Jump to content

AFS Motorparts

Forumlid
  • Posts

    4,812
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

AFS Motorparts last won the day on March 28

AFS Motorparts had the most liked content!

About AFS Motorparts

  • Birthday 06/04/1963

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

7,552 profile views

AFS Motorparts's Achievements

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

1.4k

Reputation

  1. Ze zijn er al vanaf € 156,-- per stuk (voorzijde) tot € 230,--. En dan zijn ze ook floating.
  2. Hier kan je inderdaad nog vele tienduizenden kilometers mee rijden (mits ze niet krom gaan). Wil je wel wisselen, denk dan eens aan het Nederlandse MotoMaster. Goed en goedkoop. Bij mij een van de meest verkochte remschijven.
  3. Meten als de motor HEET is. En inderdaad, veel (originele) spanningsregelaars gaan langzaam kapot en functioneren dan niet meer zodra ze het warm krijgen. Daarvoor (en daarna zodra hij afgekoeld is) lijken ze perfect te werken. Ik heb momenteel 2 VFR's staan waar ik zowel de spanningsregelaar als ook de stator en de accu moet vervangen. Alles kapot....
  4. Het "grappige" is dat dit bij veel Honda's voorkomt, en dat blijkt dat elk model weer zijn eigen toerental heeft waar het het best hoorbaar is. Bij de grotere/dikkere CBR-lijn is dat 3500 toeren, dan klinkt het net alsof er een glazen knikker los in het blok ligt. Je schrikt je rot als je het hoort, en veel mensen durven dan ook geen meter meer te rijden. Bij de V4's is het raadzaam om beide NAKS-en tegelijk te vervangen. Als je er maar 1 doet kan het heel goed zijn dat je een maand later de andere gaat horen....
  5. Goed weken in een kruipolie. En dan het nodige geweld gebruiken. Niet teveel geweld, ze breken best gemakkelijk.
  6. Alle setjes die ik ken worden juist wel met die rubbertjes geleverd. Blijkbaar heb jij het over een ander rubbertje?
  7. Grappig dat AI dit tegenwoordig kan! En in zijn algemeenheid klopt het heel aardig, maar niet helemaal. De Road 6 is juist op hobbels en oneffenheden veel onrustiger dan de Sportsmart MK3. Dat komt juist door beweging in het slappere karkas. Ik heb trouwens dit weekend een eerste ritje gedaan met de Sportsmart MK4, en deze is weer duidelijk beter dan de MK3. Alleen levensduur is iets achteruit gegaan volgens de eerste berichten. M.b.t. vervanging van een hele set of slechts 1 band hangt het helemaal af van hoe goed/slecht deze band is, en naar welke banden je toe wil gaan. Niet alle bandencombinaties werken even goed, dus dan is vervanging als set raadzaam. Maar in zijn algemeenheid zal ik eerder adviseren een enkele band te vervangen als dat past.
  8. Zo'n harmonicarubbertje is gemakkelijk te vinden, Honda gebruikt maar een paar modellen op al hun motoren. En als je de boel toch los hebt om de blokken te vervangen is het zonde om dat niet mee te pakken....
  9. Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Ik kan mij namelijk zo even niet voorstellen hoe een slechte brandstofpomp neer verbruik kan geven. Dan moet je al lang gemerkt hebben dat de motor zeer slecht loopt.
  10. Ik kom heel vaak tegen dat bij het opmaken van een schaderapport de crash-protectie er juist de reden van is dat een motor total-loss gaat. Afbreken of verbuigen van het frame ter plaatse van de protector is dan de oorzaak. Kuipdelen zijn erg duur, maar wel vaak te repareren of te vervangen voor gebruikte delen. Een frame vervangen is behalve heel veel werk ook gewoon erg duur. Of je moet het allemaal zelf kunnen, dan valt de prijs wel mee.
  11. Klopt. Of je zet er een klokschakelaar op zodat je het niet vergeet. Elke dag een kwartiertje.
  12. En dat is dus precies wat ik bedoelde, de benamingen zijn voor veel mensen onduidelijk. Een ouderwetse druppellader bleef gewoon de accu langzaam bijvullen. Stopte niet. Een modernere druppellader deed hetzelfde maar stopte zodra de accu vol was. Een onderhoudslader doet ook hetzelfde, maar start weer opnieuw zodra de accuspanning lager wordt. Een volledige onderhoudslader doet datzelfde, maar zal eens in de zoveel tijd de accu even een stuk laten leeglopen en gaat dan regenereren. En dan heb je ook nog een snellader, die pompt er zo snel mogelijk zoveel mogelijk stroom in zodat je de accu weer snel kan gebruiken om de motor te starten. De meeste dealers hebben professionele acculaders die dat allemaal kunnen. De meeste consumenten niet.
  13. En dat is dus PRECIES waarom ik het woord druppellader gebruikte. Anders wordt de lezer maar geacht te begrijpen wat ik bedoel, en nu weet iedereen het. Je kan ook spijkers op laag water (of remolie) gaan zoeken hoor..... 😁
  14. Je weet best dat daar een onderhoudslader mee bedoeld wordt, maar als je dat zegt weet bijna niemand wat er bedoeld wordt. Vandaar mijn bewoording van "een GESCHIKTE druppellader".
  15. Ik praat over 1992. Voor zover ik weet was die toen gewoon polycarbonaat.
×
×
  • Create New...