Ga naar inhoud

FlamejoB

Forumlid
  • Items

    194
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over FlamejoB

  • Verjaardag 15-01-1978

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Vrouw
  • Locatie
    Culemborg

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

575 profielweergaven

FlamejoB's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Eevn stil van mijn kant, beredruk met werk. Het blijkt niet onder mijn inboedel te vallen. Kreeg een vrij onvriendelijke dame aan de lijn die iets zei over 'dat motorvoertuigen nooit onder de inboedel vallen'. Maar mijn motorverzekering ziet er gunstiger uit. Ik blijk beperkt casco verzekerd te zijn. Volgende week vrijdag komt er een schade expert langs en volgens de medewerker van de telefonische schadeservice heb ik een goede kans. Wel wat eigen risico maar dat is te overzien. Het mooiste zou zijn dat ik voor niet te veel moeite de boel weer snel geregeld krijg. Zelf of laten doen is me om het even. Als de schade expert me maar niet probeerd in te pakken
  2. Bedankt voor jullie medeleven en tips. Idd een rotstreek voor die paar centen. De laatste keer dat ik de motor wegzette stond er een groepje hangjongeren even verderop, misschien dat die er wat mee te maken hebben gehad. Ik bel morgen mijn verzekeringsmaatschappij. De polisvoorwaarden zijn niet echt duidelijk in hoeverre de garage bij het huis moet staan. Deze garage staat namelijk ongeveer 100 meter van mijn huis en niet op mijn eigen erf. De tankdop zit vast met 3 echte bouten en 4 sierboutjes. Dus ik hoef er 'maar' 3 los te kijgen. Ff moed verzamelen en binnenkort aan de slag. Het kriebelt een beetje, ik hoor alweer aardig wat motoren over de dijk komen hier :-) Kan iemand nog uitsluitsel geven of een tankdop voor een model 1995 en 1991 universeel zijn? Thx! Heidy
  3. Ik ga vanavond de papieren eens opzoeken en de polisvoorwaarden bekijken. Volgens mij kun je online aangifte doen (niet dat ik daar iets van verwacht) maar voor de verzekeringwel nodig ja.
  4. Inboedelverzekering, nog niet aan gedacht zal het straks een nakijken. Erwin, als die tankdop goed werkt en een sleutel erbij heeft? Dan ben ik zeker geinteresseerd! Wie o wie weet of deze tankdop zal passen op mijn vfr uit 1991?
  5. Zaterdag was het lekker weer. Een prima gelegenheid om wat in de garage te rommelen en de VFR weer eens te bekijken. Helaas bleek er in mijn garage te zijn ingebroken. Geen spullen gestolen maar wel aan de motor gerotzooid. De tankdop was opengebroken en er waren ook wat benzine slangen los getrokken. IK weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar het lijkt wel alsof ze de motor gekanteld hebben en er zo een paar liter uit hebben gehaald. Overal zat benzine, best sneu van die gasten. Sloten op garagedeur zijn inmiddels vervangen. De VFR lag vast aan een paar dikke sloten die ze denk ik ontmoedigd hebben om hem mee te nemen :-) Nu dus weer werk en kosten maken om dit te herstellen. Volgens mij is dit het plan, graag jullie reacties/aanvullingen: - Tank demonteren - Er zitten stukjes aluminium/metaal in van het tankslot dus de tank ondersteboven leegschudden boven een bak - Tank doorspoelen met paar liter verse benzine - Krassen en deukjes van de schroevendraaier zo goed mogelijk wegwerken (vind het te duur om de hele tank te laten spuiten). - Nieuwe ring/tankdop met sleutel/bouten bestellen bij David Silver. (Tankdop) - nieuwe spullen monteren - tank weer monteren - alle leidingen aansluiten - gehele motor nalopen op andere sporen van vandalisme De oude bouten die de tankdop aan de tank verbinden zijn niet meer normaal los te halen. Ze hebben de koppen van de inbusbouten flink beschadigd. Tips hiervoor? Zouden deze gewoon los te draaien moeten zijn of is daar een speciale manier/gereedschap voor nodig? Nog andere heldere ideeën? Groeten, Heidy
  6. Bij twijfel niet doen. Mijn moeder is heel duidelijk en soms luister ik naar haar. De trots opzij en morgen wordt de motor opgehaald. Ik wilde er toch niet mee rijden vandaag. Gek hè, een klus die ik al meerdere keren heb gedaan lukt maar niet. Voor het geld hoef ik het niet te laten, dus dan maar een expert er naar laten kijken. Ik laat jullie weten hoe het afloopt. Bedankt tot nu toe :-)
  7. Het zijn rvs remslangen en iedere klauw heeft een 'eigen'slang. Dus geen T-splitsing waar nog lucht in zou kunnen zitten. Ik heb de motor nu een jaar of 4/5 en ze zaten er op toen ik hem kocht. Geen beschadigingen of vocht. Mijn remmen hebben nooit keihard aangevoeld. Maar als je er al een tijdje mee aan het stoeien bent raak je een beetje kwijt hoe ze ook alweer aanvoelden. Hmmm, misschien dat ik zo voorzichtig een ritje ga maken, kijken hoe het aanvoelt. Bij twijfel rechtsomkeer B)
  8. Dat dacht ik al ja. Het zit nu tussen hard en sponzig in. Morgen maar weer eens verder stoeien...
  9. Weer een update. Ik heb de hoofdremcilinder losgehaald en gekanteld. Zachtjes wat tegen getikt om eventuele luchtbelletjes naar boven aan te moedigen. Ook met de banjobouten gedaan. De remklauwen weer gemonteerd en de rem geprobeerd. Ik kan nu de rem krachtig inknijpen terwijl ik het handvat niet raak, en ongeveer 3 cm ruimte tussen handvat en remhendel zit. Een hele verbetering dus. Hoe groot mag de 'slag' van de remhendel eigenlijk zijn? Zou het nu in orde zijn, of toch nog proberen strakker te krijgen?
  10. Dit keer de 'spuit met slangetje op ontluchtingsnippelmrthode" geprobeerd. Het lijkt iets verbetering te geven maar ben nog niet tevreden. Aangezien het wel 30 graden leek in mijn metalen garagebox/klushok ga ik morgen nog even verder. Staat nu met een tie-rip vast. Ook het blokje hout voor een stuk metaal vervangen, waardoor er geen speling meer zit op de zuigertjes. Morgen controleren en de andere tips proberen. Thanks tot nu toe!
  11. @Johan: Het is een stevig houtje, er zit totaal geen beweiging in de zuigertjes. Maar zal je tip uiteraard proberen. De tie-rip geeft geen verbetering, al zit deze er nu nog steeds/weer om. Wat een eenvoudige klus is begint nu frustrerend te worden. Morgen zal ik nog eens met de injectiespuit/slangetje aan de gangen gaan. De lijst van zelf gedane klussen wordt steeds langer en naar een garage wil ik alleen in geval van nood. Volgende vraag: stel dat het toch niet lukt, hoe lan ik dan vaststellen dat de rempomp niet in orde is (en dus gereviseerd moet worden)? Eventuele besteltips?
  12. Bert, waarom verbaasd me dit nu niet? OT: Ik heb een grote spuit en een passend slangetje liggen. Alleen schoot het slangetje los. Vastlijmen had ik nog niet aan gedacht dus dat ga ik eens proberen. Ik heb geen licht in mijn klushok, dus morgen ochtend weer een poging.
  13. Allen, Graag doe ik bij deze een beroep op jullie sleutelkennis. Ik heb de VFR nu een paar jaar en ondertussen een keer of 3 zelf de remolie vervangen. Echter, om de een of andere reden krijg ik de voorrem dit keer niet 'hard'. Hmmm, wat gaat er mis? Tot nu toe gedaan: 1 zuigertjes er voor uit gepompt, schoongemaakt en heeeel licht met ATE vet weer terug geduwt. Dat ging mooi soepel. 2 Zuigertjes zitten nu helemaal terug in de klauw --> latje erop en met een lijmtang vastgezet. Om te voorkomen dat ik de zuigertjes er uit pers. 3 van 1 klauw: ontluchtingsnippel kwartslag open 4 dekseltje van de rempomp 5 nieuwe remolie 2 weken laten rusten zodat er geen lucht in de olie gemengd zat 6 pompen tot de helft van het reservoir leeg was, aangevuld met nieuwe olie, weer pompen, weer aanvullen etc (geen lucht aangezogen via rempomp, het nivo was telkens hoog genoeg) 7 ontluchtingsnippel sluiten van klauw 1 8 Zelfde procedure met klauw 2 9 rubber 'dekseltje' van de rempomp schoongemaakt 10 controle of het ontluchtingsgaatje van het plastic 'dekseltje' niet verstopt zat 11 rempomp weer dicht maken De voorrem gaf wel lichtjes tegendruk als ik hem in kneep, maar niet voldoende 12 zachtjes tegen de banjobouten getikt of daar misschien nog een luchtbelletje zat 13 hele procedure nog een paar keer herhaald, in totaal 1 liter remvloeistof erdoor heen 14 tot slot: remhendel inknijpen en met een tie-rip een week laten staan Pfff, nog niet hard, zal ik toch iets over het hoofd zien? Ik heb er stalen remleidingen op zitten. Vorig jaar had ik dit klusje in 2 uur gedaan maar nu houd het me al een tijd bezig. Wie komt met het verlossende woord, mijn dank is groot Groeten, Heidy (oh ja... en nu niet zeggen: vraag maar aan je vader/vriend/buurman ofzo ).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...