Jump to content

Ray

Bestuur
  • Content Count

    13,286
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    248

Ray last won the day on May 18

Ray had the most liked content!

Community Reputation

2,759 Excellent
About Ray
 
 
  • Rank
    Toercommissie
  • Birthday 02/07/1973
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Maasbracht
  • Interesses
    Veel rijden en duiken.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
2,449 profile views
 
  1. Ray

    Rc36 1 of 2

    Dat is dan inderdaad een uitzondering. Meestal heeft een motor op zoveel jaar toch wel meerdere eigenaren en dan lijkt het me ook wel logisch dat iemand daarvan toch wel wat meer rijdt. Toch blijf ik erbij dat zo weinig rijden, zelfs met perfect onderhoud, slecht is.
  2. Ray

    Rc36 1 of 2

    Maar hebben die mensen ook al 27 jaar dezelfde motor? En ook met onderhoud is stilstand achteruitgang.
  3. Ray

    Rc36 1 of 2

    Die met 40500 op de teller kan ook zomaar 140500 zijn, een gemiddelde van 1500 per jaar vind ik erg onwaarschijnlijk. Er zijn mensen die het doen maar ik acht de kans klein dat de motor 27 jaar in het bezit is van dezelfde persoon en al die jaren dat gemiddelde heeft gereden. Die 3600 gemiddeld van die ander vind ik nog steeds erg laag maar in ieder geval plausibel. Daarbij is stilstand achteruitgang en dan heb ik liever een goed onderhouden motor met 2 ton op de teller dan een motor met zo'n laag gemiddelde. Olie moet je vervangen na 12k of 1 jaar maar dat laatste wordt nog wel eens als onzin gezien dus zelfs als die '92-er op kilometers netjes zijn beurten heeft gehad heeft hij vele kilometers met verouderde olie gereden.
  4. Je kan draad tappen en wat vloeibare pakking op het boutje smeren.
  5. Volgens mij kan je vrij makkelijk het blok omzetten aangezien de VTEC het voortborduursel van de Fi is.
  6. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Waarom is een mosfet nodig voor een Li-Ion? Die kan je volgens mij gewoon inbouwen. Zelf wil ik graag een LiFePo4 als vervanger, de Lo-Ion is alsnog gevoelig voor diepontladen en bij beschadiging kan het een brandbom worden. De LoFePo4 is niet gevoelig voor diepontladen en het is een veel stabielere chemische verbinding maar het probleem is dat alles wat ik tot nu toe heb gevonden uiteindelijk toch stiekem een Li-Ion lijkt te zijn.
  7. Ray

    toerental synchroniseren

    Tussen de 1000 e 1200 maar 1000 is te laag, 1200 wat te hoog. 1100 - 1150 is een mooi getal voor de VTEC. Je moet het stationaiw wel omhoog draaien tenzij je de PAIR-e flappermod hebt uitgevoerd omdat je tijdens het syncen de slangen moet afdoppen die je met de mod al hebt afgedopt en het gevolg daarvan is dat het toerental inzakt en je die dus omhoog moet draaien. Ik denk dat je daar mee in de war was.
  8. Qua rijden ben ik zeer blij met mijn keuze voor de Anakee Adventure maar qua slijtage is het nog afwachten. Na de eerste paar duizend km heb ik daar toch wel vertrouwen in.
  9. Ray

    Tekoop Crosstourer onderdelen

    Dat lijkt me inderdaad een betere optie want het is echt een super machine en verborgen schades zijn geen veelvoorkomende problemen en zeker niet aan de motor verbonden.
  10. Ray

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Ik zoiets al een paar jaar standaard bij me maar die was goed 3 tientjes en 12000mAh. Ook al veel gebruikt en bij Bert op een sleuteldag ook uiterst getest. Blijft ook erg goed op spanning, je had dus een paar tientjes kunnen sparen. Maar hij is dus inderdaad erg handig om te hebben.
  11. Ray

    Gashendel blijft hangen

    Het handvat zit om een kunststof buis en die druk je met een grip puppie echt niet in zodat het met weerstand biedt. Dan moet dan echt door 1 van de uiteinden komen. Als je wilt smeren dan de boel goed schoonmaken en opnieuw anderen met een teflon smeermiddel of een dun vet maar de voorkeur heeft teflon omdat dat een vuil afstotend middel is een vet juist vul aantrekt/vasthoudt en dus al snel weerstand gaat bieden. Bij loshalen wel goed opletten want de gaskabels lopen daar ook.
  12. Ray

    Gashendel blijft hangen

    Vet geeft allen maar meer weerstand. Ik denk eerder dat de grip puppies ergens tegenaan schuren. Met 2 schroeven kan je de bedieningsunit losmaken waar de gashandle in zit maar kijk eerst eens of de grip puppie niet klemt op de trillingsdemper.
  13. Ray

    Honda V4 superbike

    Leuk om een machine te ontwikkelen omdat het kan maar daarmee houd je een bedrijf niet draaiend wanneer de kosten daarvan niet gedekt worden Als je baas zegt dat je moet gaan werken en daarvoor geld moet betalen omdat ze iets willen doen omdat het kan dan zeg jij ook niet ja. Beetje vreemd om dat wel van een fabrikant te verwachten.
  14. Die eerder genoemde Exide van vfroem (www.motorstroom.nl) is ook ideaal om op voorraad te zetten. Het zuur zit er apart bij dus je vult 'm pas als je hem nodig hebt. Na het vullen even een uurtje laten rusten waarna je hem erin kan zetten en meteen kan gebruiken Bij niet meteen staten en wegrijden zou ik 'm wel een nachtje aan de lader hangen.
  15. Een accu kan niet tegen diepontladen en door het beperkte formaat van een motoraccu gebeurd dit relatief snel (60 à 70% ontlading is al diep). De platen trekken dan krom en houden dan geen spanning meer vast. Ik ga er vanuit dat die dan bij laden ook weerstand haar bieden waarmee je de SR en/of stator sloopt. Een accu loopt doorgaans leeg met 1% per dag dus na 2 maanden kom je in diepontlading gebied en met een minimale lekstroom al snel binnen een maand. Stator en SR nakijken en eventueel vervangen plus de draden van die 2 aan elkaar solderen i.p.v. stekkeren scheelt al veel en verder zorgen dat je de accu 1 keer per maand en nacht aan de lader hangt. Nog beter is gewoon de motor regelmatig gebruiken en dan niet voor ritjes van een paar kilometer maar minimaal 10 à 20km per rit.