Ga naar inhoud

vfrcees

Forumlid
  • Items

    142
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    zaandijk

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

573 profielweergaven

vfrcees's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. Eric,nee niet de eerste heb rc24 en 36 gehad maar daar stond de naald altijd in de"veilige "zone( ??)daarna een dl1000 met blokjes in de meter.maar nu de vtec met zijn getalletjes...is ff wennen.maar ben nu toch gerustgesteld door jouw info en die van ray.waarvoor dank!
  2. Nogmaals bedankt voor je uitleg voorjaar maar een keer flushen en verse roze G12+ erin en dan komt het goed met mijn peace of mind wat de vfr betreftπŸ‘πŸ»πŸ
  3. Oke Ray dat is duidelijk dan.en wat voor symptomen geeft een defecte radiateur dop ?
  4. Heb vandaag de vtec beetje gepoetst en daarna even laten draaien.temp loopt na 10 min.vrolijk op naar 102 graden toen uitgezet.is dat normaal bij deze buitentemperaturen?krijg toch echt het idee dat de thermostaat zijn werk niet doet.afgelopen zomer viel mij ook al op dat watertemp.snel opliep bij stilstand of filerijden.op snelweg daalde temp.weer tot 80/85 graden.beetje luchtgekoelde motor effect.kan iemand mij in de richting helpen waar de fout zit?thermostaat vervangen zie ik niet tegenop maar wil ook niet voor niets dat ding vervangen.vtec is van 2002 met nog maar 22000 km. Bvd.cees
  5. Hallo ray was ook maar een idee ben nog niet tot in detail bekend met de vtec maar de warmte van het frame viel mij afgelopen weekend op.maar zoals jij het uitlegd is reden om het gewoon zo te laten zitten.thanks.
  6. Hallo,de sr van de vtec zit tegen het frame aan.dit frame wordt best wel heet op warme dagen.is het mss.mogelijk om via afstandbusjes oid.de sr los van het frame te monteren?het frame geeft volgens mij meer warmte aan de sr dan omgekeerd.
  7. Ik raak aardig gerustgesteld door deze reacties .na mijn dl1000 uitstapje ,die overigens veel minder last van die fluctuaties had mede doordat het blok veel minder ingesloten zit,was het toch ff achter de oren krabben met de vtec.maar goed als dit normaal beeld kan zijn vind ik het okeπŸ™‚
  8. Dus niets met thermostaat te maken...thanks!
  9. Hallo vandaag korte rit gemaakt viel mij op dat bij rustig rijden en af en toe stoplicht de watertemp.snel oploopt boven 100 graden.na snelweg rijden temp terug naar 85 graden.ik vind de verschillen best wel groot.wat kan de oorzaak zijn?of in welk topic moet ik zoeken? bvd.cees
  10. Ben op zoek naar leverancier van comfortzadels bv.topsellerie,bagster zonder origineel zadel in te moeten leveren.wie oh wie?bvd.
  11. Bedankt voor feedback is duidelijk wat te doen geeft bevestiging van wat ikzelf ook in gedachte had.thanks, cees
  12. Denk dat jij snapt wat ik bedoel.ik rij nu al 48 jaar motor geniet er nog steeds van natuurlijk anders was het afgelopen.heb 10jaar lang de rc36 gereden zonder problemen gelukkig want dat type stond ook bekend als sr verbruiker.mss ook te maken met stuk aandacht en onderhoud .na uitstapje naar suzuki dl1000 weer terug naar vfr.dan ga je het forum even doorspitten en denk je..Huuhhh? heb gelukkig "twee rechterhanden" dus dat is meegenomen maar ja je zit niet op die problemen te wachten.overigens goed forum en de vtec is top!πŸ˜πŸ‘πŸ»πŸ
  13. Wil even inhaken wat betreft stator verbranden.komt door hitte begrijp ik. bij de vtec zit een olie leiding in de weg om stator goed te koelen.is dit een reden dat stator stuk gaat of zijn slechte stekkerverbindingen een groter probleem?ik wil graag zorgenloos vtec rijden en mogelijke problemen voor zijn en elimineren.ik heb vtec 2002 maar als je alle horror verhalen leest lijkt het elke keer als je op pad gaat een gok.wie weet de echte oorzaak??
  14. πŸ€£πŸ‘πŸ»
  15. Heeft de vtec 2002 ergens een acc.stekker oid?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...