Ga naar inhoud

Sander

Inactief
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Sander

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Locatie
    Drechtsteden

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR400
  • De mijne is
    Rood/Wit/Blauw

Sander's prestaties

Beginnende rijder

Beginnende rijder (3/10)

0

Reputatie

  1. Heren mede vfr-rijders! Afgelopen week een hoop gesleuteld aan de vfr. Als eerste heb ik het blok er onderuit gehaald,zodat ik bij het carter kon komen i.v.m. een gescheurd schroefdraad van de carterplug. Bij de aankoop van de vfr kreeg ik ook een vastgelopen donorblok mee met goede carter. Al met al een hoop werk maar inmiddels is het blok al weer herenigt met de rest van de fiets. Verder zat ik ook nog met het 25kw/carburateur verhaal. Navraag bij de Honda dealer in de buurt(benjan motoren) leerde dat er o.a. ook een cv schuif gewoon geen vacuum meer had. Wat was het geval; er was een stuk van het membraam die boven op de cv schuiven zitten afgeknipt zodat deze cv schuif gewoon niet meer functioneerden. Erg bagger dus aangezien deze schuiven niet/nauwlijks te krijgen zijn en eveneens stinkend duur zijn...... De oplossing deed zich voor d.m.v. een advertentie op marktplaats.nl. Een lijst met spullen waar o.a. ook een complete carburateur bij zat. Gisteren avond langs geweest en voor een mooi prijsje de carburateurs gekocht, km tellerkabel+zijstandaard+stuurorganen+linkervoetsteun ook gelijk meegenomen. Nu nog te doen; -Voorvorkkeeringen vervangen -Achterrem gangbaar maken -Ketting reinigen/smeren -Blok vullen met olie -Motor verder afbouwen -Motorblok afstellen(carburateurs+koppeling Hier nog enkele foto's van de motor zoals die nu is en de cv shuif(rechtsboven) Ps; Iemand nog ervaring met het stellen van de ketting van dit type vfr?
  2. Vandaag nog even de schuur ingedoken om foto's te maken van de gisteren al 'uitgekleden' aanwinst
  3. Goed, De motor vanmiddag opgehaald en gelijk de kuipdelen er afgeschroefd voor de beoordeling van de motor. Ook gelijk naar de carburateurs gekeken en tot mijn verbazing kwam ik er achter dat deze bij de buitenste 2 cilinders gewoon domweg op de inlaat rubbers rusten!. helemaal los dus. Ik heb ook gelijk bekeken voor de begrenzing van de honda op 25 kw, maar ik kan tot nu toe niks vinden. Geen ringen of vernauwingen in de inlaatrubbers, ook geen snelheidbegrenzer erop en ook geen ringen bij de cv schuiven. Wat betreft een bypass ga ik nog kijken en anders ga ik het bedrijf bellen die hem op de rollerbank heeft gehad i.v.m. vermogensafgifte. Als het goed is krijg ik binnenkort de foto van de motor die vanmiddag is gemaakt, deze zal ik er gelijk even opzetten. Als er nog iemand ideeen heeft hoor ik die graag!
  4. Heren alvast bedankt!, Gaat zaterdag gelijk ff kijken en dan laat ik het jullie nog even weten. Gr, Sander
  5. Hallo, Heb dus een vfr 400 Nc24 gekocht, deze is echter begrenst op 25kw, weet iemand hoe je dit moet verwijderen/aanpassen? Ik heb gehoord dat je in je carburateurs moet zoeken m.b.t. sproeiers? Ik hoor het graag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...