Ga naar inhoud

Ruler

Forumlid
  • Items

    106
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ruler

  • Verjaardag 15-03-1983

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Reuver
  • Interesses
    Motorrijden,stappen,....en Muchos Muziek Maken.....

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

535 profielweergaven

Ruler's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Vanavond gaan de in mijn ogen erg dunne kabels (afgezekerd op 30A?) vervangen worden door wat dikkere exemplaren. Dit om overgangsweerstanden e.d. tot een minimum te beperken. Wellicht dat de dikte van de kabels al heel wat kan schelen een het verschroeien vann kabels e.d.
  2. Inmiddels bij CARMO een reserve SR besteld MET contraconnector zodat ik ook een deugdelijke aansluiting kan maten. Origineel lijken de kabels 2.0mm dik te zijn. Er is bij mijn VFR echter e.e.a. verlengs middels 1/1.5mm kabeltjes. (bijvoorbeeld de 3 kabeltkes vanuit de Dynamo naar de SR). Kan dit zonder problemen worden vervangen door iets dikkere draad? Ik zou zeggen, hoe minder weerstande hoe beter, toch?
  3. Vraag: waarom monteren we om die reden dan niet allemaal meteen de massadraad van de SR op de dichtsbij gelegen plaats aan massa?
  4. Klinkt erg logisch op zich...ik ga in elk geval zorgen dat deze goed aangelegd wordt. Ben momenteel met een vriend bezig met het bedenken/ontwerpen van een soort van "" trechter" / luchthappertje" die er voor moet zorgen dat er daarwerkelijk rijwind bij de SR kan komen. Locatie: Net vóór de gat in de achterkuip (de SR zit hier een stukje achter). Wellicht zal het linkerbeen dan soms een beetje aan de kant moeten,...echter lucht aan bepaalde zaken doet nooit kwaad. ....ook voor de SR niet
  5. Ik ben geen electro-man, maar zou het zo kunnen zijn dat wanneer je een dikkere/meer massakabel aanlegt tussen SR en - (min) van de dynamo, de SR veel minder stroom hoeft om te zetten in warmte. Met alle positieve gevolgen van dien?
  6. Ik ga wel eens bij een sloper of zo op zoek naar dit stekkerblokje. (al vraag ik me af of deze aansluiting wel veel beter is dan de kabelschoentjes-aansluiting. In principe werkt de stekker hetzelfde, toch? Solderen is zeker beter, maar dan heb je ze weining aan het meenemen van een reserve.
  7. Na een bezoekje aan de motorzaak waar de SR voor het laatst onder garantie is ververst ben ik nu (voor noppes) 2 nieuwe SR's rijker (1tje als reserve!). Wegens enorme drukte werd me wel gevraagd of het me middels bijgeleverde kabelschoentjes + krimpkousjes zou lukken om de boel zelf weer in elkaar te zetten.Zo gezegd zo gedaan, en de waarden kloppen weer als een bus. Enige manco dat ik wellicht nog kan hebben is de stekker vaak de SH691-12. Deze schijnt niet meer te verkrijgen te zijn. Derhalve zitten de kabeltjes nu met uitsluitend de kabelschoentjes vast aan de SR. Om toch enige controle te hebben heb ik de CTEK Eyeled Indicator nog blijvend (net zichtbaar tijdens het rijden) aangesloten op de motor zodat ik tijdens het rijden in elk geval kan zien of er wordt bijlagen. Tevens kan deze meteen als aansluiting voor de Optimate dienen. Ergens in een topic heb ik gelezen dat mensen een extra draadje trekken tussen de SR en de Massa van de Accu. Is dit puur een kwestie van een extra "groen" draadje leggen tussen de uitgang van de SR en de maasa van de accu? Dit zou behoorlijk schelen in temperatuur van de SR. Als het op zo'n eenvoudige manier al beter kan, zal ik dit zeker doen. Natuurlijk gaat de Pc-Fan er ook weer op. Echter zou ik wel eens wat meer willen weten over dit extra kabeltje naar massa (dit zou ik gewoon het subframe kunnen zijn toch?)
  8. Het is hier na een uurtje knutselen niet gelukt om de kabels uit de SH691-12 te krijgen die er met een of andere hars in zijn vastgegoten. Ik lees in diverse topics dat kabeldikte wat kan uitmaken. Zowel de kabeltjes uit de dynamo als ook de kabeltjes naar de accu/motor blijken richting de SR verlengd te zijn met redelijk dunne kabels. Dit kan wellicht al invloed hebben? Verder lees ik dat veel mensen vanwege slechte stekkerverbindingen de boel aan elkaar solderen. Op zich begrijpelijk, andere andere kan is er dan niets meer te repareren wanneer de SR je op reis in de steek laat. Ik denk er nu aan toch terug te gaan naar de originele opbouw met de standaard connectors en een RR53 die ik nog nieuw heb liggen. Hebben jullie allemaal nog ergens een stekkerverbinding zitten welke het mogelijk maakt de SR makkelijk te vervangen indien dit nodig is?
  9. Ik ben er nu dus achter dat de beste mensen bij de garage destijds de originele stekkers naar de SR hebben afgeknip (en weggegooid) waardoor de reserve RR53 dus niet meer gaat passen (deze ga ik denk ik dan maar verkopen) Voor de SH691-12 behoort eigenlijk een grote stekkerblok, waarin alle 5 de kabels passen. Deze stekkes zijn wellicht niet te krijgen (kan ze niet vinden) en dus is het volgende uitgevoerd. Men neme een kabeltje, bevestigen deze aan een kabelschoentje en schuiven hem over de aansluiting aan de SR. Men herhalen dit nog 4 keer waarna er dus 5 kabeltkes aan de SR zitten. Vervolgens neemt men de kitspuit en kit/giet men stekker zelf. (welke nie`t al te makkelijk los kan verwacht ik. Resultaat: Plug & Play kunnen we nu even vergeten. Vraag: heeft of weet iemand toevallig een dergelijke stekker behorende bij HONDA SH691-12 ?
  10. Zojuist even de eerste waarden gemeten: Licht uit: stationair: ca. 12.3/12.4 V 5000 TPM: ca. 13.3 tot 13.8 V Licht aan (doorgekoppelde koplampen): Stationair: ca. 12.3/12.4 V 5000 TPM: geen echte verhoging in voltage te meten. Blijft ook ca. 12.3/12.4 V Kan ik hier uit opmaken dat ik het bij de verlichting moet gaan zoeken? Op het eerste gezicht lijkt de laadspanning (zonder licht) prima.
  11. Beste mensen, het is klaarblijkelijk weer eens prijs met de SR. De motor start nog wel, maar het wordt steeds moeilijker. De huidige SR is ca. een jaartje geleden bij eeen dealer gemonteerd ( na enig meningsverschil over garanties) Toen ik gisteren deze SR in het zicht kreeg ontdekte ik een type-nummer waarvan ik betwijfel of dit wel op een 800cc VFR hoort. Het gaat om typenummer : SH691-12 (0.2 022) Op fora en diverse andere sites kan ik niet ontdekken of deze op een VFR800 hoort te zitten. Wel zie ik dat hij geschikt is voor een VFR750. De heren monteurs hebben de laatste keer dus de stekkers van de Dynamo naar de SR ofgeknipt om deze SH691-12 te kunnen bevestigen. Iets dat tot gevolg heeft dat ik de RR53 die ik als geserve heb gekocht, niet zo 1,2,3 kan monteren. Met een paar daagjes Eiffel in het vooruitzicht zou ik e.e.a. wel opgelost willen zien. Ik heb geen zin in verrassingen op 350 km van huis. Wellicht weet hier iemand of de SR geschikt is voor dit type motor?
  12. Beste mede-forumleden, gisteren ondanks de bakkende hitte me toch in de motor-outfit gehesen met als doel een eindje met Memphis te gaan rijden en zo zijn corbin zadel uit te proberen.Ik wil dit wellicht overnemen omdat dit toch niet op z'n nieuwe Gixxer past. Zo gezegd zo gedaan....ofja....net niet gedaan eigenlijk. Mijn buddy verwijderd, en de motor proberen op te zadelen met de Corbin. Helaas,..past net niet, er moet even iets versteld worden. (paar mm) Enfin,...dit hebben we toch maar uitgesteld tot later tijdstip omdat we beiden al weg zweetten in de motorkleding. Oow..nog even het gereedschapssetje terugleggen onder de buddy.Helaas gaat dit nu even niet lukken. Het probleem: Zoals ik nu kan ontdekken is de pal die je normaalgesproken naar beneden moet trekken los van de daadwerkelijke "borging" van de seat. Ik voel hier in elk geval erg weinig weerstand. Probleem is dat ik een givi topkofferrek op de motor gemonteerd heb dat ik moet verwijderen alvorens de achterste kap te kunnen verwijden. Echter gaat dit niet, omdat hiervoor weeg de buddy er af moet kunnen. Wellicht zou ik er via die weg aan hebben gekund. Mijn vraag dan ook: Is er iemand met een dergelijke ervaring die een slim idee heeft om de buddy los te krijgen zonder deze kapot te hoeven snijden?
  13. Das inderdaad slim.zal mijn vriendin ook eens vragen of ze eens wat vergeet uit haar witte uniform te halen.
  14. Op de motorbeurs voor 5 euries gekocht: Niet lelijk als veel van deze indicators. Het is tevens meteen aansluiting voor de optimate. Gisteravond even geïnstalleerd/gemonteerd. Hij geeft o.a. tijdens het rijden middels een knipperen ledje aan wanneer de laadspanning voldoende is. Ik heb 'm op een plek gemonteerd die minder opvalt dan op het stuur. Even je linker been een beetje naar buiten houden en alles is direct prima te zien.
  15. Als beloofd, zou ik nog even terug komen op de plaatsing van de vervangende achterschokdemper. Zie hier enkele fotoo'tjes. Het is allemaal niet geweldig spannend, maar wellicht heeft iemand er iets aan ter inspiratie. Allereerst het vergelijk tussen nieuw en oud: Zie en huiver. Het verwijderen van de oude demper ging "redelijk" eenvoudig (na wat broodnodig gevloek op z'n tijd). Achterwiel + uitlaat verwijderen. Tank losmaken (ik heb hem daarna op wat lappen omhoog gelegd richting het stuur) Linksysteem losmaken (1 zijde zodat deze weggedraaid kan worden) Het bevestigingspunt aan de bovenzijde van de schokdemper losdraaien (zit onder "sluiting" van de buddyseat) De demper zakt zo naar beneden waarna hij aan de linkerzijde van de motor te verwijderen is. Plaatsen van de nieuwe demper gebeurt natuurlijk precies in tegengestelde richting van handelingen. Daarna (eigenlijk daarvoor) is het tijd om te gaan denken over een manier om het externe reservoir ergens te monteren. Wanneer je zo eens gaat rondkijken in de buurt van de demper, blijft er weinig anders over dan aan de rechter voetsteun. Hierbij mag mijn betere helft natuurlijk geen hinder ondervinden wanneer ze achterop mee wil rijden. Het resultaat van een uurtje denken + wat tekenen. (een vriend die wel wat kan met metaal, in dit geval 4mm RVS, heeft mijn tekeningetjes me mij tot iets tastbaars gemaakt) Na montage ziet het geheel er als volgt uit: Reden dat de beugel niet parallel loopt met de uitlaat: De slang van het reservoir naar de schokdemper is slechts van beperkte lengte. Dit was de beste manier op de slang zo ver als mogelijk van het verende achterwiel af te houden. Het reservoir zit allereerst ingeklemd met een soort foam, in het beugeltje, Daarna ter fixatie nog een 2-tal slangklemmen er omheen geklemd. Kan nergens meer heen en ikzelf vind het geheel niet eens storend. Instellingen zijn heel eenvoudig te doen, en het veert 100x beter als de standaard demper. Al met al is het een hele kleine investering geweest, die behoorlijk wat rij-plezier gaat opleveren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...