Jump to content

V4 Rosso

Lid VFROC
  • Content Count

    2,814
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

V4 Rosso last won the day on January 6

V4 Rosso had the most liked content!

Community Reputation

590 Excellent
About V4 Rosso
 
 
  • Rank
    Vaker hier dan op de VFR
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://img307.imageshack.us/img307/1521/diewilikook3go.jpg
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    midden
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,072 profile views
 
  1. V4 Rosso

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Dat kleurenschema was ooit en optie van Honda NL voor de RC36II. Er zijn er meen ik een stuk of vijftig van geleverd: Op de RC36-1 staat het ook niet verkeerd. En zoals Tukker al schrijft, geïnspireerd op de RC45:
  2. V4 Rosso

    Ik kwam een VFR tegen (deel 16), was jij dat?

    Ja, trapfiets. Kwam net de Trekerweg uitrijden 🚲
  3. V4 Rosso

    Ik kwam een VFR tegen (deel 16), was jij dat?

    Volgens mij zag ik @Hansjehonda om 17:30 langs pannekoekenrestaurant Bergzicht rijden, terugkerend van een dijkinspectie.
  4. V4 Rosso

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    OK, maar ik zie het verband niet tussen lucht in de KVS en "Wanneer ik hem uitzet en start is het terug ok totdat ik hem weer in versnelling zet. "
  5. V4 Rosso

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    En zet zowel bij het vullen als het warmdraaien de motor op de zijstandaard zodat de vulopening van de radiateur het hoogste punt is zodat de lucht makkelijker kan ontsnappen. Dat warmdraaien gewoon met de radiateurdop gemonteerd, je merkt wel aan de temperatuur van de radiateur waneer de thermostaat is geopend.
  6. V4 Rosso

    Onderhoud + Instellingen Vering

    Aan de vering van jouw VFR is niet veel in te stellen. Volg gerust de adviezen van DMT over het instellen van de "SAG". Op de site van HK Suspension vind je ook een mooi documentje hierover. Honda schrijft inderdaad voor dat de vering alleen geinspecteerd dient te worden, dus of er bv een keerring lek is. Is dat het geval dan vervang je die en komt er uiteraard nieuwe olie in. Zelf houd ik om en nabij de 40k km aan en vervang dan de vorkolie. Tot nu toe zag de olie er dan altijd nog prima uit en nauwlijks slijtage op de glijbussen. Een tijdje terug een vork (geen Honda) voor iemand gedaan waarvan een keerring lekte. Motor had nog geen 40k gereden maar was al wel een beetje op leeftijd. Stofkappen waren wat verdroogt en er is warschijnlijk water in de veerpoot gekomen want toen ik de keerring verwijderde bleken de glijbussen nagenoeg versleten en zaten er slijtagesporen op het chroom van de binnenpoot. Hopelijk is het dit jaar nog mogelijk om een sleuteldag te organiseren, dan kan jij daar zelf de vorkolie verversen.
  7. V4 Rosso

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    En als je dat niet hebt is het belangrijk de keolvloeistof heel langzaaam toe te vogen om de lucht de kans te geven via dat miniscule onltuchtingsnippel te ontsnappen. Maar goed, 4000 toeren is zelfs bij lucht in het koelsysteem of een defect wax element best wel hoog. Dus koppeling in en naar de eerste versnelling en het toerental stijgt meteen zonder dat je de gashendel bedient?
  8. V4 Rosso

    Liqui moly motorolie additief

    Grote kans dat het je natte platenkoppeling om zeep helpt. Ik zou het niet doen.
  9. V4 Rosso

    Kilometerstanden bij aankoop.

    Niet wat betreft het motorblok, dat kan nog wel een (paar) ton mee. Bij zo'n kilometerstand zitten de aankomende kosten in slijtdelen zoals remschijven, dat kan bij 80k wel eens aan het einde zijn en ze zijn niet goedkoop. Een ander 'duur' onderdeel dat nog wel eens de geest geeft is de stator. De kans dat je daar met de 40k machine tegenaanloopt is groter dan die met al 80k op de teller.De veerpoot van die 80k iets zal ook wel z'n beste tijd hebben gehad. Ga bij meerdere kijken, pekelaanslag zie je niet op een foto en is voor mij wel een beetje een afknapper.
  10. V4 Rosso

    Spyball gedoe

    Wat is makkelijk... Je hebt de sleutel van de motor nodig en de unieke code van het alarm.
  11. V4 Rosso

    Spyball gedoe

    In d handleiding staat ook hoe je het alarm (zonder gebruik van handzenders) kan uitschakelen. Probeer dat eens, mogelijk dat je daarna de handzenders opnieuw moet programmeren, ook deze procedure wordt uitgelegd in de handleiding. Ook staat er beschreven hoe je de gevoeligheid van de bewegingsmelder in kan stellen, fijn voor de buren.
  12. V4 Rosso

    Voorvork....it's a dirty job...

    Ja, remmenreiniger werkt prima en is beter in het oplossen van de opgehoopte slurrie, onderin de buitenpoot, dan lampolie. En er blijft, itt lampolie, ook niks van achter omdat het zo snel verdampt.
  13. V4 Rosso

    Onderhoud - onderdelen - VFR750F

    In de meeste teksten van K&N staat dat de oplasmoer er is voor het losnemen van het filter. Op een enkele plek zie je ook dat het "makkelijk is bij installatie". Het ismij wat dat betreft onduidelijk of je nu wel of niet het filter dmv de oplasmoer mag plaatsen.
  14. V4 Rosso

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    http://www.speedhunters.com/2020/11/honda-nr750-a-sports-bike-icon-on-the-streets-of-tokyo/