Ga naar inhoud

AFS Motorparts

Forumlid
  • Items

    4667
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    57

AFS Motorparts won de laatste dag op 21 maart

AFS Motorparts had de meest gelikete inhoud!

Over AFS Motorparts

  • Verjaardag 04-06-1963

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

5237 profielweergaven

AFS Motorparts's prestaties

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recente badges

1,2k

Reputatie

  1. Die ring is voor vrijwel alle Honda's uit deze periode passend.
  2. Ik vertel het mijn klanten altijd. En toch kiest ca. 20% voor een rubberen ventiel, ook al is dat op de lange duur een slechte investering. Grappig genoeg zijn de rubberen ventielen het artikel waar ik de meeste marge op pak (in procenten).
  3. Inderdaad, rubberen ventielen verouderen en breken dan af. Ik snap dan ook niet dat er nog steeds mensen zijn die om een paar Euro te besparen weer rubberen ventielen willen. Soms zijn ze al binnen een jaar weer kapot. Meestal bij mensen die Dasty (of een vergelijkbaar product) gebruiken om hun velgen te reinigen, of die het ventiel volledig opzij trekken om de bandenspanning te controleren. Metalen haakse ventielen kosten een tientje en die gaan (bij normaal gebruik) net zo lang mee als de motorfiets zelf.....
  4. Ofwel jouw motor doet er wat langer over voordat deze aan de milieueisen gaat voldoen.
  5. Jouw "probleem" is dat je er de verkeerde achterband op hebt zitten. De voorband heeft de juiste maat, maar de achterband is 2 maten te breed voor de velg. Je moet eigenlijk een 130/80-18 hebben...... En dan kan je dus wel kiezen voor de BT46 of de Streetsmart aan de voor- en aan de achter-kant. Ook kan je nog voor de Avon Roadrider MKII gaan. Een 150-band staat dan wel beter, maar het rijdt minder goed. En met de 130 heb je ook zat grip, hoef je niet bang voor te zijn. Toch is ook de 150 goedgekeurd voor jouw motor. Deze is er (als set) in Avon Roadrider MKII, en als ContiGo. Keuze genoeg dus, je moest alleen iemand vinden die het je kon vertellen.
  6. Nooit zomaar dingen gaan vervangen in de hoop dat het beter wordt. Geef eens antwoord op de gestelde vragen, dan krijg jij ook een betere storingsdiagnose.
  7. Angel GT II en de Roadsmart IV zitten in dezelfde categorie. De Roadsmart stuurt makkelijker en blijft langer rond, de Angel GT II zal iets langer mee gaan.
  8. Verheul covers zijn de beste. Worden op maat gemaakt voor de motor. Reken op een 70 Euro..... (maar verschilt per model)
  9. De Scorpion Trail III is volgens mijn gegevens pas veel later dit jaar in alle maten leverbaar. Sommige standaardmaten (120/70-19 en 170/60-17) zelfs pas in Oktober. Nu zijn er slechts 7 maten/versies leverbaar.
  10. Met het risico dat dit als reclame wordt gezien wil ik je mededelen dat ik de importeur ben van ABBA stands. Ze hebben voor de Superbikestand ook een MotoGlide. ABBA MotoGlide instructievideo Die werkt perfect, en je kan hiermee ook aan jouw motor werken, zoals bijvoorbeeld beide wielen uit de motor halen voor een bandenwissel. Het kost niet veel kracht om de motor "op te bokken", veel minder dan bij zo'n gewone MotoMover (daarvan gebruik ik er 5 in mijn zaak). Nee, ABBA is niet goedkoop, maar wel onzettend veilig en stabiel. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
  11. Nee. Het is absoluut onmogelijk dat het de spanningsregelaar of dynamo is. Als een van die 2 niet goed werkt, dan wordt de accu leeggetrokken. En ja, dan kan de motor ook afslaan. Maar het is onmogelijk dat je daarna de startmotor weer rondgedraait krijgt. En als ik de topicstarter goed begrijp draait die wel degelijk, dus dat is het probleem niet. Ik weet even niet of jouw motor een benzinepomp heeft, maar als daar het probleem zit kan je inderdaad een klein stukje rijden voordat de carbs te weinig brandstof krijgen. En dan slaat hij inderdaad af, en kan je hem pas weer starten nadat ze weer langzaam volgedruppeld zijn. Waarom denk je dat het probleem niet in de benzinetoevoer zit? Heb je ook al gekeken of je nog voldoende vonk krijgt bij een warme motor?
  12. Enig idee hoe het kan dat je die mist? Zaten ze er niet in, of ben je ze kwijtgeraakt?
  13. Ik klap hem eigenlijk alleen open in de file of stad, en bij de benzinepomp. Volgens mij valt hij vanzelf dicht bij hogere snelheden anders krijgt je nek het zwaar....
  14. Ik ben ook bezig mijn systeemhelm te vervangen voor een nieuwe. Na ruim 15 jaar Schubert kijk ik nu naar de HJC RPHA90S Carbon. https://www.voordeelhelmen.nl/allemerken/hjc-helmen/rpha-90s-carbon/ Deze mag dus wel open gereden worden, en is het "sportiefst" van alle systeemhelmen. En aangezien ik iets meer voorover zit op mijn Blackbirds dan jullie op de VFR-modellen is dat ook wel belangrijk. Ik heb hem ook even bij 240 km/u getest op het liften van de helm, en dat doet hij minder dan mijn huidige Schubert C3 Pro.
  15. Aangezien je bij mij in de stad zit kan je eens even langsrijden om te zien/voelen wat de Variobars doen (wel op een Blackbird) ten opzichte van standaard. Ik heb er hier ook een met een Superbikestuur staan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...