Jump to content

blom0344

Forumlid
  • Content Count

    267
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

blom0344 last won the day on April 2 2017

blom0344 had the most liked content!

Community Reputation

55 Excellent
About blom0344
 
 
  • Rank
    Ervaren rijder
  • Birthday 08/28/1963
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zutphen
  • Interesses
    Motoren; Wielrennen; Film
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb diverse VFR's
  • De mijne is
    n.v.t.
 
Recent Profile Visitors
 
 
780 profile views
 
  1. In juni 86 destijds een van de eerste publicaties, hier in moto '73. Was toen nog bezig met halen van rijbewijs. Was er destijds van overtuigd, dat ik zo iets moois nooit zou kunnen rijden, maar ergens halverwege de jaren 90 had ik toch mijn eerste witte rc24. Japanse import. magische tijden..
  2. blom0344

    Parallel twin vervanger van V4 X?

    Ik heb me altijd afgevraagd waarom die oude CB400N/CB250N blokjes heel bleven met 2 zuigers die gelijktijdig omhoog /omlaag gingen. Die hadden ook een balansas . Met die CN250N reed ik met 8000 toeren op de snelweg en het bleef nog heel ook.
  3. blom0344

    flip-up of touring ruit op 800 FI

    Verstelbaar opzet ruitje heeft volgens mij meer zin. Maar dan heb je het wel over een paar kleine gaatjes boren in je originele ruit.
  4. Het is allemaal in het verleden al eens uitgezocht. Er zijn versies met 1 en met 2 relais standaard gemonteerd. Toen ik de boel bij mijn RC36/II loshaalde vanwege problemen was er 1 relais en gewoon 1 draadje afgetakt om 2e lamp te laten branden. De linker schakelaar bleek stuk, waardoor 2x dimlicht en 2x grootlicht brandde bij de 'normale' stand van de schakelaars. Althans dat trof ik aan toen ik de motor afhaalde bij de zaak waar hij de winter doorbracht. Ze waren totaal perplex, want met 4 eenheden brandend wil geen motor meer goed starten.
  5. En sta je er van te kijken hoeveel je moet demonteren om de complete set te vervangen.
  6. blom0344

    motorblok VFR 700F (rc26)

    Bedoel je niet langere drijfstangen? https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr700f_86.html
  7. blom0344

    Bevestigingsbout kuip

    PB gestuurd..
  8. blom0344

    Bevestigingsbout kuip

    Nog bouten nodig?
  9. blom0344

    Bevestigingsbout kuip

    Lijkt sterk op de bouten die ik heb overgehouden van mijn witte RC36/I, die ga ik niet hergebruiken, want er komt geen VFR meer na de 5e Wat is de diameter ? En de M maat? Ik heb er een 10-tal van liggen.
  10. Dat viel niet mee, wat een gepruts op de mm. Maar accu laad weer ..
  11. Dank voor de reacties. Ik kan de stator kabel iets anders laten lopen, zodat er meer ruimte over is. Bij Carmo stekker besteld. Ik ga er vanuit dat deze stator stekker verbinding kwetsbaarder is voor corrossie door de veel hogere belasting. Maar goed, heeft het evengoed 27 jaar volgehouden..
  12. Inderdaad heel logisch dat laden niet meer lukt met deze 'mess'. Alleen gaat hier geen stekker meer tussen passen, want teveel verbrand. Solderen, krimphoezen?
  13. blom0344

    Kleppen gesteld of niet...

    Nee, de strategie is volledig anders. Amazon komt nu op onze markt via een sort 'all or nothing' strategie. Er wordt op voorhand een enorm bedrag gereserveerd om bij penetratie van een nieuwe markt de concurrentie (zoals een bol.com) met prijzen die letterlijk verlies opleveren uit de markt te werken. Bij Ali weet je op voorhand dat het nogal eens tegen kan vallen (zoals je een nep Rayban krijgt geleverd als je een wielershirtje besteld had, mij echt net gebeurd) https://www.businessinsider.nl/amazon-strategie-nederland/ Of dat ook echt lukt is natuurlijk de vraag. Maar die bodem prijs die je betaalt is de eerste stap op weg naar een poging om een monopolie positie te bewerkstelligen. De consument wint daar op lange termijn natuurlijk niet veel mee. Die heeft juist baat met diversificatie , normale concurrentie tussen aanbieders.
  14. blom0344

    Kleppen gesteld of niet...

    Ik denk dat niet met de intentie is om een woekerprijs te berekenen. Je kunt als particulier gaan speurneuzen waar je voor de 'beste' prijs je spullen besteld, maar bedrijven werken gewoon niet op die manier. Ze hebben min of meer vaste leveranciers en kunnen zich moeilijk veroorloven elke bestelling eerst op die manier uit te zoeken. En uiteraard zullen toeleveranciers daar in zekere zin misbruik van maken.
  15. blom0344

    Kleppen gesteld of niet...

    Alles online bestellen voor een marginaal lagere prijs en voor het zogeheten 'gemak' is inderdaad de pest voor veel branches. Alleen zie ik het verband even niet met het onderhoud dat toch fysiek gepleegd zal moeten worden. En juist een klus die veel uren met zich meebrengt zorgt er voor dat die monteur die elke maand betaald moet worden ook kan worden betaald. De laatste VFR die ik kocht bij een grote gerenomeerde motorzaak bleek in alles zo ingekocht en doorverkocht te zijn geworden. Maar men vond een versleten band voor de verkoopprijs vervangen niet aan de orde, want dat kon er echt niet af. De dealers moesten allemaal groter, naar luxe panden op bereikbare locaties op industrieterreinen met heel andere omzetten. Dan krijg je een andere klantenkring , met klanten die vrijwel anoniem zijn. De drempel om te sjoemelen met wat er bij onderhoud wordt uitgevoerd wordt dan vanzelf lager. Mij zul je niet meer bij dat soort zaken zien..