Vraagje aan de kenners:
Ik heb een aantal jaren geleden de thermostaat van mijn vfr laten vervangen en tot op de dag van vandaag nog altijd mijn twijfels of dat ding toen wel vervangen is.
Als het koud is, laten we zeggen rond de temperaturen van nu, kom ik tijdens t rijden amper boven de 70 graden. Nu dacht ik vandaag na t poetsen, eens ff testen. Stationair laten lopen en de radiators in de gaten gehouden. De rechter wordt eigenlijk gelijkmatig met de motor warm, de linker pas ergens rond een graadje of 80. Dus ik dacht, nou...dan zal de werking van de thermostaat wel ok zijn. Een en ander is getest stationair lopend, dus niet rijdend.
Daarna dacht ik: laat ik dan ook meteen even testen of de fan aan slaat. Zoeken waar ie zat...achter de linker radiator. Bij 117 graden nog altijd geen draaiende fan (afgelezen op t dashboard)
Is ie stuk? Of kan het zijn dat ie nog warmer moet worden voordat de fan aan slaat?
En als ie kapot is. Moet dat de hele fan vervangen? Of zit er ergens een sensor die dat ding aan moet sturen die stuk kan zijn?