Jump to content

knalselder

Forumlid
  • Content Count

    1,733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

knalselder last won the day on March 13

knalselder had the most liked content!

Community Reputation

544 Excellent
About knalselder
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 06/07/1964
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rijkevorsel-B
  • Interesses
    Motorrijden en squashen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,045 profile views
 
  1. knalselder

    Vfr 1200f instellingen vering

    Simpel: de helft van de wegen in mijn buurt zijn betonwegen met peknaden. Als ik bij elke naad uit het zadel gewipt wordt, is dat oncomfortabel.
  2. knalselder

    Vfr 1200f instellingen vering

    Ik bedoelde het verhaal van Sabsteef, met name dat het hem juist om meer comfort gaat.
  3. knalselder

    Vfr 1200f instellingen vering

    Ik heb ze via AFS rechtstreeks in Werkendam bij Hyperpro gehaald. Toch enkele bedenkingen bij jouw verhaal. Ik heb niet met je motor gereden, maar als ik het zo hoor is je achtershock gaar. De originele is in standaardsetting voor mij zonder meer comfortabeler dan de Hyperpro met de voorspanning op het minimum. Natuurlijk vervangen de meesten hun vering pas als de boel versleten is en dan is de nieuwe altijd fantastisch. Ik vergelijk met een relatief frisse originele shock en dan is het verhaal heel wat genuanceerder. Voor het comfort zou ik geen Hyperpro kiezen. Wat de progressieve veer betreft, dat is meer een marketingverhaal dan wat anders. Bij mij is achteraan tot mijn verbazing een lineaire veer gemonteerd. Omdat ik de eerste 1200f met een HPA was, is mijn shock ter plekke 'op maat' gemaakt. Als reden voor de lineaire veer werd me verteld dat het linksysteem voor voldoende progressiviteit zorgt. Waarom de streetbox dan wel een progressieve veer krijgt? Vooraan zijn de voorveren wel progressief, maar dat zijn ze standaard ook. Voor mij is het grootste voordeel dat je de Hyperpro kan laten service daar waar Honda je 1100 euro lichter maakt als je aan een nieuwe shock of HPA toe bent.
  4. knalselder

    Vfr 1200f instellingen vering

    Zoals Ray al aangeeft kan je voor de montage gewoon de handleiding van Honda zelf volgen. Mocht je die niet vinden kan ik je wel een bestandje bezorgen.
  5. knalselder

    Vfr 1200f instellingen vering

    In de handleiding staat een basisinstelling. Van daaruit kan je indien gewenst geleidelijk wat experimenteren. Montage achter is gemakkelijk zelf te doen. Voor heb ik geen ervaring mee. Ik weeg ook 75 kg en moet eerlijk zeggen dat de standaardvering voor mij prima voldeed, ware het niet voor die verdomde stelknop. Qua comfort valt de Hyperpro mij voor sologebruik tegen. Met duo of met volle koffers valt het beter in de plooi. Ik denk dat ik de upgrade enkel voor flink zwaardere piloten zou aanraden. Momenteel heb ik de mijne eronder uit voor een revisie omdat er van demping nog amper sprake was. De originele shock (die maar 18.000 km heeft tegenover 70.000 met de Hyperpro) is dan een echte verademing. Hopelijk brengt een revisie (schappelijk van prijs voor 125 euro) soelaas.
  6. Die symptomen kunnen volgens mij evengoed wijzen op een versleten voorband of een slecht uitgebalanceerd wiel.
  7. De foto van Daniel toont duidelijk een voorband.
  8. knalselder

    Kleppen stellen bij aankoop

    Die bonafide zaken zullen er ook geen probleem mee hebben dat je een bewijs vraagt van het geleverde werk. En daarmee zij we terug bij ons startpunt: durf daar dan ook naar vragen als je twijfelt of onzeker bent, want je betaalt er tenslotte voor. En al helemaal als de motor zoals in dit geval zonder onderhoudshistoriek wordt aangeboden.
  9. knalselder

    Kleppen stellen bij aankoop

    Het gaat hem gewoon om het vermijden van belangenconflicten. Als de garage 2 petjes op heeft, enerzijds als verkoper en anderzijds als onderhoudsmechanicus, dan is de verleiding groot om op het onderhoud te beknibbelen om meer winst op de motor te maken. Splits dat op en je maakt meer kans op een faire prijs en een eerlijke service. Dat is hoe ik erover denk, maar iedereen moet vooral doen waar hij zich goed bij voelt.
  10. knalselder

    Kleppen stellen bij aankoop

    Ik koop tweedehands liefst particulier voor een redelijke prijs om dan het nodige onderhoud door een mij vertrouwde garage te laten doen. Ik ben dan niet noodzakelijk goedkoper uit, maar ben wel zeker dat alles in orde is.
  11. knalselder

    Kleppen stellen bij aankoop

    In deze geldt: vertrouwen is goed, controle is beter. Zoals ik het zie betaal je voor de grote beurt want die zit verrekend in de verkoopprijs. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je er een bewijs van vraagt. Of zijn ze bereid om de prijs van een grote beurt van de prijs af te trekken? (Beschouw dit maar als een retorische vraag).
  12. Gisteren heb ik de Hyperpro achteraan weer vervangen door de originele demper. Het plan is om de Hyperpro een keer te laten reviseren (hij zit er nu ongeveer 70.000 km onder) want de demping werd duidelijk minder. Ook heb ik ondertussen zowat 20 (van de 40) clicks vrije slag op de HPA en zweet die aan het stelwiel. Je kan ook duidelijk zien dat de hoogteverstelling pas halverwege het verstelbereik van de knop in beweging komt en volgens mij gaat de demper zelf lang niet meer zo hoog. Na jaren op de zolder werkt de verstelling op de originele shock vreemd genoeg weer foutloos (muurvast weggelegd...), we zullen zien hoe lang het duurt.
  13. knalselder

    Koppelingsveren?

    Op de Pan stonden toen ook maar 80.000 km. Als ik me goed herinner (het is meer dan 20 jaar geleden) was mijn belangrijkste klacht toen dat de motor niet altijd volledig ontkoppelde met 'klonkerig' schakelen tot gevolg en een draaiend achterwiel op de middenbok met het hendel volledig ingetrokken. Maar bij jou kan het net zo goed wat anders zijn natuurlijk. De herstelling was niet zo duur omdat de bestaande korf hersteld werd door de oneffenheden weg te schuren.
  14. knalselder

    Koppelingsveren?

    De koppelingskorf ingeslagen? Ik meen dat op mijn Pan te hebben gehad.
  15. knalselder

    Roadlok vast schijfremslot

    Hou ook rekening met douanekosten, invoerrechten en BTW. Dan kan je zomaar 50% (of meer) duurder uitkomen.