Ga naar inhoud

Ricocardo

Forumlid
  • Items

    177
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zuid Limburg

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

497 profielweergaven

Ricocardo's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Zo even snel uit het hoofd zit ik geloof ik ergens rond de 40-45000 km. Maximaal 10.000km geleden zou de thermostaat vervangen moeten zijn.
  2. Nou...weer ff een reactie van mijn kant. De thermostaat die er nu in zit, zit er niet al vanaf bouwjaar in als t goed is. Ik heb dat ding al eens laten vervangen. Ik denk nog geen 10.000 km geleden. Omdat hij t nu weer niet goed doet, had ik al het idee, dat de garage me toen "genept" heeft en hem helemaal niet vervangen heeft. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn, als ik dit zo lees. Dus ik denk dat ik eerst maar eens de "niet alles uit elkaar" methode ga gebruiken. Want als ik lees wat ik dan allemaal moet doen, weet ik nu al dat mij dat zelf niet gaat lukken. Dus daarvoor moet ie dan naar een garage. Ik ben namelijk niet heel technisch onderlegd als het op sleutelen aan auto's en motoren aan komt. Mede daardoor durf ik er gewoon niet aan te beginnen.
  3. Nou...heel erg bedankt voor alle reacties. Hier kan ik wat mee!! Ik neem aan dat het wphb van Haynes voldoende is om bovenstaande klusjes te doen? Die heb ik hier namelijk liggen. Heb ik nog speciaal gereedschap nodig voor de klusjes? Steek/ring sleutels en een doppenset is voorhanden. Moet ik nog rekening houden met pakkingen die moeten worden vervangen als de thermostaat is los geweest? Ik denk dat ik de boel maar eens los haal, koelvloeistof aftap en de thermostaat demonteer. De thermostaat kan ik testen in een pannetje met water op t vuur neem ik aan? Als de thermostaat dan toch blijkt te werken, weet ik in ieder geval dat t daar niet aan ligt. Of wel, en dan komt er gewoon een nieuwe in. Dan opnieuw afvullen en ontluchten. Fan testen. En dan kijken of die ook nog vervangen moet. Of...als ik er na het lezen van het wphb geen vertrouwen in heb dat ik t zelf kan...toch maar naar de motorboer met m.
  4. Mja...dan ook maar meteen de koelvloeistof vervangen voor de juiste. Is daar nog een speciale handelwijze voor? Van leeglaten tot vullen? Ontluchten?
  5. Ja...die thermostaat testen is denk ik niet nodig. K kan er vanuit gaan dat die kapot is. Met de huidige temperaturen haal ik de 70 graden niet eens. Fan testen blijft dus over. Weet iemand toevallig nog een goedkoop adresje voor de klips waar de kuip mee vast zit? Want de vorige keer dat de kuip eraf kwam zijn ze niet allemaal heel gebleven, dus k ben bang dat er nu een aantal echt gaan sneuvelen.
  6. Dat er vanalles niet klopt lijkt me vrij zeker inderdaad. Nu de oplossing nog vinden een optie is natuurlijk: het ding naar een motorzaak brengen en zeggen, los t maar op. Maar dan gaat t vermoedelijk een kapitaal kosten. Dus ik zal toch zelf maar eens op zoek gaan. Kalm aan...geen stress...lekker kalm aan t ding uit elkaar draaien.
  7. Leuk idee...maar meestal zijn die nogal ver weg...en dat is niet zo handig voor mij. K moet sowieso een beurt doen aan de motor...dus dan heb ik toch alles open liggen.
  8. Bedankt voor de tips. K ben niet zo heel erg handig...maar k zal als ik tijd heb de haynes manual weet eens opgraven en kijken waar ik alles kan vinden en hoe alles uit elkaar moet
  9. Dan gaat er dus toch iets mis hier. K heb begrepen dat t vervangen van een thermostaat nogal veel werk is en dus vrij prijzig. Iemand een idee hoe prijzig? En dat geld dan ook meteen voor dat fan probleem?
  10. Vraagje aan de kenners: Ik heb een aantal jaren geleden de thermostaat van mijn vfr laten vervangen en tot op de dag van vandaag nog altijd mijn twijfels of dat ding toen wel vervangen is. Als het koud is, laten we zeggen rond de temperaturen van nu, kom ik tijdens t rijden amper boven de 70 graden. Nu dacht ik vandaag na t poetsen, eens ff testen. Stationair laten lopen en de radiators in de gaten gehouden. De rechter wordt eigenlijk gelijkmatig met de motor warm, de linker pas ergens rond een graadje of 80. Dus ik dacht, nou...dan zal de werking van de thermostaat wel ok zijn. Een en ander is getest stationair lopend, dus niet rijdend. Daarna dacht ik: laat ik dan ook meteen even testen of de fan aan slaat. Zoeken waar ie zat...achter de linker radiator. Bij 117 graden nog altijd geen draaiende fan (afgelezen op t dashboard) Is ie stuk? Of kan het zijn dat ie nog warmer moet worden voordat de fan aan slaat? En als ie kapot is. Moet dat de hele fan vervangen? Of zit er ergens een sensor die dat ding aan moet sturen die stuk kan zijn?
  11. Als ik toevallig een keer die kant op moet, is dat wel een optie ja...of als iemand anders uit de buurt die kant op moet kan ie de helmen hier even oppikken
  12. Ik woon in Landgraaf...dus oostelijk zuid Limburg
  13. Dus...wie komt er langs zuid Limburg??
  14. Wellicht dat er leden vanuit het zuiden nog naar t noorden gaan en ze mee kunnen nemen??
  15. Ik meen mij te herinneren dat er hier mensen zitten die wel vaker goede doel ritjes doen en verlegen zitten om helmen. Ik heb hier nog 2 helmen liggen die voordat doel wel geschikt zouden zijn. 1x bmw systeem 5 incl pinlock kleur wit 1x schuberth concept incl pinlock Volgens mij alle 2 ongeveer maar 60-61 of 59-60. Dat durf ik even niet te zeggen. Voor de goede doelen zijn ze gratis af te halen Laat maar wat weten....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...