Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    13,513
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    256

Ray last won the day on July 13

Ray had the most liked content!

Community Reputation

2,835 Excellent
1 Follower
 
   
About Ray
 
 
  • Rank
    Toercommissie
  • Birthday 02/07/1973
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Maasbracht
  • Interesses
    Veel rijden en duiken.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
2,538 profile views
 
  1. Ray

    Toerental

    De arbeidsslag is de slag na de vonk, Een viertakt is een viertakt ongeacht of het door carburateurs gevoed wordt of door een injectie en die hebben dus een inlaatslag, een compressieslag, een arbeidsslag en een uitlaatslag.
  2. Ray

    VFR 800 stationair

    Die tekening is van de VTEC.
  3. Ik zou gewoon voor een standaard velg gaan, de voorvelgen verschillen toch niet zo drastisch en het gaat er volgens mij vooral om dat je ze als set kan laten spuiten en dat je tot die tijd gewoon kan blijven rijden.
  4. Net voor de middag een grijze VTEC met zwarte topkoffer op de A2 ter hoogte van Vucht richting Den Bosch. Ik reed in tegenovergestelde richting in een blauw/gele vuilniswagen van de gemeente Zoetermeer die ik op heb gehaald voor reparatiewerkzaamheden.
  5. Ik heb destijds mijn slangen vervangen door op maat gemaakte Hel maar die waren aangepast aan mijn superbike stuur en die van de remmen waren weer compleet anders door het verwijderen van de DCBS. Maar je hebt het alleen over de koppeling. Besef wel dat die van de remmen net zo oud zijn en van hetzelfde materiaal en dezelfde vloeistof die erin gebruikt wordt. Als je denkt dat de koppelingsslang gaar is dan zijn naar alle waarschijnlijkheid ook de remslangen gaar en die lijken me toch wel een stukje belangrijker dan die van de kopeling, dat is vooral ongemak. Een complete set is relatief duur voor een VTEC maar dat komt door dat DCBS waardoor er wat meer slangen nodig zijn en dus ook meer koppelingen wat eigenlijk 85% van de prijs is.
  6. Ik hoop dat je weet dat het niet alleen de lengte is maar ook de aansluitingen die onder een bepaalde hoek zitten? Qua lengte verwacht ik dat er niet veel zijn die dat weten dus je eigen even nameten geeft het snelst een antwoord
  7. Ik ga wel richting Lelystad maar er nog ruim voorbij om in Joure aan de clubrit te beginnen
  8. Ray

    Topkoffer vfr800 vtec 2007

    Op het rek past elk merk die een adapter heeft voor de VTEC, die kunststof plaat is de adapter en die is dan merkgebonden en ik weet niet of @VFRouge alleen het rek of het geheel bedoeld.
  9. Ray

    Gezocht VFR MT-GN-66

    Maar het forum reikt ook buiten dat bestand
  10. Ray

    Bobine slecht?

    Ik weet niet over welke buis je het hebt. Het slangetje van de flapper moet je luchtdicht afdichten, de tule even aftapen om te voorkomen dat er rommel in komt zodat het eventueel terug te zetten is en dan ook nog werkt. De PAIR is een stekkertje loskoppelen en de slangen dichtstoppen met een knikker, met een moer krijg je het niet luchtdicht. Ook de stekker even aftapen. Aftapen doe je bij deze dingen het beste met isolatietape, dat rekt en werkt net iets netter af. In de rubriek "De Naslag" staat wel een how-to.
  11. Ray

    Witte vfr 800f inruilen Ambergen

    Verlichten die de berm niet meer?
  12. Ray

    Topkoffer vfr800 vtec 2007

    IK gok op een originele beugel en een Givi monokey voetplaat.
  13. Ray

    Witte vfr 800f inruilen Ambergen

    Zijn de koplampen wel vervangen?
  14. Ray

    Toerental

    Lastig om te zeggen als de oorzaak niet bekend is. Qua rijden is het wat je er zelf van vindt, kan je er "omheen" rijden of voel je je er toch niet lekker bij? De meeste genoemde mogelijke oorzaken kunnen niet veel kwaad maar als de kleppen niet goed sluiten dan kan je de kleppen verbranden maar ook dat zal denk ik wel een paar duizend km goed gaan. Een simpele maar niet heel betrouwbare test van de compressie is proberen aan te duwen in de eerste versnelling. Met een normale compressie is dat vrijwel niet te doen door de weerstand die je hebt wanneer je de koppeling loslaat.
  15. Ray

    Toerental

    Maar bij alle variaties doet de gashandle en alles wat er aan vast hangt precies hetzelfde en zoals ik al schreef zou het effect dan ook bij onbelast (en dus met koppeling in) aanwezig moeten zijn. Je gaf al aan dat de gaskabel niet stroef gaat maar die gaat ook niet spontaan wel stroef als je op de motor af wil remmen. Dat geldt ook voor de gasschuif of elk ander bewegend deel in, op of aan de carburateur. Zitten de bougies wel vast en de leppen wel goed? Het enige wat ik nog als oorzaak kan bedenken voor niet afremmen op de motor is een gebrek aan compressie en dat kan komen doordat er een (of meerdere) bougies los zitten en de druk kan ontsnappen. Dat kan dus ook gebeuren als de uitlaatklappen te strak staan en en dus niet afsluiten.