Ga naar inhoud

DaV4d

Forumlid
  • Items

    50
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

DaV4d won de laatste dag op 7 oktober 2016

DaV4d had de meest gelikete inhoud!

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Locatie
    Arnhem

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

489 profielweergaven

DaV4d's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

12

Reputatie

  1. @VFRikus Hi VFRikus! Met de noodloop - eigenschappen doel ik op de smerende capaciteit die de olie nog levert wanneer hij niet zijn optimale werkingstemperatuur heeft (lees: koud is) en tevens het vermogen om tussen de lagers en schalen te blijven wanneer het onderdeel lang stil staat. Bij lang stil staan wordt de oliefilm langzaam weggedrukt tussen de wrijvende delen en zo ontstaat staal op staal of staal op staallegering. Bij een koude start na lange tijd zijn de eerste slagen in de rondte dus diegene die de meeste slijtage veroorzaken. Het op een hoog niveau krijgen van: noodloop-, smerende- en reinigende capaciteiten bij semi- synthetische olie is niet alle motorolie- fabrikanten even goed gelukt zeg maar.. Bel-Ray had/heeft deze delicate combinatie wel in de vingers en heeft menig motorblok een lang leven geschonken. Fijne ritten toegewenst! Dav4d
  2. Houd je aan de service intervallen en niet geheel onbelangrijk, gebruik goede olie!! Helemaal bij relatief weinig kms per jaar, let dan op olie met goede noodloop- eigenschappen. Verder gewoon vreselijk veel plezier met je vfr maken.
  3. Nice, die zullen goed bevallen! Zelf ben ik na een aantal jaren (noodgedwongen ivm maatvoering) overgestapt van de MPR2 naar de Roadsmart 3. Die liggen er nu 18.500 km op en zijn sinds 2.000 km wat vierkant door de vele snelweg kms. Voordelen voor mij: - Geen beweging in de band bij vol uit accelereren in de bergen. - Sturen messcherp en onder remdruk diep de bocht in te sturen, geven enorm veel vertrouwen en grip. - De duur van de band. Mijn MPR2's bleven er altijd tot ongeveer 18.000 op liggen (dan waren ze heeeeelemaal af) De huidige banden kunnen nog wel een km of 2.000 tot de slijt- nokken. - Grip met nat weer is gewoonweg briljant. (Oa. Stelvio- pas in onweer gereden dit was geen probleem voor deze banden) (Niks gemerkt nog van grip gebrek bij koud weer, wel al behoorlijk wat 'koud' weer gezien met deze banden). Nadelen voor mij: - Dat is er maar 1: mijn mpr2 banden hadden zelfs op de zwarte stroken reparatie asfalt in de regen nog grip, deze Roadsmart 3 dus totaal niet. Mijd dus deze stroken in de regen! Enjoy de vele, mooie kms op je vfr!
  4. Ok, die van mij mag er ook bij. Had even geen tijd om foto's te maken, te druk met motorrijden ;P Deze VFR met 42.000 km gekocht. Still going strong en nog lang niet van plan te stoppen.
  5. Thnx voor je reactie, het leek me ook al sterk dat 166.666 km op één fiets het summum was. Ik bedoel... het is een vfr!
  6. Klopt het dat binnen de club er geen hogere km- stand bereikt is/ bekend is dan de 166.666 km van Echo Delta (in 2012 geloof ik)?
  7. Ik stelde mijn vraag om een duidelijker beeld te krijgen van je situatie anders wordt trouble shooten een lastige klus. Check de draden, dus niet de bougiekabels, tussen cdi en bobines eens. Soortgelijk probleem heeft mij twee jaar geleden enorm gefrustreerd, veel vervangen maar uiteindelijk bleek een draadbreuk de boosdoener. Maak een bypass draad ad kant waar je vermoed dat de cilinders niet mee doen en je weet het. Verder lijk je het meeste al gecheckt te hebben. Rest mij nog het advies, ga er nooit vanuit dat als iets nieuw is dat het niet kapot kan zijn ( bijv. SR). Veel succes met storing zoeken. Sent from my E5823 using Tapatalk
  8. Tijdens de momenten waarop de motor niet doet wat hij moet doen heb je dan ook het idee tijdelijk op twee of drie cilinders te draaien? Verandert dus naast de vermogensafgifte ook het uitlaat geluid significant? Sent from my E5823 using Tapatalk
  9. Motad it is! Sent from my E5823 using Tapatalk
  10. Iemand hier ervaring mee? Kan op de site zelf geen reviews vinden namelijk. http://www.blackwidowexhausts.co.uk/vfr-750-vfr750-fr-fv-94-97-rc36-exhaust-downpipes-collector-236-p.asp Sent from my E5823 using Tapatalk
  11. Dat klopt. Zoiets wordt het, ik ben zelf absoluut geen poetser, dat houd ik ook niet vol met iedere dag rijden. Alle respect overigens voor de mensen die dat wel kunnen.Dus ik zal ook de vooraf foto's posten en het lijkt me te gek om hem ( zoals komende winter) helemaal in orde te maken, glimmend, vooral heel glimmend ook! Sent from my E5823 using Tapatalk
  12. Wat een leuke reacties allemaal. Dikke prima ik neem jullie mee op de poëtische reis die zal resulteren in de verjongingskuur van mijn rode schoone. Sent from my E5823 using Tapatalk
  13. Haha we zijn elkaar weleens tegen gekomen op ons lieve dijkje Hans... Dus je weet wat ik bedoel met een rustig gangetje [emoji6]
  14. Beste mensen, Vrijwel iedere motorrijder heeft een verhaal over zijn of haar motorfiets. Dat van mij en mijn huidige vfr 750 f 'Rosa' is zo'n verhaal. Na een zes jaar samen en bijna een ton verder ( ik ontmoette haar toen ze 42.000 km oud was) heb ik zitten twijfelen... Wordt het niet eens tijd voor iets anders, iets dikkers, iets bruters, iets met twee of drie cilinders. De sl1000 Falco, de Speed en/of Street Triple, de VTR en de Tuono kwamen voorbij.. En zoals dat gaat in een wat langer durende relatie er komt wel eens wat anders voorbij, lonkende blikken naar het 'groenere' gras werden met een wulpse draai aan het gas beantwoordt... Echter, na alle pros and cons op een rijtje te hebben gezet, waarbij emotie zeker ook een stukje in het pro- lijstje in nam ben ik er uit. Het blijft mijn 750F , simpelweg omdat het mijn fiets is. Met 200/u door Dld. omdat ik graag in de middag in Kopenhagen wil zijn, geen probleem, toeren met een vriendin achterop met een relaxed gangetje over de dijk, geen probleem. Iedere dag op en neer naar het werk door weer en wind, geen probleem. Asociaal plat en vervolgens tot dik over de 10.000 rpm de bocht uit accelereren op welk een willekeurig bergweggetje in Alpen/ Dolomieten/ Pyreneeën of een van die andere 100.000 mooie plekken op ons prachtige continent, je raadt het al, geen probleem... En dat allemaal in 1 motorfiets, wat een rijkdom. Waar gaat dit stukje nou eigenlijk over? Met een kleine verwijzing naar de titel van dit stuk heb ik besloten haar te re-vfren, oftewel, haar weer klaar te maken voor de volgende 100.000 km?? Mochten jullie het leuk vinden om te volgen, lees dan mee hoe ik deze winter Rosa opknap tot beter dan nieuw. Mochten jullie zoiets hebben van... "neuh dank je" ook prima, dan verwijder ik de handel en voer ik de werkzaamheden in digitale stilte ende eenzaamheid uit. Wat ben ik voornemens te doen: - rvs collector - balhoofdlager - beurt (olie/ filters/ bougies) - deel lakset - kuipruit (donker) - kettingset - remblokken - storing verhelpen (rij er al zo'n 10.000km mee maar toch vaag dat door een massa probleempje dat ik tot op heden niet heb kunnen verhelpen de twee richtingaanwijzer indicatoren en het groot licht lampje continu branden op mijn dash) - nieuwe koppelingsplaten en revisie koppelingshendel/ pomp - klepspeling controleren - voorvork revisie/ afstellen - setje nieuwe banden - carb revisie en syncen - en wat ik verder nog tegenkom... Geniet en reis mee... DaV4d
×
×
  • Nieuwe aanmaken...