Jump to content

knalselder

Forumlid
  • Posts

    2,141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    50

knalselder last won the day on May 21 2024

knalselder had the most liked content!

About knalselder

  • Birthday 06/07/1964

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rijkevorsel-B
  • Interesses
    Motorrijden en padellen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

4,950 profile views

knalselder's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine
  • Collaborator

Recent Badges

952

Reputation

  1. Dat klopt helemaal. Ik had in 1992 ook een polycarbonaat Shoei (rood-wit-blauw). Nadien enkel nog HJC-helmen uit het duurdere segment gehad omdat die mij optimaal passen. Ik doe ongeveer 6 jaar/60.000 km met mijn helm en dan begint de bekleding onderaan de wangkussens te desintegreren.
  2. Als hij thuis in de kast ligt heeft de helm ook geen last van zonlicht.
  3. Nou, met ėėn enkele waterpomp op dik 115.000 km hebben ze op mijn 1200f niet veel verdiend 😎
  4. Harrie heeft helemaal gelijk. Met de motor op zich was weinig mis als je hem gebruikte waarvoor ie bedoeld was, maar de markt voor sportieve tourers is gewoon ingestort. Ook voor de Pan, de BB of de VFR (zoals de 800f vanaf 2014) was er gewoon geen interesse meer. Iedereen moest een naked of een hoogpoter.
  5. Dat is best netjes. Ik had geen idee hoe dat bij de BB zat. Mij heeft de actieradius van de 1200f zelden gestoord, al ervaar ik nu met de NT wel hoe fijn het is om moeiteloos 400 km op een tank te doen.
  6. Komt een Blackbird dan zoveel verder dan 280 km op één tank?
  7. Volgens mij zijn dat exact dezelfde Givi-koffers die ik op mijn 800fi had. Hierbij een fotootje om je een beeld te vormen.
  8. Neen, er zijn nooit originele koffers voor dit model geweest. Ik had er Givi's op.
  9. Zou het kunnen dat je sleutel niet meer herkend wordt en het HISS ingrijpt? Ik had op mijn 1200f de ECU vervangen en wat jij beschrijft had ik ook als ik de oude sleutel met de nieuwe ECU gebruikte. De link met het koppelingshendel zie ik dan niet. Dat doet me dan weer meer denken in de richting van de jiffy-startbeveiliging of de gear position sensor.
  10. Heel mooi en ik vind de velgen gewoon perfect zoals ze nu zijn.
  11. Toch niet voor je 1200 hoop ik, want dat lijkt me niet te passen?
  12. Toch maar weer gaan kijken en ik moet even rechtzetten dat ik vorig jaar slechte ervaringen had met de gratis app Amigo van TT. Als de Garmin ooit de geest geeft zal ik een betalende app voor Android Auto zeker overwegen.
  13. Leuk om te horen dat de TT Go Navigator nu wel werkt. Ik ben er vorig jaar mee bezig geweest, maar het werkte op mijn toenmalige telefoon voor geen meter (super traag en vaak vastlopers).
  14. Ik gebruik nu al meer dan 10 jaar mijn Garmin Zumo 390 en heb deze ondertussen goed onder de knie. Op mijn huidige motor heb ik Android Auto en ik heb al diverse apps uitgeprobeerd, maar de Garmin is de enige waarmee ik er in slaag om 's morgens een route op te starten (enkele minuten werk) en er gedurende 600 km niet meer naar om te hoeven kijken. Ik werk altijd met track en route (als ik over een track beschik laat ik er een route van maken en vice versa). Routeherberekening uit natuurlijk en het spoor in een opvallend kleurtje vast op de kaart. Als je dan een keer van de route af moet wijken kan je er op het zicht wat verderop weer naar toe rijden. Als ik onderweg wat moet zoeken om te eten etc, dan gebruik ik gewoon Google Maps via AA. Grootste nadeel van de Garmin is dat je heel moeilijk kan scrollen en in/uitzoomen en zodoende geen overzicht hebt als je toch een keer verplicht wordt om de route flink aan te passen. Hiervoor laad ik de gpx ook altijd op naar mijn telefoon om via GPX-viewer (gratis) me indien nodig snel te kunnen (her)oriënteren. Plaatselijke rondjes maak ik op mijn telefoon via mapy.cz of Kurviger en zet ze dan als gpx via USB-on-the-go (otg) naar de Zumo (een work-around ter vervanging van de bleutooth van de recentere toestellen, zoals mijn fiets-garmin). Als ik eens een afslag mis (zeldzaam) dan is het meestal omdat de Garmin net te laat is met de gesproken aanduiding of omdat het om een complex kruispunt gaat met diverse kort opeenvolgende afslagen. Als zestigplusser vind ik de dikke paarse streep op de Garmin ook veel duidelijker dan de inkleuring van de route op bijvoorbeeld Google Maps.
  15. En ook op Ebay zijn ze nog te vinden: https://www.ebay.co.uk/itm/224028789484
×
×
  • Create New...