Ga naar inhoud

Jorik

Forumlid
  • Items

    72
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zevenaar

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

266 profielweergaven

Jorik's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Getsie, wat naar voor je. Hopelijk ben je snel weer te been, veel beterschap gewenst!
  2. Als je de tandwielverhouding in die zin verandert, gaat het blok dus meer toeren maken. Wat zijn dan precies de nadelen? 1. Meer slijtage ? 2. Meer geluid 3. ?
  3. Ik vraag mij af of je daadwerkelijk zult merken dat je die dynojet kit geïnstalleerd hebt, met betrekking tot de vermogenswinst. Daarnaast is het volgens mij nog best prijzig om dit te installeren. Je moet de kit aanschaffen en daarna zal de motor afgesteld moeten worden op een testbank.
  4. Hmm, ik heb ook onlangs nieuwe remblokken besteld bij David Silver. Volgens mij zijn dat gersinterde blokken als ik het bovenstaande plaatje zo bekijk. Het vervelende is alleen dat ik het niet meer 100% zeker weet. Het is alweer een paar weken geleden.
  5. Er is mij nog het één en ander opgevallen. De snelheidsmeter schommelt dus vooral rond de 4000 toeren en voornamelijk wanneer ik over een hobbeltje rijd. Als ik het gas even snel loslaat en de koppeling intrek, staat de naald weer stabiel. Groentje, ben jij er al achter wat het probleem is / was?
  6. Onlangs heb ik bij mijn RC36 II het koelvloeistof vervangen en de thermostaat gevcontroleerd. Alles werkte goed en de meter blijft meestal zo in het hoekje staan. Maar met deze temperaturen gaat mijn wijzer ook naar het midden toe. De ventilator slaat niet aan, dus wat dat betreft maak ik mij nog geen zorgen. Pas wanneer die ventilator aanslaat terwijl ik denk dat het niet nodig is, ga ik wel kijken wat er aan de hand is.
  7. Nou, sinds eergisteren schommelt mijn snelheidsmeter ook. Hij doet het volgens mij enkel rond de 4000 toeren. Normaal rijd ik dan 80 KM/u in de 5, maar nu rijd ik volgens de snelheidsmeter 90-120 KM/u. Wat is waarschijnlijker? De hall sensor of dat aandrijfbusje? Van het weekend de boel maar weer loshalen. Dit zit op het kleine tandwiel dus? Daar kun je wel gemakkelijk bij.
  8. Pff, wat vervelend zeg. Volgens mij zit het in de lucht. Heb je al een schatting gemaakt van de schade?
  9. Staan de vlotters niet te hoog? Blijft je choke wellicht altijd iets openstaan?
  10. Het is niet zo moeilijk hoor. 1. De motor warm rijden. 2. De synchronisatieset aansluiten. Op elke carburateur zit een aansluitpunt, waar een rubberen dopje op zit. Dat rubberen dopje haal je eraf en bewaar je totdat je klaar bent. De aansluitpunten van de voorste twee carburateurs zitten verstopt onder een rubberen flapje. 3. Als je de carbtune gebruikt, hang hem aan je spiegel ofzo. 4. Stel de schroeven zodat alle carburateurs netjes bij elkaar in de buurt zitten. Op de bijgevoegde foto heb ik die schroeven gemarkeerd. De eerste carburateur heeft geen stelschroef. Je stelt de andere drie carburateurs op de eerste af. 5. Set afkoppelen en rubberen dopjes terugplaatsen. Het is wel gemakkelijk als je een 'schroevendraaier' met flexibele kop hebt. Die schroefjes zijn zo gemaakt dat er een dop maat 7 overheen past.
  11. Synchroniseren is niet al te moeilijk, je verbrandt de klauwtjes alleen zo gemakkelijk als je geen gereedschap hebt waarmee je er gemakkelijk bijkunt. Helaas woon ik zo'n 1,5 uur van jou vandaan want ik heb wel een Carbtune setje. Wellicht dat er een mede VFR rijder in de buurt van Zaandam woont en jou wil helpen?
  12. De V-tec oogt van zichelf al heel sportief. De RC36 daarentegen wat minder. Ik vind het ook wel erg mooi staan hoor.
  13. Mijn GSX-R reed in ieder geval voor geen meter op 3 cilinders nee. Dat ding had een lekke bougiedop, waardoor de cilinder uitviel in de regen. Hij ging dan erg hard brommen en vooruit komen ho maar.
  14. Jorik

    ,

    Dit vind ik wel interessant. Je kunt dus gaten boren in je uitlaatbochten en daar iets op lassen (wat precies? hoe kun je dat open en dicht doen?) en dan daarop een co-meter aansluiten. Vervolgens kun je dan d.m.v. het stellen van de luchtstelschroef de motor precies goed afstellen? Moeten die gaten echt op de uitlaatpijpen komen die op de cilinder zitten, of ,mogen ze ook op de pijpen van de collector komen? Want bij de achterste pijpen kan ik niet komen.
  15. Dan zou die uitlaatbocht toch koud moeten blijven én zou de VFR toch niet lekker moeten lopen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...