-
Posts
405 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
2
chris747 last won the day on January 15 2015
chris747 had the most liked content!
About chris747
- Birthday 08/25/1974
Sociale Media
-
Website URL
http://
Profiel Informatie
-
Geslacht
Man
-
Locatie
Bovenkarspel
Uitgebreidere profielinformatie
-
Type VFR
Ik heb 'n 98-01 VFR800
-
De mijne is
Rood
Recent Profile Visitors
1,253 profile views
chris747's Achievements
Ervaren rijder (5/10)
49
Reputation
-
Kogel is door de kerk Proefgereden op een (nieuwere) GS Adventure en dat beviel direct prima. Een ongelofelijk zware fiets, zeker met volle tank. Maar als die wielen eenmaal rollen verdwijnt het gewicht als sneeuw voor de zon. Begrijp nu ook beter waarom er complete volksstammen op dat apparaat rijden, tis gewoon een verdomd goede fiets. Oke, het schakelt niet zo soepel als een jap, en de boxer loopt totaal anders dan welke vier cilinder dan ook. Dat zijn overigens zaken waarvan ik de charme al een beetje begin te voelen. Het blok is lekker sterk en trekt als een beul. Het gevoel om die fiets zelfs in zijn 2 met open gas op het achterwiel te trekken werkt wel een beetje verslavend hoor. Ik was op zoek naar een hoogpoter, met rechte zit en koffers, omdat ik erg aangetrokken werd door dat uiterlijk, nu blijkt dat die fietsen ook super rijden en een zeer potent blok hebben was de keuze gauw gemaakt. Ik was op zoek naar een "volle" fiets en dat is via de gs club wel gelukt, hier zit abs,asc, esa, rdc, led knippers en xenon pitten op en verder zo'n beetje alles op wat een kerel zich wensen kan. Met name de volledige bmw kofferset valt goed hier. Geen gesleep meer met rug- en tanktassen voor boeken en kleren . Maar de liefde voor de Viffer zit toch ook wel diep, ze staat inmiddels keurig weggezet onder een dekentje in de schuur. wellicht dat vrouwlief erop rijden gaat, (moet ze nu wel eens gaan starten met lessen ). Het lidmaatschap van de club heb ik inmiddels opgezegd, wordt lid van de GS club. Ik blijf wel op het forum hangen al zei het wel wat minder.....aan de andere kant(GS forum) is het ook gezellig met zelfs bekenden mensen uit het banden circuit Groet, Chris
-
Tsja, ooit het verlangen gehad naar een zwaardere motor. De 800fi blijft een mooi ding maar het verlangen naar meer koppel was groot. Destijds was de wil er wel maar de centen niet. Net dus mijn boot verkocht.....het verlangen naar koppel is er nog steeds en de centen heb ik van het weekeinde Net wel een boel geld in de fi gestopt omdat ik dacht deze fiets nog wel een tijdje te blijven rijden, wegdoen is dus doodzonde. Blijft er een optie over, gewoon een 1200 erbij , hahahahaha moeders hier weet niet wat ze hoort.... Daar heb je helemaal geen plaats voor in de schuur zegt ze, wel als alle kinderfietsen en skelters naar buiten gaan zeg ik Maar nu de keuze nog....en die is niet makkelijk, de X lijkt me wel wat en de F vindt ik ook wel gaaf. Echter valt de X eigenlijk buiten mijn budget. keuzes, keuzes, keuzes..... Chris ps: tips en trics zijn welkom
-
Bij mij was het doorspoelen van de pomp ook de oplossing. Met dank aan Jacco en Johan Chris
-
Op VFRDiscussion wordt hier ook regelmatig aandacht aan gegeven door de bikkels die daar in de echt hete temperaturen rijden, of je hier nodig heb is vraag 2 maar er zijn technische oplossingen mogelijk zoals het plaatsen van een grotere oliekoeler en/of het plaatsen van een elektrische koelvloeistof pomp die een grotere capaciteit heeft en bovendien temperatuur gestuurd wordt. Chris
-
In een week tijd (+-/- 400 km) is het net gevulde tankje halfleeg!, een schoon papiertje eronder gelegd vanacht en die was zeiknat. De nozzle was een beetje verschoven waardoor de gaatjes niet afgesloten werden door het tandwiel. ik heb de nozzle net wat verplaatst, ik heb het vermoeden dat er hierdoor toch een hevelwerking op was getreden. Schoonb doekje eronder en afwachten maar Chris
-
Heren, Zomaar uit het niets ligt er smorgens een plasje (kettingzaag) olie onder mijn tandwiel, de Pro-Oiler loopt op de een of andere manier door (via de nozzle). Aangesloten door Johan op het achterlicht. Hoe kan dit?, dus ook als het contact uit is komt er olie uit. De boel even doorgemeten, met achterlicht of contact uit staat er geen spanning op de pomp. Lijkt me sterk dat er sprake is van heveling, dikke olie door de weerstand van het pompje heen! Chris
-
Yep, die op de N302 was ik.Die route (Enkhuizen-Velp) rijd ik elke donderdag[emoji1]
-
Bedankt voor de tip, ervaring waar we niet op zitten te wachten[emoji16]
-
Hoe is het nu met het cuppen van de Road 4?, zag van de week een BMW bij AFS staan met PR 4 eronder en die voorband was serieus gecuped....dat weerhoudt mij er toch van om deze band te proberen.
-
Bandenspanning voor het circuit
chris747 replied to Michiel's topic in Techniek: Banden, wielen en remmen
Blijft een leuke discussie dit, heb net een setje Angel GT opgereden en dat is met recht de beste toerband die er op dit moment te koop is. Vooral de eigenschappen bij slecht/koud weer zijn onovertroffen. Ik heb nu op mijn andere setje wielen de Metzeler M7RR, en die zijn na 600 km goed ingelopen. Deze bandjes v/h weekeinde even lekker uitgeprobeerd, ik ben er nu zeker van, en deze mening lees je ook veelvuldig terug op VFRDiscussion dat de vfr met sportbanden (in de zomer) echt het best tot zijn recht komt. Ik vindt het sportieve karakter van de vfr sterker dan het toerkarakter, en dat merk je pas na het rijden op sportbanden. Die sturen idd sneller in en geven mij veel meer vertouwen, ik rijd op de Angel GT's soms ook lekker door maar dit gaat op sportbanden gewoon net even lekkerder met bergen grip en feedback. Ik ervaar geen problemen om de M7RR op temperatuur te krijgen en te houden, het was zaterdag zowieso lekker weer en het asfalt was ook lekker op temperatuur. Wel denk ik dat dit soort banden niet alleen op het circuit het goed doen, maar vooral tijdens een dagje eifel of ander bergachtig gebied zul je je verbazen over wat je vfr kan op sportbanden. Het zou mij niet verbazen als je met een dagje circuit eerder het einde van het kunnen van je sportbanden bereikt dan het einde van je vfr. Voor echt circuit gebruik neig ik dan eerder naar de Meteler Racetec RR. Chris -
Als je een beetje handig bent, wat gereedschap heb en vooral de tijd dan is het best te doen. Ik heb dit setje op de FI geplaatst. Bestel op voorhand nieuwe tapeinden en moertjes. Spuit de oude een nacht van te voren in met imal.
-
Nu dan eens een setje Metzeler M7RR proberen. Wordt het niet eens tijd om de poll aan te passen, er missen onderhand wel een paar recente bandjes (M7RR, MPR4) Groet, Chris
- 808 replies
-
- 98-01 VFR800
- VFR800VTEC
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Na lang wachten eindelijk de 8 spaker van de poedercoater terug, Frank (Afs) heeft er gelijk maar ff nieuw rubber (Metzeler M7RR) omgelegd
-
Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan II
chris747 replied to JooST's topic in Techniek: Banden, wielen en remmen
Vfr800fi Pirelli Angel GT, voorbandje had nog een beetje profiel, achter was echt op, zijn 11864 km meegegaan. Top band ! -
Loop anders een keer bij beter horen binnen. Die mensen doen niets anders dsn gehoor geven of beschermen. Zelf zeer goede ervaring met het product en service. Beter horen is ook gewoon een winkel die 6 dagen in de week open is en vast wel een filiaal in de buurt heeft....en ja ze moeten speciaal voor motor rijders zacht zijn. Ik kreeg de mijne ook moeilijk uit. Daarop is er kosteloos een aanpassing gedaan en ben ik goed geïnstrueerd over het plaatsen en uitnemen.