Ga naar inhoud

ElPolloDiablo

Forumlid
  • Items

    86
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

ElPolloDiablo won de laatste dag op 10 april 2023

ElPolloDiablo had de meest gelikete inhoud!

Over ElPolloDiablo

  • Verjaardag 27-04-1985

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Dordrecht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ElPolloDiablo's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente badges

78

Reputatie

  1. Nieuwe SR blijft in elk geval enorm koel, zie dan ook geen reden om de oude mee te nemen. Goed gevoel over zo. Woensdag vertrek ik. Gaan met die banaan!
  2. Stanleybobly van Motor-forum heeft mij wederom geholpen! Stanlybobly is dé spanningsregelaar guru Hij had tien jaar geleden al mijn Aprilia Tuono 1000R voorzien van een MOSFET spanningsregelaar en de originele connectors vervangen door wél goede. Ik had zijn 06 nog ergens en hem gevraagd voor de VFR. Paar dagen later kon ik al langs komen en heeft VFR800 goed verwend: hij heeft een MOSFET regelaar van een CBR600 gemonteerd, de hele bekabeling nagelopen. Deze was eigenlijk nog in uitstekende staat, maar voor de zekerheid heeft hij alles gesoldeerd en dichtgespoten met tectyl. Alle voltages nagemeten en zag er meer dan prima uit. Ik denk dat dit nooit meer stuk gaat Oude situatie met spanningsregelaar van het type SH603-12: De CBR600 MOSFET aanpassen voor de VFR: Spik en span!
  3. Zal leuk zijn! Ik vertrek iets na 8 mei. Zal een week over 4 worden. Ben van plan via Italië met de boot naar Albanië te varen. Als het je leuk lijkt kunnen we in contact blijven om wellicht aldaar wat af te spreken.
  4. Top. Ik ga door een handige kennis de spanningsregelaar door een mosfet laten vervangen, de bekabeling indien nodig opknappen en de stator bekijken. Dan moet hij er klaar voor zijn denk ik.
  5. Dank voor de reacties. Dus het enige dat ik hoef te vervangen is dit spanningsregelaar door een mosfet? Ik lees her en der dat bekabeling ook dient vervangen te worden en direct doorverbinden naar de stator. Maar zo handig ben ik niet.
  6. Goedemiddag op deze eerste Paasdag. Een mooie dag om de VFR even na te lopen alvorens ik hem volgende maand ga uitlaten in de Balkan en een stukje Griekenland. Kom ik allereerst op het onderwerp electronica. De spanningsregelaar blijkt de enige zwakke punt te zijn, als ik zo her en der lees. Mensen vervangen bekabeling en de spanningsregelaar voor een betere variant, zo lijkt. De eerste tip die ik kreeg is om de even de gele connector achter het achterste linkerkuipdeel te bekijken. Dat heb ik dus net gedaan. Maar iets zegt me dat de vorige eigenaar al iets gedaan heeft. De spanningsregelaar is van het type SH603-12. Zie foto's hieronder. Is dit zo prima verholpen of moet ik nog iets doen om het geheel "hufterproof" te maken? Mijn dank is groot.
  7. Wat goed is, betekent niet dat het niet beter kan natuurlijk.
  8. Hallo VFR collega's, Ik rijd zoals sommigen van jullie weten een VFR800 uit '99 met nu 52.000km op de teller. Twee jaar geleden van eerste eigenaar gekocht in zeer nette staat. Als kers op de taart heb ik samen met een monteur de puntjes op de i gezet: nieuwe achter schokdemper, Hyperpro vering en daarnaast allerlei klusjes gedaan. Remklauwen reviseren tot koelvloeistof vervangen en ga zo maar door. Hij is dus in zeer nette staat, optisch en technisch. Omdat ik toch wel een klein beetje, geheel onverwachts, fan geworden ben van mijn VFR, zit ik te bedenken wat ik verder kan doen. Ik zit te denken aan een Powercommander te laten monteren en te laten afstellen door een pro. Maar wat zijn de ervaringen van jullie? Is het de investering waard? Ik vind het nu eigenlijk wel prettig lopen. Onderin zou hij wat rustiger mogen zijn, maar vermogen mis ik niet. Wanneer ik in de bergen rijd, bergafwaarts, willen er soms wel wat klappen uit de demper komen, wat ik soms storend vind. Dat zegt mij ook dat hij wellicht qua mengsel geoptimaliseerd kan worden. Bedankt alvast!
  9. -Is al gelukt door middel van de achterbrug met een krik omhoog te krikken!-
  10. Ik ga ze op moment vastzetten, hartelijk dank.
  11. Op gevoel. Handvat en ietsje vaster. Vast is vast. Heb ik dit verkeerd gedaan?
  12. Jawel, je hebt dezelfde als ik. 98 en 99 is hetzelfde.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...