Jump to content

AFS Motorparts

Forumlid
  • Posts

    4,481
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

AFS Motorparts last won the day on December 3

AFS Motorparts had the most liked content!

About AFS Motorparts

  • Birthday 06/04/1963

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

3,864 profile views

AFS Motorparts's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine
  • Week One Done

Recent Badges

1k

Reputation

  1. En voor de VFR750 heb je weer een GT voorband nodig, en de standaard 170 achterband. Voor alle duidelijkheid, standaard is eigenlijk ook een GT-versie, maar Dunlop noemt ze alleen GT als er in die maat ook een SP-versie is.
  2. "De binnenste bouten van de achterste bouten"??? Ik neem aan dat je de achterste bochten bedoelde? Waar loop je op vast? Zitten ze vastgerot, of kom je er niet bij?
  3. Het verschil is heel veel groter dan je zou denken. De 3 was goed, de 4 is ongelofelijk. Toen ik in februari bij 4 graden Celsius er mee in de Ardennen reed ben ik expres dingen gaan doen die je niet met een motorbandentest moet doen om meer informatie te krijgen. Zijdelings opgeplakte witten strepen oprijden, extra gas geven in de bochten met koude banden enzovoorts. Geen krimp, niets. De band kan veel meer dan ik durf..... En degenen die weten hoe ik kan rijden zullen beamen dat dat soms best te veel is...... Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest over een band als deze. Collega bandenhandelaren en journalisten hadden precies dezelfde ervaring. Absurd en ongelofelijk. Al die ervaring bij elkaar, en we stonden elkaar aan te kijken en de verbazing was aan ons gezicht af te lezen. Een van de journalisten vroeg zelfs wat hij in hemelsnaam over deze band moest schrijven. Als hij op zou schrijven wat hij heeft gevoeld en wat hij dacht zou het verhaal ongelofelijk zijn, en mensen zouden aan een betaalde advertentie denken. Nog even ter info: bovenstaande test was met de oude Pirelli Angel GT, niet met de GT2 (voor zover ik zien kan). Die GT2 is wel duidelijk beter, maar komt nog steeds niet in de buurt van de DRSM IV.
  4. Bij veel CBR-modellen die origineel geen HISS hebben, maar waar later een HISS-dashboard op gekomen is komt dit doordat hij een signaal van de zijstandaardschakelaar krijgt. Dat zou bij de VFR ook zo kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Bedien jouw zijstandaard eens, en kijk eens wat dat doet..... Een verbruik van 1:15 is wat hoog, maar niet extreem. Thermostaat stuk zeg je. Meet eens vlak na koude start welk deel van de radiatoren warm wordt, en welk deel niet. Jouw vering zal met die lekke voorvorkkeerring natuurlijk slecht zijn. Origineel was het al niet geweldig, en we zijn nu vele jaren later, dus dat zal er niet beter op zijn geworden..... Mocht je vragen hebben of spullen nodig hebben wil ik je met alle plezier helpen. Purmerend ligt immers vlakbij.....
  5. Eerst warm maken. Dan voorzichtig een dunne schroevendraaier tussen handvat er clip-on wrikken, en deze d.m.v. rotatie helemaal rondom bewegen. Dan indien nodig een iets langere schroevendraaier gebruiken, hetzelfde recept. En dan de luchtspuit er tussen, flink blazen, en aan het handvat trekken. Het is soms wel een uur werk, maar soms ook maar 5 minuten. Meestal komen ze er heel vanaf (maar niet altijd).
  6. Ik lever de stators van Carmo. Prima product tegen redelijke prijs.
  7. Weet je dat zeker? Het zou mij verbazen..... Ik moet ze altijd met een schroevendraaier terugdraaien.
  8. Precies die was mijn allereerste vorm van navigatie (na de welbekende wegenkaart in de tanktas). Werkte goed op een motor met kuipje, maar niet op een naked.
  9. Mag ik even een beetje mieren**ken? Er moeten helemaal geen kleppen gesteld worden bij 24.000 of 36.000km. De klepspeling moet gecontroleerd worden, en indien nodig ook gesteld. Maar meestal is het niet nodig om te stellen.
  10. En nog helemaal in originele staat als ik het zo zie......
  11. Als je "unread content" selecteert in het forumoverzicht krijg je een knop te zien waarmee je meer ongelezen content kan zien. Ook als die er niet is. Dit zorgt er voor dat ik die knop dus nooit meer ga gebruiken, en dat je dus daardoor content kan missen. Kan die knop niet alleen zichtbaar zijn als er wel meer content is dan er op 1 pagina past? Dit was trouwens ook al het geval bij het oude forum, dus niet alleen bij het nieuwe.
  12. Meestal is het de remhendel, waarbij de remschakelaar de beperkende factor is. Bedenk wel dat bij hogere slip-ons je de hendels ook wat omhoog zal draaien.
  13. Aangezien ik niet weet wat jij ver genoeg vindt kan ik daar geen antwoord op geven.... Maar omdat de "steel" (dat deel waar je rubberen handgrepen op zitten) wat langer is kan je de boel wat opschuiven waardoor je wat meer ruimte krijgt.
  14. Ik ben ook al eens een ingeklapte remleiding tegengekomen. Vloeistof kon er 1 kant op wel doorheen, maar de andere kant (retour) dus niet.
×
×
  • Create New...