Jump to content

Wubbes

Forumlid
  • Posts

    243
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Wubbes last won the day on June 14 2020

Wubbes had the most liked content!

About Wubbes

  • Birthday 04/02/1982

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hazerswoude-Rijndijk

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

1,605 profile views

Wubbes's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Recent Badges

84

Reputation

  1. Als liefhebber en eigenaar van een RC24 volg ik dit topic met grote belangstelling... Goed bezig! Wubbes
  2. Staat onder de rubriek "Elders gespot": https://www.marktplaats.nl/v/motoren/onderdelen-honda/m1832765106-honda-vfr-800-onderdelen-van-honda-vfr-vtec?utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios Setje Arrow dempers. Mvg Wubbes
  3. Mooi artikel (1989) over de VFR750 / RC24 Superbike Shobert VFR750 Superbike Wubbes
  4. Goed bezig. Heb inderdaad de VFR remklauw gebruikt, omdat je - behalve een andere remschijf van een Triumph - dan geen verdere aanpassingen hoeft te doen aan de achter rembevestiging. Heb enkel de reactiestang naar de andere kant van het bevestigingsoog op de brug geplaatst, om ruimte te maken voor de dikkere achterband. Heb ook nog wel eens gezien dat ze een stuk uit de bracket slepen en deze weer aan elkaar lasten, zodat de originele VFR remklauw dan gebruikt kon worden op de kleinere CBR remschijf. Is wel heel lastig lassen, want het is giet aluminium. Wubbes
  5. Zelfs mijn nog te monteren multi-instelbare schokdemper van WP heeft nog geen hoogte-verstelling...
  6. Goed bezig! Heb 5 jaar geleden een dergelijke wielconversie gedaan, met een RC24-2 als basis (die heeft standaard al 17" wielen). En daar CBR600 F2 wielen in gezet. Heb hier ook een topic voor aangemaakt, wellicht heb je er wat aan. CBR wielconversie De naaf van het achterwiel van de F2 (4,5" breed) en F3 (5,0" breed) is hetzelfde, dus je kan de maten aanhouden van de afstandsbussen die in het topic vermeld staan. De meeste vervangings-shocks (Hagon, YSS) zijn zonder hoogte-verstelling. Nitron maakt race-shocks met hoogte-verstelling, zit wel een heel stevig prijskaartje aan. Nitron shock Wubbes
  7. Ja, stekker verbinding loshalen, motor starten en dan de 3 draden vanaf de dynamo onderling doormeten (3 metingen dus) . Bij 4-5000 tpm moet hij dan ongeveer 60-80 V wisselspanning geven. Als hij iets meer of iets minder aangeeft is dat ook geen probleem, ik hanteer 60-80 V als richtlijn. Maar als de spanning bij optoeren van de motorfiets laag blijft weet je dat de dynamo niet fris meer is.
  8. Als ik dit zo lees verdenk ik ook de SR. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn RC24: de eerste 5 minuten keurige waardes, daarna was hij zo heet geworden dat het ineens alle kanten uit ging met de waardes. De SR zit ook wel op een ongelukkige plaats bij de RC24, namelijk opgesloten onder het zadel en vlak achter de cilinderrij. Kan daar nooit zn warmte kwijt, sterker nog, hij wordt lekker opgewarmd door de hitte van het blok. Ik heb hem daarom verplaatst naar de buitenkant van het subframe, op een dikke plaat aluminium met koelribben, zodat hij in de rijwind hangt. Opletten dat je accu (en ook je CDI) niet ook al een knauw heeft gehad door deze veel te hoge voltages, test deze daarom ook. Check daarnaast de stekkerverbinding tussen dynamo en SR (3 gele draden), deze wil nog wel eens heet worden. Je kan de dynamo ook nog even checken door deze stekkerverbinding los te halen en de draden onderling te meten: die moet dan ongeveer 60 - 80 V wisselspanning geven. Succes! Wubbes
  9. Dankjewel, we houden ons aanbevolen. Er zijn nog wat zaken welke we eerst zelf nog willen uitzoeken / uitsluiten (valse lucht aanzuigen bijvoorbeeld). Daarnaast: Honda heeft een mooi ontluchtingssysteem voor zijn benzinetank bedacht, maar bij ons werkt het m.i. niet. Er is een aparte buis gemaakt, die uitmondt aan de onderkant van de tank. Via de binnenkant is de andere kant verbonden met bovenkant tank in de opening onder de tankdop, maar wel buiten de dop, dus moet er nog een opening zijn vanuit de tank via de dop naar de buitenzijde van de dop. Blaas ik door de benzinekraan met gesloten dop, dan zie ik, dat er ontlucht wordt via het sleutelgat boven op de dop. Als je het klepje boven het sleutelgat dichtklapt, is er helemaal geen ontluchting meer. Dat kan niet de bedoeling zijn. Vraag: waar zit de opening in de benzinedop naar de buitenkant? Of zit ik fout te denken? Het probleem van matig lopen is hier overigens niet mee opgelost. Wubbes
  10. Dank allen voor de reacties zover. Kanaaltjes zijn schoongeblazen, (stationair) sproeiers zijn nieuw. Houden we ons voor aanbevolen, indien we er niet uitkomen. Wordt een mooi ritje, de motor staat namelijk in Friesland. Daar denk je in eerste instantie niet aan, maar dank voor de tip!
  11. Beste allen, Onlangs heeft mijn vader een RC24-2 (bouwjaar 88/89) volledig opgeknapt. Ook motorisch is deze helemaal nagelopen: nieuwe olie/filter/bougies, kleppen gesteld en de carbs gesynchroniseerd, de carbs zijn ook helemaal gereinigd. Nieuwe pakkingen en nieuwe inlaatrubbers. Gek genoeg krijgen we hem niet lekker aan het lopen. Starten op de choke gaat prima, maar dan wil hij niet overnemen naar versneld stationair. Op de choke blijven lopen gaat ook slecht, je krijgt het idee dat hij dan toch te veel brandstof krijgt en stil valt. Starten lukt dan wel weer (moeizaam). Na enkele minuten is de motor enigszins warm, dan loopt hij wel goed. Momenteel wordt de brandstofpomp / relais nagekeken, want die tikt. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Alle tips zijn welkom! Wubbes
  12. Voor en na... Volledig geserviced en veer opnieuw gecoat. Met dank aan André Stamsnijder (SO-Products, Bornerbroek).
  13. Aan de rode stelknop te zien zou ik zeggen Technoflex. Maar Technoflex heeft standaard een blauwe veer eromheen liggen. Wellicht is de veer dan weer van WP. Wubbes
  14. Hij is al onderweg naar Bornerbroek ter revisie... Wubbes
  15. Kijk eens wat ik vond op Marktplaats... voor mij nu al de aankoop van het jaar: een volledig instelbare WP schokdemper speciaal voor de VFR750 type RC24-2. Lekvrij en goed functionerend. En dat voor maar 30 pleuries. Komende tijd maar eens netjes maken. Wubbes
×
×
  • Create New...