Goeiemiddag,
Ik heb de verdenking dat mijn koppeling is versleten op mijn '98 VFR.
De motor heeft last van:
- Moeilijk terugschakelen naar eerste versnelling, blijft in neutraal na terugschakelen tenzij nogmaals koppelen/ontkoppelen, soms geen 'klik' tijdens schakelen naar 1 maar een pap
- Bij stationair draaien in z'n vrij erge trilling in zadel, stuur en koppelingshendel
- Trillingen bij wegrijden
- een raar 'krakend' geluid ergens voor in de motor bij langzaam indrukken en loslaten koppelingshendel
Deze 'symptomen' zijn erger als de motor op bedrijfstemperatuur is.
Als de koppeling echt is versleten dan vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, zelf vervangen of een garage het laten doen?
Ik heb geen technische aanleg maar wil mezelf ook geen ongeluk betalen, zou zonde zijn omdat ik de motor net pas heb aangeschaft en de kilometerstand is maar 33000km. (Vraag me dan af hoe erg er dan mee was gejakkerd door de vorige eigenaren, 5 man om precies te zijn...).
Maar als het niet anders kan dan is het de investering wel waard, aan welke prijs moet ik dan denken (arbeidskosten+onderdelen etc.)
Alvast bedankt!