Jump to content

VFRikus

Lid VFROC
  • Content Count

    12,863
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

VFRikus last won the day on June 20

VFRikus had the most liked content!

Community Reputation

1,052 Excellent
1 Follower
 
   
About VFRikus
 
 
  • Rank
    Rijdt als 'n natte krant
  • Birthday 04/23/1956
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.autobedrijfrijnberg.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses
    Motorrijden en computer
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
2,131 profile views
 
  1. VFRikus

    Toerental

    Ziet een piepklein verschil in: een carburateur heeft inderdaad nog een klein beetje arbeid, maar niet meer dan bij stationair draaien, waar een injectie motor totaal met inspuiten stopt tot aan een toerental net boven stationair. VFRikus
  2. VFRikus

    Toerental

    Compressie blijft hetzelfde, tenzij er dingen als lekke kleppen of defecte zuigerveren aan de orde zijn, maar dat lijkt mij bij een VFR niet snel aan de orde. VFRikus
  3. Houd er wel rekening mee dat met deze kaart het op de PC zetten van de kaart verleden tijd is. Middels een virtuele USB omgeving is het wel recht te breien. VFRikus
  4. Houd er wel rekening mee dat met deze kaart het op de PC zetten van de kaart verleden tijd is. Middels een virtuele USB omgeving is het wel recht te breien. VFRikus
  5. VFRikus

    Bobine slecht?

    Nee jongeman, jij schrijft heel expliciet dat het stotteren komt doordat de lambdasondes onverbrande lucht waarnemen en gaan bij regelen en dat is bullshit Een lambdasonde reageert op de zuurstof in de uitlaatgassen en het signaal wat hij afgeeft gebruikt de ECU om bij te regelen, maar dat is zo minimaal dat je dat nooit van zijn leven gaat merken. Sterker nog: als zou je de stekker van een sonde aftrekken merk je het nog niet. De stochiometrische brandstoflucht verhouding is aanwezig bij lambda 1 en de sonde regelt binnen een hele nauwe band. In de figuur het gele deel. VFRikus
  6. VFRikus

    Bobine slecht?

    Nooit eerder zulke flauwekul gelezen. VFRikus
  7. VFRikus

    Bescherming radiateur wel of niet

    Zal van aluminium zijn en voor zover ik weet is dat niet te repareren. Sloop is misschien wat te vinden. VFRikus
  8. VFRikus

    Accu leegtrekken

    Een snellader is nou net wat je beslist niet moet doen met een lege accu. Dat is de beste manier om hem te mollen. Gewoon een lekkere "domme" lader er aan hangen die met een heel lage stroom de boel weer tot leven wekt. Overigens is die domme lader, zeker gezien de ervaringen hier, ook een meer dan prima alternatief voor die dure Optimate. VFRikus
  9. VFRikus

    Accu leegtrekken

    Daar meet je de inwendige lekstroom niet mee. VFRikus
  10. VFRikus

    2500 rpm stationair na tank spuiten

    Verdachte nummer 1 bij verhoogd stationair is een vacuüm lek. Bij de FI zitten de synchronisatieslangetjes op het luchtfilterhuis gestoken om ze af te dichten, daar hoeft er maar een van los te liggen. VFRikus
  11. VFRikus

    2500 rpm stationair na tank spuiten

    Dat is een klein schroefje wat je alleen via een gat in het frame kan bereiken, dus praktisch uitgesloten. VFRikus
  12. Vocht gaat geen zekering door stuk, maar een sluiting wel. Ik denk ook niet dat er een relatie is tussen wassen en een kapotte zekering. VFRikus
  13. Geen ervaring, maar ik zou eerst eens bij de kill switch kijken. VFRikus
  14. Dat heeft een bekend iemand hier ook eens een keer gehad! VFRikus
  15. Waarschijnlijk niet, onderdeel nummer is duidelijk niet hetzelfde. VFRikus