Ga naar inhoud

Volloz

Forumlid
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Volendam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Volloz's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

9

Reputatie

  1. Volloz

    Raad

    @Eric dat lijkt mij ook het beste om te doen. @VFpiotR bedankt voor je aanbod. Ik stuur je een pb.
  2. Volloz

    Raad

    Ik bedoelde inderdaad het achterwiel overgezet. En ik zal niet meer inzitten over km-stand. Eerder de algehele staat. Er is een legende dat in Engeland een koerier met z'n CX500 6 ton had gereden en een nieuwe motor had afgeslagen omdat ie de miljoen wou halen. Ik heb sinds mijn eerste auto altijd een Mazda MX-5 voor de deur gehad en daarmee ging een Amerikaan ook ongereviseerd voor de miljoen km. Er is bij mij wel een onverwoestbare trend te bespeuren
  3. Volloz

    Raad

    Goeiedag, Ik zit rustig op een camping in Frankrijk motoren te bekijken want ik wil een andere en kom steeds terug op de VFR en heb raad nodig. Ze zijn net als mijn CX500 onverwoestbaar dus dat is een grote plus. Ik rij weinig. Kinderen, werk, het weer, je kent het wel (smoesjes). De 800 non-vtec, met het mooie 8-spaak achterwiel, lijkt me het geschiktst vanwege injectie. Maar ik vind het RC36-1 model het mooist van allemaal. Alles eraan doet het voor me. Alle onderhoud kan ik zelf en heb mijn huidige motor, op het blok na, volledig uit elkaar gehad, gespoten, mods op uitgevoerd, volledig nieuwe draadboom voor gemaakt (ik ben elektromonteur TD), en voorzien van een GSX-R 750 L voorvork, wiel en remmen. Dus dat zit snor. De RC36-1 modellen die ik te koop tegen kom hebben vaak 90k+ km's op de teller. Ze worden dan ook erg goedkoop aangeboden, maar is het blok dan niet bijna rijp voor een revisie? Zijn alle belangrijke onderdelen zoals revisie sets en pakkingen, RVS uitlaten, kuipwerk en kappen, etc. nog verkrijgbaar om ze in leven te houden? Bij welk km-stand raadt je een motor revisie aan? En zijn er nog jet kits/power commander of standalone ecu's verkrijgbaar om de compromissen uit de carbs/efi te krijgen en een strakke koppelcurve te tunen? Ik heb de mentaliteit van 'goed kan beter' dus zal ik het één en ander aanpakken en verbeteren. Dus ik wil er zeker van zijn dat ik voor mij de juiste basis heb. De grote vraag is: wordt het een non-vtec RC46 of een RC36-1 welk ik het mooist vind.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...