Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    16,393
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    399

Ray last won the day on January 12

Ray had the most liked content!

Community Reputation

4,577 Excellent
2 Followers
 
   
About Ray
 
 
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    www.ride4life.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brunssum
  • Interesses
    Motor, motor, motor en reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
4,134 profile views
 
  1. Vraag anders eens op het GPS forum van Waypoint of anderen hier ook problemen mee hebben gehad. Garmin maakt leuk spul maar staan helaas niet bekend om probleemloze updates. En anders bij de communicatie over een schappelijke regeling voor inruil een subtiele verwijzing maken naar de rechtsbijstand.
  2. Al eens geprobeerd de installatie opnieuw te doen? Geen idee hoe het bij de 590 zit maar bij de XT moet je als je hem aan de data kabel hangt in bestandsmodus zetten, misschien dat dat nog wel lukt en kan je de kaarten opnieuw installeren.
  3. Het probleem bij de eerste VTEC is echter dat de leiding van het VTEC systeem wat oliedruk gestuurd is voor het gat voor de olie naar de stator loopt waardoor er daar al snel te weinig olie komt.
  4. Ray

    Tovami Carburatie Kit

    Zolang je maar geen scheve schaats rijdt.
  5. Ray

    winterklussen

    Ja.
  6. Ray

    Tovami Carburatie Kit

    Op een VFR is niets een uithoek, ik kan het weten
  7. Ray

    winterklussen

    Zoek anders eens op "Samco". Die maken koelwater slangen en ook sets voor diverse auto's en motoren.
  8. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Die zijn super, ik heb ze ook en ook flink gebruikt.. on- en offroad.
  9. Ray

    winterklussen

    Vanwege de kilometers moet ik nog even de banden omwisselen en olie verversen bij de CT. De T7 heeft ook nog wat in de planning maar ik wacht op onderdelen. Heb een stuur te wisselen (garantie gevalletje) en pak dan meteen een paar dingetjes mee als de voorkant toch al een deel verwijderd heeft. Ik heb Acerbis sokken om de binnenpoten te beschermen en wil het vetgehalte van de balhoofdlagers controleren want niet alleen bij Honda zijn ze zuinig met lagervet. Het linksysteem waar het bij Honda vaak mis gaat is ook bij Yamaha niet anders maar die heb ik al gedaan.
  10. Dat is inderdaad 1 van de dingen die ik verwarrend vind, dat is misschien ook de reden dat ik al een paar keer tegen ben gekomen dat je hiervoor een mosfet regelaar nodig hebt maar volgens mij rijden er zat rond met een gewone SR en een lithium accu. Ook erg verwarrend is dat de betaalbare LoFePo4 accus als Li-ion geadverteerd zijn waardoor ik ook af en toe twijfels heb of het nou een LiFePo4 is of een Li-ion maar dat heeft puur te maken met patenten. In de beschrijving staat dan dat het een Li-ion is met LiFePo4 techniek. Nadeel van een LiFePo4 is dat deze een fractie lager zitten in voltage maar een groot voordeel is dat deze in tegenstelling tot een Li-ion wel ongevoellig is voor diepontladen. De Li-ion kan wel meer hebben op dat gebied t.o.v. een conventionele accu maar als je hem onverhoopt een keer goed leeg trekt is de kans nog steeds groot dat hij stuk is.
  11. Een optimate is een conditielader en is lange tijd een beetje de standaard geweest maar mijn ex zwager waar ik het eerder over had had ook een Optimate 3 en zelf heb ik er ook 1 gehad waarvan ik het idee had dat hij bij z'n ontlaad cyclus een beetje te ver ging. Gezien de goede ervaringen van anderen met dit type lader is dat misschien een productiefout in een enkele serie geweest maar hij had 3 keer een kapotte accu en ik heb 2 keer gehad dat de accu geheel leeg was (niets meer dan een klik bij starten). Nu geen last meer van want de motoren staan niet meer stil voor langer dan een paar dagen en voor die paar weken per keer destijds was een lader helemaal niet nodig geweest.
  12. Even simpel gezegd (het zal vast iets genuanceerder zijn) simuleert een conditielader het gebruik, deze laadt niet alleen maar ontlaad ook en zal tussendoor ook regelmatig niets doen als de accu vol is. Je kan dus ook pech hebben dat je net de motor wilt pakken als de lader net aan het eind van een ontlaad cyclus zit. Een druppellader legt zichzelf eigenlijk in de naam al uit, deze laadt constant met een lage spanning. Hij druppelt de accu dus in feite vol en ondanks dat ze vast wel tegen overladen beveiligd zijn zou je bijna denken dat dat dan juist goed is want dan is de accu altijd vol maar een accu vindt dat schijnbaar toch iets teveel van het goede en wil ook af en toe rust hebben.
  13. Het probleem tegenwoordig is dat als het maar lang genoeg fout wordt benoemd dat het vanzelf goed wordt en ik vind dat een hele foute ontwikkeling helemaal wanneer het gaat om een foute benaming van een product waarbij de foute benaming om een al bestaand ander product gaat. Wat nou als je daadwerkelijk een druppellader nodig hebt en je krijgt een conditielader?
  14. Doe me en vooral jezelf een plezier en noem dingen bij de juiste naam, je hebt het met enige zekerheid over een conditielader en niet over een druppellader. Als je een accu aan een druppellader hangt voor langer dan een paar dagen dan kan je de accu weggooien. Nog beter (buiten gewoon doorrijden) is 1 keer per maand een nachtje aan een gewone lader want ook conditieladers zijn in veel gevallen oorzaak van een kapotte accu al zullen velen mij tegenspreken maar ik ken meerdere mensen met een kapotte accu na een winter aan een conditielader. Ex zwager had het 3 jaar achter elkaar en na overstappen op 1 keer per maand een nacht aan een gewone lader geen last meer gehad en heeft na een paar jaar een nieuwe accu omdat er een complete motor omheen zat.
  15. Ray

    winterklussen

    Nog een paar dagen en dan kan ik de standen van de motoren op gaan tellen, ik dacht gisteren toen ik de verkeerde knop drukte van de CT dat er 23 en nog wat stond maar heb er nog 2 waar ik mee gereden heb.