Jump to content

knalselder

Forumlid
  • Posts

    1,973
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

knalselder last won the day on November 6

knalselder had the most liked content!

About knalselder

  • Birthday 06/07/1964

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rijkevorsel-B
  • Interesses
    Motorrijden en squashen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

1,867 profile views

knalselder's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Reacting Well
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

763

Reputation

  1. Misschien eens kijken naar een Dnepr? Lekker om ook zelf aan te sleutelen.
  2. Ik heb de 4 GT nu 8000 km op de 1200f. Geen last van drukverlies, maar hij gaat achteraan waarschijnlijk niet langer meegaan dan de RS3. Vooraan nog leven zat.
  3. Dank voor het delen. Interessant artikel wat juist aangeeft hoe groot de vooruitgang de afgelopen jaren geweest is. Dunlop hoeft zich zeker niet te schamen, integendeel!
  4. zoals op de doos staat: die van SW-Motech. Of de "pro" nog een verschil maakt weet ik niet, maar ik vermoed van wel.
  5. Misschien ligt het ook wel aan de geometrie van de motor waardoor de 1200f van nature weinig neigt naar wheelies.
  6. Met de 3 had ik er ook last van (1200f zonder tractiecontrole), met de 4 niet meer. En dan ook alleen maar als het wat kouder weer was.
  7. Deze middag zaten de vier dichtingen (eindelijk) in de brievenbus. Daarnet de uitlaat er weer onder gesleuteld, een testrit van 20 kilometer gemaakt en nadien het kuipwerk weer gemonteerd. Dat was best even prutsen met maar 2 handen (een tweede man zou handig geweest zijn), maar met behulp van een krik heb ik alles toch lekvrij op zijn plaats gekregen. Net op tijd om morgen met een gerust hart voor een dikke drie weken naar Spanje te vertrekken (deze keer niet met de motor). Bedankt voor de hulp allemaal. Je ziet hem denken: waar blijft die koerier nou?
  8. Ook ik ben zaterdag op vakantie. Jammer, maar ga proberen om volgende keer weer eens langs te komen.
  9. Ik zie alvast een abs-ring die bijna de helft van de vraagprijs waard is
  10. Ik heb die pakkingen inderdaad mee besteld, zoals aangegeven in de manual. Voor die 6 euro zou het zonde zijn om ze niet te vernieuwen nu alles uit elkaar ligt.
  11. En hij is er onderuit. Niks verrotte toestanden. Een 1200 is gemaakt van de allerbeste materialen en zo ziet het uitlaatsysteem er dus uit na 12,5 jaar en 103000 km. Van de pakking in de achterste pijp is niets meer terug te vinden dus we gaan gewoon twee nieuwe bestellen. Benieuwd of ik het ding er weer onder krijg bij de voorbochten zijn er 3 tapeinden mee uitgekomen, ik hoop dat dat geen probleem is?
  12. Alvast bedankt heren. Omdat het voor mij eigenlijk altijd weekend is ben ik alvast begonnen: Tot hier kende ik het al... het probleem is duidelijk zichtbaar aan de achterste linkpijp. Helaas kreeg ik ook na het losmaken van de bevestiging onderaan het blok nog altijd maar weinig beweging in het geheel. Dus moest alles er onderuit.
  13. OK. Dan ga ik dit weekend een keer kijken hoe ver ik kom. Ik ben maar een amateur-sleutelaar maar meestal is het gewoon een kwestie van (durven) doen.
  14. Bedankt voor de plaatjes. Dat boek heb ik ook en zo ver als op de onderste foto was ik gisteren al geraakt (ik heb de klemmen wat aangedraaid, zonder resultaat), maar eigenlijk zijn dat de eerste stappen om het uitlaatsysteem er in zijn geheel onderuit te halen. Mijn vraag is of je de pijpen ook uit elkaar kan krijgen en de pakkingen vervangen zonder vooraan de radiator en de voorbochten los te maken, want daar zie ik tegenop. Specifieke instructies voor het vervangen van de pakkingen staan er in de manual niet. Als er genoeg beweging in het systeem zit zonder ook vooraan alles los te maken zouden de pakkingen er met wat prutswerk (cfr @Ray) zo ook in kunnen, maar ik ben een beetje bang dan iets te forceren of zelfs af te breken. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft?
×
×
  • Create New...