Ga naar inhoud

Joël

Forumlid
  • Items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Joël

  • Verjaardag 21-03-1984

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Aalten

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

817 profielweergaven

Joël's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

11

Reputatie

  1. Heren bedankt. Duidelijk. Het is dus optie 4, verkeerde veren. Voor een RC24II zou inderdaad kunnen, dat ga ik nog even uitpluizen. Volgens de service handleiding (staat de minimale lengte in) hoef ik ze nog lang niet te vervangen dus de originele gaan er terug in.
  2. Hallo allen, Wegens overstap naar een Tracer 900 ben ik hier al even niet meer geweest, (ik lees nog met veel plezier een aantal topics mee) maar nu heb ik toch weer een VFR in de schuur staan. Een redelijk mooie VFR700 RC26. Ik heb momenteel de voorpoten uit elkaar omdat de keerringen lek zijn, en heb er een paar nieuwe Wirth veren bij gekregen waarop staat dat deze in een RC24 zouden moeten passen (en volgens mij dus ook in een RC26). Na het demonteren blijkt dat de originele veren 105mm korter zijn dan de Wirth veren. De spacers van de RC26 zijn 198mm lang dus deze weg laten gaat niet. Volgens mij zijn er 4 opties: 1. Het past maar ik zie iets over het hoofd 2. De veren van een RC26 en RC24 zijn niet uitwisselbaar 3. Ik moet vervangende spacers hebben 4. De verkeerde veren zijn geleverd Wie o wie heeft er een idee wat het zou zijn of hoe ik er achter kan komen hoe het zit?
  3. Ik ga ze bestellen. Voor die paar euro meer vervang ik ook de keerringen. Kwaad kan het niet en het lijkt wat beter. Ik kan ze bij Kramp bestellen, dus dit zal wel geen imitatie zijn. Overigens zijn ze volgens mij ook voor de particulier bij Indi te bestellen. Dit is een dochteronderneming of zoiets van Kramp. Artikelnummers zijn van Kramp en Indi zijn identiek. Wellicht dat mensen hier er wat aan hebben dus bij deze de links: - Lagers voorwiel RC36 - Keerringen voorwiel RC36 Hartelijk dank allen voor de reacties.
  4. Geen aankondiging gehad. Wel een dag ervoor een paar uur in de stromende regen gereden (echt niet normaal meer zoveel water), en aangezien het nu vettig is aan de verkeerde kant van de keerring vermoed ik dat water het lager mede om zeep geholpen heeft. Bedankt voor de reacties! Die lagers dat kan dus prima. Weet iemand of die keerringen (link in eerste post) ook kunnen? Dan kan ik die mee bestellen....
  5. Hallo allen, Afgelopen weekend is er een lager van m'n voorwiel kapot gelopen. Nu kan ik OEM lagers en keerringen bestellen in een mooi Honda doosje, of voor heel veel minder geld SKF lagers en (merkloze?) keerringen bestellen.... Wie kan mij vertellen of het (on)verstandig is SKF lagers en bovenstaande keerringen te monteren? En als SKF lagers gewoon kunnen, moet ik dan de normale, of met C3 normering hebben? Helaas kan ik de specs van de OEM lagers nergens vinden dus het is lastig vergelijken, maar wellicht dat iemand hier er verstand van heeft?
  6. Joël

    bagage met duo

    Zelf heb ik 4 jaar geleden Louis tassen gekocht bij Motozoom voor 40 euro en ik gebruik ze nog steeds. M'n deerne kan iets moeilijker opstappen, maar tijdens het rijden merkt ze er niks van. Als je de binnentassen niet gebruikt zijn ze niet helemaal waterdicht, maar wat wil je voor 40 euro....
  7. Na een lange stilte eindelijk weer een update! Het was even zoeken, maar het probleem is opgelost door een 1e generatie Hayabusa pomp te gebruiken. Deze heeft dezelfde zuigerdiameter en ook dezelfde slag als een Fireblade pomp. Ik heb de rempompen voorzichtig verwisseld, en na een keer of 20 knijpen waarbij er veel lucht naar boven kwam begon ik druk te voelen, en na een keer of 30 voelde de remdruk zoals je mag verwachten. Ik heb dus niet eens alles opnieuw hoeven ontuchten. Meteen even een proefrit gemaakt tussen de buien door en wat een verschil! De controle over de hoeveelheid remkracht is nu super en het voelt allemaal veel strakker. Bedankt allen voor het meedenken en alle tips!
  8. Afgelopen weekend fatsoenlijk stuk gereden. Het remt als een "onwiezen" zoals wij dat hier zeggen (heel goed dus) maar ik kan de hendel tot op het handvat knijpen. Als ik dit rijdend doe blokkeert het voorwiel, dus aan remkracht geen gebrek, maar toch vind ik niet dat dit hoort. De pomp zit aan de maximale capaciteit dus ik vind dit niet veilig genoeg. Het zijn wel de remmen... De rempomp die orgineel bij deze klauwen hoort, heeft een zuigerdiameter van 16mm (Jeroen bedankt voor de info) maar ziet er niet uit met zo'n plastic potje. Zijn er alternatieven voor zo'n pomp met een plactic potje? Misschien van een GSX1400 ofzo? Iemand nog andere suggesties? De pomp welke gemonteerd zat is volledig orgineel (RC36). Ik heb toen deze pomp gemonteerd zat slechts een paar honderd meter gereden en dus niet gecontroleerd tot hoever ik de hendel kon inknijpen.... Ik denk dat de werking ongeveer hetzelfde was....
  9. Ik dacht dat dat de maat van de banjobout was? Er staat inderdaad 1/2, zowel op mijn pomp als op de pomp die erop zat. De verdere afmetingen zijn ook excact hetzelfde, dus ik neem aan dat het beide RC36 pompen zijn. Maar aangezien de meeste clipons 22mm zijn, moet het toch te doen zijn om een rempomp met grotere capaciteit te monteren? Op VFRdiscussion.com las ik dat iemand een 1100xx pomp gebruikte icm Yamaha R1 2004 remmen..... Misschien gewoon maar eens proberen?... Of heeft iemand een betere suggestie?
  10. Gisteravond heb ik de boel weer even getest, nadat de boel ongeveer 20 uur onder spanning had gestaan. Helaas geen effect. Zoals ik al schreef is het met de orginele hendel al wel beter, en ik kan ook wel serieus hard remmen, maar het lijkt toch of de pomp niet genoeg vloeistof kan verzetten, en daarmee dus niet genoeg druk kan opbouwen. Wat ik dus nu wil doen is bijvoorbeeld een CBR1100XX of een VTEC pomp monteren, maar is er iemand die mij kan vertellen of deze pompen om de clipons passen, en of ze daadwerkelijk een grotere capaciteit hebben? Die van de CBR110XX lijkt er veel op de RC36 pomp, maar ik kan geen datasheet of specs vinden.....
  11. De rempomp van een CBR1100XX (Blackbird 1999-2006) is optisch redelijk gelijk aan de VFR RC36II pomp. Deze blackbird heeft 3 zuigers per klauw, dus is het dan aannemelijk dat deze pomp ook meer vloeistof kan verplaatsen per slag? Kan ik ergens opzoeken wat de zuigerdiameter is? Want hoe dikker de zuiger, hoe meer vloeistrof toch? @AFS. Heb je een alu-kleur pomp van een 1999-2006 model, en zo ja, is de clipon diameter hetzelfde als bij een VFR?
  12. Ik had al zo'n idee dat er geen logische verklaring is waarom het wel zou werken..... De lucht die er eventueel in zou zitten, blijft in elkaar geperst natuurlijk lekker zitten. Enige vooruitgang heb ik wel geboekt, door de orginele remhendel terug te plaatsen (had een of ander aftermarket). De orginele handel maakt een wat grotere slag, waardoor er simpelweg meer remvloeistof wordt weggepompt. Dit remt stukken beter, maar de conclusie is dus wel dat de rempomp de hoeveelheid vloeistof die eigenlijk nodig is nauwelijks in 1 slag kan verzetten. Dus op zoek naar een passende rempomp. Weet iemand of een 800Fi of een VTEC pomp past? De CBR pomp die eigenlijk bij deze klauwen hoort past denk ik niet ivm dat afzichtelijke plastic potje dat er wat hoger op staat. Dat gaat tegen de kuipruit komen.
  13. De zuigers zijn helemaal terug gedrukt, en klem gezet. De rempomp welke op de vork zat ziet er excact hetzelfde uit als de pomp die ik nu gebruik, van een RC36 dus.... Het enige verschil is dat ik de merkloze stalen remleidingen vervangen heb voor Hel leidingen.... Ik heb ergens gehoord dat het kan helpen om de rem een dag onder druk te laten staan. Met een trekbandje om de hendel ofzo. Klopt dit, of is dit een broodje aap? Het lijkt mij niet dat de lucht daardoor verdwijnt.... zou raar zijn...
  14. Hallo allemaal, Zoals in dit topic te lezen is, ben ik bezig met het monteren van een Fireblade SC28 vork met SC33 remmen onder mijn VFR RC36II. Opzich lukt dit goed (foto's volgen nog) maar ik krijg de remmen niet fatsoenlijk voor elkaar. Volgens mij heb ik alle lucht eruit, want er komen geen belletjes meer met de remvloeistof mee, en ik heb ontlucht met de nippels naar boven, en het reservoir horizontaal. Toch kan ik nog steeds de hendel tot op het handvat trekken en voelt het wat sponzig. Zowel de klauwen als de pomp zijn gereviseerd en lekken niet (ik gebruik de orginele VFR pomp, en met de orginele remmerij werkte deze perfect). Het enige wat ik me nog kan bedenken, is dat deze pomp niet genoeg capaciteit heeft om 2x zoveel zuigers weg te duwen. Aan de andere kant is dat raar, want deze setup functioneerde wel op de sloper waar ik deze remmen en vork vanaf heb...... Iemand enig idee wat ik fout doe, of wat ik nog zou kunnen proberen om de remmen beter te krijgen??? Alvast bedankt voor alle reacties!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...