Ga naar inhoud

Roy Bosman

Inactief
  • Items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Roy Bosman

  • Verjaardag 13-06-1969

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Glanerbrug

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Roy Bosman's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Tja, dat heb ik nu ook. Ik zou de motor naar de winterstalling brengen en een paar uur later op vakantie naar Oostenrijk gaan. Tijdens de vakantie kreeg ik de kosten door. Opdat moment dacht ik doe maar. Later had ik zo iets van: waarom doe ik dit zo. Ik heb zat tijd in de winter. Op Internet is vast wel wat te vinden en ik heb geen linker handen. Maar ik had de opdracht al gegeven. En ik had ze helemaal niet hoeven te zoeken op internet. Een van de forumleden had er nog een paar i.v.m. het monteren van een nieuwe oliekoeler in februari.
  2. Benzinepomp huis is 1500meter. Dus dat gaat nog. Slepen gaat via ANWB. Olie is door medewerkster Shell verwijderd. Ik was ook eerst bang dat er iets in het motorblok kapot was gegaan.
  3. Zo even de motor naar de winterstalling brengen. Eerst even tanken bij de Shell in glanerbrug. Ik zet de motor bij de pomp uit en denk "wat ruik ik". Kijk onder de motor en zie overal olie. Ahhhhhh. Gelijk een doek bij de medewerkster van de Shell gehaald en de ANWB gebeld. Er bleek gelukkig alleen een leiding van de oliekoeler kapot te zijn. Rijden zat er dus niet meer in waardoor de motor op transport moest. De firma Vorgers heeft hem naar Motoport Hengelo gebracht. Vandaag kreeg ik bericht van motoport. 1 Leiding 140 ex btw. Andere leiding was ook niet je van het. Moet ook vervangen worden. Iemand van Honda Nederland heeft er ook naar gekeken. Had dit nog niet eerder meegemaakt. Geintje gaat toch rond de 500 euro kosten. leidingen, olie en twee uur. En ik dacht, oh alleen een leiding.
  4. Ik heb twee keer een spijker in de motorband gehad. Een aantal jaren geleden, een dag voordat ik iemand had voor mijn V-Strom, ontdekte ik een spijker in de band. Had de koper mazzel. Vorig jaar reed ik naar Anbergen in Slagharen voor een nieuwe kettingset en ze konden gelijk een nieuwe band erop leggen omdat er een spijker in zat. Met de auto dit probleem de laatste 8 jaar ook al drie keer meegemaakt.
  5. Roy Bosman

    *pok*

    Nou..... wat aan de rijke kant. Hij verbruikte maar 1 liter benzine op 9 km.
  6. Roy Bosman

    *pok*

    Bij de V-Strom 1000, die ik heb gehad, is het pair systeem, na een tijd testen bij SF Racing, ook uitgeschakeld. Dit had een positief effect. - Motor liep beter in de lage toeren Kon hem afknijpen tot 2200 toeren. Daarvoor was het 3000 toeren. - In de hoge toeren was duidelijk een verbetering waar te nemen. - In het stadverkeer was de motor niet de hele tijd meer aan het jojoën. Injectie is hierna wel opnieuw geprogrammeerd. Hiervoor had men de injectie ook opnieuw geprogrammeerd zonder bevredigend resultaat. Ook de lambda is even uitgeschakeld geweest. Toen schoot ik echter de konijnen in het weiland dood met mijn dubbelloops jacht(uitlaat)geweer. ps ik hoor de pok ook bij de vtec.
  7. Ik heb er een BT 023 GT opzitten. Die 25 kg overbrug ik in mijn eigen persoon wel . Met een beetje bepakking lukt het ook wel. Kon trouwens nergens iets vinden over het min. gewicht voor de GT. Alleen dat het voor extreme sport/tourders is
  8. Ik zag vandaag dit systeem in de motorplus staan. Heb je helemaal geen geklooi meer met olie. Droog smeersysteem
  9. Probleem is vandaag opgelost. Er is een nieuwe kettingset opgekomen. Toen de oude ketting eraf werd gehaald bleken de schakels toch niet meer zo lekker te lopen. Dit, in combinatie met het voortandwiel, was de oorzaak van het getik. Nu de nieuwe kettingset erop zit is de motor een stuk rustiger geworden. Geen getik meer en ook geen geklak meer tijdens het schakelen. En het was natuurlijk vandaag geen straf om met het mooie weer even naar Slagharen te rijden.
  10. Wist ik ook niet. Ik kom er de eerste seconden ook niet aan omdat hij dan raar gaat doen. to
  11. Gisteren bij de dealer geweest. Hij gaat een nieuwe kettingset bestellen. De monteur zag ook dat de ketting op het strakste punt goed stond maar dat 75 % van de ketting veel te los stond. Hij gaf aan dat er altijd wel verschil zit in de ketting maar dat dit wel erg veel was. Nadat ik verteld had dat het voortandwiel ook niet al te denderend meer was is een nieuwe set besteld. Ik had nog 5 dagen garantie. Een kettingset valt daar meestal niet onder. Vooral niet na een half jaar Echter stelde hij voor dat we het sam sam zouden doen. Scheelt toch weer . Helaas of gelukkig zag de monteur bij de controle van de ketting een spijker in de achterband zitten . Achterband is gelijk vervangen voor een BT023.
  12. VFRikus wat heeft zwaartekracht met de werking van een scottoiler te maken? Ik heb recent een scottoiler op de VFR gemonteerd en die werkt volgens mij alleen op vacuüm. Dit wordt afgetakt van een slang onder de tank en komt op de bovenkant van scottoiler uit. Natuurlijk kan een scottoiler nooit zo precies functioneren als een prooiler. Echter is een scottoiler een stuk goedkoper. Ik heb voor die van mij 99,95 euro betaald. Je moet alleen wat vaker je achterwiel schoonmaken. Ik heb ook een scottolier op een TDM (foutje geweest) gehad en die werkte goed.
  13. De tanden zijn inderdaad afgesleten waar VFRikus het ziet. Daarom lijkt het ook dat de tanden in de looprichting staan gebogen. De tekening van Worfje is duidelijk . Voortandwiel en ketting nog eens bekeken, tijdens de loop, en je zit er niet naast. Bedankt voor het meedenken. Roy
  14. Als ik het tandwiel bekeek leek het of de tanden gebogen staan in de draairichting. Dus hij slijt volgens mij aan de goede kant.
  15. Voortandwiel ziet er volgens mij goed uit. Wat ik wel zie is dat er een rand aan beide kanten zit met een rubberren binnenkant. Hier loopt de ketting overheen wat waarschijnlijk het geluid voort brengt. Ik heb hem nu gespannen: - Op de standaard - Strakste punt met 2,5 - 3 cm speling. Je hoort de ketting nu. Moet nog kijken hoe hij nu schakeld.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...