Jump to content

Larzhur

Forumlid
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Larzhur last won the day on June 16 2023

Larzhur had the most liked content!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

721 profile views

Larzhur's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Collaborator
  • Dedicated

Recent Badges

36

Reputation

  1. Ik stond op het punt een MRA variotouring scherm voor mijn 2007 vfr vtec te bestellen, maar dacht er aan toch eerst eens hier te vragen of iemand er 1 kwijt wilt Nieuw is soms ook zo zonde...
  2. Het lijkt erop dat de Pan van een vriend een weekje kan wachten om weer tot leven gewekt te worden, dus ik kom ook waarschijnlijk even langs! Niks nu om te sleutelen, maar koffie is altijd goed! Nu nog kijken of ik op een beschaafde tijd m'n nest uit kan komen zodat ik een leuke route die kant op kan rijden ipv ruim een uur alleen maar snelweg 😂
  3. Ah dat is echt top! Ik zal zo even langs wippen in mijn pauze
  4. Excuses iedereen voor de late reactie, het was even druk op werk Om het maar makkelijker te maken, reageer ik allen tezamen in 1 bericht! @voodoodat is heel attent! Ik weet nog niet zeker of ik zaterdag die kant op rij, maar mocht dat zo zijn, heel graag! Is de 800fi echter niet iets anders qua ergonomie? @RoelNLop het moment heb ik nog een omgebouwde diversion 600 staan als "ragfiets", een 3e wordt denk ik erg duur met het zoeken naar een huis voor mezelf nadat ik er door mijn vriendin uit getrapt wordt 🤭 Voor de toekomst ben ik wel van plan iets meer mijn vloot te organiseren, maar voor nu ben ik nog even niet klaar met de 800 Omtrent het gevoel van ongemak, ik zit op het moment prima op de fiets, echter voelt hij wat "stijf" met bochten, en als ik haaks op de handvatten wil grijpen steken mijn ellebogen tegen mijn zij 😕 als ik dus comfortabel wil zitten, liggen de handvatten niet lekker in de hand voor lange afstanden. @AFS Motorpartsdaar zat ik inderdaad ook al naar te kijken, zeker met alle instelmogelijkheden. Maar aangezien de prijs vrij vors is vind ik het redelijk zonde om de investering te doen als ik niet zeker weet of ik er gelukkig van wordt. @VFRikusik heb tijdens de beurs even op een 800x kunnen zitten, deze voelde mij toch even te klein echter bij de seizoensopener van motohippo kon ik ook even mijn been over een 1200x gooien, en deze was wel echt top! Echter ben ik nog even niet toe aan een andere fiets, omdat ik voel dat mijn hoofdstuk met de vtec nog niet afgesloten is (moet nog mee op reis 😎) @RodeVFRgoed om te weten dat het superbike stuur goed beviel! Echter snap ik je stap naar de cross tourer ook wel, die zal bij mij misschien ook nog komen @HoekmanR ik weet stiekem wel dat dat in de toekomst voor ons langledige een ideale oplossing is wil er zeker een keer 1 proefrijden! Maar zoals ik ook al aangaf hierboven, mijn hoofdstuk met de 800 vtec is nog niet klaar helaas 😬
  5. Beste Mede Vifferaars, Na nu ca. 9 maanden in het bezit te zijn van een zwarte vfr800 vtec uit 2007, en hier zo'n ca 6000km mee gereden te hebben, sta ik voor een dilemma. Met mijn langere lijf (1.92) was ik vrij snel na aanschaf er achter dat er een aantal aanpassingen gedaan moesten worden om comfortabeler op de fiets te zitten. Na eerst ietwat gewend te raken aan de zithouding en het een kans te geven, heb ik toch de CNC-moto bar risers aangeschaft, samen met een bagster zadel. Ondanks dat het comfort toenam en ik uren in het zadel kan zitten, voelt iets niet helemaal correct. Ik heb meerdere posities geprobeerd van de clip-ons (aangezien door de risers hier een kleine hoekverstelling in zit t.o.v. elkaar), en merk dat ik mijn ellebogen te ver naar binnen voel zitten. Tijdens sportief rijden is dit super, maar binnen legale grenzen in Nederland voelt het restrictief. In de afgelopen maanden heb ik op meerdere motoren gereden, van de GS tot een CBR1000F, met alleen supersport achterwege te laten. Hier merk ik ook dat ik op bijna elke motor veel makkelijker opstap en mij beter kan manoeuvreren dan op mijn VFR. Daarbij ook het extra comfort wat dit meebrengt. Ik snap dat de VFR sportiever is, maar zoek een combi tussen meer comfort en wendbaarheid, zonder afscheid te moeten nemen van de zwarte raket. Hierbij dan ook de vraag voor jullie input m.b.t. de volgende ideeën die ik heb: 1. Niet janken en gassen, pijn is fijn en je went er maar aan 2. Superbike Conversion Kit. Ik vond zelf de ABM mooier dan de LSL, maar dat terzijde. Mijn probleem hierbij is of ik de aesthetics/look van de motor hier niet mee verkloot. Ondanks dat comfort boven aesthetics hoort te gaan, zou mij dit toch niet lekker zitten 3. Verstelbare (of verhoogde) Clip-ons. Denk hierbij aan Helibars, Gilles VarioBars, of wat voor merk/soort dan ook. Ondanks dat dit mooier oogt dan optie 2, voelt het idee van een "standaard" stuur toch beter en vertrouwder. 4. Motor verkopen en opzoek naar iets wat standaard comfortabeler is. Hier ben ik alleen echt nog niet klaar voor, maar voor de wijsneuzen onder ons maar vast vermeld 🤓 Zoals in de punten benoemd denk ik dat mijn voorkeur uit zou gaan naar het ABM superbike stuur. Echter hier concreet de vraag bij aan de mensen die dit hebben/hadden, hoe voel je je erbij (ook belangrijk ), ben je tevreden, beter t.o.v. de verhoogde clip-ons, etc.? Mocht er iemand foto's hebben, of zelfs 1 gemonteerd hebben en in de regio Purmerend wonen waar ik eens langs kan hoppen voor een bakkie, heel graag! Alvast bedankt voor alle ideeën, en het lezen! (Korte berichten ben ik niet goed in schijnbaar 😂) Groet, Lars
  6. Ik hou dan verder wijselijk mijn smoel 🤐
  7. Hmm, dit doet me opeens denken aan een youtube serie van 44teeth met de "haunted gixer" waar bovenaan de powerband hij inderdaad niet verder wou, letterlijk alles verwisseld om toen erachter te komen dat de ketting 1mm te lang was 😂 dit aansluitend aan jouw enige wijziging aan de ketting spannen toch maar nog een keer herspannen en heel kritisch kijken naar in-spec ? Zelfde met of er misschien een schakel is die niet goed is? (Gewoon ff inspecteren op de middenbok en kijken of een schakel onder een hoek blijft staan)
  8. Makkelijk te testen denk ik, ketting iets losser zetten en kijken of het dan weg is?
  9. Nieuwe techniek is prachtig, tot het niet werkt 😂😂
  10. Ben ik het ook mee eens, het zelfde als jouw initiële opmerking dat er waarschijnlijk een stekkertje oid niet lekker zit, het voelt alleen raar dat zonder actie dit opeens gebeurd (geen hoge temperatuur, schakelen, knopje indrukken oid, icm het wel normaal starten en stoppen) dat het enige wat ik me voor kan stellen het electrisch is op resonantie (lees vibratie), en een losse stekker is logischer, alleen de standaardsensor is ook zo'n etter waar je minder snel aan denkt, vandaar 🤓
  11. Even wat simpeler dan (en ik heb waarschijnlijk geen gelijk, maar soms is de simpelste fout de oplossing), aan je standaard zit een sensor (vaak met een veer vast oid). Wanneer je standaard uitgeklapt is, staat die sensor "aan". Wanneer je dan je motor start en naar een versnelling ANDERS dan je neutraal schakelt, schakelt de motor automatisch uit om te voorkomen dat jij wegrijdt met je standaard nog uitgeklapt Wanneer je je standaard inklapt gaat deze sensor "uit" en kan je dus wegrijden. Het zou kunnen zijn dat bij hoge snelheden oid de sensor een "aan" signaal krijgt (kan komen door vibraties, luchtweerstand, van alles), waardoor de motor uit valt
  12. Misschien een hele domme vraag/suggestie, zou het misschien kunnen dat de sensor op je standaard niet goed zit? Als die sensor gemaakt wordt in versnelling gaat ie ook in "limp". Long shot, but you never know
  13. Als ze alleen optisch niet mooi meer zijn, tip van de dag van een collega: Pak een microfiber doek, beetje zuurvrije witte vaseline erop en poets het plastic op, ziet het er weer "als nieuw" uit Voor: Na:
  14. Ah, vandaar ook die link erbij, excuses. Ik dacht dat je een pakking bedoelde zoals nummer 2 Niet de bus zelf.. Beetje vroeg vanmorgen zzz...
  15. https://www.motorcyclespareparts.eu/nl/honda-onderdelen/2014-vfr800f-motorfiets/f-27-uitlaatdemper Op tekening te zien vanaf de Kat naar de demper geen pakking
×
×
  • Create New...