Ga naar inhoud

Motochaly

Forumlid
  • Items

    117
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Motochaly won de laatste dag op 15 november 2020

Motochaly had de meest gelikete inhoud!

Over Motochaly

  • Verjaardag 13-07-1984

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Leimuiden

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

1119 profielweergaven

Motochaly's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

49

Reputatie

  1. Ik heb nog er nog eentje met een blauwe (niet mooie) hoes. Als je opnieuw gaat bekleden is dat misschien iets? Ik vraag er 10 euro voor + verzendkosten.
  2. Ik heb er nog eentje liggen van een vfr800 uit 1998. Ik zal wat foto's toevoegen.
  3. Bij mijn VFR800FI heb ik hetzelfde gehad. Bij het monteren van het deksel op de nokkenassen (precies volgens handleiding) brak plots één van de nokkenassen. Vraag me nog steeds af of ik iets fout heb gedaan of de nokkenas al niet zo best meer was. Gelukkig heb ik toen ook via het forum een ander kunnen kopen en daarna hiermee geen problemen meer gehad. Hopelijk ben jij na het vervangen ook van de ellende af!
  4. De FH020AA is inderdaad een betere spanningsregelaar dan waarmee de VFR origineel geleverd werd, maar de SH775 en SH847 blijven nog koeler en schijnen beter te zijn.
  5. Als je echt een goede regelaar wil, ga dan voor de SH847 of SH775. Dat zijn shunt regelaars, nog weer beter dan de mosfets en volgens mij is er nog geen geval bekend waarbij deze kapot gingen. Ze zijn alleen prijzig.. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, ik heb er eentje klaarliggen op de plank voor als mijn huidige spanningsregelaar of dynamo het weer eens begeeft om dan de boel om te bouwen.
  6. Ik heb nog wel een aantal originele voetsteunen hoor. Ik zal je even een pb sturen.
  7. Van de VFR800FI heb ik ook niet veel meer. Kuipdelen van de achterkant in het zwart, maar geen zijkuipen of topkuip.
  8. Als je liever originele boutjes wil heb ik die nog wel.
  9. Oei dat hopen we allemaal nooit mee te maken! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen in ieder geval. Uitgaande van het bouwjaar heb je waarschijnlijk een rc36-2 en daarvoor heb ik geen voorkuip of zijkuipen. Wel de onderste zijkuipen mocht je die ook zoeken. Een voorvork en remschijven kan ik je wel aan helpen en verder heb ik nog veel andere onderdelen mocht je nog meer zoeken. Als je een rc36-1 hebt kan ik je wel aan kuipdelen helpen. Ik heb er net een aantal gekocht voor onderdelen. Als je niet zeker weet welk model je hebt kan je dat hier opzoeken: https://www.vfroc.nl/index.php/2013-01-31-08-41-27/vfr750f Succes in ieder geval!
  10. Er zitten inderdaad drie draden op aangesloten. Als toevoeging is er een aansluiting op de groene draad (massa) en deze is er natuurlijk makkelijk bij te trekken. Wat is de reden dat dit niet zou werken?
  11. Ik weet niet of het mogelijk is om de bobines van een vtec te gebruiken? Zie de bijgevoegde foto. Ik heb hiervan nog een set te koop en bijpassende stekkers moet ik ook nog wel hebben.
  12. Als je een rechterkuip zoekt heb ik er eentje met nog wel wat schade. Ook een knipperlicht, rempedaal en spiegel heb ik mocht je die nog zoeken.
  13. Bedankt allemaal voor het meedenken! De regelaars die Carmo verkoopt en degene van Ebay uit Italie zijn helaas allemaal namaak. Sommige lijken er veel op, maar van binnen is het dan toch een shunt of mosfet regelaar. Ik heb besloten toch maar een originele te bestellen uit Amerika. Zodra ik weer opnieuw problemen krijg vervang ik de regelaar gelijk met de stator en accu en dan maar hopen dat dat ook bij mij gaat werken
  14. Accu is ook twee keer vervangen in 14 jaar tijd, dus dat valt op zich mee denk ik. De kabelboom heb ik helemaal uit elkaar gehad en niks bijzonders ontdekt. Gelijk toen dikkere draden geplaatst vanaf de spanningsregelaar naar accu en massa.
  15. Het komt inderdaad niet vaak voor bij een FI.. maar elke 30.000km is het weer raak. Het forum volg ik al lang en daaruit heb ik de meeste dingen al geprobeerd die voorbij kwamen. Ik hoop dus dat een serie regelaar de oplossing kan zijn, maar ik kan nergens op internet vinden waar ze te koop zijn. Met name de SH775aa of SH775ab. Bijna alles wat wordt aangeboden zijn geen originele Shindengen, maar imitaties en blijken gewoon shunt of mosfet regelaars te zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...