Jump to content

Johan

Lid VFROC
  • Content Count

    2,806
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

Johan last won the day on September 30

Johan had the most liked content!

Community Reputation

624 Excellent
6 Followers
 
About Johan
 
 
  • Rank
    SCJ
  • Birthday 04/25/1953
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=19888&hl=
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
4,504 profile views
 
  1. Johan

    Spiegels van 99 model vervangen voor nieuwere

    Spiegels van de Vtec passen niet op de 800FI en voorgaande modellen vanaf 1990 De spiegels van de 800FI bouwjaren 2000 en 2001 zijn de spiegels zonder de zgn "condooms" en die passen op alle 800FI en voorgaande modellen vanaf 1990
  2. Johan

    Te koop VFR800FI

    https://www.goparts.nl/onderdelen.asp?G0=220000001&G1=200D00001&G2=20ZDHO103&T0=Street Acc&T1= LED Achterlichten / Knipperlichten&T2= Honda&D=LED-AL-RAW ff naar beneden scrollen dan kom je de RAW glaasjes vanzelf tegen
  3. Je hebt het niet fout gedaan want Honda schrijft inderdaad die waarden voor. Synchronisatie waarden zijn afhankelijk van de lengte van de uitlaatpijpen Bij de Vtec moet de synchronisatie van alle vier gelijk staan Ik heb de lengte van de uitlaatpijpen van de Vtec vergeleken met die van de FI en deze zijn allemaal gelijk Als je de FI afstelt met alle vier waarden gelijk dan loopt de motor mooier rond dan wanneer je de voorgeschreven waarden van Honda aanhoud. Ik stel de FI daarom ook met alle vier de waarden gelijk af. Een verklaring voor de afwijkende Honda voorschriften heb ik niet, in de praktijk blijkt dat de FI mooier loopt als de waarden gelijk zijn afgesteld
  4. Als je de bedrading van het alarm volgt dan kun je draad voor draad verwijderen, daar waar de alarmbedrading de originele bedrading onderbreekt daar de alarmbedrading verwijderen en de originele bedrading (dezelfde kleur draad) weer herstellen door deze weer aan elkaar te solderen. Er zijn maar enkele onderbrekingen zoals brandstof pomp richting aanwijzers ed die weer hersteld moeten worden door deze weer aan elkaar te solderen. De rest van de alarmbedrading is aangesloten op de 12 volt, massa en claxon, deze kun je eenvoudig verwijderen Dus goed kijken waar de zwarte draadjes van het alarm naar toe lopen en deze verwijderen en de onderbrekingen in de originele bedrading herstellen
  5. Johan

    Slecht terugschakelen naar 1

    Ik was het niet en woon niet in Purmerend
  6. Johan

    Motor dood bij starten

    Ik denk dat de massa van de blauwe stekker het probleem is De blauwe stekker bevind zich achter het linker kuipdeel aan de bovenkant Stekker loshalen en schoonmaken, de masse draad is het onderste (laatste draad) van de stekker en is groen gekleurd. Evt de groene draad overbruggen van de mannetjes zijde naar de vrouwtjes zijde door er een draad overheen te solderen
  7. @cock, ik heb nog een achtervelg van een Vtec
  8. Johan

    vorkplug rc36 2

    Onderhoud houd in olie verversen en dan hoeft de inbus niet los, veer verwijderen en op de kop in een lekbak zetten en alle olie loopt eruit Bij vervangen van de keerringen moet wel de inbus los om de demper en binnenpoot te verwijderen
  9. Het kan nog eenvoudiger, slangetje op het ontluchtventiel en de andere kant in een potje Reservoir vullen, ontluchtingsnippel los draaien en pompen Net zo lang pompen tot de remvloeistof helemaal ververst is en alle lucht eruit is Wel steeds het reservoir bijvullen
  10. Johan

    vorkplug rc36 2

    Onderste inbus bout losdraaien is niet nodig, de plug los draaien en de binnenpoot laten zakken en je kunt bij de borgmoer 14 mm Spanning staat er nagenoeg niet op om de plug van de demperstang te verwijderen
  11. Johan

    vorkplug rc36 2

    Heb je de vorkpoot uit de kroonplaten en dus los van de motor? Als hij nog gemonteerd zit dan wil de vorkplug niet omhoog omdat deze aan de demperstang vastzit, je moet de binnenpoot in de onderpoot schuiven als je de vorkplug los van de binnenpoot hebt. Met sleutel 14 mm kan je dan de vorkplug van de demperstang halen
  12. Als je goed kijkt op de excel-sheets dan zie je dat de speling altijd kleiner wordt Door het inslaan van de klep op de klepzitting en het minimale rekken van de klepsteel wordt de speling alleen maar kleiner als de speling groter wordt dan ligt dat niet aan de klep maar dan slijt de nok van de nokkenas Dus als je de kleppen hoort tikken dan is er iets mis met de nokkenas De klepspeling wordt dus altijd kleiner (bij het V4 blok van de vfr slijten de nokkenassen niet, deze worden dus erg goed gesmeerd) en dit hoor je niet, totdat de speling te klein wordt en één van de kleppen verbrand. Maw je hoort het niet, je voelt het niet en je ziet het niet (totdat het stuk gaat) dus voor je eigen gemoedsrust kun je het wel beter controleren.
  13. @Ray Jij kijkt naar de speling die de kleppen mogen hebben, ik breng ze terug naar de nominale speling Voor het tijdstip van open en dicht gaan van de kleppen staan ze het beste op de NOMINALE speling
  14. Dit was de klepspeling van @@VFR bij 21 000 km Forum Klepspeling 800Vtec.xls Maar zo kan het ook bij 64 000 km Forum 2Klepspeling 800Vtec.xls
  15. Johan

    Op zoek naar goed advies

    Bij rubber moet je juist zuurvrije vaseline gebruiken, juist om uitdrogen te voorkomen en hersteld de rubber structuur