Ga naar inhoud

vroembert

Motorator
  • Items

    5374
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    73

vroembert won de laatste dag op 16 april

vroembert had de meest gelikete inhoud!

Over vroembert

  • Verjaardag 05-07-1962

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.de-vloerenvakman.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nijeveen
  • Interesses
    Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

3477 profielweergaven

vroembert's prestaties

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

1,2k

Reputatie

  1. Pomp loskoppelen van het systeem en rechtstreeks aansluiten op de accu. Benzineslang loskoppelen van de carburateurs en een potje er onder, dan zie je vanzelf wel of hij werkt.
  2. Ik heb ooit een sleuteldag in mijn tuin gehad, toen Rikus niet kon. Daar passen nog steeds wel wat motoren in. Een jaargetijde, waarin het niet te koud is lijkt me wel een voorwaarde en wat partytenten in geval van regen. Ik ga er eens over nadenken. Alleen kan het niet op zaterdag, tenzij mijn werktijden veranderen.
  3. Zo maar even een gooi, controleer de klepspeling eens, wordt vaak overgeslagen bij de vfr, maar bij de rc24 net wat vaker nodig dan bij de rc36. Het is nog met stelschroef en borgmoertje. De achterste cilinders worden net wat heter, dus daar wordt de speling net iets sneller kleiner als op de voorste cilinders. Ik heb ze 2x bij een rc 24 gesteld, waarbij alle 16 kleppen te strak stonden. Na stellen startten deze motoren een stuk beter.
  4. Helaas zal ik er deze keer ook niet bij zijn, een van mijn andere hobby’s heeft tot een parttime baan geleid op de donderdag avond en de zaterdag als verkoop medewerker bij de grootste schietsportzaak in Nederland. Ik ga proberen de laatste keer er wel bij te zijn.
  5. Koop een revisie setje, maak je de eigen weer netjes voor elkaar.
  6. En dat doet hij ook prima, mijn rc24 is na de nodige regelaars van mosfet en li-ion voorzien.
  7. Helaas, ik kan er niet bij zijn, ik heb sinds kort een parttime baan en werk op zaterdag. Iedereen al vast veel plezier, ik mis deze dagen.
  8. Inderdaad even per pb, ik zet hier geen adres van de klant neer, waar ik aan het werk ben.
  9. Dat maakt het makkelijker, woensdag werk ik in het centrum van Zwolle, tot hoe laat is lastig in te schatten. Ik begin daar tussen half9 en 9 uur.
  10. Je woont net wat te ver weg denk ik, ik heb nl een goed exemplaar liggen. De mijne was lek, toen een werkend exemplaar gekregen en op de motor gezet. Daarna de cilinder in alle rust schoongemaakt, corrosie verwijderd e.d. en op reserve gelegd. Je mag hem zo omruilen, maak ik de jouwe wel weer gangbaar.
  11. Rikus bedankt. Ik heb jarenlang alle dagen bezocht, maar de laatste editie moest ik helaas elders zijn. Ik vond het altijd een hoogtepunt.
  12. TS si sinds juni 2021 niet meer op het forum geweest, dus de kans op een reactie lijkt me klein.
  13. Gezien de grootte van het veertje zou ik haast denken aan het veerbelaste tandwiel van de nokkenas aandrijving. Het gaatjespatroon lijkt niet overeen te komen met de startkoppeling. Die heeft kleinere veertjes. Soms werden deze tandwielen verwijderd voor wat vermogenswinst. Maar eigenlijk nooit gehoord dat ze stuk gingen. Ik zou zeker even onder een kleppendeksel kijken. https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-interceptor-1986-g-canadakph-ref_model19882/spring-da_23115mg8300/ https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-interceptor-1986-g-usa-california_model1123/spring-starting_28125516030/
×
×
  • Nieuwe aanmaken...