Ga naar inhoud

kimjansen

Forumlid
  • Items

    90
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over kimjansen

  • Verjaardag 25-01-1984

Sociale Media

  • Website URL
    https://www.linkedin.com/in/kimjansen/

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zonnemaire
  • Interesses
    Duiken, mountainbiken, motorrijden, elektronica, hardware/software, etc.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

916 profielweergaven

kimjansen's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Hey Kim, sinds kort zit ik weer op het VFROC-forum. Beetje rondneuzen; al wakkert dat het vfr-virus wel aan merk ik. Was ff benieuwd hoe het met jou is? Mocht je dit lezen dan hoor ik graag je reactie. Groetjes, Ron

  2. Dankjewel! Het is me al wel een beetje duidelijk dat die ver weg bij de uitlaatbochten en ventilator moet blijven dus...
  3. Het gaat mij over de "siphon tube", in de WPH is het ook niet heel duidelijk waar het bedacht is om te lopen achter de radiator en in de buurt van de fan.
  4. Oja, hoewel ik snap dat het niet zo nauw komt zou ik het wel erg op prijs stellen als iemand het geheim van de 'originele' loop van het slangetje kan verklappen . Een fototje van achter het voorwiel wordt erg gewaardeerd!
  5. Thanks Bas! Ja nou eigenlijk had ik daar wel goede ervaringen mee, maargoed ook mede omdat een echte VFR/RVF liefhebber daar nog in de werkplaats stond natuurlijk. Ik was bij de Zeeuwse variant beland en dat is dus niet bevallen; maak ik op dat die bij jou om de hoek met dat verlies ook behoorlijk heeft ingeboet en ik beter ook niet bellen kan voor de volgende beurt?
  6. Ja ben ook echt niet blij met deze actie dus... Ik dacht nog: ach zo goed als Rockanje zal wel lastig zoeken worden, maar zo'n leiding op deze manier terugsteken . Vrijdag toch maar eens persoonlijk deze ervaringen daar gaan delen en kijken of ze metertje nieuwe slang te koop hebben daar... De clip uit de manual helpt me zeker een beetje verder! Ik kom er net achter dat ik naast de Haynes manual toch een Honda Service Manual in de boekenkast heb staan ... Ben er dus duidelijk een tijdje uit geweest haha.
  7. Na jaren niet meer actief geweest te zijn op het forum en schandalig weinig km's gereden te hebben heeft m'n motor een beurtje gehad en ben ik langzaamaan weer meer het rijden aan het oppakken. Nu wilde ik een TomTom gaan monteren en zag wat 'raars' aan de voorzijde tussen de kappen: een slang die binnen de 'kooi' (als je het zo noemen kunt) van de koelventilator loopt. Hij is na het onderhoud zo teruggekomen, oeps! Helaas verbaasde het me niets: er zaten ook al beschadigingen aan het frame en de lak en start slecht... Omdat ik uitermate te spreken was over de deskundigheid en zorg van een andere zaak (onder dezelfde franchise vlag) in de buurt van m'n vorige woonplaats is mijn vertrouwen na deze constatering helemaal weg. "Wat loopt die slang toch raar": Dit kan niet de bedoeling zijn geweest: Ik heb het idee dat de slang nog wel 'ok' is, al ga ik het wel vervangen tzt... Nu de hamvraag: hoe hoort deze slang wel te lopen? Hij hangt nu een beetje diagonaal over de voorste cilinders en dat ziet er in mijn ogen niet des-Honda's uit. In de Haynes manual kan ik alleen vinden: "Onthoud hoe hij liep"... Kan iemand mij vertellen hoe het hoort te zitten?
  8. Als de Honda dealer 30km weg zit zou ik hem maar onder het mom "bij-een-winterbeurt-is-ophalen-toch-gratis?!" laten oppikken . Met de melding "maakt beetje raar geluid, zouden jullie willen kijken of dat zo hoort" hebben hun er ook weer lol om en als het iets kleins is vast 'gratis' gefixt . Verder lijkt het inderdaad wel op iets zoals Vfrikus en Thunderbird roepen, of anders wellicht luchtfilter huis losgeschoten van 1 cilinder?
  9. kimjansen

    Buddy Hendels

    Heeft qua constructie wel wat weg van het spul dat op mijn 91'er zit...
  10. Whahaha, ik vond het ook een beetje lullig voor je dat het gebeurde, maar gelukkig keek Wim na 30sec al een heel stuk minder 'verrast' . Ach en als alles perfect loopt hebben we ook niets om later nog eens om te lachen . Maar volgende keer gaan we zeker weer, al is het alleen maar voor de gezelligheid . Wim for President, oneeee dat is ie al .
  11. Geweldig genoten! Alleen ik sta weer knap idioot op de foto's zeg haha! Straks gaat iedereen nog denken dat m'n ledematen loshangen en m'n hoofd niet helemaal klopt . De alternatieve 'pek-met-veren'-actie van Ron was wel een Oscar waard ja, ik ben nog steeds blij dat ik VOOR hem reed op de terugweg .
  12. Bis morgen, als er nog iemand een oliewissel last-minute overweegt: ik kan nog wel wat olie en filtertje meebrengen...
  13. Mijn viffer had dat eerst de temperatuur heen en weer schommelde, en soms ineens klokje+dagteller op 0... Daarna wilde hij niet meer starten: accu was dus kapot, sindsdien +/-30d km gereden zonder SR problemen oid.
  14. [offtopic] Dat is bij een RC46 alleen zo als er 98PK op het kenteken staat neem ik aan? Die van mij heeft het 'volle' vermogen volgens de Duitse kentekenpapieren... Anders moet ik eens speuren . [\offtopic]
  15. *Kim meldt zich* Lijkt me wel goed plan, ik zou de startervalves wel gesynched willen hebben eigenlijk. Hij loopt een beetje rot nu boven de 8-9d en wil eerst kijken of dat wat oplost voordat ik hem weer op een bank gooi . Van de andere kant heb ik nog een oude Yamaha die een afstelbeurtje kan gebruiken . Aangezien ik een busje heb en ik vrijwel dagelijks op hemelsbreed zo'n kilometer afstand van Veefer zit kan ik wel keer met de auto gaan om wat spulletjes af te droppen. Ik heb een momentsleutel tot 100Nm, een kettingpons en een Mityvac remontluchter. Ervaring met: - Olie/filter wissel - Rem/koppelings vloeistof - Remblokken/schijven - Ketting en tandwielen - Elektrische zooi - Oliekeerringen vervangen voorvork, plus wat busjes en olie Als er nog iemand iets van Louis.de zou willen hebben dan wil ik het wel bestellen en zorgen dat het daar is, maar dan graag wel betalen vooraf (niet dat ik daar blijf staan met 3 kannetjes olie). Onder andere olie is daar erg aantrekkelijk...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...