En dan zijn we als het goed is (hopelijk) bij het laatste hoofdstuk beland. Vandaag een nieuwe Carmo spanningsregelaar binnen gekregen. En na de initiële blijheid, was er direct teleurstelling... Hebben ze de verkeerde spanningsregelaar opgestuurd. Er zitten overduidelijk andere stekkers aan, dan wat ik besteld had. Heb ze gelijk maar gebeld, en met toestemming mocht ik de verpakking open halen om te kijken wat voor type ik had ontvangen. Zei konden hierdoor ook bevestigen dat ik inderdaad een andere geleverd heb gekregen dan besteld. Echter is de spanningsregelaar exact dezelfde als degene die ik besteld had, op de stekker verbinding na. Ik kreeg vervolgens 3 opties aangereikt. Optie 1 was terugsturen en dat ze de correcte alsnog gingen opsturen. Optie 2 was dat ze me de juiste stekkers opstuurden, en dat ik alleen de stekkers hoefde te wisselen. OPtie 3 was het prijsverschil terugstorten (de ontvangen SR was goedkoper dan de bestelde SR), en dat ik zelf de oude stekkers zou monteren.
Ik heb voor optie 3 gekozen. En dat was maar goed ook, want de 'lippen' in de stekker van de oude SR zijn een stuk groter dan de lippen in de stekker van de nieuwe SR. Dit had ook het geval geweest als ze andere stekkers hadden opgestuurd. Ik heb de 'lippen' van de oude stekker afgeknipt, en van de nieuwe stekker afgeknipt, en de oude 'lippen' op de nieuwe SR gemonteerd. Ik kon nu ook duidelijk zien, dat de oude SR ook een flinke oplawaai heeft gekregen van de elektronische issues, want ook hier begonnen zich al lichte smeltplekken te vertonen.
En dan het spannenste moment... monteren, kap er weer op (ik heb een paar weken geleden gezegd, dat als die kappen er nog één keer af moesten, ik snelsluitingen zou gaan maken... had ik maar naar mezelf geluisterd...), en dan de proefrit....
Heb zojuist ongeveer een uur gereden, met wisselende rijstijlen, en de spanning is niet meer weggevallen. Bij thuiskomst de accu nog eens doorgemeten, en ik had een keurige 13 volt. Zo vol heeft de accu volgens mij nog niet gezeten zolang als ik me kan herinneren (mijn druppelladers laden de accu niet verder op dan zo'n 12,6 volt)
Ik ben voorzichtig hele grote blij, dat ik de Donna weer met vertrouwen kan berijden, en dat ik binnenkort mijn reserve accu uit de topkoffer kan gooien.
Als laatste nog even een dik compliment naar Carmo, want binnen 10 minuten na het gesprek, had ik het prijsverschil al weer op mijn rekening staan!