Jump to content

mover

Forumlid
  • Content Count

    1,790
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral
About mover
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 08/25/1969
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Dordrecht
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.
 
Recent Profile Visitors
 
 
886 profile views
 
  1. Ik haal hem er straks weer vanaf, maar ik wilde wel even zeker weten dat hij bijlaadt.
  2. In de handleiding werd niet vermeld dat je 'm eerst een uur moest laten staan, dus ik heb 'm meteen gesloten. Aan de lader of in de motor was hij op dat moment nog niet geweest. Anyway, een uurtje later was de accu niet meer warm en ook de bolling was verdwenen. Ik wijt het dus maar aan het op gang komen van de chemische reactie na het toevoegen van het zuur De accu hangt inmiddels aan de druppellader en voelt gewoon koel aan.
  3. Vanmiddag heb ik mijn nieuwe accu gevuld met de flessen electrolyt die erbij zaten. Nadat ik de accu had verzegeld merkte ik dat hij heet werd, vooral aan één kant. Hij staat daar ook een beetje bol. Door het "droogkoken" van mijn vorige accu ben ik een beetje huiverig geworden voor oververhitte accu's, dus voor de zekerheid heb ik 'm maar even buiten gezet. Weet iemand of dit normal is?
  4. mover

    frank_b: A man with a mission!

    Heel veel succes en sterkte gewenst bij het draaiend houden van forum en website! Je hebt een paar behoorlijk grote schoenen te vullen, maar ik weet zeker dat dat goed gaat komen.
  5. mover

    Wisseling van de wacht

    Ontzettend bedankt voor je inzet de afgelopen jaren! Ongemerkt gaat er toch behoorlijk wat tijd in zitten en ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment mooi is geweest. Je laat het forum en de site in goede handen achter. Hopelijk laat je hier af en toe je neus nog zien!
  6. mover

    Nieuwe moderators

    Sterkte ermee!
  7. mover

    We zitten op IPB V3.4

    Mooi geworden hoor
  8. mover

    SR, accu en/of...?

    Alle connectoren zien er goed uit, zowel die van de SR zelf als die van het startrelais. Ik zal de dynamo bij gelegenheid wel eens doormeten. Verder ga ik inderdaad maar een nieuwe SR en accu bestellen, en nadenken over mogelijkheden voor geforceerde koeling. Bedankt voor de tips allemaal!
  9. Vorig jaar tijdens het Hemelvaartweekend in Luxemburg hield mijn VFR er mee op. Alle symptomen wezen op de SR. Gelukkig kon ik aan een reserve-exemplaar komen, maar toen ik die wilde gaan monteren bleek de bedrading bij de connector deels weggebrand. De plaatselijke hulpdienst kon er ook niks mee, dus het eind van het liedje was dat de motor op de oplegger naar huis ging en ik met de trein. Het was pas toen hij stuk ging dat ik erachter kwam dat de bedrading was aangepast en dat er een SR van een 750 op zat. Misschien dat de vorige eigenaar al vaker problemen met de SR had gehad en voor een goedkopere optie had gekozen? Anyway, ik was er klaar mee, dus ik heb de bedrading door een dealer weer standard laten maken en een originele SR laten monteren, samen met een nieuwe accu, die er ook de brui aan had gegeven. Nu, ruim een jaar en zo'n 5000 km verder lijkt de hele boel weer stuk te zijn. Een week of drie geleden kwam ik thuis na een rit van zo'n 40 km, rook een vieze, rotte lucht, en zag bij nadere inspectie een kringeltje rook onder mijn zadel vandaan komen. Toen ik mijn helm afzette hoorde ik ook een hoge fluittoon, die bij de accu vandaan kwam. Ik heb als de donder mijn zadel eraf gehaald, alle kabels losgehaald en de accu, die kokend heet was, met een tang uit zijn bak getrokken. Eenmaal eruit koelde het ding snel af en hield hij ook op met fluiten. Behoorlijk geschrokken (wat als de boel onder mijn kont in de fik was gevlogen?) heb ik alles af laten koelen en daarna binnen gezet. Nu heb ik het volgende vermoeden: de SR is overleden, met als gevolg dat de accu de volledige spanning van de dynamo te verwerken heeft gekregen, aan de kook is geraakt en op zijn beurt de geest heeft gegeven. Klopt die aanname, of zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Ik heb vanmiddag de bedrading nagekeken, voor zover die zichtbaar is, en ik zie er verder niks vreemds aan, maar ik kwam er wel achter dat beide koplampen én het stadslichtje zijn doorgebrand. Toeval? Zal wel niet, lijkt me. Als er verder niks aan de hand is, dan denk ik dat ik de SR en accu vervang en dan maar weer kijk hoelang ik daarmee doe, maar als de problemen weer groter blijken te zijn, dan zou het zomaar kunnen dat ik binnenkort een ex-VFR-rijder ben. Wat denken de experts? Alle raad en hulp is welkom!
  10. Ik heb nog een Schuberth S1 in maat L (59/60) die je mag hebben. Moeten we alleen even kijken hoe we die jouw kant op krijgen...
  11. mover

    nieuwe helm kopen

    Bedankt voor de tip, maar afgezien van het feit dat ik natuurlijk veel te laat ben had ik sowieso geen gebruik van je aanbod gemaakt... Ik ben de laatste tijd veelvuldig aan het passen geweest, en ik ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwere Schuberth-helmen (de C3 en helaas ook de S2) niet de juiste pasvorm voor mijn hoofd hebben. Over een maand krijg ik voor mijn verjaardag een helm die me bij het passen meteen als gegoten zat en ook verder aan al mijn eisen/wensen voldoet: Een Shoei Neotec in het wit B)
  12. mover

    nieuwe helm kopen

    Hoe bevalt de helm na (bijna) drie maanden? Ik ben dit jaar ook aan een nieuwe helm toe en twijfel momenteel tussen de C3 en de Neotec.
  13. mover

    Airbox mod VFR800fi

    Al vaak voorbij gekomen: http://johnny.chadda.se/article/pair-and-f...el-mod-for-vfr/
  14. mover

    Sleutel en ontmoetingsdag maart 2012

    Update: mijn balhoofdlager is afgelopen zaterdag vakkundig vervangen door Waltersan Het bleek hard nodig ook! De nieuwe conische lagers zullen als het goed is nooit meer vervangen hoeven te worden. De motor stuurt weer als een tierelier, wat trouwens ook weer even wennen is Oh ja, het ging allemaal zó snel dat ik maar één foto heb gemaakt Bij deze nogmaals dank en hulde aan Waltersan
  15. mover

    VFR-dag?

    Voor forumleden zijn er natuurlijk de sleutel- en ontmoetingsdagen.