-
Posts
79 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
10
Killer last won the day on May 19
Killer had the most liked content!
About Killer
- Birthday 03/16/1990
Profiel Informatie
-
Geslacht
Man
-
Locatie
Geleen
Uitgebreidere profielinformatie
-
Type VFR
Ik heb 'n VFR800VTEC
-
De mijne is
Blauw
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Killer's Achievements
-
Pas aangeschafte VFR750 R36-2 met laadproblemen
Killer replied to Redpigeon's topic in Techniek: Spanningsregelaar
MOSFET Regulator/Rectifiers - The Why & The How - SuperHawk Forum Van wat ik uit bovenstaande forum heb opgepikt, is dat de Mosfet efficienter "schakelt" (Omvormt), waardoor minder hitte word opgewekt. Overtollig energie word alsnog naar aarde gedumpt. (voor zover ik begreep) -
ooo! welke is het geworden? ik ben al maanden aan het twijfelen tussen een HJC RPHA 91 en een Shoei Neotec 3
-
met een buitentemperatuur zit ik ook wel rond de 90-100 graden, met wat sportiver rijden onder de 100km/h. Bij veel snelweg rijden, rond de 5k rpm 110-130kmh, zit ik tussen 80-90 graden afhankelijk van wind en buiten temperatuur.
-
Service/repair manual zou een oplossing bieden. Link van een crosstourer forum: https://drive.google.com/file/d/0B0R09rkwlX0beS1rQncxYWVKUWc Edit: Betere export uit de repair manual
-
Zover ik begreep kan je de cilinders compleet vervangen Louis verkoopt een set van 3 sloten: Givi Vervangend Slot 3-Delige Set voordelig | Louis 🏍️ Handleiding online gevonden voor de GIVI E55 Series Replace the Lock on Givi E55 Maxia 3 Motorcycle Luggage : 9 Steps - Instructables Kan inderdaad zijn dat je even moet uitzoeken welke series koffer je hebt.
-
plaatsing Achter schokbreker VFR V-Tec met stelknop.
Killer replied to PatjeVFR's topic in Techniek: Vering, demping
Ik heb mijne recentelijk eraf gehaald. Tenzei je de banjo olie koppeling los wil halen, zal je volgens mij vrijwel de hele kont moeten demonteren. De olie leiding loopt rechts van de motor, langs het frame omhoog langs de remvloeistof reservoir naar de rechter achter passagierssteun. De repair/shop manual heeft hier wat foto's over. -
Update: Nou, het was dus inderdaad de losgetrillde collector (Gelukkig! want had even geen budget voorzien voor twee nieuwe NAKS'en). Thanks iedereen voor de input! (mag een slotje op ☺️)
-
Gisteren even alles nagekeken, ik zag niets vreemds onder de tank, geen losse kleppen of verloren dopje 10. Toch maar met een rubber hammertje tikken om te kijken of iets rammelde, en ja hoor; De ophang boutverbinding van de nieuwe delkevic collector was losgetrilt. binnenkort even vervangen met een lockmoer. verder waren de veertjes die de uitlaatbochten aan de collector houden, niet echt onder spanning. Mogelijk trilden deze. Even de montage gebogen voor meer druk, en kijken of het nu is opgelost. Binnenkort even een ritje doen.
-
Ik hoop (en vermoed) iets dat los zit, wat resoneert op een hogere toerental, maar het is vrijwel tussen 6.500 en 8.000 een geratel.. Binnenkort eens de tank eraf halen..
-
Hij zit inderdaad op circa 52.000 dus dat zit wel aan die leeftijd. Maar zou je dan de NAKS niet juist altijd horen, en niet enkel boven een bepaald toerental?
-
Hopelijk kan iemand mij wat wijzer maken met mijn VTEC ('06) Sinds kort maakt deze een ratelend geluid, boven VTEC range (6500+ toeren). Zodra ik lager in toeren zit, hoor ik dit geluid niet. Het klinkt alsof je een handje met carrosserie ringen aan het schudden bent, en lijkt onder de tank te komen. Zouden dit de NAKS kunnen zijn?
-
VFR800VTEC Steven's VFR800 VTEC 2006 Project Log
Killer replied to Killer's topic in Techniek: Algemeen
De Streetbox van Hyperpro is eindelijk binnengekomen, samen met wat mooie groene SKF Low Friction seals. Ook is een All-Balls revisie setje besteld, just in case. Met wat gerommel en een provisorisch bokje, de vorkjes eruit kunnen halen, Ondanks dat de oude glijlagerbussen er nog goed uitzagen, deze toch maar vernieuwd. Oude olie uit de demper pompen en nieuwe olie erin...maar... Onderhouds manual stelt 544 ml vork olie per vork. Hyperpro levert echter 1 liter olie.... zal wel goed komen tocht? Uiteindelijk is de linkervork tot de gestelde 130mm oliepeil gevult, en de rechter op circa 150mm ...shit net te weinig! Na wat mailcontact (wat razendsnel werd beantwoord!) met Hyperpro, word er kostenloos nog olie opgestuurd. TOP service van Hyperpro! De demper achter was ook even een werkje, maar na een middagje zat deze ook mooi op zijn plaats. Helaas zie je relatief weinig van de nieuwe vering zodra hij eenmaal op zijn plaats is. Ondanks de oliepeil die niet 100% was, is het echt een wereld van verschil. De motor duikt en steigert veel minder, en sturen voelt preciezer aan. Vooral bij remmen voor een bocht, en dan optrekken is het erg merkbaar. Voorheen dook de VFR vrij hard in, en bij accelereren schoot hij dan weer extreem omhoog. Dit voelde wat rommelig aan in de bochten. Dat is nu helemaal weg. Zodra de nieuwe olie binnen is, even de rechter vork op peil brengen, en eens langs Hyperpro om het eea af te stellen/checken. -
VFR800VTEC Steven's VFR800 VTEC 2006 Project Log
Killer replied to Killer's topic in Techniek: Algemeen
Tegenvallertje, net vóór de VFR tour in limburg een lekke keerring rechts. Hyperpro steetbox is nu onderweg met SKF low friction ringen en een voorvork revisie setje. Dan maar gelijk goed. Hopelijk kan ik de volgende keer wel mee 😅 -
Klopt, met het enige verschil dat bij de Moto-CNC je de "dop/insert/bus" eruit moet halen om je veerpoten in te stellen. Je zou dan je clip-on moeten lossen, "dop/insert" eruit en afstellen. Bij de Trick-Bitz blijft de "insert" erin (en je clip on dus ook) en dan draai je de zeskant afdek "dop" eraf om af te stellen. Verder zie ik wel dat het Moto-CNC design veelal gecopieerd word door china.
-
Yes! Ik heb exact deze verhogers. De verhogers zijn heel makkelijk te monteren. Er hoeven geen leidingen los, verlengd of aangepast te worden. Wel niet vergeten om even de clip-ons met een moment sleutel op het juiste moment te zetten. Al met al een half-uurtje tot n uurtje werk. Er zit overigens een borgveer/borgring op de originele veerpoot. (Volgens mij is dit zodat je veerpoot niet door je kroonplaat heen denderd als je m los maakt, maar houd me er niet aan vast....) deze heb ik "verstopt" in het dopje van de verhogers. Ze verhogen 20mm, en zijn ietjes te stellen qua hoek (lees: te draaien op de veerpoot). Ikzelf kom nét wel/niet met mijn knokkels tegen mijn spiegels (Aftermarket, Thurn, iets verlengd) bij volledig indraaien. Bij mij had de clip-on nog ongeveer 2/3 draagvlak op de "echte" veerpoot. De verhogers hebben een "dopje" waardoor je wel nog aan je afstelling van je vering kan komen. Deze zit met schroefdraad in je verhoger vast. De meeste chinese verhogers hebben dat volgens mij gewoon "los" erin zitten. Niet dat het persee nodig is denk ik, maar ik heb een drupje loctite op de draad gedaan. Gewoontes zullen we maar zeggen. Qualiteit ziet er goed uit, nette freeswerk.