Jump to content

vroembert

Motorator
  • Content Count

    5,218
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    67

vroembert last won the day on August 31 2020

vroembert had the most liked content!

Community Reputation

1,031 Excellent
About vroembert
 
 
  • Rank
    VFROC verslaafde
  • Birthday 07/05/1962
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.de-vloerenvakman.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nijeveen
  • Interesses
    Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Wit
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,903 profile views
 
  1. vroembert

    electrical problem

    As Eric said, main fuse is blown. You can find it at the right side of the bike on top of the starter relais. One of the main causes of this fuse to blow is a malfunction of the rectifier regulator.
  2. vroembert

    RC24: 17 inch conversie

    Geen ervaring met in hoogte verstelbaar, maar als je een vervangingsshock voor een rc24 koopt, is het eigenlijk altijd de shock voor een rc24 II. Die is iets langer, met als gevolg hogere achterkant. Als je de hoogte echt instelbaar wilt, zal je denk ik iets moeten laten bouwen bij een veringsspecialist. Zal wel duur zijn vrees ik.
  3. vroembert

    RC24: 17 inch conversie

    Wat betreft de cbr voorvork, je hebt de moeilijke weg, balhoofdpen van de VFR overzetten op het cbr t stuk, of het t stuk van een rc24 II plaatsen die heeft ook een 41 mm vork. Gebruik je het t stuk van de cbr, dan verander je de geometrie, heeft de VFR niet nodig, langere shock achter, zodat de motor omhoog komt is voldoende, nog meer en de motor wordt zenuwachtig.
  4. vroembert

    Ohwjee nog een (CB)VFR

    Leuk om je plannen met dat rollend frame te lezen. Ik zal je andere topic ook volgen, ik rij al jaren op een rc24 met 17 inch conversie.
  5. vroembert

    Gezocht: mijn vaders oude motor (VFR750F '86, MG-54-XL)

    Dankzij een Witte VFR, die regelmatig bij mijn huis langsreed verliefd geworden op de VFR. Er staat er dan ook eentje sinds 1997 in mijn berging en ik wil er nog wat jaartjes aan toevoegen.
  6. vroembert

    Bouten voorrem VFR V-tec

    Zou ik nieuw halen, even bij de dealer langs, op cmsnl.com doen ze 4 euro per stuk.
  7. Het is anderhalf jaar geleden, dat Mr tinus het forum heeft bezocht, dus zal het wel lang duren, voor er een antwoord is.
  8. Ik ben er eens ingedoken, het toch wel degelijk om dezelfde soort batterijen, alleen is er een patenten dispuut gaande, met waarschijnlijk als gevolg, dat een deel van de fabrikanten ze geen LiFePo4 noemt om onder patent schendingen uit te komen. De prijzen zijn flink aan het dalen, mijn accu is inmiddels 90 euro goedkoper, dan vorig jaar.
  9. vroembert

    carburatie-probleem VFR750f RC24-2 (88-89)

    Als ik alles nog eens doorlees, zou ik eens goed kijken naar het choke mechanisme, of beter start verrijkings systeem. Als hij warm wel goed loopt, is brandstof aanvoer geen probleem.
  10. Ik heb er dus wel een lifepo4 in zitten. Eerst een moderne mosfetregelaar geplaatst, functioneerd prima, maar................. regelt op een hogere spanning af, bedoeld voor onderhoudsvrije accu’s. Die zijn voor een rc24 niet te vinden, althans, past niet in de accubak. De open accu’s worden drooggekookt en elk seizoen een accu gaat in de papieren lopen. De lifepo4 accu ontlaad niet of nauwelijks, dus hoeft niet aan de oplader. Opladen met de slimme moderne motoraccu laders mag niet, maar wel met een ouderwetse domme lader. De accu heeft zelf electronica, die het laden regelt. Verbluffend hoeveel startkracht er uit zo’n klein blokje komt.
  11. vroembert

    carburatie-probleem VFR750f RC24-2 (88-89)

    Nijeveen - Friesland is goed te doen, of ongekeerd.
  12. vroembert

    carburatie-probleem VFR750f RC24-2 (88-89)

    Bij het reinigen wil nog wel eens corrosie ontstaan, op plekken waar je het niet verwacht, ik heb daardoor een keer gehad, dat de vlotternaalden bleven hangen. Oorzaak oppervlakkige corrosie in de boring waar ze inzitten. De oppervlakte was stroef geworden. Ze gingen niet of nauwelijks open. Remedie, carbs demonteren en het metaal in de boring polijsten. Ik heb dat gedaan, met wattenstaafjes en stahlfix een heel fijn polijstmiddel voor rvs.
  13. vroembert

    honda vfr rijder

    ‘86 model had een sensor op de nokkenas, die bij het ‘88 model is komen te vervallen. Een ‘88er heeft daarom een andere cdi.
  14. vroembert

    Type 2 vork in een type 1

    Buitenpoten zijn gelijk, binnenwerk verschilt. V4Rosso heeft ooit het binnenwerk van een CBR 600 poot in zijn 36 I pootgezet, ivm met instelbaarheid van de demping.
  15. vroembert

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Klaar voor de Joe Bar ritjes op de 1 pitter.