Ga naar inhoud

jgpeggeman

Forumlid
  • Items

    96
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    6

jgpeggeman won de laatste dag op 6 februari 2023

jgpeggeman had de meest gelikete inhoud!

Over jgpeggeman

  • Verjaardag 25-07-1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Kampen
  • Interesses
    Motoren, Formule1, Dingen bouwen, Gamen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

jgpeggeman's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • Very Popular
  • One Year In
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

116

Reputatie

  1. verzekering heeft er niks mee te maken, en de VFR (of welke andere motor die ik gehad heb) heeft had ook geen ABS. En zo’n BMW remt toch nog wel ff een pak beter dan de VFR… de Donna was (is) inderdaad een schoonheid! Ik vind de VFR ook mooier dan een RT…
  2. Het ABS systeem is uitgeschakeld, dus deze mag geen probleem meer geven.
  3. Veel minder hard als met een VFR... waar de VFR eigenlijk pas boven de 100 echt lekker begint te rijden, geeft de BMW aan dat het voor je rijplezier geen zak uitmaakt of je nu 100 rijd of 160...
  4. En dan nu is het tijd geworden om afscheid te gaan nemen van dit topic, en dit forum... Eergisteren is de Donna omgewisseld voor een BMW R1150RT. Ondanks dat de VFR een waanzinnige motor is, en fantastisch rijd, heb ik aan mezelf moeten toegeven dat het toch niet helemaal aan mij besteed is. De motor is fantastisch op hogere snelheden, en daar ligt een van de clou's, dat je ook stevig moet rijden om te profiteren van de goede eigenschappen van de VFR. Ik begon steeds meer aan mezelf te merken dat ik harder en harder durfde en kon, en het ook gewoon niet kon laten. Maar ik merkte ook aan mezelf dat als de adrenaline weer was weggetrokken, ik er helemaal niet blij mee was... Daarnaast rijd ik veel met passagier, en de VFR doet dat zeer prima, maar een R1150RT doet dat nog veel beter. Ik ben een toerrijder, en geen sportrijder. Vandaar ook dat mijn 'grote liefde' mijn Virago is (als mensen me vragen / vroegen wat mijn motor is, dan zeg ik altijd als eerste de Virago). En dan de laatste foto van de Donna (ze was wel een schoonheid om te zien) En een foto van mijn 'nieuwe' aanwinst:
  5. Gisteren op pad geweest met het bravere broertje van de Donna
  6. Kom je net te laat mee aanzetten... Ik heb net een set Givi V35's gemonteerd
  7. sowieso naar verschillende steden in Nederland met het gezin. En van de zomer met mijn zoontje op pad, bestemming nog niet bekend
  8. Gisteren de beugels voor de andere Givi (V35) koffers binnen gekregen, en die moesten er natuurlijk op! Eerst de 'oude' beugels verwijderd. De PLX beugels worden op een compleet andere manier gemonteerd. De PLX beugels worden oa gemonteerd aan de bout van de uitlaat, en aan de kentekenplaathouder. De 'normale' beugels zitten aan de handvatten gemonteerd, en onderaan met een eigen beugel. Wat ik heel mooi vind aan deze beugels, dat deze mooi 'om' de uitlaat heen lopen, en daardoor ook mooi de vorm van de pijpen volgt. Wat ik wel jammer vind, is dat ze aan de onderkant onderaan de stepjes gemonteerd moeten worden, in plaats van gebruik te maken van het bevestigingspunt wat toch ook al aan de stepjes zit (wat dus de 'normale' beugels wel doen) Nadat ik de eerste beugel grotendeels had gemonteerd (onderste verbinding bij de kentekenplaat had ik er nog niet op), wilde ik toch wel eens zien hoe het zou gaan staan, dus maar eens een koffer er op geklikt Is qua vorm toch heel wat beter dan die intruder koffertjes Vervolgens de rest ook maar gemonteerd, en de topkoffer ook weer gemonteerd. Het resultaat mag er zijn wat mij betreft:
  9. Wat niet is, kan nog komen... Verf of folie is erg gewillig...
  10. Ze zijn fouter dan fout, want het zijn koffers voor een Suzuki Intruder 😆, inclusief bijbehorende suzuki logo's.... Maar een gekregen paard mag je niet in de bek kijken... Maar de correcte beugels zijn onderweg, heb een goede deal gevonden, waardoor er nu (als het goed is), nieuwe beugels op komen
  11. Nu de Donna weer betrouwbaar lijkt te zijn (al weer een paar uur gereden zonder enige vorm van oplaadproblemen of wat dan ook), werd het tijd om eens naar een set zijkoffers te gaan kijken. Ik liep toevallig (verstopt in een andere MP advertentie) tegen een set Givi beugels aan voor de VFR, dus die maar gekocht en gemonteerd: Vervolgens van een maat een set passende (maar niet echt bijpassende 😆) koffers gekregen Owjah, in de tussentijd ook nog een alleraardigst tanktasje gescoord. De tankring had ik er al op zitten, en ook dit tasje kwam ik per toeval tegen, en was precies wat ik wilde! Qua koffers is/was het de bedoeling dat er eigenlijk Givi V35 koffers zouden moeten komen. Deze heb ik dan ook in al mijn onnozelheid besteld, om er vervolgens achter te komen dat deze niet passen op de standaard Givi beugels. Deze koffers vereisen namelijk een Givi MonoKey Side beugel... Dus ik was wel een beetje verdrietig dat ik een mooie set koffers had gescoord, maar deze niet kon monteren. Gelukkig had diezelfde maat ook nog een set beugels liggen voor de V35 koffers (zonder dat hij er bijpassende koffers bij had) dus deze mocht ik ook van hem overnemen. Uiteraard zijn deze beugels niet passend voor de VFR, maar alles is passend te maken met een beetje goede wil. Binnenkort worden deze beugels verbouwd, zodat deze ook passend zijn op de VFR.
  12. dat werkt alleen als je de stekker er af knipt…
  13. En dan zijn we als het goed is (hopelijk) bij het laatste hoofdstuk beland. Vandaag een nieuwe Carmo spanningsregelaar binnen gekregen. En na de initiële blijheid, was er direct teleurstelling... Hebben ze de verkeerde spanningsregelaar opgestuurd. Er zitten overduidelijk andere stekkers aan, dan wat ik besteld had. Heb ze gelijk maar gebeld, en met toestemming mocht ik de verpakking open halen om te kijken wat voor type ik had ontvangen. Zei konden hierdoor ook bevestigen dat ik inderdaad een andere geleverd heb gekregen dan besteld. Echter is de spanningsregelaar exact dezelfde als degene die ik besteld had, op de stekker verbinding na. Ik kreeg vervolgens 3 opties aangereikt. Optie 1 was terugsturen en dat ze de correcte alsnog gingen opsturen. Optie 2 was dat ze me de juiste stekkers opstuurden, en dat ik alleen de stekkers hoefde te wisselen. OPtie 3 was het prijsverschil terugstorten (de ontvangen SR was goedkoper dan de bestelde SR), en dat ik zelf de oude stekkers zou monteren. Ik heb voor optie 3 gekozen. En dat was maar goed ook, want de 'lippen' in de stekker van de oude SR zijn een stuk groter dan de lippen in de stekker van de nieuwe SR. Dit had ook het geval geweest als ze andere stekkers hadden opgestuurd. Ik heb de 'lippen' van de oude stekker afgeknipt, en van de nieuwe stekker afgeknipt, en de oude 'lippen' op de nieuwe SR gemonteerd. Ik kon nu ook duidelijk zien, dat de oude SR ook een flinke oplawaai heeft gekregen van de elektronische issues, want ook hier begonnen zich al lichte smeltplekken te vertonen. En dan het spannenste moment... monteren, kap er weer op (ik heb een paar weken geleden gezegd, dat als die kappen er nog één keer af moesten, ik snelsluitingen zou gaan maken... had ik maar naar mezelf geluisterd...), en dan de proefrit.... Heb zojuist ongeveer een uur gereden, met wisselende rijstijlen, en de spanning is niet meer weggevallen. Bij thuiskomst de accu nog eens doorgemeten, en ik had een keurige 13 volt. Zo vol heeft de accu volgens mij nog niet gezeten zolang als ik me kan herinneren (mijn druppelladers laden de accu niet verder op dan zo'n 12,6 volt) Ik ben voorzichtig hele grote blij, dat ik de Donna weer met vertrouwen kan berijden, en dat ik binnenkort mijn reserve accu uit de topkoffer kan gooien. Als laatste nog even een dik compliment naar Carmo, want binnen 10 minuten na het gesprek, had ik het prijsverschil al weer op mijn rekening staan!
  14. Ik ben er ook geen fan van, maar aan de andere kant ontkom je er ook niet aan met een oude motor...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...