Jump to content

Ray

Lid VFROC
  • Posts

    16,939
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    434

Ray last won the day on January 11

Ray had the most liked content!

1 Follower

About Ray

  • Birthday 02/07/1973

Sociale Media

  • Website URL
    www.ride4life.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brunssum
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

5,044 profile views

Ray's Achievements

Super duper Post-ho Maniac

Super duper Post-ho Maniac (10/10)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine
  • Collaborator

Recent Badges

5.1k

Reputation

  1. Doe dan meteen een compressietest. Shimano heeft wel een specifieke minerale olie want behalve kookpunt en comprimeerbaarheid is ook viscositeit een belangrijke eigenschap, die moet ook vrij laag zijn. Nog een voordeel van DOT4.
  2. Klopt en ik gaf je dat antwoord maar "volgens jou" klopte dat niet. Ik vermoed dat je Shimano hebt want die gebruikt inderdaad minerale olie met een kookpunt van 200gr waar een DOT4 in de basisversie 205 gr heeft. Geen groot verschil maar de racing die ik gebruik heeft een kookpunt 325gr. Shimano lijkt het vooral te doen omdat minerale olie niet agressief is, er zijn ook fabrikanten van fietsremmen die wel DOT4 gebruiken. Wat je afdalingen betreft, die fiets is wel een stukje lichter, niet echt een vergelijk. De standaard DOT4 en zelfs de DOT5.1 was niet afdoende bij mij en daarom gebruik ik DOT4 racing.
  3. Ik zou zeggen gooi minerale olie in je crossdresser en probeer het uit.
  4. Het heeft niets met taal te maken maar met het juist benoemen van producten, we zijn al heel lang bezig met dingen als goed accepteren wanneer het vaak genoeg fout wordt gezegd of gedaan en kijk waar we zijn aanbeland met onze maatschappij. Maar laten we maar niet politiek gaan worden want dat is toch niet meer te redden. Het hygroscopische is misschien een nadeel maar daarentegen is het zo goed als niet comprimeerbaar en heeft het een (veel) hoger kookpunt, zaken waar je bij een trapfiets geen last van hebt.
  5. Je kan gratis een account aanmaken en dan kan je het wel lezen.
  6. Volgens mij wordt het sarcasme gemist. Ik geloof dat @bjautor grapte over het balanceren vanwege het dopje.
  7. Ik weet niet of je een middenbok hebt maar zo ja dan zou ik een middenbok mover aanschaffen.
  8. Ik had op de VTEC een SW Motech met tankring (zo'n hoefijzer.
  9. Ik ben naar DOT4 racing gegaan omdat 5.1 niet goed genoeg bleek in Italiƫ met volle bepakking. Ik kom dan wel op bergwegen met zulk slecht wegdek dat ik veel moet compenseren met de achterrem die dan ook met 5.1 verdwijnt.
  10. Die dingen heten trimclips. Misschien even een foto welke je erin hebt want die gaan nog wel eens stuk en zijn misschien ooit al eens vervangen voor een alternatief.
  11. Ray

    winterklussen

    Heb ik ook op de T7 zitten, fijn systeem maar heb er af en toe nog wat ruzie mee wat voornamelijk te maken heeft met de manier van tegengaan dat de knop naar links of rechts vastklikt tot je zelf weer cancelt.
  12. Zijn vast wel op het web als download te vinden maar als VFR club zullen technische zaken voor andere motoren hier niet te vinden zijn. Hooguit met wat geluk dat een mede lid hetwelk weet of heeft.
  13. Ik kan heel veel zelf maken maar vaak kies ik er toch voor iets te kopen omdat als ik de tijd die ik erin moet steken voor de baas als overwerk doe dat ik meer verdien dan een ogenschijnlijk duur onderdeel kost. Alleen als ik niet tevreden ben met het aanbod of iets niet te koop is maak ik het zelf.
×
×
  • Create New...