Jump to content

AFS Motorparts

Forumlid
  • Posts

    4,831
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    68

AFS Motorparts last won the day on March 28

AFS Motorparts had the most liked content!

About AFS Motorparts

  • Birthday 06/04/1963

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

7,598 profile views

AFS Motorparts's Achievements

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

1.4k

Reputation

  1. Deze motor staat bij mij op de hefbrug. De voetsteun (schetsplaat) brak af tijdens het ontluchten van de rem, bij het met de hand naar beneden duwen van de voetrem..... Er was dus vrijwel geen kracht voor nodig. Een keertje gaan staan op de voetsteunen had er dus voor gezorgd dat de rijder van de motor af valt. Pure mazzel dat het nu gebeurd.
  2. Dit is het originele Honda nummer: 11636-MCW-020 Kost ongeveer 29 Euro. Maar er zijn vele imitatieversies op de markt, en die kosten ongeveer de helft.
  3. Duidelijk zichtbaar dat het achterste deel al lang geleden was gebroken (zwarte/vervuilde breuklijn). De voorste is nieuw, maar die krijgt bij belasting ook veel te verduren omdat het achterste deel niets meer van de kracht kan opvangen. En dat voorste deel wordt op buiging belast, terwijl het achterste deel op trek wordt belast (en dat is veel sterker).
  4. Hyperpro geeft altijd de luchtkamer aan (als de vorkpoot rechtop staat en ingeveerd is).
  5. Ja, de III was een stuk beter dan de II, en de IV is weer een stuk beter dan de III. Stuureigenschappen zijn echt veel beter en blijven langer behouden, maar de totale levensduur is wel iets afgenomen. En nee, de IV is helemaal niet heel veel duurder dan de III, het scheelt een paar tientjes.
  6. Je wordt er (bijna) gek van. Al moet ik zeggen dat Bridgestone sinds een jaar of 5 op de goede weg is. De S-serie voor sportbanden, de T-serie voor toersportbanden, de A-serie voor allroads. En dan oplopende nummers (S20, S21, S22).
  7. Sorry, dat klopt niet. Je hebt de Sportmax Roadsmart, en de Sportmax Sportsmart. De Sportsmart MK3 is de sportband die het langst meegaat. Op mijn Blackbirds haal ik er met een stevige rijstijl 8000km (achter) en 12.000km (voor) mee.
  8. Sterker nog, hij is duidelijk beter dan de Road 6 (op zwaardere motoren). Alleen de levensduur is wat minder, maar hij blijft wel langer goed sturen. Ze heten trouwens Sportmax Roadsmart.
  9. Ik heb een alternatief gevonden, en dat zou vandaag of morgen moeten binnenkomen.
  10. Klopt. Ik heb het dus maar eens voor je nagekeken. Toen ik het bestelde was het op voorraad, maar blijkbaar had een andere dealer net iets eerder dat laatste setje besteld, en dus kreeg hij hem. Nu geven ze week 26 op. Ik ga vandaag op zoek naar een alternatief (al was dit ook al een alternatief van wat ik normaal lever, en wat ook niet meer op voorraad was).
  11. En dat is met een koppelingskabel niet zo? Oh nee, natuurlijk niet. Een kabel drukt niet, die trekt..... ☺️
  12. Maar is die speling ook overal ongeveer gelijk?
  13. Dat is simpel te controleren door er via startkabels een andere accu (bijvoorbeeld van de auto) op aan te sluiten. Start hij dan wel meteen dan weet je ongeveer waar je het probleem moet zoeken.
  14. Inderdaad is de vraag waar jouw accesoires op zijn aangesloten. Vermoedelijk zit daar het probleem.... Een goede handvatverwarming kan rechtstreeks op de accu, ze detecteren wanneer de motor in gebruik is en wanneer niet. Dan slaat hij af of kan niet aangezet worden. Ook slaat deze af zodra de boordspanning teveel terugloopt. Meerdere A-merken hebben dat.
  15. Jouw motorzaak weet niet waar ze het over hebben, of ze proberen meer aan je te verdienen. Als je een nieuwe originele Honda spanningsregelaar koopt (die zij ook niet zelf maken), dan koop je dezelfde verouderde techniek met dezelfde problemen. Ik zeg altijd tegen mijn klanten dat ze beter een MOSFET regelaar kunnen kopen omdat die goedkoper zijn en langer mee gaan. Ik lever ook vrijwel altijd die van Carmo. Stator maakt niet zo heel veel uit welk merk je koopt, ze zijn vrijwel allemaal gelijk. Alleen herwikkelen met een iets dikkere draad is wel beter als je dat door een goed bedrijf laat doen. De opbrengst/output is dan wel iets lager, maar ze blijven tenminste heel. Het gat vergroten is zeker een interessante optie (wat je verder ook doet), al vraag ik mij af hoeveel het scheelt. Het is niet dat er olie heengepompt wordt, of dat het echt in een oliebad loopt....
×
×
  • Create New...