Ga naar inhoud

Koffieleut

Forumlid
  • Items

    208
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Koffieleut

  • Verjaardag 05-12-1972

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brabant
  • Interesses
    Alles wat meer dan 1 pk heeft

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Groen

Recente bezoekers van dit profiel

1053 profielweergaven

Koffieleut's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

3

Reputatie

  1. De werkwijze van Promotor is als volgt: Men maken een videofilmpje (met elementen welke voor sommige, vooral niet van dat merk -"eigen" rijders / - mederwerkers mogelijkerwijs als humor of satire zou kunnen worden beschouwd) als lokkertje om mensen te bewegen het blad met de betreffende (serieuze) test te kopen dan wel te lezen. Freelance motorjournalist Mink heeft een maand geleden veel op de motor gereden, en gedurende een weekend daarop volgend was ik erbij voor de foto shoot op zaterdag, en op zondag voor de opnames van het filmpje. Dat er een professionele fotograaf (voor de liefhebbers: 5D met 70-200 F2,8) aan te pas komt, is ook wel nodig, want laat je het over aan een door cafeïne opgehitste stuiterbal met een 50 euro cameraatje, dan krijg je dit: Ook zijn er rijdende opnames gemaakt uit de achterbak van het busje: Tot zo ver het serieuze gedeelte, en om jullie een indruk te geven wat er op een houtblok moest, Test 1 Met een gasbrander: De pletterpet wordt erg zacht en is veerbaar waardoor je hem in elkaar kunt duwen. Nadat ie is afgekoeld krijgt ie (een deel van) z'n stijfheid weer terug. Een geruststellende gedachte voor de heethoofden onder ons, toch? Echter het ding wordt dus zwart en er kwamen erg veel giftige dampen van af. Dus niet helemaal geschikt om verder als fimmateriaal te gebruiken. Test 2 Jaja met een grootse .... We hebben zo'n ontzettend plezier gehad met de voorbereiding. Ook heb ik nog in eerste instantie rauwe friet die 10 minuten in de metalen patatzak heeft gebakken op 3500 toeren, daarna als mooi bruine frietjes kunnen opeten (smakelijk was het met de uitlaatgassen niet zo). Helaas heeft deze scene de eindstreep niet gehaald. Ik hoop niet te veel mensen tegen de benen te schoppen als ik hierbij de mening deel dat ik de VFR niet echt een mooie kleurstelling vond hebben. Dus wat doet een professioneel fotograaf dan? Juist ja, een leuke achtergrond zoeken: Tot zo ver mijn verslag van een erg geslaagd weekend. EDIT: Inmiddels blijkt dat wegens het ontbreken aan kennis over de betekenis van de woorden humor en satire bij sommige, vaak ook zeer bevooroordeelde, mensen dat het gemaakte videofilmpje in het verkeerde keelgat schiet omdat het hier hun eigen geliefde merk betreft. Dit heeft er onder meer voor gezorgd dat het videootje nu (tijdelijk) verwijderd is. EDIT 2: Zoals hierboven reeds vermeld: Het filmpje, en de voorbereidingen zoals gemeld in dit "forum" verslagje hebben NIETS te maken met de "normen en waarden" van de journalistiek, welke wel in acht worden gehouden bij het ter persen gaan van het blad, en dus de daarin vermelde artikelen. Maar ook hiervoor geldt dat het niet voor iedereen is weggelegd om met een open blik naar de kwaliteit van een artikel te kijken, als er (onderbouwde) negatieve aspecten worden gemeld over hun zeer gekoesterde product(en).
  2. Alle testen die ik voorbij heb zien komen, is het minimaal een top 4 band overall (oftewel min of meer zelfde constatering). Als ik dan ga kijken naar wat ik het belangrijkst vind (de KNMV instructeur deelt zijn leerling mee dat bij regen je SLECHTS 15% grip verliest => Nou mooi, Geen Weg, dat ik op een nat wegdek op 85% van mijn kunnen ga rijden) dan staat hij vaak boven aan op droog wegdek. Slijtage blijft als discussie punt over, dat schijnt wel wat meer te zijn. Liever een euro meer, dan een schuiver. Maar eeeuh dank voor uitleg: Duidelijk! Voorlopige persoonlijke ervaring Dunlop (op droog, regen is geen issue, ze zijn nog niet half versleten)): Achter minder grip rechtuit (soms niet fijn als je met rem terug schakelt voor een bocht), bocht gedrag ok net als PR2. Voor last van aanzienlijk meer slijtage zijkant dan midden, en ook voor lijkt ie wat eerder te glijden bij een stoppie. Oftewel: midden gedeelte van de Dunlop is harder dan Michelin. Zijkanten vergelijkbaar, of in het voordeel van de Dunlop.
  3. AFS, Het onderwerp heet dan wel "Indruk Roadsmart" maar je maakt veel referenties naar de Michelins. Ik vind het leuk om dat te lezen. Maar waarom niet een keer naar de Continental RoadAttack 2? Die komt in testen overall toch even goed zo niet beter er uit dan de Michelins en Dunlop. Heb je ze niet, of heb je een andere reden daarvoor?
  4. Gezien het feit dat ik deze foto nog wilde maken, heb ik 'm nog niet schoon gemaakt... Zal ik het vizier naar je opsturen? Waar mensen allemaal niet een hobby van maken.... Maareeuh terug naar het onderwerp.... Kennelijk nog geen record, want er is een tweede met +80 dkm, wie en hoe?
  5. Afgelopen weekend 265 snelweg km's enkele reis op Zaterdag (1 uur 55), Zondag terug (1 uur 45), helm als bewijs (was schoon bij vertrek op zondag). Maar eeeuh geluk.....Casino's kosten me altijd meer geld dan ik aan gratis drank naar binnen kan krijgen. Tegen de tijd dat ik daar de logica achter heb ontdekt gaan we zeker, tot die tijd zou ik je geld ergens anders voor gebruiken.
  6. Zo hier even wat mensen jaloers maken: KM stand = Dit weekend de 80 dkm gepasseerd. En jawel, met de originele SR !!! Hoe? Niet verplaatsen Vooral geen PC fan Om over een zelf gefreesde ribbenkoelplaat maar te zwijgen. Dit zijn doekjes tegen het bloeden, het bloeden wordt veroorzaakt door het teveel aan spanning dat je dynamo heeft opgewekt, kortom doe wat met die energie, dus Wat wel: Verbruikers ..... 2x Safety-lights, een 25% grootlicht meeschijner, en de kermis-knipperlicht installatie => Stationair onttrekt ie enorm veel van de batterij. En nu zal ie morgen wel kapot zijn
  7. Beter nog, die hebben tot morgen <<klik>> voor dezelfde prijs (normaal bij Louis.de 99,95 euro) een 150-dlg set met 3/8" ratel en doppen (oftewel dan heb je dus gelijk alle 3 de maten). Hier is een test van tot 100 euro sets. De set van Louis is het beste van Rothewald, de rest was matig. Mannesmann was wel een kooptip. Waarom kan ik Rothewald als bedrijf niet op internet vinden? Ikzelf koop liever dat wat een vakman gebruikt => Gedore / Snap on / Hazet En de plaatselijke dealer van deze merken wees me erop dat ze nu voor de kerst met wat aanbiedingen komen van: Carolus <<klik voor brochure / prijslijst>> Dit merk is in 2002 gekocht door Gedore, en gebruikt nu ook het Gedore logo. De prijzen liggen ongeveer op de helft van Gedore zelf, maar toch alle voordelen van dit merk. Reken wel nog steeds op een prijs die 2 tot 3x meer zal zijn dan het Mannesmann / Louis-spul (bv. een 77-dlg 1/4"en 1/2" set kost 169 ex btw brochure prijs zonder enige korting). Aangezien ik voornemens was ook een set te gaan kopen, loop ik er van de week nog een keer naar binnen. Als je dan nog niets gekocht heb, wil ik de aanbieding hier nog wel even neer gooien. Uiteraard zal een professionele leverancier bij jou in de buurt ook wel te vinden zijn met dezelfde aanbieding(en).
  8. Koffieleut

    Importmotor

    Het was een referentie naar iets wat ik geschreven had maar omdat ik er al gelijk zelf achter kwam dat ik niet correct gelezen had, heb ik het gelijk verwijderd, toen stond de reactie er net, dus nog een pm gestuurd.
  9. Koffieleut

    Importmotor

    Van horen zeggen: Belgen & Engelsen zijn over het algemeen iets minder zuinig op hun motoren dan Duitsers. Duitsers zijn ook "punktlicher" met de service beurten. De 98/99 800FI's uit Duitsland & Oostenrijk (dacht ook Zwitserland en Italie, edoch van Belgie en U.K. weet ik het niet) hebben al en kat (en dacht dus ook een aangepast injectiesysteem, en daardoor iets lager verbruik).
  10. Met harder bedoelde ik minder snel (diepe) krassen. De laatste keer dat ik heb staan dromen bij mijn metallic kleur heb ik nog geen scheuren gezien. Dus ja hoor dat komt wel goed (zoniet, dan was de verf samenstelling niet correct).
  11. Een metallic lak is vaak harder omdat ie uit meerdere lagen bestaat, of anders de toplaag van metallic is transparant dus een haarkras zie je daar niet zo snel in, of kun je er makkelijker uit polijsten. Daarnaast zul je vuil op metallic iets minder snel zijn, zeker in het geval van zwart.
  12. Kan een van de Mods misschien s.v.p. een afsplitsing maken, want dit heeft niets met goede SR te maken, maar als "How to do" wel interessant.
  13. Ja, de prinsemarij denkt dat vaak wel, maar er zijn dan wel toch wel wat regeltjes waar die zich aan heeft te houden. Of hij daaraan voldaan heeft kun je via WOB opvragen, ik heb zo toch ook wel weer bekeuringen zien verdwijnen.
  14. Neeuuh, ik reageerde alleen dat het voor mij een verrassing was dat het er niet op zit (e-keur zit ook in mijn koekblik knippers).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...