Jump to content

bvanes

Lid VFROC
  • Posts

    708
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

bvanes last won the day on January 8

bvanes had the most liked content!

About bvanes

  • Birthday 08/15/1953

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hoofddorp
  • Interesses
    Motor rijden, fotograferen en sax spelen, domino spelen met motoren.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

1,619 profile views

bvanes's Achievements

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

  • Reacting Well
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

230

Reputation

  1. Kan ik niet lezen, je moet lid zijn om dat "Premium" artikel te lezen...
  2. Het nieuwe (PRO) systeem met magneten van SW-motech is wel heel erg stofgevoelig. Als je zoals ik een tijdje in Noorwegen over gravelwegen hebt gereden krijg je het er nauwelijks meer vanaf. Schoonmaken is dan het devies na het met de kracht van een os lostrekken. Ook moet je oppassen dat het rode koortje niet bij het er opzetten tussen ring en tas komt te zitten, het vorige systeem ging veel makkelijker met SW-motech en was niet stof gevoelig en ook het touwtje (was een kabeltje) kon nooit tussen de tas en ring komen. Wat het "handige" aan het systeem met magneten is weet ik niet, want het is mechanisch een stuk complexer en duurder en zoals al genoemd, een stuk gevoeliger voor stof en gruis/zand.
  3. Dat klopt helemaal. Ik had ook zo'n groene RC36 II en ik had ook zo gepuzzeld, maar het kan inderdaad niet en inderdaad alleen op een RC36 I. Later had ik nog een bagagerek gemonteerd, dat in plaats van de handgrepen gemonteerd werd. Dus had ik die behoefte niet meer.
  4. Patentaanvragen zeggen vaak niets over het uitbrengen van een motofiets met die techniek. Honda heeft vele patenten aangevraagd betreffende motorfietsen waar nooit een echt gerealiseerd product van is uitgekomen.. Soms blijkt de techniek uiteindelijk niet te voldoen in de praktijk of is de markt er niet klaar voor, of denkt de marketingafdeling ervan dat het nauwelijks geld oplevert. Een paar jaar geleden nog had Honda een patent aangevraagd voor een Africa Twin met turbo. Geen idee of die er ooit komt, in ieder geval nog nooit een aankondiging ervan gezien.
  5. Ik had zo'n bokje met verstevigingsbrug. voor mijn VFR750F (RC36II) ging dit prima, maar voor mijn VTEC uit 2009 moest ik een stuk van die verstevigingsbrug wegslijpen met een slijptol. Bij de VTEC heeft de middenbok een kromming in de verstevigingsbuis zitten halverwege de middenbok, bij de RC26II is die recht. Als je wat dichterbij zou wonen kon je de gemodificeerde Motoboy zo op kunnen halen, of kom je binnenkort nog in de buurt van Schiphol?
  6. Die zijstandaarden zien er misschien soms fragiel uit, maar zijn echt stevig. Bij sommige motorbedrijven worden die veel gebruikt om de motoren netjes op de plaats te manoeuvreren in de showroom. Ik vroeg er een keer na bij Arie Molenaars, waar mijn motorfiets klaar werd gezet. Het antwoord was dat je dit makkelijk kon doen bij Japanse motorfietsen, maar niet bij Ducati en sommige andere Europese merken.
  7. Als het alleen een scheurtje is kan je het ook gewoon lijmen en er een stukje ABS achter plakken. Speciale ABS-lijm is te koop bij elke goede modelbouwwinkel. Ook verkopen die plaatjes ABS waar je een stuk af kan knippen om erachter te plakken. Die ABS-lijm is op basis van aceton waar ook al ABS in is opgelost. Het spatbord van binnen goed kaal maken dat er op de plaats van waar je lijmt geen verf meer zit. Plaatje met lijm kosten maar een fractie van een nieuw of een tweedehands spatbord en als je het netjes doet zie je er niets van. Verstuurd vanaf mijn SM-P613 met Tapatalk
  8. Ik ben ook van een VFR800 naar een Crosstourer overgestapt als een van de eerste bij VFROC, en de reden dat Ray ook overgestapt is naar een CT. Hij zag mij er op rijden bij een clubweekeinde in de Harz en het gemak de groep bijhouden terwijl de anderen behoorlijk moesten werken. Zelf heb ik er 90.000 km op gereden en nu is die van mijn zoon en staat de km teller op 123.000 km en counting. Een Belg Luc Peters heeft op zijn Crosstourer 513.000 km gereden voor hij hem twee jaar geleden heeft ingeruild. Dus voorloping is die van mijn zoon nog lang niet versleten. Luc rijdt nu een Africa Twin 1100 waar die nu alweer 131.313 km mee heeft gereden. Het gebruik waar ze het over hebben is vergelijkbaar met een VFR800 en dat je geen 1:20 haalt is niet helemaal waar. Dat hangt erg af van je rechterhand en de rijomstandigheden. Deze zomer met mijn zoon naar de Noordkaap geweest. Op de terugweg hadden we een vlak stuk in Lapland (Sapmi), Noorwegen (waar je 80 mag) en Finland (waar we wel stukken 100 mochten) daar heeft hij toch 450 km met een tank gereden en die was nog niet eens leeg. Maar het was wel een rit met echt constante snelheid zonder kruisingen, maar het verbruik zuiniger dan 1:22. Kortom een zeer stevige motor, met een koppel om van te dromen en die ook nog van bochten houdt. Verstuurd vanaf mijn SM-P613 met Tapatalk
  9. Misschien zit het binnenwerkje van het ventieltje alleen maar los, Misschien dus alleen maar vastdraaien met het sleuteltje.
  10. bvanes

    E5 of E10

    Over die opa van 93 en roken. Een longarts vergeleek roken eens met het oversteken van de snelweg van een gezin eendjes. Er is er altijd wel een die de overkant haalt, maar de andere 9 zijn allang midden op de weg platgereden. Vriendelijke groeten, Bert
  11. Als ik met mijn zoon of zoals in de vakantie met petrovski achter mij rijd, hoor ik het uitlaatgeluid van mijn motor vooral via hun microfoon van hun Sena communicatie als ik accelereer. Het is zoals normaal vooral naar achteren gericht. Daarom is het verhaal van "loud pipes save lifes" helemaal niet waar. Auto's die voor je rijden horen je helemaal niet aankomen, zeker als ze de radio wat harder hebben staan. In Tsjechiƫ hadden ze testen daarmee gedaan en om altijd goed gehoord te worden ook in auto's voor je waar de radio redelijk luid staat, moet je 135 db produceren, dat is net zo veel als een laag vliegend vliegtuig.
  12. Mechanisch vergelijkbaar, maar ik geloof dat er op het forum gezegd is dat bij een VFR1200F de klep opengaat bij 4000 toeren. Bij de Africa Twin is die eigelijk alleen afhankelijk van het gashandel. Dus ook bij lage toeren gaat die klep open als ik maar genoeg gas geef. Dus bij een constante snelheid gaat die eigenlijk niet open. Omdat er veel motoren tegenwoordig met vergelijkbare systemen zijn uitgerust gaan er weer stemmen op om geluidsnormen voor motoren te maken die ook onder dynamische belasting als acceleratie onder een bepaalde norm vallen, nu zijn de eisen alleen voor statische belasting als je met een constante snelheid rijdt.
  13. Dat die uitlaat net als bij de Africa Twin zo hoog is omdat motorfabrikanten de grenzen opzoeken van eisen als Euro5. Die eisen zijn (nu nog) bij constante snelheid. Honda heeft op zijn Africa Twin en afgeleide motoren een dubbel uitlaatsysteem met servoklep erin. Als je een constante snelheid rijdt maakt die een geluid wat voldoet aan die Euro5 eis. Geef je gas of rij je in een andere versnelling gaat het tweede deel open met veel meer geluid. Vraag maar aan @petrovski die 7000 km achter mij gereden heeft heen en weer de Noordkaap.
  14. De vraag is komt die ook naar Europa? De nieuwe CBR600 is afgelopen jaar wel in Japan en VS aangekondigd, maar komt door de Euro5 niet naar Europa.
  15. Heb je dus al een VFR800 VTEC van voor 2005? Die knippers zijn niet het enige verschil. Het achterlicht bijvoorbeeld lijkt hetzelfde, maar geeft bij diegene van na 2005 twee keer zoveel licht met dezelfde lampjes. (Hoe weet ik niet) Verder is de bekabeling anders met andere stekkers. De ecu is anders zodat je het VTEC punt minder voelt. Enz. Enz. Als je een keuze hebt om nog voor een nette van na 2005 te gaan zou ik dat doen. Verder zijn die van na 2005 altijd met ABS uitgerust en is het op die van daarvoor een optie. Volgens mij heeft er misschien hier er een van de club nog een mooie van na 2005 te koop uit 2009.
×
×
  • Create New...