Ga naar inhoud

_KC_

Forumlid
  • Items

    84
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over _KC_

  • Verjaardag 06-09-1987

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Enschede

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

410 profielweergaven

_KC_'s prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. In mijn ogen is het de extra koeling die het mogelijk maakt om de SR langer mee te laten gaan. Dus veel van de hier genoemde oplossingen zullen werken. Koelplaten, ventilatoren en het ding in de rijwind plaatsen blijven het beste. Ook het meer verbruikers aansluiten zorgt ervoor dat er minder energie 'afgefakkeld' hoeft te worden. Hierdoor wordt er ook minder vermogen 'verstookt' in de SR. Een ventilator blijft volgens mij een van de beste oplossingen.
  2. Ik ben ook wel benieuwd of je ze al gemonteerd hebt en kleurverschil ziet?
  3. Ja soms wel, maar het is niet zo dat een grotere pijp per definitie beter is. De diameter en lengte moeten afgestemd zijn op het toerental en de hoeveelheid lucht die voorbij komt. Eigenlijk moeten daarbij ook alle pijpen even lang zijn zodat een stoot uitlaatgas terecht komt precies achter de vorige stoot. Een grotere pijp kan er hierbij voor zorgen dat de snelheid van het gas meer afneemt dan de oppervlakte toeneemt waardoor de flow in zijn geheel zal afnemen. Hieronder een stukje van een engelse site hierover... zij leggen het misschien wat duidelijker uit dan ik! Dus... Bigger isn't always better! Groeten, Kees
  4. _KC_

    De nieuwe aanwinst!

    Mooie fiets, jammer dat hij langzamer is dan zijn rode broertjes! Weet eigenlijk ook niet of ik er nog wel stickers op zou plaatsen... is wel lekker strak zo en zeker met dat zwarte pak er bij ziet het er erg gaaf uit! Groeten, Kees
  5. Hey, Als ik het zo hoor lijkt het op een kabelbreuk/slecht contact. Ik zou de weerstand tussen de plus en min van het achterlicht doormeten deze zou iets van 20 Ohm moeten zijn maar zal waarschijnlijk oneindig hoog zijn. Deze meting steeds dichter bij het achterlicht uitvoeren en kijken waar deze veranderd in de 20 Ohm dan weet je dat daar net voor het probleem zit. Wat ook goed kan is een slecht contact in een van de connectoren naar het achterlicht toe. Even los trekken allemaal en met wat contactspray inspuiten en in elkaar zetten. Misschien is het daar al mee opgelost. Gr, Kees
  6. Ik denk dat je ergens kortsluiting gemaakt hebt en dat je blij kunt zijn dat er geen kabels doorgebrand zijn. Wanneer de spanning van de accu terug zakt naar 5V gaat er ergens een heel grote stroom lopen namelijk. (40-60A) en daar zijn de kabels niet op berekend. In ieder geval is het nu weer goed en denk ik niet dat je accu overleden is. Succes met de roadtest! Kees
  7. En dan laat je de sleutel aan je motor hangen
  8. WOW! Niet best. Succes met het herstel van je lichaam en ego! Kees
  9. Ik moet toegeven dat er bij mij ook een glimlach verscheen bij het zien van de illustratie. Geniaal!
  10. Klinkt vervelend! Lijkt mij een defecte benzinepomp oid... zou het nog niet meteen in het elektrische circuit zoeken. Gr, Kees
  11. Als het piekstroom is dan ben ik het er mee eens dat het gedeeld moet worden door wortel 2 maar ik denk dat we van RMS mogen spreken als het uitgerekend wordt met het vermogen van de dynamo. De spanning zal wel relatief vlak zijn omdat de accu als een zeer grote condensator fungeert. Perfect vlak is dan weer het andere uiterste en dat zal zeker niet het geval zijn. Van de diodes staan er in mijn ogen maximaal 2 van de 6 te geleiden. De hoogste fasespanning wordt naar de plus gelust via een 'positieve' diode totdat de laadspanning te hoog wordt en de thyristor van de bijbehorende fase ontstoken wordt, dus ook de accuspanning hoger wordt dan de fasespanningen en er dus geen 'positieve' diode meer geleidt. En er zal altijd een diode geleiden die zorgt voor de aarde, dat is de laagste fasespanning. Volgens mij staan er wel meerdere thyristoren tegelijk te geleiden. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Als ik het goed begrijp wordt een thyristor ontstoken op het moment dat de laadspanning te hoog wordt en gaat hij pas uit als de spanning daalt tot de laagste spanning. Daarom zal volgens mij een thyristor altijd 1/3 periode tot maximaal 2/3 periode (afhankelijk van wanneer de laadspanning te hoog wordt) in geleiding staan. Waardoor er dus 1 of 2 thyristoren staan te geleiden. Als dat waar is staan er altijd 3 halgeleiders te geleiden en zal het vermogen dat opgenomen wordt 1,5 keer zo groot zijn als ik in eerste instantie dacht. Groeten, Kees p.s. volgens mij staan in het schema van VFoRever (post 27) staan de negatieve diodes verkeerd om.
  12. Ja en nee, als vuistregel mag je aannemen dat de spanningsval over een diode 0,6Volt (hoewel dit wel een beetje afhankelijk is van het type diode en de stroom) is waarbij de energie die daar wordt opgenomen dus lineair en niet kwadratisch afhankelijk is met van stroom. Over het meer belasten van je dynamo... het enige verschil is dat er dan vermogen wordt verbruikt in de verbruikers en niet in de dynamo. Er staan altijd 2 halfgeleiders te geleiden en er zal dus altijd 1,2V*30A = 36Watt verbruikt worden in je SR. Een tweede SR zou ervoor zorgen (er van uitgaande dat ze perfect identiek zijn wat ze nooit zullen zijn) dat het vermogen verdeeld wordt omdat de stroom verdeeld wordt en zou daarom voor een langere levensduur kunnen zorgen (hoewel onwaarschijnlijk of slechts minimaal omdat ze niet identiek zullen zijn) Koeling zorgt er in het algemeen voor dat electronica langer heel blijft... Dat lijkt mij dus de betere en makkelijkere oplossing.
  13. Nee volgens mij niet. Er moet alleen nog een positieve spanning bij komen. Deze moet dan van de accu via een weerstand naar de referentiekant van de zenerdiode.
  14. Ik denk van niet. Volgens mij faalt de SR voornamelijk doordat er een diode of een thyristor kapot gaat en dus de accu niet meer bijgeladen of zelfs ontladen wordt. Alleen wanneer het regelsysteem stuk zou gaan en dus de spanning te hoog zou worden zou een tweede SR een uitkomst bieden. Buiten het feit dat je dan altijd een reserve SR op je motor hebt zitten. Extra risico's zal het plaatsen van een extra SR volgens mij niet met zich mee brengen (alleen dat deze ook stuk kan gaan en dus je accu leeg kan trekken). Kees
×
×
  • Nieuwe aanmaken...