Ga naar inhoud

priemer

Forumlid
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

priemer won de laatste dag op 20 september 2023

priemer had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Heerlen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Geel

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

priemer's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Collaborator
  • One Month Later
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Week One Done

Recente badges

25

Reputatie

  1. Hij staat op een plein, helemaal in de hoek. Ik vermoed dat de wind daar heel sterk bij elkaar is gekomen en hem met een hele sterke vlaag net uit balans heeft kunnen brengen...
  2. Op de standaard; ik krijg hem zelf nooit op de middenbok in mijn eentje (ik ben net niet zwaar/ sterk genoeg met mijn 1.66)
  3. Belofte maakt schuld dus bij deze: Aangezien ik er iedere dag mee naar werk rijdt en de zitpositie niet optimaal vind, besloot ik er een zogenaame streetfighter mod op te zetten; 2 nieuwe veerpootklemmen besteld waar weer een stuurstang in past. Dit zou de ergonomie verbeteren en daarmee het comfort verhogen. Omdat dit stuur breder is dan het originele moest ik ook langere gaskabels monteren. Na even zoeken bleken de kabels van een Honda ST1100 hier perfect voor te zijn. Ook meteen nieuwe handvatten erop gezet van Ariete, stuurgewichten en een nieuwe gashuls (ding waar de kabels inhaken op het stuur). Na een tijdje flink prutsen zit het er dan eindelijk op maar ik was nog niet tevreden. De schakelaarunits worden normaal op hun plek gehouden door een uitsparing in de stuurstangen en in de units zelf zit een metalen pin die daar dan invalt en zorgt dat hij niet kan draaien of schuiven. Om nou meteen in mijn stuur te boren zodat dat ik de goede positie weet en of het stuur uberhaupt een verbetering is heb ik ze vast gekregen door het stuur in te tapen met isolatietape en daarop de unit goed vast te schroeven/klemmen. Vooralsnog werkt het prima B In de tussentijd was het hard zoeken naar nieuwe/vervangende panelen want in het voorjaar zou hij worden gespoten. Ik was op zoek naar een voorkuip en een rechter zijscherm want deze zijn beschadigd bij een ongeluk. Na de winter was het dan eindelijk zover en kon de make-over beginnen! Naast het spuiten van de kappen besloot ik meteen de motor grondig onder handen te nemen want de vorige eigenaar heeft dat niet gedaan en dus zat er overal keihard aangekoekt smeer dat alleen weg te snijden was. Ook was er nodig onderhoud te doen voor de remmen en vering; de voorpoten lekte olie dat in de remblokken was gelopen en de remvloeistof had de kleur van cognac… In de garage waar ik dit ging doen was er geen mogelijkheid om de motor op te tillen aan het dak dus werd er een zeer arbo-conforme stellage gebouwd om de veerpoten te demonteren XD Na flink puzzelen en een hele goeie tutorial op yt verder is de voorpootrevisie succesvol verlopen en het duurde maar 3 uur langer dan gedacht! Daarna zoveel als ik kon eraf gehaald en geschrobd en geschrobd en geschrobd tot de borstelharen permanent omgebogen waren, de schuursponsjes niet meer schuurden en mijn handen pijn deden van de zwarte dasty, maar het resultaat mag er wezen: de achterbrug glimt weer als nieuw en er is geen plekje smeer nog te bekennen: Tegelijkertijd mijn zus maar aan het werk gezet die mijn kappen ging repareren en spuiten, dit is een kiekje van de steriele operatiekamer waarbij de lipjes van de knipperlichten voor zorgvuldig zijn verwijderd en overgezet in de ‘nieuwe’ kap die er een miste: Ook nog wat plaatjes van hoe dit dan ging: Ook nog een ander scheurtje op een gevoelige plek die ze bij het opschuren extra heeft moeten verlijmen omdat hij weer brak door de interne stressen: En nu eindelijk SCHUREN SCHUREN EN NOG EENS SCHUREN Klaar om gespoten te worden Grondlak En dan eeeeeeindelijk de kleur erop Goed laten uitharden en vervolgens monteren Het resultaat mag er dan ook wezen: Nu alleen nog de stickers erop! Het lastigste was het vinden van oem tankstickers in de juiste kleur omdat deze kleur maar 1 jaar is gemaakt. Na heel lang zoeken, rondbellen, rondvragen en surfen had een duitse motorsloop ze nog liggen. 35 euro per kant lichter heb ik ze dan toch gekocht en wat een pareltjes zijn het! Het zwart blijkt een bruintint te zijn en er zit kleine metallique in. Meer dan het geld waard De VFR-stickers die op de zijkappen zitten waren helaas niet oem te vinden en heb ik online besteld en ook deze zijn zo goed als fabrieksontwerp want er zit een gradient in van geel naar zwart in de letters VFR en die was moeilijk te vinden. Echter geef ik niet snel op en was ik zelfs van plan het maar zelf te maken omdat ik de juiste niet vond. Terwijl ik aan het wachten was totdat alle stickers binnen waren werd ik op een ochtend uit mijn bed gebeld door een buurman die mij slecht nieuws bracht: de storm had mijn 230kg zware net gespoten trotse bezit omgeduwd… Dit was het trieste beeld dat ik aantrof: Ik kon wel janken. Eerste indruk is niet goed. Maar na even rustig te bekijken en tot 10 tellen lijkt de schade relatief mee te vallen. Deukje in de tank door het stuur, koppelingshevel krom, voetsteun afgebroken, stuurgewicht beschadigd. De olie is afkomstig van de dynamo , de plek waar de kabel er bovenin uitkomt en er zit nog genoeg olie in. Maar toen ik nog beter keek waren de kappen ook beschadigd; knipperlichtrandje (dat gesoldeerd was) is afgebroken en naar binnen gevouwen, krassen op de zijkap en het spatbord beschadigd. Iemand die het niet weet, ziet het niet maar het voelt alsof alle moeite en energie voor niks is geweest. Wat een k*tzooi.😭 Dan toch maar eens de verzekering bellen. Na het rapport van de schade expert kreeg ik een zeer schappelijk bedrag terug aangezien het stormschade was en kan ik de motor ermee laten repareren. Dat is dan een kleine troost bij het zien van het werk dat ik weer opnieuw moet doen. Inmiddels ben ik er al een klein beetje over het verdriet heen want hij rijdt fantastisch en door de nieuwe kleur zie ik toch veel hoofden draaien! Lange post, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn ervaring te lezen 🏍️
  4. Ik heb een hele fijne zus die autospuiter is en mij nog wat verschuldigd is dus (lichte) schadeherstel en spuiten zal het probleem niet zijn. Het vinden van een paneel bleek lastiger XD. Je zou me dus erg helpen met het paneel! Vind je het goed om de kosten en transportdetails verder te bespreken in een privegesprek?
  5. Is het nog gelukt met een topkuip te vinden? Ik had ene gekocht via mp maar ben ondertussen een betere tegengekomen. De mindere variant heb ik dus nog liggen maar deze heeft wel schade... Als je wil kan ik er morgen even wat foto's van maken
  6. Het gaat echt om de zijkuip, waar oa de radiator achter zit. En dan heb ik veel geluk want ik heb reeds een topkuip met erg weinig schade gevonden😁 kontdeel heb ik ook al gevonden, tank kon worden uitgedeukt en moet alleen nog de rechterzijkant dus
  7. Hoi, Afgelopen juli ben in gevallen met mijn vfr800 (had net het rijbewijs en de motor 😶). Ik heb nu wat meer gereden waardoor ik het vertrouwen heb om hem weer op te gaan bouwen. Hij is nu grijs maar wordt geel (Y124P) en daarvoor ben ik nog op zoek naar een rechter zijkuip. Mocht je er nog een hebben liggen dan hoor ik het graag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...