Ga naar inhoud

Echo Delta

Forumlid
  • Items

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Echo Delta

  • Verjaardag 17-04-1971

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    burgum

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

413 profielweergaven

Echo Delta's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

2

Reputatie

  1. Een topnotering in de Bikkellijst doet blijkbaar toch wat met me. Ah, een VFR met een zeer riante kilometerstand. Daarbij enkele mankementen die toch wat geld kosten. Dus koos ik in augustus voor de aanschaf van een Blackbird. Een bak vol pk's en een logische keuze, toch? De VFR staat inmiddels al een paar maanden onder een kleedje buiten. Inruil bleek een illusie en wie wil er nou een VFR kopen met zo'n kilometerstand? En hij is ook moeders mooiste niet meer. Maar eerlijk gezegd: ik mis de VFR. De Blackbird is een voor mij een motor die mij pas een beetje lol geeft boven de 6000 toeren, waarbij de naald op de snelheidsmeter rapper naar rechts gaat dan menig automobilist op de snelweg. Daaronder: degelijk en een klein beetje saai. Stiekum kijk ik toch elke dag naar de motor onder dat kleedje buiten. Oh, wat een avonturen hebben wij met elkaar beleefd. Normandie, Eifel, de Harz en natuurlijk de Dolomieten. Nooit liet hij mij in de steek, altijd paraat. En dus is de twijfel in volle vaart toegeslagen. De Blackbird verkopen en toch wat geld steken in de VFR? Op naar de 200.000 kilometer? Ik weet het niet. Maar afscheid nemen doet inderdaad veel pijn. Te veel pijn. Ik moet er de komende dagen nog maar eens over nadenken. Maar de kans is groot dat de Viffer weer terug komt.
  2. Sorry, ben niet zo handig met uploaden van foto's. Je kunt inderdaad wel stellen dat deze Viffer is ingereden, tijd voor een opvolger.
  3. Een plaatje van de kilometerstand:
  4. Zo, met een ritje naar Amsterdam staat de Viffer nu op 166.000 kilometertjes.
  5. Vandaag niet gelukt, te druk op het werk. Van een collega kreeg ik de tip om eens te kijken naar het achterwiellager.
  6. De Garmin in de tanktas, ik hoop dat ik vanmiddag iets eerder de werkplek kan verlaten. Ben heel erg benieuwd naar de mogelijkheden. De rit naar en van Zwolle voelde als een cruiseschip die al deinend over de zee vaart, daar moeten we dus echt iets aan gaan doen. Arno, wanneer ga jij naar Zuidlaren?
  7. De planning is om woensdag even naar Motorhuis Langezwaag te gaan om informatie in te winnen over het vervangen van het verenpakket door Hyperpro-vering. Ben benieuwd naar de mogelijkheden. Aan de andere kant twijfel ik ook beetje om mijn motor zo'n investering nog wel waard is. Maar aan de andere kant, heb het idee dat de VFR nog lang niet "op" is en verbeterde rij-eigenschappen zijn ook wel wat waard. Hoop in ieder geval voor mei een keuze te hebben gemaakt en wellicht de vering te laten vervangen, want dan moeten we de Viffer door de Eifel sturen !!
  8. Hee Arno, Ik dacht eerlijk gezegd dat ik naar Alphen zou moeten gaan, goed om te lezen dat er ook dealers zijn elders in het land. Langezwaag is zeker een optie. Of Zuidlaren.
  9. Door alle positieve verhalen over het laten vervangen van de veren en de veranderingen in het rijgedrag, ga ik ook een afspraak maken bij Hyperpro. Ik merk wel dat de achterkant constant aan het "zoeken" is en niet echt stabiel is. Zelfs niet bij een ritje over de snelweg. En omdat ik besloten heb om voorlopig de relatie met de VFR voort te zetten is het ook een goede investering.
  10. En inmiddels staat mijn Viffer op 158.000
  11. Leuk artikel ! Ik heb mij ook aangemeld en ik zal hoogstwaarschijnlijk rond november/december in Moto73 verschijnen.
  12. Leuk artikel !! Heb me ook opgegeven voor die rubriek, wellicht aan het eind van het jaar nog een VFR in de Moto73.
  13. Heb ik ook last van, de pink voelt dood aan. Nog geen oplossing kunnen vinden, helaas.
  14. Joehoe !!! Ik sta bovenaan De VFR rijdt nog steeds voortreffelijk. De normale zaken zijn vervangen (accu, voorvorkkeeringen, lagers, etc). Mijn SR is schijnbaar door de vorige eigenaar vervangen door een meer betrouwbaar exemplaar, want die doet het nog steeds. Mijn uitlaat was wel helemaal verrot, die is nu vervangen. Ik ben een echte doorrijder, alleen bij gladheid laat ik de motor staan. Hij/zij rijdt nog steeds als een zonnetje, dus is het wel een blijvertje. Toch wil ik graag een iets sportievere motor, bijvoorbeeld een RSV Mille. Maar als ik weer op de Viffer rijdt krijg ik toch weer een behaaglijk gevoel. Het is gewoon een verschrikkelijk betrouwbare machine.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...