Jump to content

vroembert

Motorator
  • Posts

    5,336
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    71

vroembert last won the day on April 2

vroembert had the most liked content!

About vroembert

  • Birthday 07/05/1962

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.de-vloerenvakman.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nijeveen
  • Interesses
    Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recent Profile Visitors

2,960 profile views

vroembert's Achievements

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Dedicated
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

1.1k

Reputation

  1. Je kan ook een revisie setje voor je rempomp kopen, de rempomp werkt daarna weer als nieuw.
  2. Gezien de grootte van het veertje zou ik haast denken aan het veerbelaste tandwiel van de nokkenas aandrijving. Het gaatjespatroon lijkt niet overeen te komen met de startkoppeling. Die heeft kleinere veertjes. Soms werden deze tandwielen verwijderd voor wat vermogenswinst. Maar eigenlijk nooit gehoord dat ze stuk gingen. Ik zou zeker even onder een kleppendeksel kijken. https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-interceptor-1986-g-canadakph-ref_model19882/spring-da_23115mg8300/ https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-interceptor-1986-g-usa-california_model1123/spring-starting_28125516030/
  3. Die van bouwjaar 86 heeft een afwijkend nummer, vanaf 87 zijn de nummers gelijk. Die zou dan moeten passen.
  4. Ik was de afgelopen keren een van de grote afwezigen, werk en familie zaten de laatste keren het deelnemen in de weg, anders was ik zeker gekomen. Het is mij jarenlang gelukt om er bij te zijn, maar heel soms gaan andere zaken voor.
  5. Waarom zou een garage eigenaar een meter kopen, die hij niet hoeft te hebben, geen meter, geen meting verplicht.
  6. Graag een vraagprijs vermelden !
  7. Je veranderd met het draaien van de stelschroef de stand van de gasklep iets. Op de meter zie je wel, of de wijzertjes dichter bij elkaar komen te staan, of dat de verschillen groter worden. Telkens een klein stukje verdraaien, kijken en eventueel na wat stellen een paar keer gas geven en weer naar de resultaten kijken. Ik verstel eigenlijk altijd als eerste de cilinder met de grootste afwijking, behalve als het cilinder 1 is.
  8. Het is mij nooit opgevallen, dat de draden heet werden en ik rij al weer een tijdje met de mosfet regelaar rond.
  9. Bij foto uploaden van de iphone klik je een foto aan, rechts onderaan in het venster staat dan ware grootte. Dit is blauw en klikbaar. Zodra je dit doet, is het formaat wijzigbaar.
  10. De choke klepjes komen op een plat stukje metaal uit, dus ik denk, dat het lekken wel meevalt. Zo lang ze goed gangbaar zijn en geheel terugkomen, gaat er niet veel mis, als er geen troep in de boring zit. Zijn de pilotscrews nog wel in goede conditie, puntje onbeschadigd, veertje, metalen aandruk plaatsje en rubbertje aanwezig en in de goede volgorde gemonteerd ? Hij moet namelijk reageren op het uitdraaien van deze schroeven. Ze laten lucht door, dus hoe verder je ze open schroeft, hoe meer lucht bij het stationaire mengsel en hoe armer het mengsel behoort te worden. Alles ligt in goede volgorde van montage, heel voorzichtig indraaien, als je doordraait, breekt het puntje en is de pilot schroef waardeloos. Daarna volgens handboek uitdraaien en mengsel controleren.
  11. Dan heb jij andere vlotters in de carburateur zitten dan ik. Maar als de carburateurs voorheen goed waren en niemand aan dat lipje heeft zitten buigen, kan de vlotterhoogte eigenlijk niet spontaan gewijzigd zijn. Tenzij een vlotter bv lek is en dan dient hij vervangen te worden. Ik heb je trouwens een paar pb's gestuurd met links naar een Nederlandstalig wph en de Honda Motorcycle carburettor Service manual.
  12. Ik heb nog even in het handboek gekeken en een reserve set losgehaald, vlotterhoogte is niets aan af te stellen, omdat de vlotters van plastic zijn en al zodanig niet zijn te verbuigen voor een andere afstelling. Bij de startervalves, is het probleem meestal niet het naar buiten komen van de kleppen, als de knop op het stuur wordt bediend, maar dat ze niet geheel weer naar binnen gaan.
  13. Plaats ze weer terug, de afstelling van de carbs is op de aanwezigheid van die ringen gebaseerd.
  14. Het wordt choke genoemd, maar dat is het niet. Het mechanisme wat wij choke noemen, bedient de startervalves, kleine luchtkleppen, waardoor het mengsel wordt verrijkt. Als de klepjes niet goed functioneren, blijft het mengsel te rijk.
×
×
  • Create New...