Jump to content

knalselder

Forumlid
  • Content Count

    1,803
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

knalselder last won the day on June 30

knalselder had the most liked content!

Community Reputation

601 Excellent
About knalselder
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 06/07/1964
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rijkevorsel-B
  • Interesses
    Motorrijden en squashen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,150 profile views
 
  1. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Na nog een aantal ritten lijkt het lek toch beperkt tot de sensor van de versnellingsindicator dus heb ik die gisteren even gedemonteerd om de rubbers te bekijken. Die zagen er eigenlijk nog best goed uit (en ik had toch geen vervangrubbers ter beschikking) zodat ik de boel een keer goed schoongemaakt en alles met een laagje zuurvrije vaseline weer gemonteerd heb. Ook al heb ik nadien maar een 40-tal kilometer gereden kan ik toch melden dat 1) de versnellingsindicator gelukkig nog steeds werkt en 2) het lek gestopt lijkt. Volgende week ben ik voor een vijftal dagen naar Frankrijk en kan ik nadien het hitteschild weer demonteren en beoordelen wat het geeft na meer dan 2000 km. Indien nodig komen er dan nieuwe rubbers in.
  2. knalselder

    Te koop : topkofferrek VFR800fi, zeer nette staat

    Dat is inderdaad een monokey vloerplaat voor een Givi topkoffer.
  3. knalselder

    Vreemd geluid +-3500rpm (VFR800fi)

    Heeft ie dat altijd gehad of is het geluid op een bepaald moment opgedoken? Ik vermoed namelijk dat je de tandwielaandrijving van de distributie hoort en dat is volkomen normaal.
  4. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Even een update van mijn kant. Ongeveer 130 km gereden (2 ritjes) sinds het schoonmaken en er blijven in mijn geval nog maar 2 verdachte plaatsen over: aan de sensor en bij de uitgaande as van de versnellingspook. Het lijkt wel of ze allebei lekken, maar dramatisch is het allemaal niet.
  5. knalselder

    Vraagje rond originele honda koffers (VFR800F 2014+)

    Het belangrijkste is dat het mogelijk is. Desnoods laat je het even bij de dealer doen, toch?
  6. Mooi dat het gelukt is, maar misschien moet je je avatargegevens nog een keer aanpassen. Voor een rode ziet ie wel erg zwart.
  7. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Deze middag heb ik het hitteschild gedemonteerd en alles een keer gepoetst. Het zou effectief van die sensor naar beneden kunnen lopen, maar als alles wat vettig is, is dat altijd moeilijk met zekerheid te zeggen. Op de foto zie je alle genoemde verdachten.
  8. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Ik dacht ergens op een Engelstalig forum gelezen te hebben dat er bij iemand olie lekte bij de slave cilinder van de koppeling, maar ik kan het zo direct niet meer terug vinden. (Dichting 4 op de tekening dan allicht of oil seal nr14?) Andere verdachte is mogelijks de pakking van de side gear case (nr 1): En zoals Ray al aangaf zit ook aan de uitgaande as van de versnellingspook een oil seal (nr 29): Maar als, zoals je schrijft, na het vervangen van de dichtingen aan de sensor van de versnellingsindicator het lek tijdelijk stopt, dan moet het daar wel mee te maken hebben. Waarom het na verloop van tijd weer terug komt is dan de vraag.
  9. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Bedankt. Dat vermoedde ik al, maar better safe than sorry. Om die reden ook best op de middenbok, want op de jiffy helt de motor wel die kant op.
  10. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Stomme vraag waarschijnlijk, maar moet je eerste de motorolie aflaten of loopt er weinig tot niets uit de opening bij koude en stilstaande motor?
  11. knalselder

    Olielekkage linkerzijde motorblok

    Ik volg dit met belangstelling want ook mijn 1200f zweet op die plek wat na 90.000 km. Gelukkig is het lang niet zo erg als bij TS.
  12. knalselder

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Op de 1200f gebruik je de contactsleutel van de motor. Gisteren 60 km proef gereden met de SHAD en je voelt er absoluut niets van, ook niet bij 150 of met het stuur los bij diverse snelheden.
  13. knalselder

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Klopt, 29x34 cm om precies te zijn. Maar net daardoor kon ik ze wel goed op het bestaande rek bevestigen. De plaat zelf is trouwens erg netjes afgewerkt/afgerond en is ook gewoon te gebruiken als bagagerek (voor een sporttas of bagagerol bvb), wat je van de driehoekige Honda-plaat niet kan zeggen. Ik ben in ieder geval erg blij met het resultaat en als het rijgedrag meevalt verhuist de Hondakoffer allicht naar de zolder . Dan blijft die netjes voor de volgende eigenaar! De Shad kan dan allicht mee naar de volgende motor... Het klinkt misschien gek, maar ik vind het ook een voordeel dat de koffer nu met een aparte sleutel werkt. Bij Shad heb je die enkel nodig om de koffer te verwijderen of echt op slot te doen, maar niet om ze gewoon te openen of te sluiten. Op de Hondakoffer blijft de sleutel zitten tot je ze afgesloten hebt en zo heeft mijn motorsleutel een paar keer een flinke tik gehad omdat er iemand tegen liep. Niet bevorderlijk voor de levensduur van de sleutel . Ook moet je altijd de sleutel uit het contact halen als je snel wat nodig hebt uit de koffer (andere handschoenen, regengerief, truitje opbergen...). Allemaal niet onoverkomelijk, maar zonder centrale vergrendeling, prefereer ik een aparte sleutel.
  14. knalselder

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Ik had al een aantal jaren het plan om me een grotere topcase aan te schaffen omdat in de originele maar één helm past. Nu wilde ik niet nog een extra kofferrek in de garage, al zeker niet omdat het originele rek het mooiste en het stevigste op de markt is. Het bleek echter nog niet mee te vallen om op het Hondarek een ander merk van topkoffer te installeren. Als Givi-fan zag ik niet hoe ik één van hun steunplaten zou kunnen monteren en dus ben ik na lang zoeken bij SHAD uitgekomen. Na enkele uurtjes experimenteel geknutsel zitten de montageplaat en de bijhorende koffer bombenfest. Ik ben erg tevreden met het resultaat en vind dat de SH48 ondanks zijn fors formaat niet misstaat op de 1200f. Deze koffer weegt bovendien op het gevoel maar de helft van de kleine Honda topcase. Over de invloed op het rijgedrag kan ik nog niets zeggen, want voor een proefritje was het weer vandaag te slecht. Bevestiging van de plaat: De koffer met carbonlook afdekplaat En natuurlijk een zacht steuntje in de rug voor mijn passagieres
  15. knalselder

    Trillen bij hard remmen.

    Aan de binnenkant gebruik ik een vleugelmoer en om die te lossen had ik een paar keer een tangetje nodig. Tijd is de grootste luxe waarover ik beschik naast gezondheid natuurlijk.