Jump to content

AFS Motorparts

Forumlid
  • Posts

    4,745
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    61

AFS Motorparts last won the day on October 3

AFS Motorparts had the most liked content!

About AFS Motorparts

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.motorbanden.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Purmerend

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

6,440 profile views

AFS Motorparts's Achievements

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Dedicated
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

1.3k

Reputation

  1. Ja, dat is echt zoveel werk. Je zou kunnen overleggen wat het scheelt als je zelf de carbs uit- en inbouwt. Als je dat tenminste wel zelf kan.
  2. In 1985 reed ik nog met tanks. Die gebruikten wel degelijk tracks (rupsbanden). 😁
  3. Ben jij dezelfde BlueBird (Hans) die vroeger een blauwe Blackbird reed?
  4. De XT kan maximaal 200 routepunten (vlaggetjes) per route aan. De Zumo 660 die ik gebruik 250. Ik ben er nog nooit te kort aan gekomen, vooral ook omdat ik hele lange dagroutes opdeel in 2 of 3 segmenten.
  5. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik wil juist GEEN stembegeleiding en GEEN muziek aan mijn kop als ik aan het rijden ben. Dat leidt mij veel meer af dan zo af en toe op het scherm kijken. Ik ben wel bereikbaar via de telefoon, maar die gesprekken hou ik zo kort mogelijk.
  6. Klopt, het wordt vaak abusievelijk achtertandwiel genoemd, maar het is een kettingwiel (er loopt namelijk een ketting over). Tandwielen lopen op andere tandwielen, tandheugels of tandkrans.
  7. Als degene die de ketting geklonken heeft dat met hamer en drevel gedaan heeft, dan is de kans wel heel erg groot dat daar het probleem zit. En waarom het achterkettingwiel niet vervangen is, dat is mij een raadsel. Die dingen kosten ongeveer 25 Euro, dus doe dat alsnog even. Het is niet moeilijk.
  8. Inderdaad, ketting. Probeer een beetje bij te remmen, en je zal merken dat het minder wordt. Een kettingset van goede kwaliteit is niet zo duur. Een DID 530VX3 ketting met JT kettingwielen heb je al voor 220 Euro inclusief montage. Met goed onderhoud kan je daar weer 50.000km mee rijden.
  9. Ik heb precies hetzelfde. Hoe rechter ik zit, hoe meer last ik krijg van mijn onderrug. Op een chopper is dat binnen een half uur. Iets voorover zorgt er voor dat ik mijn onderrug recht hou, en niet inzak. Maar teveel voorover (supersport) geeft mij weer klachten in nek en schouders..... Ach ja, leeftijd komt met gebreken.
  10. Het gaat er niet zo zeer om of de dop er wel goed op zit, het gaat er om of de dop goed functioneert. Het is namelijk niet alleen een dop, het is ook een overdrukventiel. Deze houdt het systeem op druk, en zodra deze druk te hoog wordt gaat hij open en kan er koelvloeistof vanuit het circulerende systeem naar het expansievat lopen. En zodra de druk weer afneemt bij afkoelen komt deze vloeistof weer terug in het systeem. Die doppen worden na verloop van tijd slechter en gaan veel te vroeg open. Daardoor heb je onvoldoende druk in het systeem en gaat de koelvloeistof eerder koken, en dat geeft weer luchtbellen in het systeem wat het nog erger maakt. Resultaat: je verliest steeds meer koelvloeistof omdat het expansievat gaat overlopen.
  11. Een luchtbel is het meest waarschijnlijk.
  12. Zuigt hij nergens valse lucht? Beetje starthulp (of remmenreiniger) rondom het blok spuiten, en kijken of hij dan sneller gaat lopen.
  13. Brandstofrendement. Rendement op investering. Rendement op tijdwinst. Geef het beestje maar een naampje.....
  14. Dat was mij anders niet duidelijk, en ik neem aan veel anderen ook niet. Thermisch rendement heb je namelijk erg weinig aan in de praktijk (bij een voertuig). Dat is puur theoretisch.
  15. Bij de Blackbird is het YR-183M.
×
×
  • Create New...