Ga naar inhoud

Maartjuh

Inactief
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Maartjuh

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    amsterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Maartjuh's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. ik los het wel eens op met een dotje tussengas.... maar dat geeft ook niet altijd garantie dat het goed gaat.... misschien kun je harder doortrekken in 5 doorschakelen en toeren weer laten vallen...
  2. Mover is denk in de war met het bijna gestolen vfr topic
  3. Ik ben bang dat je daarvoor inderdaad de kuip zult moeten demonteren. dan is de vraag waaraan het ligt. meestal zijn dit soort storingen te verhelpen door de stekkerverbinding op te frissen. best kans dat je daar wat corossie hebt. maar draadbruik, of losgaande soldering in contactslot zou ook kunnen. anyway suc6 Mrt
  4. een motorfiets die makkelijk te stelen is wordt vaak gebruikt voor criminele doeleinden. Overvallen, liquidaties ed. het maakt dan ook niet zoveel uit hoe oud ie is....als je er maar snel mee weg kan..... een nieuwe vfr wordt ook gejat, ook al staat ie aan de ketting met schijfremslot en zelfs een doek erover. dat is mijn vader overkomen met zijn vfr uit '06. deze zal wel vervoerd zijn naar het oostblok oid. Maar goed het blijft natuurlijk balen. ik heb het met mijn vfr ook gehad... en het kost jou altijd meer dan je wenst. ik heb er overigens een tweedehands stuur/contactslot in gezet van een sloper... sterkte ermee. MRT
  5. wat voor band heb je achter? is het wiel wel goed gebalanceerd? is de band nog wel ok? misschien een gekke vraag, maar heb je iets van een topkoffer met lading?
  6. Maartjuh

    advies

    het is net wat je lekker vind. zelf reed ik eerst een oude gsx400e, vervolgens een Gpz500 waarop de viffer volgde. het voordeel is dat je op de oude lichte jongens je ervaring opdoet en je grenzen verkend. de valpartijtjes die ik met de eerste 2 heb gehad, vaak door onbezonnenheid, zou ik niet met de viffer mee willen maken. Wel adviseer ik ten alle tijden even lekker uitgebreid te gaan proefrijden bij de motorzaken.
  7. waarschijnlijk bedoel je de plaat waar de rem op gemonteerd zit. deze zat bij mij ook helemaal vast.(ijzeren ring op aluminium huis, mooie combi ) ik heb met WD40 de boel ingespoten, een aantal keer met tussenpozen. na een dag ben ik heel voorzichtig gaan tikken met een hamertje. net zo lang tot er beweging in kwam. toen ie eenmaal heen en weer kon heb ik ook zijwaarts geklopt, tot hij eraf kwam.
  8. dit plaatje(van poziloc) vind ik niet naar... geef em een high up pijpje (schroef de kolenschoorsteen eraf) hij begint met zijn korte kontje wel een beetje uit het sport/toer segment te geraken volgens mij...
  9. bij mij zat hij probleem ook in het remanker. deze wil nog wel eens vast gaan zitten. ik heb het spulletje uit elkaar gehaald, schoongemaakt en ingevet. op zich is het allemaal niet zo ingewikkeld. succ6 ermee! Mrtjuh
  10. beste allemaal, dankzij Rikus wist ik de lengte van de bouten. de ijzerwinkel om de hoek gokte dat japanners gek zijn op schroefdraad 1,25. voor de zekerheid ook 1,00 meegenomen, het kost immers niet zo veel..... het was 1,25! dat scheelt me twee ritjes Zaandam en het prijsverschil van de originele.... dat voorspatbordje gok ik maar niet. ik heb een aantal foto's vergeleken, en denk toch wel verschillen te zien. gr Maarten
  11. hallo allemaal, ik reed al een tijd zonder middenbok, en die is kennelijk met bouten en al tijdens de verhuizing niet mee gekomen. nu heb ik een tweedehands exemplaar gevonden, echter zonder bijbehorende bouten. volgens mij is dit geen alledaags schroefdraad. hebben jullie enig idee wat het wel is? verder kwam ik op ebay een tweedehands voorspatbord tegen voor een vfr 800 in mijn kleur... hij lijkt op de mijne maar is tie ook hetzelfde? tanx en groet, MRT
  12. mijn vif uit 92 heeft 91200 op de teller staan, zonder morren. sinds ik hem(vanaf 2000) heb alleen SR en koppeling moeten doen buiten het normale slijtage werk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...