Ga naar inhoud

DIM-VFR

Forumlid
  • Items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Lelystad

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

DIM-VFR's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • Collaborator
  • First Post
  • Conversation Starter
  • One Year In

Recente badges

11

Reputatie

  1. Er mag een slotje op dit onderwerp.
  2. Dank je wel. Ik kreeg het niet voor elkaar om een plaatje te plaatsen.
  3. Ik heb besloten dat ik de VFR niet te verkoop. Want ik ben bang dat ik er heel veel spijt van ga krijgen.
  4. Nee, het model is net anders. De aansluiting is net een beetje anders. Ik gebruik vaak de website van cms.nl op de technische tekeningen.
  5. Heb je al op onderstreepte tekst gedrukt. Dat is een link. Baboon heeft behoorlijk wat liggen, is mijn ervaring. Soms moet je paar dagen later opnieuw zoeken.
  6. Kijk even hier. Rempedaal gebruikt €35,-
  7. Vraag is het rempedaal verbogen of gebroken? Ik heb even bij Baboon (voorheen Boonstra parts) maar die hebben voor jouw uitvoering op het moment geen rempedaal liggen. Wel voor de VFR750 RC36 van bouwjaar 90/93. Kost €20,-. Misschien even zoeken op een iets nieuwer model. Want Honda past vaak onderdeel toe van oudere modellen, als dit nodig is
  8. Als niemand iets heeft, kan je bij CMS een nieuwe bestellen. https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1995-s-european-direct-sales_model5649/pedal-gear-change_24701mz7000/
  9. Ik heb vandaag het pedaal er af gehaald. De slijptol ertussen door gehaald. En het schroefdraad eruit geboord. Een goede m6 boutje er door heen gedaan en moertje met borstrand erop gedraaid. Even 50km wezen rondrijden en het pedaal zit als gegoten. Probleem opgelost. Thanks voor alle input. Dank je wel voor het meedenken.
  10. Het boutje loopt niet los. En de as is netjes. Het metaal is boterzacht. Ik ga de slijpschijf door spleet heen halen, het schroefdraad eruit boren en boutje met moertje monteren.
  11. Dank je, hier had ikzelf nog niet gedacht. Ik ga het uitproberen.
  12. Nee, maar ik het wel aan het overwegen. 😉
  13. Voor mijn VFR750 RC36/1 ben ik op zoek naar gegoten aluminium schakelpedaal. Ik heb nu 2x al een originele besteld en gemonteerd. Maar telkens gaat het pedaal weer los zitten. Ik trek het boutje niet te strak aan en er zit goede vertanding op de as. Maar telkens na een rit of moet ik het boutje weer aantrekken, omdat het pedaal weer los zit. Het boutje is dan niet losgelopen of getrild. Het lijkt erop dat metaal van een boterzacht materiaal is. Wie komt dat betekent voor en hoe heb je dat opgelost. Of wat voor alternatief pedaal heb je gebruikt. 🙄
  14. Vroeger zat er op Honda MB, MT, MTX en NSR een weerstand op de verlichting schakelaar. Deze hing in de rijwind en werd zo gekoeld. Deze weerstand zit nu verwerkt in de spanningsregelaar, maar is schijnbaar niet voldoende. Gewoon altijd met je verlichting aan rijden en nog extra stroomverbruiker plaatsen. Mooiste zou zijn om de spanningsregelaar in de rijwind te hangen i.p.v. achter het zijscherm. Ga zelf kijken of ik 2 connectors (mannetje/ vrouwtje) kan kopen om de kabel uit te verlengen en spanningsregelaar voor onder de kuip te plaatsen om zo voldoende rijwind over de spanningsregelaar kan laten lopen.
  15. ❓ Maar het alternatief is❓Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...