Ga naar inhoud

Ginoceros

Forumlid
  • Items

    571
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ginoceros

  • Verjaardag 17-10-1969

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.neksefiets.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Beesel
  • Interesses
    Motoren, computers, honden, vrouwen (in willekeurige volgorde..)

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

945 profielweergaven

Ginoceros's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

0

Reputatie

  1. Waar blijven al die vakantiefilmpjes ????
  2. Ik vind dat Truus teveel praat waardoor ik mijn muziek niet meer hoor dus ik kijk af en toe op het scherm en luister muziek op de Iphone die via BT aan de Cardo is gekoppeld. zo ... nu snel Sons of Anarchy kijken na de uitgelopen, toffe F1 Grandprix van Canada !!
  3. Ginoceros

    Welke tanktas?

    Ik rij al een paar jaar met hetzelfde tasje dat Memphis zich nu gekocht heeft (naaper ) en gebruik af en toe de Iphone als navigatie icm de Cardo. Het venstertje is niet echt geschikt om ook de nav op de Iphone te kunnen ZIEN. Ik zag een opmerking mbt de slide vd Iphone ... die kun je natuurlijk niet gebruiken want er zit plastic tussen. Overigens supertevreden met dit tasje maar is voor jouw doelstelling te klein.
  4. Hee luitjes, deze weer even de lucht ingooien. Omdat vrijwel alle motocams slecht geluid produceren vanwege de windruis en je vaak geen viewer of scherm hebt waardoor je niet ziet wat je filmt heb ik destijds de Vholdr weer de deur uitgedaan maar ik heb nu een camera op het net gevonden die deze features wel heeft en in dezelfde prijsklasse valt als de Vholdr en Gopro etc. Het ding is echter pas sinds 2011 op de markt en ik kan er nog niet echt filmpjes van vinden op een motor dus heb ik de NL importeur hierover een mail gestuurd. De HD Max Extreme is ook een 1080P camera met ingebouwd LCD scherm waardoor je kunt zien wat je filmt en de laser die erop zit is een streep waardoor je nog beter kunt richten maar belangrijkste overweging voor mij is toch wel het feit dat de interne stereo mic in te stellen is en nog beter ... er is een externe microfoon aan te koppelen waardoor je het vervelende windgeruis zult kunnen uitsluiten. Verder heeft ie zelfs een hdmi poort waardoor je um zo aan je LCD kunt hangen en er zit een afstandsbediening bij ... handig als je um achterin je CRX (Danny!) wilt hangen om je rondje op de Nordschleiffe te filmen. Je zit dus ook niet te klooien (en hoeft niet mee op vakantie te nemen) met een externe viewer omdat alles verenigd is in 1 handig klein apparaatje. Hier is ie te vinden : HD Max Extreme enne ... voor diegenen die perse hun camera willen verliezen ... een dun visdraadje tussen de cam en motor voorkomt een hoop ellende ....
  5. Ik had ook een pinlock op mijn Schuberth maar vond die randjes maar niks en had teveel last van shittering in de felle zon. Aangezien ik in de winter niet rij is het op een kier zetten vh vizier voldoende voor eventuele ontwaseming.
  6. Laatste update voor de BBQ. Het zou toch wel fijn zijn als men met een update komt waarbij je zelf de prioriteit kunt instellen. Truus niet koppelen is niet altijd handig dus als die prio 2 krijgt en de intercom prio 1 zou het systeem van mij een tien krijgen. Vgl week in Nederland de Iphone us koppelen om te kijken of ik kan bellen en naar muziek luisteren. De reden waarom ik Peet pas vrij laat hoor is dat haar mic verder van haar mond af zit dus daar moet ik iets van een blokje tussen gaan zetten.
  7. Vandaag met de G4's continu open gereden en de gps niet gekoppeld .... Luister liever naar de zoetgevooisde stem van Peet dan naar Truus!! Wanneer ik iets te snel ga en de afstand te groot wordt verbreekt de BT verbinding en deze wordt hersteld wanneer je weer binnen bereik bent. Dan moet je wel weer op A drukken voor een continu open verbinding hetgeen wat lastig gaat met mijn dikke handschoenen. Al met al zijn we supertevreden en met het full duplex is een pro tov het Autocom systeem dat ik eerst had.
  8. Continu open wil ik idd morgen proberen ennuh draadje is wel leuk maar dan had ik mijn draadset er ook in kunnen laten zitten!! Om problemen met de kraag van mijn pak te voorkomen heb ik de cardos zo hoog gemonteerd dat de helm gewoon horizontaal op een tafel kan staan. Hierdoor kan ik het daadje er niet meer induwen hahaha. Denk dat ik morgen truus gewoon niet koppel net de scala. Kan ik bij continu open wel mp3 luisteren? Zal wel niet he...
  9. Vanuit de Eifel de eerste ervaringen met de scala. De set valt me zeker niet tegen mbt de spraakkwaliteit en afstande maar het feit dat de gps 1 ste prio heeft is met name lastig als truus veel commandos in korte tijd moet geven want dan kun je niet met je partner praten. De slaapstand na 30 sec is ook niet handig want je moet hard schreeuwen om het systeem weer te activeren en vervolgens tig seconden wachten voordat je weer met elkaar kunt praten.
  10. Aangezien Peet en ik morgen 4 daagjes naar de Eifel gaan op 2 brommerts heb ik de powerset G4 gisteren ook in onze Schuberths S1 ingebouwd en wel iets hoger dan in de gebruiksaanwijzing vermeld staat zodat de helm gewoon op zijn kraag steunt als hij op een vlak oppervlak ligt/staat. Droog oefenen verliep goed dus morgen pas de echte test.
  11. Valt me op dat hier louter positieve ervaringen met de Scala G4 vermeld worden. Op gps.nl loopt al vanaf vorig jaar een draadje over de problemen met het ding. Ik volg het al een tijdje omdat ik de set ook wil icm mijn zumo 550 maar durf nog steeds niet tot aanschaf over te gaan. Klik me ! Gaat mij met name om rider-rider communicatie en had voorheen de complete mikmak van Autocom maar was allemaal dat kabelgedoe en porto's onder het zadel meer dan zat.
  12. De goed veringspecialisten doen dit idd .... Mijn veren gaan vanavond naar een specialist die er meteen low friction seals inzet. Je wilt niet geloven hoe divers de adviezen en werkzaamheden zijn als je 4 verschillende veringspecialisten met dezelfde vraag benadert.
  13. Beetje late reactie @Vroembert ... het is een 2liter B Ascona en idd heb ik er ook heeeel wat plaatwerk in moeten zetten maar het gebakje rijdt nu weer als een tierelier !! @ Ruler, mooie houder maar zit ie niet te dicht bij de uitlaat ? We zijn destijds met de VFR club eens bij zo'n verenspecialist geweest waarbij meen ik aangegeven werd dat de grootste veroorzaker voor vervanging vd achtershock het feit was dat de vloeistof in de shock verhit werd..... of heb ik niet goed opgelet destijds ?? Tip, als je je vering goed wilt laten afstellen dan hoef je niet meer zover te rijden ..... in Stein zit Bitubo Race Service. Heb 4 veringspecialisten benaderd voor advies en had het meest vertrouwen in zijn advies. (de praktijk zal mijn vermoeden nog moeten bevestigen) Stefan Meijer schrijft ook leuke stukken voor motorfreaks.nl Ik breng vanavond de voorpoten vd CBKR naar hem toe om er voorveren in te laten zetten die op mijn gewicht zijn afgestemd. De vork lekte olie dus meteen maar een complete service vd vork. Als alles weer gemonteerd is ga ik nog een keer terug voor de finetuning. Wanneer gaan we weer us ouwerwets een stukkie scheuren ? Ik begreep vd Witte dat ie tegenwoordig ook weer wat meer tijd heeft ....... Edit 1 : ik zie dat Bitubo ook met VFR800's ervaring heeft ...... kijk even goed .... het Wilbers reservoir zit dus aan de andere kant vd brommert !! Wilbers VFR800 Bitubo Edit 2 : mbt de tankkraan .... ik heb afgelopen weekend een Hornet 600 hier gehad om te syncen, zat geen kraantje op maar er liep ook geen benzine uit ? Edit 3: Stefan Meijer heeft ook de vering van Rob's (Vfroem) gedaan ! Klikkerdeklik
  14. oja ? was jij die benzineslang aan het lostrekken dan ??????
  15. Goed gereedschap is het halve werk maar ik heb idd mijn handen niet vuil hoeven te maken aan dat rooie monster omdat ik veel te druk was met het vervangen vd vloer van een ouwe Opel Ascona !! Wel een vraagje voor 800 bezitters. Bij de 36II sluit je de tank af door het kraantje dicht te draaien. Hoe zit dit bij de 800 ? zou die niet automatisch afgesloten moeten worden of zetten jullie gewoon een klem op de brandstofleidingen en halen dan de tank eraf ? In dit geval kon volstaan worden door de tank los te halen en wat hoger te plaatsen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...