onverwoestbaar dus dat is een grote plus.
Ik rij weinig. Kinderen, werk, het weer, je kent het wel (smoesjes). De 800 non-vtec, met het mooie 8-spaak achterwiel, lijkt me het geschiktst vanwege injectie. Maar ik vind het RC36-1 model het mooist van allemaal. Alles eraan doet het voor me.
Alle onderhoud kan ik zelf en heb mijn huidige motor, op het blok na, volledig uit elkaar gehad, gespoten, mods op uitgevoerd, volledig nieuwe draadboom voor gemaakt (ik ben elektromonteur TD), en voorzien van een GSX-R 750 L voorvork, wiel en remmen. Dus dat zit snor.
De RC36-1 modellen die ik te koop tegen kom hebben vaak 90k+ km's op de teller. Ze worden dan ook erg goedkoop aangeboden, maar is het blok dan niet bijna rijp voor een revisie?
Zijn alle belangrijke onderdelen zoals revisie sets en pakkingen, RVS uitlaten, kuipwerk en kappen, etc. nog verkrijgbaar om ze in leven te houden? Bij welk km-stand raadt je een motor revisie aan? En zijn er nog jet kits/power commander of standalone ecu's verkrijgbaar om de compromissen uit de carbs/efi te krijgen en een strakke koppelcurve te tunen?
Ik heb de mentaliteit van 'goed kan beter' dus zal ik het één en ander aanpakken en verbeteren. Dus ik wil er zeker van zijn dat ik voor mij de juiste basis heb.
De grote vraag is: wordt het een non-vtec RC46 of een RC36-1 welk ik het mooist vind.