Jump to content

VFRikus

Lid VFROC
  • Content Count

    12,967
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

VFRikus last won the day on January 27

VFRikus had the most liked content!

Community Reputation

1,104 Excellent
1 Follower
 
   
About VFRikus
 
 
  • Rank
    Rijdt als 'n natte krant
  • Birthday 04/23/1956
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.autobedrijfrijnberg.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses
    Motorrijden en computer
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
2,339 profile views
 
  1. VFRikus

    Eerste probleem met de CT

    Waarschijnlijk een hele serie slecht en ik kan me herinneren dat ze er eentje uit een showroom model gehaald hebben. VFRikus
  2. Als die lampjes zijn voorzien van een weerstand die het vermogen van een gloeilamp op neemt wel. VFRikus
  3. VFRikus

    Stator en olie

    Nee, de stator bepaalt ook niet de laadspanning, dat doet de spanningsregelaar. VFRikus
  4. VFRikus

    Stator en olie

    Stationair is allemaal niet belangrijk, Bij verhoogd toerental met licht aan is bepalend en dan is 14,8 wel wat aan de hoge kant. Optimaal is 14.2 V Hogere spanning zorgt voor een kortere levensduur van de lampen en dat houd bij je H-7 hoofdverlichting toch al niet over. VFRikus
  5. VFRikus

    Koppelingsveren.

    Ik pak een kopje met hete vloeistof doorgaans bij het oortje beet, is dat misschien een idee? Of drink jij ook koffie met ovenwanten aan? VFRikus
  6. VFRikus

    Welke remvloeistof

    Zuigers terug drukken is inderdaad een probaat middel om snel te kunnen verversen, maar dat de aansluiting boven op zit wil niet zeggen dat hij ook boven in de cilinder uit komt. VFRikus
  7. VFRikus

    Koppelingsveren.

    Zolang de motorolie niet op bedrijfstemperatuur is kun je niet verwachten dat een natte koppeling optimaal zijn werk doet. Giet maar eens een kopje koude olie leeg en doe hetzelfde met olie van pak em beet 80 graden. VFRikus
  8. VFRikus

    Einde euro95

    Einde aan bijmenging biobrandstof in zicht?
  9. VFRikus

    Nieuwe labels benzinepomp

    Klopt niet. E 10 is veel gevoeliger voor stilstand, vandaar dat ook bladblazers en dat soort seizoensspul er veel problemen mee hebben. Dat sommige motoren er niet tegen kunnen heeft alles te maken met het aangetast worden van rubbers en aluminium legeringen die gebruikt zijn en in dat verband maakt het niet uit of je de motor gebruikt of dat hij stilstaat. De inwerking gaat gewoon door. VFRikus
  10. Heb je nog gelijk ook, want de conusklemmen de as ten opzichte van de lagers. VFRikus
  11. Niet met je eens, of je lagers moeten zo rot zijn dat er echt speling op zit, maar zolang dat niet het geval is heeft dat geen invloed. VFRikus
  12. Bij de mijne moet ik het wiel ook zelf een slinger geven, maar dat is goed voor de conditie. Mijn Balco was in 87 het eerste apparaat met een piezo meet element en daardoor zo gevoelig dat een wiel bij laag toerental gebalanceerd kon worden. VFRikus
  13. Een duur balanceer apparaat heeft opties die het werken sneller en/of gemakkelijker maken. Mijn Balco dateert uit 1987 en daarmee balanceer ik elk wiel net zo goed als met de meest moderne machine. Als het zwaarte punt precies in het midden van het wiel ziet geeft de display 000 aan met een marge van 2 gram. Moderne en dure machines herkennen vaak zelf velg breedte en diameter en dat soort dingen moet ik handmatig instellen, maar heeft geen invloed op het resultaat. Mijn machine is instelbaar in: Statisch, normaal, extra fijn en alle lood aan de binnenzijde van het wiel. Met elk stuk gereedschap is het nog steeds zo dat het resultaat zo goed is als degene die er mee werkt. VFRikus
  14. Machines die alleen statisch balanceren kunnen bestaan niet. Het is op een machine ook geen kwestie van statisch of dynamisch, beide soorten onbalans worden in combinatie aangepakt. Onbalans moet je zien als een niet in het centrum van de band wiel combinatie liggend middelpunt van de middelpunt vliedende krachten. Dit, virtuele, punt kan zich overal binnen de combinatie bevinden en bij balanceren corrigeren we dat met aanbrengen van lood aan de buitenrand van de velg, enerzijds omdat dit doorgaans de gemakkelijkste plek is om te bevestigen en omdat bij het dynamische deel van de onbalans hier het grootste effect behaald word vanwege de grootste reactie arm ten opzichte van het midden. Die arm is er ook de reden voor dat het bij voorwielen minder zin heeft, want deze is hier veel kleiner. Het shimmyen van het los gelaten voorwiel is meestal het gevolg van cupping in de voorband. VFRikus