Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    14,236
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    294

Ray last won the day on February 15

Ray had the most liked content!

Community Reputation

3,117 Excellent
1 Follower
 
   
About Ray
 
 
  • Rank
    Toercommissie
  • Birthday 02/07/1973
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Maasbracht
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
2,979 profile views
 
  1. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Weer een paar dingen van mijn wensenlijstje af kunnen strepen op de beurs. Ik wilde beschermkappen hebben voor de handles met een aluminium beugel erin als vervanging voor de standaard plastic dingen want die helpen alleen tegen steenslag en niet bij een val of als je een flinke tak er tegenaan krijgt. En voor het off-road wilde ik nog compacte zachte dry bags hebben (die komen nog) en het gereedschap neemt in de koffer al best ruimte in beslag en als je op trip wat nodig hebt dan ligt het altijd onder je bagage dus tijd voor een Tool tube Nou alleen nog een keer monteren.
  2. Welke handvatverwarming heb je en welke navigatie. De Oxford en de Garmin kunnen prima direct op de accu, heb ik ook jaren gehad en de Garmin zit nu ook weer direct op de accu (handvatverwarming is bij de huidige motor origineel). De Oxford handvatverwarming heeft een spanningsbeveiliging en als je hem vergeet dan schakelt die zichzelf ruim op tijd uit. De Zümo 550 haalde ik er thuis altijd wel af maar de 395 die ik nu heb zet ik alleen maar uit (standby). Als je aan een winterstalling doet dan zou ik 'm er wel af halen maar een paar weken is geen enkel probleem. Als je perse geschakeld wilt dan is het stadslicht het makkelijkst bereikbaar maar ik zou bij de handvatverwarming wel een relais er tussen zetten. Heeft de 800F geen accessoire aansluitpunt? De 1200's hebben dat wel. Edit: Even voor je gekeken maar vanaf 2015 is ook de Crossrunner voorbereid. Zoek maar eens dit onderdeelnummer: 08U70-MJM-D00
  3. Ray

    Voltmetertje

    Dat lijkt een mooie oplossing maar ik denk dat op een nette manier solderen een betere oplossing is. Stekkers kunnen corroderen dus je kan het beste zo min mogelijk stekkerverbindingen hebben. Waar wil je de meter plaatsen? Als je hem inbouwt kan je al niet meer terug naar origineel zonder het onderdeel te vervangen waar de meter in is gebouwd. Netjes aan de kabelboom werken is geen geknoei en bij verkoop zit er alleen maar een extra accessoire op en mensen zijn gek op accessoires en gadgets. Ook genoeg mensen die niet technisch onderlegd zijn die juist blij zijn dat ze zoiets niet zelf hoeven te regelen.
  4. De meesten hebben dat niet, misschien als je de versie neem die voor CAN-BUS geschikt zijn wel. Ik heb destijds gewoon een vermogensonafhenkelijk relais gehaald bij de dealer. Wel een stuk duurder dan bij Ali maar ik wist wel zeker dat ik de goede had die ook plug and play was.
  5. Ik rij ook liever met mooi weer maar soms moet je wat over hebben voor de gezelligheid Ik ben trouwens niet de enige maf in de club want bij de clubritten komen er op de regenritten toch tussen de 20 en 30 mensen om de rit te gaan rijden
  6. Ray

    Voltmetertje

    Dat is nogal tegenstrijdig. Je maakt een tussenstukje met aftakking zonder te knoeien aan de originele bedrading
  7. Er bestaat geen slecht motorweer alleen slechte motorkleding Ik kom uit Limburg en ga via Purmerend
  8. Ik zal wel met een redelijk schone motor komen maar dat is omdat ik 's morgens eerst bij Frank langs ga voor nieuwe banden en ik wil 'm niet aandoen aan een modderschuit te werken. Maar ik heb niets te polijsten en de valbeugel heeft krassen al netjes voorkomen tot nu... maar het echte werk staat op de kalender
  9. Ray

    Té goedkope crosstourer

    Ook de mogelijkheid om het op te laten sturen vind ik vaag bij een motor.
  10. Volgens mij niet. Hyperpro doet als ik het goed heb niet aan kortingen waardoor een groupbuy geen meerwaarde heeft maar je bent vrij om het na te vragen en als ze het toch doen een groupbuy op te starten Ik ga dat dan zeker volgen want een demper achter staat nog op het verlanglijstje en dat is een dure want die moet dan op wens gemaakt worden met echte allroad eigenschappen.
  11. Ray

    Koppeling niet op druk

    Probeer eens te ontluchten door de zuiger eens vast te zetten met een lijmklem o.i.d. Als het reservoir leeg is geweest en er lucht in is gekomen kan dat wel eens lastig eruit te krijgen zijn omdat er in tegenstelling tot de remmen niet heel veel kracht op komt te staan. Ik heb na de overhaul ook we wat werk gehad met ontluchten, ik had toen nieuwe slangen gemonteerd en ook iets meer tegendruk gegeven om de lucht eruit te krijgen. Lukt het dan nog niet dan ben ik bang dat je wellicht een lek hebt maar dan zou je ook vloeistof bij de pomp of zuiger moeten kunnen zien. Let wel dat je dat je het bij de zuiger alleen kan zien als je hem los van het blok hebt.
  12. En maar klagen... Ik kom voor het werk wel eens in Zoetermeer om een vrachtwagen van de gemeentereiniging terug te brengen of op te halen of in Lelystad voor een beurs waarna ik een wagen mee terug mag nemen
  13. Ray

    Ervaringen VFR1200X

    @knalselder Ik denk dat die te agressief zijn bij off-road gebruik. Hoewel hij zelden off-road gebruikt wordt en Honda er gezien de overige uitrusting zelf ook niet vanuit gaat is dat het enige wat ik kan verzinnen. Kan ook zijn dat het met de geometrie en gewichtsverdeling te maken heeft, ik kom in ieder geval geen remkracht tekort.