Ga naar inhoud

Koelie

Forumlid
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Koelie

  • Verjaardag 15-08-1968

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Mijdrecht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

214 profielweergaven

Koelie's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Ik denk (hoop) niet dat ik genaaid wordt aangezien deze motordealer (geen Honda maar heeft wel erg veel verstand van Honda) erg betrouwbaar is en ik diverse mensen ken die daar hun motor in onderhoud hebben die altijd erg over hun te spreken zijn. Verder zal ik inderdaad vragen of ze de defecte onderdelen willen bewaren, zodat ik zelf kan zien wat ze vervangen hebben en waarom. Ik zie het maar zo, het kost nu een hoop geld, maar ik kan dan hierna weer lekker rond rijden. Op een setje banden na zal ik volgend jaar geen onderlhoudskosten hebben. Dat scheelt toch weer...
  2. Hoi, Ik heb nog een vraag aan de geleerden van het forum. Is het "normaal" dat de nokkenaskettingspanners na nog geen 40K defect raken? Dealer moet ze vervangen en gaat ook gelijk de kettingen zelf vervangen omdat ze behoorlijk wat klappen hebben gemaakt. Al met al een hele dure "grote beurt". Je mag van een Honda toch behoorlijke kwaliteit verwachten en zeker bij dit soort onderdelen..... Of zie ik dat verkeerd?? Groeten,
  3. V-tec is voor een grote beurt naar de dealer. Helaas, helaas. Naast het kleppenstellen etc moeten ook de naks en de kettingen zelf vervangen worden. Wordt al met al een dure ingreep. Maar goed, als dit allemaal gebeurt is, zal de V-tec lopen als nooit te voren. Hoop ik... Blijkbaar heeft elke motor wel iets waar je op moet letten.
  4. Bedankt allemaal voor je reactie, Het geluid is er niet bij koude motor, dus als de olie dik is. Naarmate het blok warmer wordt => olie dunner, wordt het geluid harder. Als je gas geeft dan gaat het tikken ook sneller => dus toerental gerelateerd. Als je gewoon rijdt, dus zeg tussen de 4K en 7K p/m dan hoor je het bijna niet, totdat je weer afremt voor een stoplicht oid. De motor moet binnenkort een grote beurt hebben dus kunnen ze gelijk de NAKS controleren en/of vervangen. Verder rijdt hij nog geweldig en komen de extra kleppen er ook gewoon goed in. Nog tips voor een goede sleutelaar/motor garage in de buurt van Mijdrecht met verstand van Vtec motoren? Groeten, Koelie
  5. Hallo allemaal, Mijn Vtec uit 2002 begint steeds meer herrie te maken. Als de motor warm begint te worden dan hoor je bij rijden in z'n 1 of bij stilstand soms harde tikken uit het blok komen. Net of er een knikker in ligt (klinkt niet als de droge koppeling van een duc). Nu heb ik op het forum al diverse posts gelezen over de mindere kwaliteit NokkenAsKettingSpanner en vraag mij dus af of deze spanners deze herrie kunnen veroorzaken. Het kunnen ook de kleppen zijn, maar uit ervaring met m'n vorige VFR800 (2000) klinkt dat naar mijn beleving heel anders. Soms is het geluid er wel en dan is het weer even. Hebben jullie trouwens ook een betrouwbaar adres in de buurt van Mijdrecht waar ze dit kunnen doen? M'n vorige VFR is bij Motoport Uithoorn geweest voor het kleppen stellen, maar misschien dat er nog andere adressen in de buurt zijn??
  6. Dank je. Ja dat wachten gaat wel lukken denk ik. Volgende week nog een weekje naar de Alpen op de aprilia en daarna kan ik de VFR ophalen. Dus die paar weken wachten kom ik wel door. En de foto's volgen natuurlijk. Koelie
  7. Bedankt allemaal voor de reactie's Het is een rode VFR800 V-tec geworden uit 2002 via Vfroem. Mooi ding en een gaaf geluid en knap op de bandjes. Nu nog een paar weekjes met spanning wachten tot ik hem op kan halen. Koelie
  8. Mijn 1e VFR750 uit 1993 heb ik met 70000Km verkocht, waarvan ik er zelf 30000Km op gereden heb. De 2e, een VFR800 uit 1998, heb ik verkocht met 75000Km. Op deze heb ik zelf 40000Km gereden. Mijn 3e VFR, een 800 uit 2000, heb ik verkocht met 45000Km op de teller en ik weet dat deze nu op de 55000 staat. Hoop deze week of anders volgende week een Vtec aan te schaffen en daar weer een hoop kilometers mee te rijden.
  9. Koelie

    Bekende V-tec??

    Het kenteken is op de foto's niet te zien. Volgens Van Gerven is de motor van 2 eigenaren geweest en heeft 56000Km gereden. Ik denk dat ik gewoon moet gaan kijken, ook al is het niet om de hoek.
  10. Koelie

    Bekende V-tec??

    Bedankt, altijd handig om te weten. Koelie
  11. Koelie

    Bekende V-tec??

    Hallo mede Viffers, In mijn zoektocht naar een andere VFR zag ik op de site van Van Gerven motoren te Bergeijk, de volgende zwarte VFR800 Vtec staan. Is zo op de foto een mooi exemplaar. Is deze VFR bekend bij één van de forum leden, want ik wil namelijk volgende week gaan kijken naar deze VFR en aangezien Bergeijk voor mij niet om de hoek ligt is een beetje voor informatie altijd welkom. Ik kan de dealer wel bellen, maar mijn ervaring is dat je daar niet zo veel aan hebt. Iemand toevallig bekend met deze motorzaak? Alvast bedankt voor jullie reacties.
  12. Bedankt voor deze info. Kan ik wel wat mee. Groeten,
  13. Bedankt allemaal voor de reactie's. Ga maar gauw kijken naar een 2000 model. Eerst proberen de Ap..... te slijten. Koelie
  14. Hallo mede VFR rijders. Even een vraagje. Weet iemand welke verschillen er allemaal zijn tussen de VFR800Fi uit 1998/1999 en het 2000 model? Ik weet dat het 2000 model andere (mooiere) spiegels heeft, dat deze HISS heeft en dat de choke of starthulpgas automatisch is. Maar zijn er nog andere verschillen?? Ik heb 2x een 98er gehad en ben op zoek naar weer een VFR nadat ik een uitstapje gemaakt heb naar Aprilia ((het is moeilijk om van het VFRirus af te komen ) die niet goed bevallen is. Alvast bedankt voor de reactie's.
  15. Ook ik zet altijd m'n linker knipperlicht aan als ik de file in rijdt. Je ziet toch dat automobilisten dan eerder aan de kant gaan dan wanneer je geen knipperlichten aan hebt. Alarm lichten zou nog mooier zijn, maar dan moet ik eerst zo'n kastje kopen bij Mototronix in Purmerend. Verder ben ik in de file 1x aangereden met m'n vorige VFR750 1993. Was een stewardess die niet oplette bij het wisselen van rijstrook (in de regen, slecht weer, wind etc). Tikte met haar achter bumper m'n voorwiel aan en daar lag op het asfalt van de A10 ter hoogte van de Rai. De vrouw heeft niets gemerkt en reed gewoon door in haar boerenmestwagen. Maar gelukkig hielp iemand die het zag gebeuren me met m'n motor op tillen en was er een ander oplettende bestuurder die achter die boerenmestwagen aan gegaan is en het kenteken aan de politie heeft door gegeven. Na veel touwtrekken van de verzekerings maatschappijen is de vrouw aansprakelijk gesteld, mede door de getuigen verklaring van de man die haar kenteken had door gegeven en is de schade, zo'n €3200,- incl. helm en pak, vergoed. Dus zo zie je maar, er hoeft er maar 1 niet op te letten en je bent de klos. Groeten Koelie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...