Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    16,254
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    392

Ray last won the day on October 17

Ray had the most liked content!

Community Reputation

4,450 Excellent
1 Follower
 
   
About Ray
 
 
  • Rank
    Toercommissie
  • Birthday 02/07/1973
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    www.ride4life.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brunssum
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
4,013 profile views
 
  1. Ray

    Crossrunner velg

    Op de 1200's zit een stekker op die plek waar je een 4 weg kabelboom in kan steken voor aansluiting van de handvatverwarming, 12v stopcontact, mistlampen en alarm. Vanwege de 4 aansluitingen het een quartet harness (harness is Engels voor kabelboom). Ik ga er vanuit dat dit ook wel op de 800F en X zit
  2. Ray

    Crossrunner velg

    Is die niet voor het quartet harness? De accessoires kabelboom voor de OEM accessoires.
  3. Ray

    Voortandwiel schoonmaken

    Het is inderdaad makkelijker om deze eraf te schroeven, dat zijn maar 2 boutjes meer en dan kan je er meteen een tywrap omheen doen om te voorkomen dat de zuiger eruit komt terwijl je bezig bent.
  4. Ray

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Als ik de loterij een keer win dan bouw ik ook een VFR streetfighter, ik heb wel een idee voor de radiateurs want dat is 1 van de 2 dingen waar de meesten falen.
  5. Ray

    Remblokken

    Ik had op de VTEC altijd Ferodo en na bijna 100k (zelf gereden) nog geen nieuwe schijven hoeven monteren. Bij de CT vraten deze blokken de schijven wel op maar heb een ander merk schijven gemonteerd en rij vrolijk verder met Ferodo's.
  6. Ray

    Zwarte VFR 2007 ABS met Powercommander

    Die hebben geen standaard interval, zoals je zelf al zegt zijn ze stuk of niet. Die van de VTEC hebben wel de neiging rond de 65k het loodje te leggen maar dat is geen vast gegeven.
  7. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Lijkt wel of iedereen wat voor offroad erbij neemt tegenwoordig. Maar drempels zijn ineens leuk, ik geef met de Tenere's juist gas bij die dingen
  8. Ray

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Da's nie goed nie.
  9. Ray

    Zwarte VFR 2007 ABS met Powercommander

    Even gekeken op het net en zonder beschadigingen zitten ze rond de 4300. Accessoires kan je vaak beter los verkopen want dat levert nauwelijks een meerprijs op want mensen gaan toch voor die goedkopere tenzij ze net die dingen ook willen hebben en de waarde weten. Voor de schade wordt meestal gekeken naar nieuwe onderdelen en die prijs trekken ze van de vraagprijs af voor een bod.
  10. Ray

    VFR 100000 Bikkel Club

    Ik had het moment gemist tijdens mijn Balkan trip maar ik ben ook met de CT de 100.000 gepasseerd. Ondertussen staan er alweer een paar duizend (stuk of 8 of 9) bij.
  11. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Ik wil even wachten met het aanpassen van de T7 tot ik de XT verkocht heb maar een paar dingen laat ik niet wachten omdat wachten duurder uit kan vallen dan toch maar een kleine investering doen. Hierbij moet je denken aan controle en bescherming. Het controle deel zijn de rem- en koppelingshandel want ik heb korte vingers en de standaard handels zitten altijd te ver weg en bij de T7 zit er geen verstelbare handel op de koppeling. De voorrem heeft wel een versteller die in de kortste stand net gaat maar ik weet dat bij de gefreesde versies het net iets korter bij kan. Na de VTEC ben ik klaar met dit soort dingen op budget maar Motea had een set in de aanbieding voor €99 met Duitse homologatie. Het hoeft dus geen €125 per kant te kosten. Een valbeugel set had ik al binnen maar de onderste beugels zijn terug gestuurd omdat iemand bij de fabricage niet had opgelet en een stuk ijzer (vermoedelijk een halve maan van het uitravelen) in een buis laten zitten toen hij de boel in elkaar heeft gelast, niet fijn zo'n rammel. Die die had ik al aangeschaft omdat ik geheid ga vallen en dat brengt me op een 2e aanschaf in de sectie "bescherming" en dat zijn een set nylon boutjes voor het voorspatbord want deze steken uit en de originele zijn sterker dan het aluminium deel van de voorvork waar ze in zitten geschroefd wat daardoor af kan breken als je valt of langs een rots schraapt. Dan nog een set Barkbusters want de standaard handkappen zijn helaas een achteruitgang t.o.v. de standaard versie van de XT (al het andere is een flinke vooruitgang). Deze zijn van dun plastic en beschermen hooguit tegen lichte steenslag en dunne takjes maar zeker niet afdoende voor het echte werk. De boutjes en Barkbusters komen uit het VK bij Rally Raid vandaan en die hebben ook een kit om de boutjes van het voorste zadel te vervangen zodat een moersleutel niet meer nodig is om bij de accu te komen. Dit was geen dure kit dus dat is het enige stukje gemak wat ik meteen mee laat komen. Dat was ook het eerste wat ik uit het VK laat komen sinds de Brexit en daarbij heb ik een paar dingen ontdekt. UPS rekent geen afhandelingskosten voor standaard procedures. Ander ding is de belasting. Nadat ik de verzending had gekozen kwam ik incl. verzending ineens lager uit dan de kosten van de producten. Dit komt omdat bedrijven geen belasting af hoever te dragen bij export dus de VAT vervalt maar die komt bij aankomst in de vorm van BTW er nog bovenop als het ingevoerd wordt, die aangifte valt dus bij veel pakketdiensten onder de zogenaamde afhandelingskosten. Voor motoronderdelen is de BTW 21% dus je kan heel makkelijk berekenen wat de werkelijke kosten gaan zijn. Gebruik je geen UPS (je bent afhankelijk van de leverancier) dan moet je even bij de transporteur nakijken wat de afhandelingskosten zijn, die kunnen soms flink oplopen.
  12. Ray

    1991 RC36-1 reanimatie...

    Ik vind dit altijd een hoogst irritante tijd. 's Morgens is het koud en heb je extra laagjes nodig en 's middags moet je die laagjes weer ergens kwijt kunnen want dan is het te warm om het aan te hebben. Op Sporherre (de nieuwe T7) moet ik nog iets maken om de tassen (reckless 40 en 80 sets) aan vast te zetten en tot die tijd zit ik met een 8L drybag die ik op de buddy heb gebonden maar de broodtrommel neemt al een groot deel in beslag en als ik met Ragnarok ga dan is dat omdat ik boodschappen ga doen na het werk dus heb ik de ruimte daarvoor nodig. Vandaag was een verschil van 15 gr tussen de morgen en de middag en 's morgens door de mist was het qua gevoel een stuk kouder. Ik heb liever 10 gr vorst dan die natte 5gr in de plus, moet dan wel al een paar dagen flink vriezen zodat de vocht uit de lucht is maar dan voelt het minder koud aan dan een vochtige 5 gr.
  13. Gebrek aan kennis van de modellen. In de modellen met de gele RAW's zitten andere fittingen (iets groter) maar dat is met een Dremel wel te verhelpen.
  14. Ja maar ik zou even wachten tot je weer nuchter bent Of de volgende keer een echt toetsenbord gebruiken (ik ken het probleem)
  15. Ray

    Nieuwe Honda sporttourer

    Gisteren de eerste lange(re) rit gedaan met de T7, die heeft hetzelfde blok als de MT07 maar iets aangepast om het beter in offroad situaties te laten werken. Resultaat is 73PK op een motor van 204kg maar hij pakt in elke versnelling heel mooi op, zelfs vanuit lage toeren. Het is nog even flink kilometers maken en wat aanpassingen doen om 'm naar mijn eigen hand te zetten maar na de proefrit had ik nog niet het gevoel dat het de hype rechtvaardigt maar nu hij van mij is en ik de eerste aanpassingen onderweg al heb gedaan plus de gevarieerde rit via een omweg naar huis zou het zomaar kunnen zijn dat ik de Noordkaap op de T7 ga doen.