Ga naar inhoud

ejob

Forumlid
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ejob

  • Verjaardag 14-05-1959

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    leidschendam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

400 profielweergaven

ejob's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. ik heb het bij mij opgelost door een tijdje met een zakje siliciagel ( je weet wel zo"n zakje bij electronica in de verpakking) in mijn koplamp rond te rijden let op ik heb er een draadje omheen gebonden zodat ik hem na een paar weken er weer uit kon halen , ander s verdwijnt hij en kan je er niet meer bij.
  2. hallo allemaal, Ik heb de totom 410 aangeschaft, Ik kan nog niet over ervaring spreken omdat ik hem nog niet echt heb gebruikt. Het enige wat mij opvalt is dat als ik de systeem info bekijk, hij zichzelf aanduidt als tomtom 400, dit is ook zijn bluetooth naam De kaart die er op zit is dezelfde die mijn maats tomtom 400 geinstalleerd heeft. Ik heb voor de zekerheid nog even op de doos gekeken, maar daar staat wel 410 op Ik ga er maar voor het gemak van uit dat er wel degelijk hardware matig iets veranderd is , anders voel ik mij toch een beetje bij de neus genomen. Kaarten van heel de wereld heb ik niet nodig en de tomtom 400 is een stuk afgeprijsd, Voor dat geld kan je een onroute motorkaart kopen ook de vooraf geinstalleerde routes bieden m.i. geen meerwaarde, ong 1 per land, dus je moet toch op zoek op internet als je op vakantie gaat.
  3. hallo allemaal, In 2012 een 1200 gekocht die de eerste eigenaar na 2300 km teleurgesteld, na drie maanden had ingeruld. De eerste kennismaking was oveweldigend na 10 jaar VFR 800. Maar na een paar weken irriteerde het gladde zadel en de onnauwkeurige brandstofmeter, Mede met het wisselende verbruik zeer vervelend met tankstops te plannen. En het bokken maakte het ook al niet beter. De Honda software update hielp, maar na het afkoppelen van de uitlaatklep bedieningskabel werd het beter. Daarbij een ander (gel)zadel ( bagster) en nu is de motor bijna helemaal naar mijn wensen. Bijna, want het bokken en wisselend verbruik blijven irritant. ( tussen 1 op 13 en 1 op 17 ) Doe ik hem weg? Heb ik overwogen omdat we tegenwoordig veel met een groep cruisers optrekken die niet boven de 80 komen en daar is de vfr niet echt op zijn best. Maar ik rij ook wel eens alleen............ dus hij gaat echt niet weg! Wellicht een software flash waarover jullie het hebben, maar ook zonder: wij worden samen oud
  4. Afgelopen weekend even kennis gemaakt met de vfr in het sauerland. Wat een geweldige machine op de snelweg,bij korte bochtjes daarintegen is het even harder werken dan met de 800, maar de algehele handelbaarheid is top, Alleen bij de tankstop een grote teleurstelling, een dagje toeren met 1: 14 waar mijn maat met zijn vtec 1:19 haalde, is pijnlijk, zeker gezien de kleinere tank inhoud. Op de snelweg is dit overigens met twee personen en volle koffers 1 : 16,5 op de heen en terug reis. De functie van de niveau meter is mij niet helemaal duidelijk, als dit een indicatie moet zijn voor de hoeveelheid verbruikte brandstof is de ontwerper waarschijnlijk toe aan een hari kirrie actie. Tot 110 km heb ik een volle tank, bij 180 km een halve en bij 210 paniek , want dan is hij schijnbaar leeg. Bij het tanken gaat er dan 15 liter bij. Zonde van de moeite dus die meter. De gladde buddy moet ik nog oplossen, want ik had wel op elke parkeerplaats aanspraak over het rare antislipmatje wat op zo'n dure motor achterop ligt ik zal jullie aanbevelingen is afwegen , bedankt iig voor de tips. Omdat ik altijd Honda heb gereden, kan ik niet echt een waarde ordeel geven. Een vergelijk met de andere merken kan ik dus niet, maar ik ben zo blij met mijn nieuwe fiets. Sorry Antoine, ik was je blijkbaar net voor, de verkoper zei nog dat hij een andere gegadigde had met een blauwe VFR
  5. Sinds dinsdag ben ik ook gelukkig eigenaar van een 1200 uit 2011, kan dus nog niet veel ervaringen uit wisselen, alleen dat hij vanaf dag 1 al direct zeer vertrouwd aanvoelt en veel beter rijdt dan mijn 800 fi. Ik heb direct de uitlaat afsluitklep losgemaakt en inderdaad is het genieten van de brul. De software update zal hopenlijk het probleem rond de 4000 toeren oplossen want die wordt volgende week uitgevoerd. Echter 1 zeer vervelend minpunt geconstateerd. Een keer flink aan het gas hangen en ik zit achterop en mijn vrouw ligt bijna op straat: Wat is dat zadel glad. Reeds geprobeerd om het te reinigen omdat ik dacht dat het cockpitspray oid was, maar het is volgens mij echt het materiaal van de buddy, de 2012 uitvoering is niet voor niets veel stroever. Heeft iemand een idee om dit probleem snel op te lossen zonder een andere buddy te hoeven kopen. ik heb ook geen zin om op een motor van deze leeftijd een antislipmatje te plakken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...