Ik heb ze via AFS rechtstreeks in Werkendam bij Hyperpro gehaald.
Toch enkele bedenkingen bij jouw verhaal. Ik heb niet met je motor gereden, maar als ik het zo hoor is je achtershock gaar. De originele is in standaardsetting voor mij zonder meer comfortabeler dan de Hyperpro met de voorspanning op het minimum. Natuurlijk vervangen de meesten hun vering pas als de boel versleten is en dan is de nieuwe altijd fantastisch. Ik vergelijk met een relatief frisse originele shock en dan is het verhaal heel wat genuanceerder. Voor het comfort zou ik geen Hyperpro kiezen.
Wat de progressieve veer betreft, dat is meer een marketingverhaal dan wat anders. Bij mij is achteraan tot mijn verbazing een lineaire veer gemonteerd. Omdat ik de eerste 1200f met een HPA was, is mijn shock ter plekke 'op maat' gemaakt. Als reden voor de lineaire veer werd me verteld dat het linksysteem voor voldoende progressiviteit zorgt. Waarom de streetbox dan wel een progressieve veer krijgt? Vooraan zijn de voorveren wel progressief, maar dat zijn ze standaard ook.
Voor mij is het grootste voordeel dat je de Hyperpro kan laten service daar waar Honda je 1100 euro lichter maakt als je aan een nieuwe shock of HPA toe bent.