Ga naar inhoud

Marshall_73

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Marshall_73

  • Verjaardag 11-07-1973

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Kop van Noord-Holland

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Marshall_73's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Nee.... dat massapunt heb ik nog niet gecontroleerd. Ga ik nog doen, maar zie post hierboven: hij rijdt nu fantastisch!
  2. EUREKA !!!!!!!! Ik heb dat K&N filter erin gezet en ben toen een flink stuk gaan rijden, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik een enorm verschil merk in souplesse van de motor. Maar dat was pas het begin ...... Toen ik weer thuis was heb ik ook nog even de PAIR+flapper mod gedaan en de snorkel verwijderd, en dan herken je de motor echt niet meer terug. Wat een geluid, wat een rijgenot! Met name in lage versnellingen pakt hij beter op, hij duikt niet meer bij gas los en bij deellast rijdt hij 10 x beter als daarvoor (geen inhouden meer e.d.). Over het verbuik kan ik natuurlijk nog niets zeggen, maar zal het eens in de gaten houden. Één puntje: na al die mods valt het me op dat als ik de motor in zijn vrij heb staan en ik geef een keer flink gas, dan komen er echt flinke klappers uit de LeoVince SBK uitlaat. Geen ploffen, maar echt knetterende klappen. Kan dat kwaad? Misschien juich ik wel veel te vroeg en is het gewoon één van die goede dagen van het apparaat, maar tot dusverre even geen klachten meer van mijn kant. Iedereen bedankt voor het meedenken.
  3. Ik ga er hopelijk maandag achter komen....
  4. Gelukkig.... nog iemand die voer voor psychiaters is
  5. Die flapmod etc was ik ook nog plan te doen inderdaad, eerst maar eens dat K&N luchtfilter erin, wellicht dat dat al wat scheelt. Voor al het overige: bedankt voor alle goede tips. Ik zal ze helaas aan mijn garage moeten geven, want van elektra en sensoren en dergelijke heb ik echt geen verstand. Dan maak ik waarschijnlijk meer stuk dan dat ik repareer Nah..... toch maar niet. Auto's en motor wassen is toch al niet mijn hobby....
  6. @dreamer: ok duidelijk. Dank hiervoor.
  7. Had ik ook wel eens eerder gehoord, dat de meteorologische omstandigheden zoveel van invloed kunnen zijn op het rijgedrag. Hmm......
  8. Kan ik daar voor de "quick win" zelf iets aan doen nu?
  9. Goedemorgen Forummers, ik zit met een motor met twee gezichten in mijn maag. Het betreft een VFR800 VTEC ABS uit 2003. De ene periode rijdt hij als een zonnetje, de andere periode is het een draak van een motor. Even een inleiding, daarna een concrete vraag. De goede dagen: - schakelt hij soepel - pakt hij het gas goed op bij het uitkomen van bochten - rijdt hij bij deellast een constante snelheid, zonder inhouden (ook bij lage toerentallen) - trekt hij in de 6de versnelling soepeltjes op van bijvoorbeeld 90 naar 120 (terugschakelen niet nodig) - remt hij constant en vloeiend op de motor bij gas los Kortom: de motor loopt mooi rustig en soepel De slechte dagen daarentegen: - schakelt hij grof en ruw - duikt hij vol in de ankers bij gas los - pakt hij het gas niet lekker op, waardoor je bij de exit van een bocht haast omvalt omdat hij inhoudt in plaats van optrekt. - loopt de motor rommelig - moet ik vaak terugschakelen om er een beetje gang in te krijgen Kortom: hij rijdt als een draak Heb de motor laatst op de testbank laten meten, en nu blijkt het dat hij wat te rijk staat (te weinig lucht in verhouding met brandstof), waarschijnlijk doordat ik de originele uitlaat heb vervangen door een Leo Vince SBK. Er werd mij aangeraden er een K&N luchtfilter in te zetten. Die is dus besteld. En mocht dat niet werken om er dan een Rapidbike of Power Commander in te zetten om alles goed af te stellen (of laten doen, want ik heb er echt geen verstand van). Nu is mijn vraag: als de motor teveel brandstof krijgt t.o.v. lucht, is het dan niet zo dat hij altijd (consequent) slecht moet rijden? En lijken de symptomen inderdaad met de brandstof/lucht verhouding te maken hebben. Nog een laatste toevoeging: het lijkt (ik zeg nogmaals lijkt) erop dat de motor altijd goed loopt als ik hem net gewassen heb. Kan ook psychisch zijn...;-) Let op: heb weinig verstand van techniek, dus misschien zeg ik soms rare dingen, maar hoop hiervan ook iets te leren. Wie kan mij duidelijkheid geven? Alvast heel veel dank. Groet, Marcel
  10. Ik heb wel van die wet van bartje gehoord, maar weet niet of die op mijn VFR is toegepast. In ieder geval ben van het geluid af en heb de indruk dat mij motor ook weer beter rijdt, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik er meteen een beurtje bij heb gedaan. Ik laat jouw vraag/opmerking dus even aan de experts over.
  11. Oké, het lek is boven. Net mijn motor terug van de garage en hij loopt weer als een zonnetje. Het bleek inderdaad de nokkenasketting te zijn. Overigens kostte het mij geen 900 euro zoals bij TS, maar inclusief een kleine beurt 400. Kreeg er nog wel even de mededeling bij dat de bandjes hard aan vervanging toe zijn, dus dat is weer 300 euro. Iedeen bedankt voor het meedenken.
  12. Ik weet dat er al heel veel over geschreven is, maar twee prangende vragen heb ik nog over synchroniseren: 1. Hoeveel km plezier heb je van de synchronisatie? Oftewel: is dit iets dat je om de zoveel kilometer moet doen, of éénmaal gesynchroniseerd blijft gesynchroniseerd? 2. Is er iemand in de buurt van de Kop van Noord-Holland die kan synchroniseren? (uiteraard tegen een vergoeding). Gr. Marcel
  13. Okee, hartelijk dank voor de antwoorden allemaal. Enerzijds niet blij natuurlijk dat ik weer kosten moet gaan maken (ach, motorrijden is nu eenmaal een dure hobby), anderzijds wel blij dat het niet aan mijn specifieke fiets ligt, maar dat het een type-breed probleem is. @ Newie: tof dat je het helemaal beschrijft, al ben je me bij de eerste zin al kwijt. Ik ben namelijk van het type dat net zelf een lampje kan vervangen, maar meer ook echt niet. Gr. Marcel
  14. Bedankt voor je antwoord. Betekent dat het geluid op het filmpje je bekend voorkwam? Hier de extra informatie: 1. Het geluid is er altijd, ook als ik de koppelingshandle helemaal inknijp, en als ik rijd is het er ook. 2. Km-stand is 26.000 3. bij 23.000 Km de beruchte 24k-beurt gehad met kleppen stellen en alles erop en eran (1800 euro lichter ) 4. Hij is uit 2003 Jouw verhaal over die warme olie klinkt plausibel, want zoals gezegd ben ik na een kilometer of 15 a 20 de ratel wel kwijt (alhoewel hij soms na een tijdje nog wel eens zomaar terugkomt). Maar ik zal hem maar eens naar de dealer brengen en hem daar een dagje laten staan, zodat de monteur zelf een stukje kan rijden en luisteren. Hopelijk vindt hij de boosdoener. Kan het zijn dat de NAKS te slap zijn afgesteld, of zouden ze stuk zijn. Als het te stellen is, is dat dan eenvoudig, of wordt het sowieso weer een duur geintje. Ik ben na die 24K-beurt wel even klaar met geld over de balk smijten. Gr. Marcel
  15. Ik weet dat dit topic eigenlijk al over de houdbaarheidsdatum heen is, maar misschien dat er toch nog iemand op leest. Ik heb ook een rare tik in het blok, altijd aan het begin van een rit, maakt niet uit welke versnelling (of géén versnelling). Het gaat na ongeveer een kilometer of 20 over, maar dan komt het heel af en toe weer terug. Ik ben al een paar keer bij de dealer geweest, maar die is net te ver van mijn huis, dus als ik daar sta is het geluid niet meer hoorbaar. Het komt ook voor als ik stil sta, dus ga ik er niet vanuit dat het met de aandrijfketting te maken heeft. Ik meen het geluid te kunnen laten verdwijnen als ik stilsta door de koppeling op te laten komen tot het aangrijpingspunt, met de rem erop, dus dat ik net niet ga rijden. Ik heb het even opgenomen: let niet op de beelden, alleen op het geluid. Iemand die de "ratel" herkent en weet wat de oorzaak is? Gr. Marcel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...