Jump to content

AFS Motorparts

Forumlid
  • Content Count

    4,331
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

AFS Motorparts last won the day on November 10 2021

AFS Motorparts had the most liked content!

Community Reputation

892 Excellent
1 Follower
 
   
About AFS Motorparts
 
 
  • Rank
    Vaker hier dan op de VFR
  • Birthday 06/04/1963
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.
 
Recent Profile Visitors
 
 
3,126 profile views
 
  1. AFS Motorparts

    start koppeling vervangen of herstellen

    Dit onderdeel kost bij mij € 198, en daar krijg je nog korting op..... En ik zit nog dichter bij dan die Belgen.... Levertijd is wel vrij lang, Honda geeft aan meer dan 10 dagen.
  2. AFS Motorparts

    Tovami Carburatie Kit

    Doe jezelf een lol en ga hiervoor naar MWS in Almere. Veel dichterbij, en ik zie meestal betere resultaten bij Michiel dan bij RF. Het is niet voor niets dat ik mijn eigen motoren ook daar laat afstellen.....
  3. AFS Motorparts

    winterklussen

    Als ik mij goed herinner had jij toch een carburatie-model? Dan zou ik geen K&N luchtfilter plaatsen zonder dat je de carburatie aanpast m.b.v. een Dyno-kitje. Hij gaat anders wel behoorlijk arm lopen....
  4. Een slimme Li-lader merkt welke accu er aan hangt, en zal zijn functie daarop aanpassen. Dus ook een lood-accu kan je hiermee opladen. Ik neem aan dat jouw lader ook slim is. Ik ken geen Li-laders die dat niet zijn, namelijk..... Echter, net als bij conventionele laders kan het zijn dat jouw oude loodaccu ofwel te ver is ontladen, ofwel een paar kortgesloten platen heeft. Dan doen die laders het niet....
  5. AFS Motorparts

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Klopt, Johan (Eigenaar Fourdeel) en ik werken veel samen. Beter een goede buur dan een slechte. Zijn zaak zit 400 meter verderop...... Maar Johan stopt over 2 weken met zijn zaak, hij gaat dan met pensioen en blijft een beetje hobby-sleutelen. Vooral aan de oude CB-serie natuurlijk. Hij was hier net nog, en vertelde mij dat hij nog enkele tientallen blokken heeft voor revisie/restauratie. Gelukkig hebben zijn klanten geen haast....
  6. AFS Motorparts

    contactslot probleem

    En ook het stuur even optillen wil wel eens helpen. Met name als het balhoofdlager los staat.....
  7. Nu alleen nog even meten wanneer de boel goed warm is. Veel laadproblemen treden pas na 10 minuten rijden (of langer) op. Een koude meting is dan gewoon erg goed, maar zodra de boel warm is stort de laadstroom in elkaar. Gezien het feit dat je nu bij koude meting al een veel beter resultaat hebt denk ik dat het bij warm ook wel goed zal zijn, maar zeker weten doe je het pas nadat je het geprobeerd hebt. Best vervelend als je in the middle of nowhere stil komt te staan bij de volgende lange rit.....
  8. AFS Motorparts

    Remschijven aanhaalmoment

    Nee, juist niet. De remschijf heeft niets met het aanhaalmoment van doen, maar het wiel waarin je het schroefdraad aanhaalt juist wel. Met andere woorden, gebruik de Honda specificatie hierbij. Dan moet je alleen nog kiezen voor welke..... Maar of je nu 20 of 23 Nm gebruikt, dat maakt eigenlijk niets uit. Als het schroefdraad in de wielnaaf nog goed is kan het ook wel 50Nm aan (mits de bout lang genoeg is). Wel een drupje Locktite op de bout doen als je hem hergebruikt. Hen je nieuwe bouten (zoals Honda meestal voorschrijft) dan zit daar al een borgmiddel op.
  9. Klopt helemaal voor de Roadsmart III. Het grootste verschil dat de IV moet gaan maken is veel meer grip in regen en koude. Vergeleken met de Angel GT II moet hij ook nog eens langer meegaan, en veel langer zijn goede rijeigenschappen behouden. Let wel: dit verhaal komt vooralsnog alleen van Dunlop zelf, ik heb nog geen onafhankelijke bronnen gezien.
  10. Dunlop heeft de zaak nu omgedraaid. Bij de Roadsmart III had je een standaardversie en een SP-versie met een karkas-laag minder. Er was geen GT-versie. Bij de Roadsmart IV is (in een aantal maten) de standaardversie de SP-versie. Voor zware motoren heb je dan de GT-versie. Er komt voor die maten geen standaardversie.
  11. AFS Motorparts

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Bij Honda zijn alle kruiskoppen inderdaad JIS (Japanese Industrial Standard). Die werken veel beter dan gewone kruiskoppen, maar je moet wel een JIS-schroevendraaier kopen. Ik snap niet dat als je weet dat het JIS is dat je die nog niet hebt aangeschaft. Een setje van Vessel is niet al te duur (via autogereedschap.com) en scheelt je veel afgetrapte schroeven. En die zijn bij Honda uitgesproken duur. Let wel: er is ook goedkoop JIS-spul op de markt, maar de pasvorm daarvan ligt buiten de toleranties.
  12. Dat klopt, maar dat was bij de III al zo. Het enige onderdeel waarin deze band (III) iets slechter scoorde dan de concurrentie was de grip in regen. En dat hebben ze dus het meest aangepakt. Dezelfde goede rijeigenschappen over bijna de gehele levensduur van de band, dat zou niet veranderd moeten zijn volgens hun eigen berichten. Maar duurtesten heb ik nog niet gezien, dus ik kan dat vooralsnog niet bevestigen of ontkennen.
  13. Ik ben Michelin-dealer, maar ben het zeker NIET met je eens. Heel veel rijders vinden de Michelins op zwaardere motoren (boven de 200kg drooggewicht) niet prettig rijden. De manier waarop Michelin het karkas opbouwt heeft veel voordelen, maar ook nadelen. Het instuurgedrag en de manier waarop de band op het slappere Michelin-karkas beweegt is niet ieders smaak. Het snelle opwarmen, het grotere comfort, de goede grip in regen en koude, dat is wel heel fijn van de Michelins, maar het is echt een kwestie van smaak of ze je bevallen.
  14. Nee hoor, ik heb ze al in huis (in een paar maten), dus ze zijn al leverbaar (sinds verleden week). T.o.v. de briljante Roadsmart III is er voornamelijk winst geboekt op grip bij nat en/of koud wegdek zonder dat dit ten koste gaat van de levensduur.
  15. De accu heeft een soort van dempend effect. Als je trouwens bij een lopende motor de accu loskoppelt slaan de meeste motorfietsen gewoon af. Zelfs als dynamo en spanningsregelaar meer dan genoeg stroom leveren.