Jump to content

VFRoar

Forumlid
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

VFRoar last won the day on January 30

VFRoar had the most liked content!

About VFRoar

  • Birthday April 9

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Eindhoven
  • Interesses
    Schaken, Computeren, Pianospelen en natuurlijk motorrijden!

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

VFRoar's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • One Month Later
  • Collaborator
  • Week One Done
  • Reacting Well
  • First Post

Recent Badges

18

Reputation

  1. Goeiemiddag, Ik heb de verdenking dat mijn koppeling is versleten op mijn '98 VFR. De motor heeft last van: - Moeilijk terugschakelen naar eerste versnelling, blijft in neutraal na terugschakelen tenzij nogmaals koppelen/ontkoppelen, soms geen 'klik' tijdens schakelen naar 1 maar een pap - Bij stationair draaien in z'n vrij erge trilling in zadel, stuur en koppelingshendel - Trillingen bij wegrijden - een raar 'krakend' geluid ergens voor in de motor bij langzaam indrukken en loslaten koppelingshendel Deze 'symptomen' zijn erger als de motor op bedrijfstemperatuur is. Als de koppeling echt is versleten dan vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, zelf vervangen of een garage het laten doen? Ik heb geen technische aanleg maar wil mezelf ook geen ongeluk betalen, zou zonde zijn omdat ik de motor net pas heb aangeschaft en de kilometerstand is maar 33000km. (Vraag me dan af hoe erg er dan mee was gejakkerd door de vorige eigenaren, 5 man om precies te zijn...). Maar als het niet anders kan dan is het de investering wel waard, aan welke prijs moet ik dan denken (arbeidskosten+onderdelen etc.) Alvast bedankt!
  2. Ondertussen heb ik een update; was een paar dagen terug langs de garage geweest en de beste man zei dat de temperatuur prima is dus ik hoefde mij daar geen zorgen om te maken. Als ik echt circuit zou willen rijden zou ik max 75 graden mogen halen i.v.m. beter vermogen, maar bij hogere temperaturen loopt de motor zuiniger; aldus de garageman. @VFRikusIk ben benieuwd of het kan kloppen.
  3. Uurtje terug achter een VFR800A gereden vanaf de oprit naar de A50 Uden richting Eindhoven.
  4. Ik was even door de war, lucht in het koelsysteem zou dus een probleem kunnen zijn. Goede tip, ik zal het zsm laten nakijken.
  5. @Cyberob Net 3 weken terug gekocht, heeft daarvoor een half jaar stilgestaan maar wel een afleverbeurtje/ technische check gehad voor verkoop aan mij. Moest een tijdje warmlopen voordat ik er op kon proefrijden, motor liep niet heel mooi. Tijdens de proefrit had ik niet op de temp gelet, was ook maar een ritje van max half uur. Opvallend is wel: Zowel vandaag als paar dagen terug was de temp precies 91 C bij het weer uitzetten van de motor. Reed wel door de woonwijk zonder rijwind, maar met een toerental onder de 4k voelt 90+ C toch echt wel te hoog.
  6. Hoi Rikus, Oké, dus het kan geen kwaad?
  7. Beste leden, Hoop dat dit de goede plek is voor mijn vraag! Ik had een aantal dagen terug voor het eerst file gereden met mn VFR, en daarna een tijdje in de stad. Buitentemperatuur was rond de 12 graden. Echter bij het stilstaan voor het stoplicht merkte ik dat mijn gezicht wat bezweet raakte, ik dacht: Raar, voelt aan als zomers weer. Zadel was best warm. Toen keek ik naar de temp. meter, gaf 108 Celsius aan! Ventilator ging aan maar lager dan de 105 ging ie niet. Is dit aan de hoge kant of valt het mee? Ik ben benieuwd, het betreft een 5de generatie 800FI. Merkte verder niets aan het motorgedrag en tijdens het rijden ging het weer richting 85 Celsius. Ik ben benieuwd!
×
×
  • Create New...